PDA

View Full Version : JAMMER WEER: verdachte taxichaufeur ''kickbokser''



jopke
06-07-2009, 22:57
Verdachte taxichauffeur "kickbokser"

De taxichauffeur die Rob Sitek in Amsterdam afgelopen weekend bij een standplaats doodsloeg, is een "hele aardige rustige jongen. Helemaal niet agressief. Hij is kickbokser geweest in Marokko, dus hij sloeg de dronken klant met een klap achterover. Ik vind het eigenlijk zielig voor allebei, voor de chauffeur en voor de klant.”


Dat zegt zelfstandig taxichauffeur Khalid Refaei (38) in NRC Handelsblad. Khalid zegt zijn collega goed te kennen.
Volgens Refaei is het op de taxistandplaats voor het Centraal Station netjes „maar het Leidseplein is te erg, daar is geen toezicht”.

Gemeente verantwoordelijk
Taxichauffeur (http://www.nrc.nl/binnenland/article2292676.ece/Dode_op_Leidseplein%2C_taxiwet_ter_discussie) Ismael: "De gemeente is verantwoordelijk voor de dood van die man. Het is al twee jaar een zootje op het Leidseplein. Iedere week zijn er vechtpartijen. De politie doet niks. En de gemeente kijkt toe".




Jammer, dat het weer op deze manier in het nieuws komt!

blackadder
06-07-2009, 23:31
ma 06 jul 2009, 11:42 |

Slachtoffer taxigeweld was broer ambulancier

AMSTERDAM - De 44-jarige man die zondagochtend door een taxichauffeur is doodgeslagen is de broer van ambulancebroeder en Amsterdammer van het jaar Ron Sitek.

Sitek werd vorig jaar zelf met de dood bedreigd toen hij hulp verleende aan een gewonde. De VZA-ambulancedienst ging uit protest nog diezelfde nacht in staking.

De man die zondag om het leven kwam, is vader van drie kinderen: twee tieners en een baby van een jaar. De familie is zeer geschokt door het taxigeweld. Het geweld had volgens hen voorkomen kunnen worden als de overheid eerder had opgetreden tegen wantoestanden in de taxibranche. ''Met dank aan Den Haag'', laat Sitek weten.

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen heeft Sitek zondag persoonlijk gebeld om hem te condoleren. Ook hij is geschokt door het incident, meldt AT5.

Uit de Telegraaf.

De man van 14K
06-07-2009, 23:52
dat is toch ook wat, wordt jij Amsterdammer van het jaar, wordt je eigen broer er doodgeslagen.

sikkwitttet
07-07-2009, 00:06
echt erg man.
ma is die gast gestorven van 1 rake klap????
of vieze beatdown????
want 1 klap en die gast sterft,tjaaah wat krijgt dader dan voor straf weetje.
want dan kan iedereen gebeuren dan,1 klap 1 kill.
ma bij beatdown,jaren zitten

A.F.
07-07-2009, 00:26
ik kwam vandaag een jongen op de gym tegen en die vertelde me gewoon dat het zijn oom was...

hoe kut is dat...

lopez86
07-07-2009, 00:32
natuurlijk is het kut voor de nabestaanden, en mijn oprechte condoleances, maar die journalist die dit erop heeft gezet moeten ze ook een flinke beuk verkopen.
dit helpt weer lekker :S

Bert Kops
07-07-2009, 00:39
ik kwam vandaag een jongen op de gym tegen en die vertelde me gewoon dat het zijn oom was...

hoe kut is dat...

En een broer van Andre Sitek, gabbertje van me...

kmr
07-07-2009, 02:00
Of we kunnen NIET janken en simpelweg accepteren dat:
- veel tuig aan kickboksen doet
- veel tuig Marokkaans is

Er valt niet te concluderen dat Marokkanen over het algemeen tuig zijn. Als je dat voor het gemak wel aanneemt ,dan kan je je wel voorstellen hoe dramatisch dat zou zijn:
veel Marokkanen doen aan kickboksen en het grootste gedeelte van die kickboksende Marokkanen is dus ook tuig.

Maar nogmaals, het was maar een aanname...:pimp:

Gary
07-07-2009, 02:50
Of we kunnen NIET janken en simpelweg accepteren dat:
- veel tuig aan kickboksen doet
- veel tuig Marokkaans is

Er valt niet te concluderen dat Marokkanen over het algemeen tuig zijn. Als je dat voor het gemak wel aanneemt ,dan kan je je wel voorstellen hoe dramatisch dat zou zijn:
veel Marokkanen doen aan kickboksen en het grootste gedeelte van die kickboksende Marokkanen is dus ook tuig.

Maar nogmaals, het was maar een aanname...:pimp:

Ik weet niet hoe het in de rest van Nederland is, maar ik heb het gevoel dat er enorme vooruitgang is in de Marokkaanse community hier in Amsterdam. Het is eigenlijk best gestoord dat 'Marokkanen' een soort gereificeerd begrip is geworden. Alsof je van één type Marokkaan kan spreken. Zijn meer dan genoeg die hard werken en studeren.

Ivo C.
07-07-2009, 08:01
Ik weet niet hoe het in de rest van Nederland is, maar ik heb het gevoel dat er enorme vooruitgang is in de Marokkaanse community hier in Amsterdam. Het is eigenlijk best gestoord dat 'Marokkanen' een soort gereificeerd begrip is geworden. Alsof je van één type Marokkaan kan spreken. Zijn meer dan genoeg die hard werken en studeren.
x2
It could have happen to anybody.
It's sad that's what it is.
Two lives destroyed with one hit.
And two families left with all the trouble.
I think the focus should go to helping the Families as they now have the biggest need for help.
Bye
Ivo

54321
07-07-2009, 10:07
echt erg man.
ma is die gast gestorven van 1 rake klap????
of vieze beatdown????
want 1 klap en die gast sterft,tjaaah wat krijgt dader dan voor straf weetje.
want dan kan iedereen gebeuren dan,1 klap 1 kill.
ma bij beatdown,jaren zitten

maandag 06 juli 2009 13:39
Ooggetuige: 'Beide mannen sloegen'
Volgens een ooggetuige die op 25 meter afstand de ruzie tussen de taxichauffeur

De getuige zag de 44-jarige Rob Sitek schreeuwen en spugen naar de taxichauffeur. Hierop gaf de chauffeur hem met vlakke hand een klap in het gezicht. Sitek sloeg daarna de taxichauffeur terug en die beantwoordde de klap met een vuistslag in het gezicht van het slachtoffer. Door de klap viel Sitek achterover en kwam daarbij met zijn hoofd op de stoep terecht. De getuige omschrijft de taxichauffeur als een stevige man met getraind postuur met een Noord-Afrikaans uiterlijk. De omstander heeft inmiddels een verklaring afgelegd bij de politie. Volgens een andere getuige zou Sitek de eerste klap hebben uitgedeeld.
Twee agenten zagen de vechtpartij. Volgens een woordvoerder hebben getuigen waargenomen dat Sitek werd neergeslagen. De taxichauffeur werd vervolgens

TOON
07-07-2009, 10:17
vind het echt heeel erg vervelend voor familie en vrienden!

maar het is ook fucked up voor die taxi chauffeur... iedereen heeft met stappen toch wel eens herrie gekregen en een klap uitgedeeld, had ons ook zomaar kunnen overkomen, ben je ineens moordenaar....

basu
07-07-2009, 10:34
niks persoonlijks hoor maar als je er vanuit gaat dat "iedereen wel eens een klap heeft uitgedeeld tijdens het stappen" denk ik toch dat je dat niet helemaal helder ziet..

blackadder
07-07-2009, 10:39
vind het echt heeel erg vervelend voor familie en vrienden!

maar het is ook fucked up voor die taxi chauffeur... iedereen heeft met stappen toch wel eens herrie gekregen en een klap uitgedeeld, had ons ook zomaar kunnen overkomen, ben je ineens moordenaar....
Die chauffeur was volgens mij toch niet aan het stappen.
Verder is het niet pas sinds gisteren mis met de Amsterdamse taxi chauffeurs.

TOON
07-07-2009, 10:45
kijk ik ben helemaal geen herrieschopper, maar zelfs ik heb wel eens ruzie gekregen in een kroeg....dus dan neem ik aan dat heel veel meer mensen wel eens herrie gekregen hebben met stappen.... maar van BB mag ik geen aannames meer maken, dus mijn excuses!

laten we het dan zo zeggen, iedereen kan met uitgaan wel eens in een situatie komen waarbij er klappen uitgedeeld gaan worden, daar hoef je niet eens zelf om te vragen....maar soms kom je in een situatie terecht waar je niet in wilt zitten...

TOON
07-07-2009, 10:48
Die chauffeur was volgens mij toch niet aan het stappen.
Verder is het niet pas sinds gisteren mis met de Amsterdamse taxi chauffeurs.

mijn punt was eigenlijk dat je door een klap in een keer een moordenaar bent....en dat dat mij dus ook had kunnen gebeuren....

Slome
07-07-2009, 10:58
Je kan ook uitglippe over een bananenschil, met je porem op de stoeprand tikken en over is het filmpje...

dontmindme
07-07-2009, 11:14
natuurlijk is het kut voor de nabestaanden, en mijn oprechte condoleances, maar die journalist die dit erop heeft gezet moeten ze ook een flinke beuk verkopen.
dit helpt weer lekker :S


ja man, moet je doen.
tyfus,:thown: zie je zelf niet in hoe debiel je klinkt

Cave
07-07-2009, 11:31
Wellicht gewoon verstandiger om eerst de uitkomst van het onderzoek eens af te wachten?

Blijkt namelijk dat velen al meteen in de stuip schieten zodra het woord 'Marokkaan' en 'geweld' in één zin komen. Lijkt me een beetje een voorbarige conclusie.
Zeker als er dan ook nog eens berichten opduiken waarin het slachtoffer zelf ook niet geheel onschuldig overkomt.

Dus: even tot tien tellen, wachten totdat er gedegen onderzoek is gedaan en dan pas los gaan. Lijkt hier verdomme onderhand wel Geenstijl.

NielsN
07-07-2009, 11:50
ja man, moet je doen.
tyfus,:thown: zie je zelf niet in hoe debiel je klinkt

:lol:

Moest hier aan denken:


'als je op televisie zegt dat de Hells Angels een criminele bende is, dan komen ze je bedreigen. Dat is net zoiets als van iemand zeggen dat-ie loodgieter is en vervolgens komt-ie je kraan repareren'

APV
07-07-2009, 11:52
Wellicht gewoon verstandiger om eerst de uitkomst van het onderzoek eens af te wachten?

Blijkt namelijk dat velen al meteen in de stuip schieten zodra het woord 'Marokkaan' en 'geweld' in één zin komen. Lijkt me een beetje een voorbarige conclusie.
Zeker als er dan ook nog eens berichten opduiken waarin het slachtoffer zelf ook niet geheel onschuldig overkomt.

Dus: even tot tien tellen, wachten totdat er gedegen onderzoek is gedaan en dan pas los gaan. Lijkt hier verdomme onderhand wel Geenstijl.


Juist!

Chico
07-07-2009, 11:59
Gemeente verantwoordelijk
Taxichauffeur (http://www.nrc.nl/binnenland/article2292676.ece/Dode_op_Leidseplein%2C_taxiwet_ter_discussie) Ismael: "De gemeente is verantwoordelijk voor de dood van die man. Het is al twee jaar een zootje op het Leidseplein. Iedere week zijn er vechtpartijen. De politie doet niks. En de gemeente kijkt toe".
dit is zo'n onzin..

Politie is verantwoordelijk voor de afhandeling bij openbare geweldpleging.. niet de gemeente. De gemeente (BOA's en GOA's) mag zover ik weet niet eens ingrijpen bij vechtpartijen...

Fyodor
07-07-2009, 14:18
Ismael: "De gemeente is verantwoordelijk voor de dood van die man Tuurlijk Ismael... De taxichauffeur gaat vrijuit, want het is de schuld van de gemeente.... :fp:

Makkelijk he, anderen de schuld geven...

JeMalleMoer
07-07-2009, 14:37
Het is zoals de taxichauffeur zei triest voor beide. Iemand met 1 klap doodslaan verwacht je natuurlijk niet. Wat gewoon een klein voorval had moeten zijn (die je zeer regelmatig op grote pleinen in a'dam ziet) heeft in dit geval een fatale afloop.

En die Job Cohen moet zich niet zo aanstellen. Hij had het leidseplein al lang moeten aanpakken. Het is al tijden een teringzooi in het weekend op dat plein.

martijnG
07-07-2009, 14:45
niks persoonlijks hoor maar als je er vanuit gaat dat "iedereen wel eens een klap heeft uitgedeeld tijdens het stappen" denk ik toch dat je dat niet helemaal helder ziet..

Idd, als je wilt knokken stap je de ring in, knokken op stap is voor debielen. Drank en vrouwtjes zijn toch veel belangrijker als je op stap bent ;-)

JeMalleMoer
07-07-2009, 14:59
Idd, als je wilt knokken stap je de ring in, knokken op stap is voor debielen. Drank en vrouwtjes zijn toch veel belangrijker als je op stap bent ;-)

Goh, en laat het knokken nou net door of vrouwtjes of drank of een combinatie van beide komen. ;)

dimitri
07-07-2009, 15:58
Als die taxi chaffeur een grappler was, dan hadden ze gewoon gezellig kunnen knuffelen en waren er geen doden gevallen...

dimitri
07-07-2009, 15:59
Iemand met 1 klap doodslaan verwacht je natuurlijk niet.

DIM MAK !

TOON
07-07-2009, 16:22
Idd, als je wilt knokken stap je de ring in, knokken op stap is voor debielen. Drank en vrouwtjes zijn toch veel belangrijker als je op stap bent ;-)

ja ja....en jij blijft rustig als zo'n opgeschoten kerel met z'n zatte kop aan je meissie zit....? zeg niet dat je er meteen op moet meppen, maar das nogal afhankelijk van de reactie die je van die gast krijgt op het moment dat je hem erop aanspreekt.... maar das mijn mening en helaas ervaring.... wat zou jij doen, naar die gast lopen, hem een pilsje aanbieden en vragen of ie je achteraf even beschrijft hoe het allemaal geweest is??

maar goed das eigenlijk een hele andere discussie....

Sendur
07-07-2009, 16:31
Wel kut maarja het is de schuld van beide als je gewoon normaal doet is er niks aan de hand snap je.

Fucking haantjes gedrag overal en altijd.

NielsN
07-07-2009, 16:35
ja ja....en jij blijft rustig als zo'n opgeschoten kerel met z'n zatte kop aan je meissie zit....? zeg niet dat je er meteen op moet meppen, maar das nogal afhankelijk van de reactie die je van die gast krijgt op het moment dat je hem erop aanspreekt.... maar das mijn mening en helaas ervaring.... wat zou jij doen, naar die gast lopen, hem een pilsje aanbieden en vragen of ie je achteraf even beschrijft hoe het allemaal geweest is??

maar goed das eigenlijk een hele andere discussie....

Hee! Dit is niet de post waar ik reps voor heb gegeven. ;)

Soms moet je wel gewoon gelijk meppen. En hard ook. :whistling:

De man van 14K
07-07-2009, 20:39
soms ken het net verkeerd aankomen maar het zal je maar overkomen..
Oorzaak weten we niet, wat weten wel; mocro-chauffies kunnen irritant zijn, dronken irritante gasten kunnen irritant zijn.
Dus.

kooivechter
07-07-2009, 23:58
Als die taxi chaffeur een grappler was, dan hadden ze gewoon gezellig kunnen knuffelen en waren er geen doden gevallen...

justem als iedereen grappler was, dan heb je veel minder van zulk soort incidenten.

Slome
22-04-2010, 01:37
maar 2 jaar, voor het nemen van een leven, hoe absurd is deze rechtstaat.
maw over 1 jaar is ie dr weer... (als ik hem was zou ik emigreren...)

missschien verplaatsen naar Offtopic

jerome-lebanner
22-04-2010, 02:03
maar je hebt wel verschillen natuurlijk bijvoorbeeld met voorbedachteraden,doodslag,moord,poging tot.. enz denk dat iedereen wel weet dat ie die man niet wou vermoorden, maar een klap op z'n bek gaf omdat hij in een handgemeen verwikkeld raakte! wel heel erg dat die man daardoor is overleden. Maar de rechter oordeeld volgens de wet.

Surrender
22-04-2010, 08:58
x2
It could have happen to anybody.
It's sad that's what it is.
Two lives destroyed with one hit.
And two families left with all the trouble.
I think the focus should go to helping the Families as they now have the biggest need for help.
Bye
Ivo

x2

Nice said!!

Pahlavan
22-04-2010, 10:12
maar 2 jaar, voor het nemen van een leven, hoe absurd is deze rechtstaat.
maw over 1 jaar is ie dr weer... (als ik hem was zou ik emigreren...)

missschien verplaatsen naar Offtopic

tja... dat de straffen in nederland niet normaal soft zijn is al lang bekend... mensen opsluiten kost de overheid meer geld en dat mag natuurlijk niet:fp: je zou denken dat ze van al dat belastinggeld wel het een en ander kunnen veroorloven maar helaas....

schandalig dat dit soort dingen zo vaak voorkomen... en 9 van de 10 x gaan de ruzies ook totaal nergens over

mclahey
22-04-2010, 11:06
Ik vind ook dat de straffen in Nederland belachelijk laag zijn maar dan vind ik dit nou juist weer net NIET het goede voorbeeld om dat duidelijk te maken.
2 jaar zitten voor iemand een klap op zijn bek geven nadat diegene je verrot gescholden heeft, je in je gezicht spuugt en je een klap voor je kop geeft lijkt me toch wel ruim voldoende.
Ik zeg niet dat hij geen straf moet krijgen of minder want als je je billen brandt moet je op de blaren zitten maar het is duidelijk dat de taxi chauffeur dit niet met voorbedachte rade heeft gedaan.
Dit had letterlijk iedereen kunnen overkomen want we hebben allemaal wel eens 1 keer in ons leven iemand op zijn bek geslagen. Laten we eerlijk zijn.

2 jaar vind ik meer dan genoeg voor een ongeluk. Ik snap dat het enorm triest voor de familie is dat die meneer dood is maar het is en blijft een tragisch ongeluk en niet meer dan dat.

Ik kan (veel) betere voorbeelden noemen van te lage straffen. Het gaat mij vooral om of dat iemand het met voorbedachte rade doet en of hij het expres doet wetende wat de logische gevolgen kunnen zijn. Dat je iemand met een klap dood slaat vind ik niet logisch.

Barang
22-04-2010, 14:14
Het is voor beide families een drama , maaaaaaar Dhr sitec was dronken en erg lastig die avond en heeft als eerste geslagen waarop de taxichauffeur terug sloeg en jammer genoeg kwam die klap ongelukkig aan /of dhr sitec viel ongelukkig.
Voor beide families triest.

baraa_a
22-04-2010, 17:26
Ook weer jammer dat het een Marokkaan is.

Ben het niet anders gewend :ehhh:

Vale Tudo
22-04-2010, 21:53
Ik vind ook dat de straffen in Nederland belachelijk laag zijn maar dan vind ik dit nou juist weer net NIET het goede voorbeeld om dat duidelijk te maken.
2 jaar zitten voor iemand een klap op zijn bek geven nadat diegene je verrot gescholden heeft, je in je gezicht spuugt en je een klap voor je kop geeft lijkt me toch wel ruim voldoende.
Ik zeg niet dat hij geen straf moet krijgen of minder want als je je billen brandt moet je op de blaren zitten maar het is duidelijk dat de taxi chauffeur dit niet met voorbedachte rade heeft gedaan.
Dit had letterlijk iedereen kunnen overkomen want we hebben allemaal wel eens 1 keer in ons leven iemand op zijn bek geslagen. Laten we eerlijk zijn.

2 jaar vind ik meer dan genoeg voor een ongeluk. Ik snap dat het enorm triest voor de familie is dat die meneer dood is maar het is en blijft een tragisch ongeluk en niet meer dan dat.

Ik kan (veel) betere voorbeelden noemen van te lage straffen. Het gaat mij vooral om of dat iemand het met voorbedachte rade doet en of hij het expres doet wetende wat de logische gevolgen kunnen zijn. Dat je iemand met een klap dood slaat vind ik niet logisch.

Opzich ben ik het met je eens, maar als je dan leest dan hij al eens eerder een vrouw heeft gemept en een paar jonge meiden heeft bedreigd... Geef 'm dan maar 15 jaar! :D

Irishrover
22-04-2010, 21:57
Opzich ben ik het met je eens, maar als je dan leest dan hij al eens eerder een vrouw heeft gemept en een paar jonge meiden heeft bedreigd... Geef 'm dan maar 15 jaar! :D

Waar heb je dat gelezen ?

Deel de bron is eens met ons.

Irishrover
22-04-2010, 22:00
Ben het niet anders gewend :ehhh:

Trieste opmerking, jij ziet erg zwart wit of niet ?

Genoeg niet - marokkaanse mensen die zulke delicten plegen, of nog veel ergere.

Maar dat weet jij wel, je zit een beetje te fokken, nietwaar ?

Vale Tudo
22-04-2010, 22:03
Waar heb je dat gelezen ?

Deel de bron is eens met ons.

Taxichauffeur B. werd ook veroordeeld voor de mishandeling van een vrouw (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/248220/Taxichauffeur-Leidseplein-mishandelde-eerder-vrouw.htm) in 2007. Ook toen was een ruzie over de ritprijs de oorzaak.
Lees hier het hele stuk: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/263602/Taxichauffeur-krijgt-twee-jaar-cel-voor-doodslaan-klant.htm

Dat van die bedreigingen kan ik even niet vinden, dat ik heb ik een poos geleden wel zeker gelezen!

Vale Tudo
22-04-2010, 22:15
Hier hebben ze het over die 3 meisjes:
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=299331

http://www.amsterdamsstadsblad.nl/amsterdam/webregio-tv/video/11799825/rechtbank-doet-uitspraak-in-zaak-sitek.aspx

Maar het lijkt wel alsof het om 1 geval gaat valt mij op, alleen de ene keer hebben ze het over een vrouw en hier over 3 meisjes... Maar goed, als je zoiets doet bij een vrouw zegt al genoeg toch?

blackadder
22-04-2010, 22:17
tja... dat de straffen in nederland niet normaal soft zijn is al lang bekend... mensen opsluiten kost de overheid meer geld en dat mag natuurlijk niet:fp: je zou denken dat ze van al dat belastinggeld wel het een en ander kunnen veroorloven maar helaas....

schandalig dat dit soort dingen zo vaak voorkomen... en 9 van de 10 x gaan de ruzies ook totaal nergens over
Ze wouden toch een jaar of twee geleden ook al gevangenissen gaan sluiten omdat er een cellenoverschot is.

Irishrover
22-04-2010, 22:24
Hier hebben ze het over die 3 meisjes:
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=299331

http://www.amsterdamsstadsblad.nl/amsterdam/webregio-tv/video/11799825/rechtbank-doet-uitspraak-in-zaak-sitek.aspx

Maar het lijkt wel alsof het om 1 geval gaat valt mij op, alleen de ene keer hebben ze het over een vrouw en hier over 3 meisjes... Maar goed, als je zoiets doet bij een vrouw zegt al genoeg toch?

Thanks voor de bron.
Ja, vrouwen hoor je niet te slaan.

mclahey
23-04-2010, 12:01
Ah. Ok. Maar dan wordt het verhaal inderdaad anders. Of ook weer niet want hij staat nu terecht voor deze zaak en niet voor zaken uit het verleden.
Als er dan iets krom is aan ons rechtsysteem dan is dat het wel. Dat iemand eindeloos in de fout gaat en dat daar qua strafmaat geen rekening mee wordt gehouden. Dat een veelpleger (zonder dat ik daar deze taxichauffeur nou meteen onder wil scharen gewoon een dikke vinger op kan steken naar de rechtstaat en dat wij dat gewoon pikken. Mensen met een strafblad van 25 pagina's. Dat hoorde ik van de week over die Feyenoord hooligan.
Wat mij betreft voeren wij hier het three strikes you're out principe in net als in Amerika. Dan kunnen de straffen ook wel gewoon blijven hoe ze nu zijn. Maar als je drie keer de fout in gaat dan kom je nooit meer vrij. Klaar.

bladetrinity
23-04-2010, 12:50
Collum van Nico Dijkshoorn: Column: Hoofdschoppers - DePers.nl
(http://www.depers.nl/binnenland/473457/Column-Hoofdschoppers.html)

Vind het erg jammer dat hij zo kortzichtig is, mag heb altijd wel.

thrillseekah
23-04-2010, 12:59
Ze wouden toch een jaar of twee geleden ook al gevangenissen gaan sluiten omdat er een cellenoverschot is.

tuurlijk, dat is het hele doel er van. lagere straffen is lege gevangenissen. En gevangenissen sluiten levert geld op. uiteindelijk komt het daar allemaal op neer

NielsN
23-04-2010, 13:19
Collum van Nico Dijkshoorn: Column: Hoofdschoppers - DePers.nl
(http://www.depers.nl/binnenland/473457/Column-Hoofdschoppers.html)

Vind het erg jammer dat hij zo kortzichtig is, mag heb altijd wel.

Zag het ook, vanochtend. En dacht precies hetzelfde. Hij overdrijft wel wat voor het retorische effect, maar zo'n zin:


Ruzie krijgen en iemand hard op zijn hoofd slaan, als je dat kunt heb je al jaren levenslang, maar wist je het zelf nog niet. Hoofdrammers, ze bewegen als mensen, maar het zijn beesten.

:fp: