PDA

View Full Version : Gebrek aan K-1 events



Wiseguy
07-07-2009, 16:27
Wat mij opvalt is dat er dit jaar maar 1 echte k-1 event was en dat was die van yokohama. Gaat het echt zo slecht met de k-1? Misschien kan dhr Boon ons daar wat meer over vertellen.

De man van 14K
07-07-2009, 17:35
Hoe ervaar jij dat als insider? Heb jij meer zicht op de toekomst en gang van zaken?
Ik snap nl. niet helemaal waarom een organisatie als de K1, waar veel sponsors voor klaar staan en veel topvechters knokken, hun organisatie niet winstgevend krijgen als je kijkt naar de UFC aan de andere kant.

blackadder
07-07-2009, 17:42
Hoe ervaar jij dat als insider? Heb jij meer zicht op de toekomst en gang van zaken?
Ik snap nl. niet helemaal waarom een organisatie als de K1, waar veel sponsors voor klaar staan en veel topvechters knokken, hun organisatie niet winstgevend krijgen als je kijkt naar de UFC aan de andere kant.
K1 is toch eigenlijk alleen maar echt groot in Japan. De UFC heeft gelijk toegang tot de grootste markt van N-Amerika.

marcelt
07-07-2009, 17:57
K1 is toch eigenlijk alleen maar echt groot in Japan. De UFC heeft gelijk toegang tot de grootste markt van N-Amerika.

Volgens mij kan de K1 veel groter zijn dan de UFC mits door de juiste mensen geleid.

blackadder
07-07-2009, 18:02
Volgens mij kan de K1 veel groter zijn dan de UFC mits door de juiste mensen geleid.
Dat zal zonder meer ook meespelen.

Tommy v Wijngaarden
07-07-2009, 19:29
er was yokohama en een grand prix in Polen waar Samedov zich plaatste voor de laatste 16 ( als die er komt ) , dan zijn de 8 finalisten van vorig jaar automatisch geplaatst, maar waar halen ze de andere 7 kandidaten vandaan?? als ze zomaar vechters uitkiezen voor de laatste 16 wordt ook de K-1 titel minder geloofwaardig.

Ik hoop dat het allemaal goed komt daar in Japan, maar ik vrees het ergste.

Jeru
07-07-2009, 20:26
Japan heeft gewoon ernstig te kampen met de kredietcrisis. Tsja dan staan de sponsors niet echt meer in de rij om deze evenementen te sponsoren.
Kijk al naar Toyota die volgend jaar al niet meer de Japanse GP (Formule 1) kan bekostigen. Zo zijn er nog veel meer van...

lopez86
07-07-2009, 20:33
er was yokohama en een grand prix in Polen waar Samedov zich plaatste voor de laatste 16 ( als die er komt ) , dan zijn de 8 finalisten van vorig jaar automatisch geplaatst, maar waar halen ze de andere 7 kandidaten vandaan?? als ze zomaar vechters uitkiezen voor de laatste 16 wordt ook de K-1 titel minder geloofwaardig.

Ik hoop dat het allemaal goed komt daar in Japan, maar ik vrees het ergste.

final 8 van vorig jaar, +2 kampioenen (k-1 HW en SHW titel), + Japan GP kampioen, + EUROPE GP kampioen + ASIA GP kampioen + toernooi x kampioen + 2 wildcards.

sikkwitttet
07-07-2009, 21:04
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhheeeeeeeeeee ehhhhhhhh
niet na pride nu ook k-1





huillen fuck micheal dit is echt belangerijk

KayOne
07-07-2009, 21:11
respect voor MJ, he is the MEN!!

De man van 14K
07-07-2009, 21:43
Japan heeft gewoon ernstig te kampen met de kredietcrisis. Tsja dan staan de sponsors niet echt meer in de rij om deze evenementen te sponsoren.
Kijk al naar Toyota die volgend jaar al niet meer de Japanse GP (Formule 1) kan bekostigen. Zo zijn er nog veel meer van...


Niet eens de kridiet crisis, de japanse economie is gewoon een enorme puinbak... Aan de andere kant is de K1 wel grens overschrijdend. En ik moet zeggen, bij iedere K1 uitzending uit Japan lijken de banken allemaal vol te zitten.
Hoeveel maakt het bezoekers aantal uit om de begroting sluitend te krijgen? losse europeese toernooien ed brengen geld in het laatje, net als als de televisie rechten toch? Als ze zo'n stadion bij een K1 finale voor de helft vol hebben betekend dat toch niet automatisch dat de hele begroting niet gehaald wordt en de hut op de rand van de afgerond staat? Volgens mij is er meer aan de hand en is er inderdaad van een gezonde bedrijfshuishouding geen sprake. Des al niet te min denk ik dat het wel kan nl..

robholland
07-07-2009, 23:58
Ja ik vroeg me ook al af wanneer er weer een grote GP was. Op de officiele website staat er ook niks meer over k1 (behalve k1 max) zelfs geen Final GP datum... :(

blackadder
08-07-2009, 00:14
Niet eens de kridiet crisis, de japanse economie is gewoon een enorme puinbak... Aan de andere kant is de K1 wel grens overschrijdend. En ik moet zeggen, bij iedere K1 uitzending uit Japan lijken de banken allemaal vol te zitten.
Hoeveel maakt het bezoekers aantal uit om de begroting sluitend te krijgen? losse europeese toernooien ed brengen geld in het laatje, net als als de televisie rechten toch? Als ze zo'n stadion bij een K1 finale voor de helft vol hebben betekend dat toch niet automatisch dat de hele begroting niet gehaald wordt en de hut op de rand van de afgerond staat? Volgens mij is er meer aan de hand en is er inderdaad van een gezonde bedrijfshuishouding geen sprake. Des al niet te min denk ik dat het wel kan nl..
Brengen die TV rechten nou wel zoveel op dan?

sikkwitttet
08-07-2009, 01:40
WHYYYYYYYYYY





mce

Kingster
08-07-2009, 01:43
Was me ook al opgevallen dat er geen datums bekent zijn voor een volgende event.

Denk dat er wereldwijd wel potentie in de k-1 zit, kijk hier maar in nederland waar steeds meer mensen er naar kijken. Mocht de k-1 ermee stoppen dan zou dat echt een slechte zaak zijn voor het kickboksen in nederland. :(

Waar vorig jaar sbs6 de k-1/k-1max/k-1maxholland/beast of the east/glory?/Gentlemanpromotions uitzenden zien we hier alleen nog maar de k-1/k-1max op tv. Leo wat is hier de reden van? Is het een geld kwestie, heeft sbs6 er geen trek in of ligt het aan de promotors?

payap
08-07-2009, 08:56
Volgens mij kan de K1 veel groter zijn dan de UFC mits door de juiste mensen geleid.

Denk dat het MMA als sport wereldwijd te groot daarvoor is ten opzichtte van het kickboksen.

chief108
08-07-2009, 09:28
still waiting for BB....

adenane
08-07-2009, 09:49
Hoe zit het dan met de contracten van de vechters? Aangezien ze een contract hebben voor een bepaald aantal gevechten per jaar onder de vlag van K-1. Volgens mij waren dat er 5. Maar dat redt de K-1 nooit als ze maar 1 of 2 GP's houden per jaar.

De man van 14K
08-07-2009, 10:36
Kijkcijfers schijnen ook terug te lopen.

En ik maar denken dat het Kickboksen en de k1 nog steeds aan populariteit aan het winnen is. Je hoort er nl. steeds meer mensen over, ook mensen die er eigenlijk niets van begrijpen dus over het algemeen neemt het aantal fans toe.

chief108
08-07-2009, 11:31
jullie bekijken het allemaal met een Nederlandse bril...

globaal gezien stelt de K-1 natuurlijk geen fuck voor

NielsN
08-07-2009, 11:36
jullie bekijken het allemaal met een Nederlandse bril...

globaal gezien stelt de K-1 natuurlijk geen fuck voor

Nou ja, eurosport hebben ze toch echt wel in een hoop landen.

Ik heb K1 gekeken in Turkije, Tjechie, Spanje, Zweden...

Dus...

lopez86
08-07-2009, 11:40
En ik maar denken dat het Kickboksen en de k1 nog steeds aan populariteit aan het winnen is. Je hoort er nl. steeds meer mensen over, ook mensen die er eigenlijk niets van begrijpen dus over het algemeen neemt het aantal fans toe.

In Nederland wel ja, Nederland word nú pas wakker namelijk.
Gelukkig hebben we It's Showtime nog als groot platform.
Maar de K-1 is over een klein aantal jaren gewoon failliet, daar ben ik van overtuigd.

sportfan
08-07-2009, 11:42
En ik moet zeggen, bij iedere K1 uitzending uit Japan lijken de banken allemaal vol te zitten.

Laatste paar jaar wordt er voor de finale gebruik gemaakt van de Yokohama Arena en niet meer van de Tokyo Dome dat zegt al genoeg. Laatste keer Tokyo Dome was 30% van de tribunes overspannen met grijsplastic dat het nog vol leek.

En de Yokohama Arena is niet eens uitverkocht bij een K1 GP Finale.

Geen spektakel -> mindere kijkcijfers -> sponsoren trekken zicht terug -> geen K1... beetje kort door de bocht misschien maar dit is volgens mij het verhaal.

marcelt
08-07-2009, 12:43
jullie bekijken het allemaal met een Nederlandse bril...

globaal gezien stelt de K-1 natuurlijk geen fuck voor

Is dat zo?

In Europa is K1 heel bekend en in Australie en Azie volgens mij ook. De andere continenten weet ik niet. Maar als je bijvoorbeeld naar UFC kijkt is dat in Europa echt een hele kleine minderheid die uberhaupt weet wat de UFC is. Aan de andere kant weet in N-Amerika bijna niemand wat K1 is.

chief108
08-07-2009, 13:06
Is dat zo?

geen idee eerlijk gezegd :p

maar wel dat het in Nederland een stuk populairder is als in de meeste andere landen
en dat de meerderheid van de US fightsports fans zelfs nog nooit van de K-1 gehoord hebben zegt helemaal genoeg natuurlijk....

marcelt
08-07-2009, 13:07
Daarom hebben ze jarenlang zonder succes geprobeerd Amerikanen te lanceren met de Las Vegas GP.

De man van 14K
08-07-2009, 13:32
geen idee eerlijk gezegd :p

maar wel dat het in Nederland een stuk populairder is als in de meeste andere landen
en dat de meerderheid van de US fightsports fans zelfs nog nooit van de K-1 gehoord hebben zegt helemaal genoeg natuurlijk....


Volgens mij is dat wel erg kort door de bocht. Er zijn ook US GP's geweest van de K1 en als Hoost in de hoek staat van Hardonk wordt hij altijd even apart benoemd.
Toen ik op de affliction gala met wat US fans stond te praten wisten ze precies wie er uit NL kwamen en in de K1 stonden. Geen idee of dat helemaal representatief is maar ze kennen het wel.

iconian
08-07-2009, 13:35
ik geef de schuld aan semmy schilt..

grapje :p

jesselaar
08-07-2009, 13:47
jullie bekijken het allemaal met een Nederlandse bril...

globaal gezien stelt de K-1 natuurlijk geen fuck voor


x2 kijk voor nederland gezien en onze kampioenen wel maar mma is taking over in 5 jaar is het ook groot in europa en is kickboksen op nederland ,thailand na op sterven na dood door deze ontwikkeling zullen meer kickboksers de overgang naar mma maken

Donjopie
08-07-2009, 13:59
Komt het niet een beetje omdat "we" beetje veel hebben gewonnen ????
Vind jij het leuk als hier een gala word georganiseerd en er alleen maar buitenlanders winnen, jaar op jaar op jaar...terwijl er wel Nederlanders meedoen.
Ik denk dat je dat na een jaar of 15 wel zat begint te worden.

Misschien moet de K1 een beter samenwerkingsverband houden met de verschillende organisaties WW, en elk jaar de finale in een ander land laten plaatsvinden.
Een soort WWK1 Tournament ( World Wide K1 )

dirk5
08-07-2009, 14:07
Dream en Sengoku doen het ook lang niet zo goed als pride.

Kan het niet gewoon dat de gemiddelde Japanner even genoeg heeft van vechtsport?

adenane
08-07-2009, 14:32
Zou mij totaal niet verbazen als de K-1 World Grand Prix Final binnen nu en een paar jaar een of meerdere keren in een ander land plaats gaat vinden.


Ik hoop het! Lekker dichtbij huis :thup:

Donjopie
08-07-2009, 14:38
Ik hoop het! Lekker dichtbij huis :thup:

Precies !!
Ik ben van de partij ! :thup:

Donjopie
08-07-2009, 14:39
Zou mooi zijn ja, maar er zijn nog genoeg andere landen die veel te ver weg zijn om 'ff' heen te reizen.

Duitsland, Frankrijk, België, en Nederland zijn wel de moeite waard voor mij.
Daarbuiten geef ik aan vikkie

jesselaar
08-07-2009, 15:34
Dream en Sengoku doen het ook lang niet zo goed als pride.

Kan het niet gewoon dat de gemiddelde Japanner even genoeg heeft van vechtsport?
dream had hele goeie kijkcijfers (dream 9) en sengoku heeft een televisie deal dus wat zou het mooi zijn als deze twee samen zouden gaan met ishi erbij is de oude pride weer terug en kunnen ze aan een competieve lhw en hw beginnen wie weet de wonderen zijn de wereld niet uit

jesselaar
08-07-2009, 15:42
Hoezo is met Ishii erbij het oude Pride weer terug?
sengoku ,ishi ,zonder ishi word het moeilijk want ze hebben een japanse hw nodig en deze man gaat alle kijkcijfers breken en mma nog groter maken in japan dan het ooit geweest is

adenane
08-07-2009, 15:49
Duitsland, Frankrijk, België, en Nederland zijn wel de moeite waard voor mij.
Daarbuiten geef ik aan vikkie

Engeland, Italie en de Scandinavische landen zijn ook nog een optie, maak je er gelijk een weekendje weg van. Daarbuiten krijgt vikkie mijn portie ook ;)

jesselaar
08-07-2009, 16:01
Volgens mij kan de K1 veel groter zijn dan de UFC mits door de juiste mensen geleid.

en waar halen ze de vechters vandaan dan? of word het weer een nederlands onderonsje ik weet niet of de wereld hierop zit te wachten
de k1 heeft het geprobeerd ook in usa en daar valt als sporter uiteindelijk het meeste geld en sponser contracten binnen te slepen
MMA IS TAKING OVER BETTER GET USED TO IT
kijk mischien dat showtime het nog een paar jaar vol kan houden maar als de k1 helemaal stopt en er geen grote kampioenen meer zijn heb je nog 1 grote show per jaar en dan gaat het lanzaam dood bloeden en gaat ook in nederland mma groot worden en in europa en wereldwijd spreekt mma gewoon veel meer en is in mijn ogen ook een veel mooiere sport met een veel mooiere toekomst de tijd zal het leren .

jesselaar
08-07-2009, 16:16
[quote=I_LOVE_KNOCKOUTS;766319]Oh, je bedoelt die Olympische judoka? Ik dacht Kazuyoshi Ishii, de oprichter van K-1.[/quoty
yep die is het belangerijkst en bijna naar de ufc gegaan dat had de nekslag betekend voor mma in japan en voor de ufc een hele goeie positie en televisie ppv deal opgelevert maar goed ufc had hem natuurlijk voor de leeuwen gegooid en die japanner afgebrand had ishi 3 verlies partijen en japan kon dan ook niet meer met hem aan de slag wat ze natuurlijk met elke buitenlandse vechter proberen mits ze niet meer om hem heen kunnen en er voor kiezen je als niet amerikaan populair te maken

blackadder
08-07-2009, 17:12
De meeste gala's waar MMA-wedstrijden worden gedraaid zijn nog steeds de gemengde gala's.
En dat mag wat mij betreft ook zo blijven. Zo is er voor elk wat wils.

blackadder
08-07-2009, 17:20
Ik heb dat soort gala's ook het 'geluk' dat ik van beide sporten een liefhebber ben, maar hoe vaak hoor je tijdens die gala's geen dom geschreeuw van kickboksliefhebbers tijdens een MMA-partij, en tegelijkertijd weinig applaus voor mooie acties als submissionpogingen, reversals en/of escapes? Dat geeft al een beetje aan dat MMA nog steeds achterloopt.
Klopt.
Persoonlijk ben ik meer een kickbox liefhebber dan een MMA liefhebber. Ook al kan ik zeker wel een mooie MMA partij waarderen. Maar ik zou niet zo snel een kaartje voor een MMA only gala gaan kopen.

Wiseguy
08-07-2009, 17:31
Het verschil is dat we in nederland kickboxers van wereldklasse zien en geen mma toppers.

adenane
08-07-2009, 17:46
Niet om de betweter uit te hangen maar je vergeet Stefan Struve ;)

KayOne
08-07-2009, 17:51
zolang K-1 Max niet weggaat ben ik tevreden mee, die zit met vol spectakel en wordt langzamer alleen maar groter denk ik

Gennep-Spitfire
08-07-2009, 17:56
Klopt.
Persoonlijk ben ik meer een kickbox liefhebber dan een MMA liefhebber. Ook al kan ik zeker wel een mooie MMA partij waarderen. Maar ik zou niet zo snel een kaartje voor een MMA only gala gaan kopen.
x 2

payap
08-07-2009, 20:19
Helaas is ook dat waar. Het niveau van de Nederlandse kickboksers ligt internationaal gezien vele malen hoger dan het niveau van MMA-vechters. Met kickboksen kunnen we in ongeveer elke organisatie en elke gewichtsklasse domineren. In het MMA hebben we er relatief maar weinig die meekunnen met de wereldtop (IMO Antoni Hardonk, Alistair Overeem, Gegard Mousasi, Gilbert Yvel, Stefan Struve, Melvin Manhoef, Marloes Coenen, Sem Schilt ALS ie er weer voor gaat. Sorry als ik zo gauw effe iemand vergeten ben maar op dit moment kom ik niet verder dan dit rijtje).

Onder de 70 kg (70 kg niet meegerekend) is er geen gewichtsklasse waar Nederland domineert. Ook niet op k-1 of kickboks regels. De Thais zijn daar oppermachtig. Zelfs Orono, die al geeneens geranked meer is in Thailand, wint met 2 vingers in zijn neus van de 6 kg zwaardere en als absolute top neergezette El Hamzaoui.

In het zwaargewicht is Nederland idd superieur. En op 70 kg de absolute top met enkele vechters uit andere landen die hetzelfde niveau als onze toppers hebben. BV Buakaw, Yodsaenklai, Masato, Kyshenko, Petrosyan. Wel hebben we imo de beste vechter ter wreld in deze klasse: Andy Souwer.

Wiseguy
08-07-2009, 20:27
De nederlandse toppers in MMA vechten niet in nederland. Zodra iemand doorbreekt gaat hij naar het buitenland.

payap
08-07-2009, 20:41
Met Mousasi hebben we iemand in huis die weleens de absolute top kan geworden (in zoverre hij daar nu al niet naar op weg is!)

luc
08-07-2009, 22:13
Onder de 70 kg (70 kg niet meegerekend) is er geen gewichtsklasse waar Nederland domineert. Ook niet op k-1 of kickboks regels. De Thais zijn daar oppermachtig. Zelfs Orono, die al geeneens geranked meer is in Thailand, wint met 2 vingers in zijn neus van de 6 kg zwaardere en als absolute top neergezette El Hamzaoui.

In het zwaargewicht is Nederland idd superieur. En op 70 kg de absolute top met enkele vechters uit andere landen die hetzelfde niveau als onze toppers hebben. BV Buakaw, Yodsaenklai, Masato, Kyshenko, Petrosyan. Wel hebben we imo de beste vechter ter wreld in deze klasse: Andy Souwer.

Wat voor zever kom jij nu mee af??
Orono was ZWAARDER op de weging dan Hamzaoui
Die heeft moeten bijeten om het gewicht te halen.
Komt er nog bij dat Hamzaoui een week voor de partij in het hospitaal heeft gelegen
Wou dit niet ter sprake brengen, maar moet nu wel.

sjaakie'tje
08-07-2009, 23:07
K-1 is wereldwijd wel populairder dan mma. In de US is het wat anders natuurlijk met UFC; daar kennen ze niks anders. Maar als je in Europa en andere continenten kijkt is K-1 wel degelijk groter dan mma.

K-1 zal ook een groter publiek aanspreken, zeker met zijn schitterende formula van 3 x 3 min vol actie en spetterende KO's. MMA is wat brutaler en als ze naar de grond gaan ... dan zal de doorsnee kijker het snel beu worden.

Er is natuurlijk de economische crisis die overal parten speelt, maar de voornaamste reden dat het niet goed gaat met K-1 lijkt fundamenteler te zijn en zou iets met het TV station te maken hebben waaraan K-1 vasthangt.

Het product is top, schitterende produktie en het is een sport met enorm veel potentieel. In Europa ben ik ervan overtuigd dat het nog steeds populairder aan het worden is ( mede danzij Eurosport ) en de reacties van onze Amerikaanse vrienden die voro het eerst de finale of HDnet konden zijn waren erg positief, velen zijn in een klap fan geworden.

Ik denk dat het falen in de USA vnl te maken heeft met het feit dat ze de sport niet kennen. Eerst moet het op de buis komen zodat de mensen er kennis mee kunnen maken en dan kunnen ze GPs gaan organiseren; niet omgekeerd.

En btw ... K-1 zal heus wel blijven bestaan hoor.

De volgende GP zou in Japan plaatsvinden, dit is de GP voor de Eliminations in september.

payap
09-07-2009, 00:43
Wat voor zever kom jij nu mee af??
Orono was ZWAARDER op de weging dan Hamzaoui
Die heeft moeten bijeten om het gewicht te halen.
Komt er nog bij dat Hamzaoui een week voor de partij in het hospitaal heeft gelegen
Wou dit niet ter sprake brengen, maar moet nu wel.

Wat heeft dat nu weer met zever te maken? Je kunt als je een andere mening heb toch ook op een normale manier communiceren!

Hoe zwaar Orono op de weging was weet ik niet. Maar de gewchtsklasse waar Orono normaal in vecht en tot voor kort in geranked stond (en ook even kampioen is geweest) is het supervedergewicht (- 130 LBS oftewel -58.967 kg). Als hij in Nederland op 65 kg vecht dan vecht hij dus 6 kg boven zijn gewicht. En als op 70 kg vecht (wat hij ook 2x heeft gedaan) dan vecht hij 11 kg boven zijn gewicht. En dit geeft al aan hoe hoog het niveau van die jongens daar is.

Dus als je klachten heb over het gewicht waar Orono op vecht in Thailand gaarne bij hem zeveren en niet bij mij. Ik ga daar niet over. Ik vermeld het slechts.

Op de weging zal hij best een stuk zwaarder dan 59 kg zijn geweest. In Thailand doen ze extreem aan weightcutting. Maar zijn Thaise wedstrijdgewicht en ranking is 59 kg.

oliebol
09-07-2009, 00:47
Wat voor zever kom jij nu mee af??
Orono was ZWAARDER op de weging dan Hamzaoui
Die heeft moeten bijeten om het gewicht te halen.
Komt er nog bij dat Hamzaoui een week voor de partij in het hospitaal heeft gelegen
Wou dit niet ter sprake brengen, maar moet nu wel.

ik denk dat hij bedoelde dat ze Orono 6 kg zwaarder hebben laten vechten dan zijn oorspronkelijke gewicht.

Edit: net te laat:p

payap
09-07-2009, 00:51
Je hebt helemaal gelijk, maar laten we wel wezen: op internationaal gebied hebben die gewichtsklassen niet zo heel veel 'status'. Bovendien zijn er onder de 70kg ook niet zoveel internationale vechters als boven die klasse. Met betrekking tot de Nederlanders hieromtrent: probeer maar eens volwassen Nederlanders te vinden die onder de 70kg wegen; daar zijn er niet zoveel van. Thai daarentegen zijn er genoeg onder dat gewicht. Dat in combinatie met het feit dat Muay Thai een nationale sport is, maakt het niet heel verrassend dat juist zij die gewichtsklassen domineren.

Het is idd erg jammer dat er niet zo veel toppers onder de 70 kg zijn meer in Nederland. Er komen momenteel wel een paar hele goede jongens aan die vooral van Marokkaanse komaf zijn. Vroeger hadden we Ramon Dekker, Hassan Kassrioui, Gilbert Ballentine, Joao Vierra, Milo el Geubli enz. Hoewel de meeste (buiten Dekker en Ballantine) ook meestal aan het kortste eind trokken tegen de echte top Thais.

Internationaal lopen er wel een paar rond. BV Kulebin.

Idd is het zwaargewicht tegenwoordig het meest populair en daarna de 70 kg klasse. Zelf zou ik ook het liefst enkele K-1 klassen erbij zien. bv -63, -85. Zo'n -85 zou imo de ideale klasse voor Tyrone Spong zijn.

mokumnised
09-07-2009, 00:59
Wat mij opvalt is dat er dit jaar maar 1 echte k-1 event was en dat was die van yokohama. Gaat het echt zo slecht met de k-1? Misschien kan dhr Boon ons daar wat meer over vertellen.

Ik heb ook vernomen dat de K-1 op een faillissement afstevent , ik vind het ook veelzeggend dat de data voor de GP-finale en Dynamite niet vermeld staan op de K-1 site, dat was voorheen wel het geval en vaak al eerder in het jaar.

Hopelijk staat er een grote sponsor op en word de boel nog gered of overgenomen.

luc
09-07-2009, 01:38
wint met 2 vingers in zijn neus van de 6 kg zwaardere en als absolute top neergezette El Hamzaoui.


Hassan zijn vechtgewicht is -60 kg, maar hij vecht op 63.5 kg om meer partijen te krijgen.
Dus vanwaaar jij 6kg haalt??
Hassan woog op de weging 63 kg,Orono 64.7 kg de dag voordien.
Hoe je het ook draait en keert, in deze partij was Orono niet in gewicht benadeeld.

marcelt
09-07-2009, 01:47
Met Mousasi hebben we iemand in huis die weleens de absolute top kan geworden (in zoverre hij daar nu al niet naar op weg is!)


Dream kampioen is een leuk begin!

marcelt
09-07-2009, 01:48
Helaas is ook dat waar. Het niveau van de Nederlandse kickboksers ligt internationaal gezien vele malen hoger dan het niveau van MMA-vechters. Met kickboksen kunnen we in ongeveer elke organisatie en elke gewichtsklasse domineren. In het MMA hebben we er relatief maar weinig die meekunnen met de wereldtop (IMO Antoni Hardonk, Alistair Overeem, Gegard Mousasi, Gilbert Yvel, Stefan Struve, Melvin Manhoef, Marloes Coenen, Sem Schilt ALS ie er weer voor gaat. Sorry als ik zo gauw effe iemand vergeten ben maar op dit moment kom ik niet verder dan dit rijtje).

Shooto world champ Shihar met die moeilijke achternaam.

oliebol
09-07-2009, 01:53
wint met 2 vingers in zijn neus van de 6 kg zwaardere en als absolute top neergezette El Hamzaoui.


Hassan zijn vechtgewicht is -60 kg, maar hij vecht op 63.5 kg om meer partijen te krijgen.
Dus vanwaaar jij 6kg haalt??
Hassan woog op de weging 63 kg,Orono 64.7 kg de dag voordien.
Hoe je het ook draait en keert, in deze partij was Orono niet in gewicht benadeeld.

Orono heeft toch veel meer gewicht moeten maken om de partij op dat gewicht aan te nemen, zijn natuurlijke gewicht ligt lager.

luc
09-07-2009, 02:44
Orono heeft toch veel meer gewicht moeten maken om de partij op dat gewicht aan te nemen, zijn natuurlijke gewicht ligt lager.

daar wou hij niet op vechten, wij hadden gevraagd zo licht mogelijk.

De man van 14K
09-07-2009, 14:27
in de K1 max doen we toch leuk mee met jaren van overwinningen zoals met Kraus en Souwer. Wordt wel weer tijd voor een nieuwe lichting dat wel!

Van welke aankomende nederlandse vechter verwachten jullie in de toekomst veel in de K1 max / K1?

Stallion
09-07-2009, 19:12
Idd is het zwaargewicht tegenwoordig het meest populair en daarna de 70 kg klasse. Zelf zou ik ook het liefst enkele K-1 klassen erbij zien. bv -63, -85. Zo'n -85 zou imo de ideale klasse voor Tyrone Spong zijn.

Idd. Zelf zat ik ook te denken aan een klasse voor de echte zwaargewichten. Een -93 ofzo. Daarin zie ik bijvoorbeeld Spong, Samedov, Balrak en mss ook wel Saki beter tot hun recht houden. Verder hoop ik eigenlijk dat ze de toernooivorm in de prullenbak gooien en overgaan naar losse gevechten over vijf ronden.

marcelt
09-07-2009, 19:18
in de K1 max doen we toch leuk mee met jaren van overwinningen zoals met Kraus en Souwer. Wordt wel weer tijd voor een nieuwe lichting dat wel!

Van welke aankomende nederlandse vechter verwachten jullie in de toekomst veel in de K1 max / K1?

Niet aankomend, wel veel verwachtingen: Nieky Holzken !

Wiseguy
09-07-2009, 19:40
Idd. Zelf zat ik ook te denken aan een klasse voor de echte zwaargewichten. Een -93 ofzo. Daarin zie ik bijvoorbeeld Spong, Samedov, Balrak en mss ook wel Saki beter tot hun recht houden. Verder hoop ik eigenlijk dat ze de toernooivorm in de prullenbak gooien en overgaan naar losse gevechten over vijf ronden.

Absoluut niet mee eens. De WGP is het hoogtepunt van het jaar. 3x3 is juist prachtig omdat de actie gelijk begint.

marcelt
09-07-2009, 19:45
geen idee eerlijk gezegd :p

maar wel dat het in Nederland een stuk populairder is als in de meeste andere landen
en dat de meerderheid van de US fightsports fans zelfs nog nooit van de K-1 gehoord hebben zegt helemaal genoeg natuurlijk....

lees maar eens het interview met Michael Schiavello dat ik postte. Volgens hem gaat K1 wel aanslaan in de VS omdat het veel makkelijker te begrijpen is en de fans graag KO's willen.

http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=766866#post766866

De man van 14K
09-07-2009, 20:29
dat is natuurlijk ook een overweging, amerikanen zijn zo dom dat K1 makkelijker begrepen wordt ;)

Stallion
09-07-2009, 23:11
Teveel klassen is ook niet leuk. Het moet toch een beetje een elite blijven, en veel verschillende klassen maakt het weer een 'gewone' bond.

Wat betreft die toernooivorm: laat die er alsjeblieft in! Is toch super om het hele jaar alles te volgen en de spanning te zien toenemen? Met als hoogtepunt de K-1 World Grand Prix Final in december, iets waar je dan echt naar uitkijkt.

Toernooivorm is wel leuk, maar het idee van een grote bond met losse gevechten vind ik gewoon vet. Uitindelijk zit ik naatuurlijk wel de Finale straks te kijken. En wat betreft de gewichtsklasses moeten er natuurlijk niet teveel komen maar er mogen er van mij rustig drie bij. Tussen de -70 en de zwaargewichten zit gewoon een groot gat. Maar goed, eerst maar eens kijken hoe het de komende jaren met de K1 gaat.

knift
10-07-2009, 00:17
Wat mij opvalt is dat er dit jaar maar 1 echte k-1 event was en dat was die van yokohama. Gaat het echt zo slecht met de k-1? Misschien kan dhr Boon ons daar wat meer over vertellen.


op 2 aug heb je de gp in seoul en op 11 aug heb je een final 16 qualifying gp in tokio en op 26 september is de final 16 en op 5 december is de finale