PDA

View Full Version : Van wie zou jij eens BJJ willen leren?



BJJ-Fighters
10-07-2009, 13:01
To all the BJJ guys:

Lijkt me wel leuk om te weten waar iedereen eens zou willen trainen als afstand en geld geen issue waren. Heb zelf al een wish list natuurlijk.

Zou als eerste natuurlijk bij de beste willen trainen en les krijgen van Rickson Gracie. Kenners van BJJ weten dat Rickson op een ander level zit dan andere. Mensen als JJ Machado, Fabio Gurgel zeggen precies hetzelfde. Van Ricksons game is beyond. Dus Rickson als trainer zou voor mij denk ik het ultime zijn.

Andere mensen zijn er natuurlijk ook die echt niet veel lager staan dan een Rickson. De Machado brothers bijvoorbeeld. Al is JJ Machado in competitie de meest geprezen van de 5 broers, Carlos Machado staat bekend als de beste onder niet alleen de Machado broers, maar Rickson zelf heeft gezegd dat er maar weinig mensen zijn die dicht bij 8th degree black belt Carlos Machado komen. http://www.carlosmachado.net/ Daarom staat deze man op de tweede plaats. Heb er bij getraind (10 dagen). Erg gaaf. Hij ging toen naar Canada om George Saint Pierre te trainen samen met GPS Gracie Barra instructeur. De Machado's trainen ook Den Henderson en zijn team in BJJ. Jean Jeaque Machado zou ook een dream come true zijn hoor maar die kom je vanzelf wel tegen zodra je je in het Machado competition team zit.

Andere BJJ legendes waar ik nog eens zou willen trainen zijn:

Demian Maia (geen MMA! maar puur Jiu Jitsu)
Saulo Ribeiro
Renzo Gracie
Marcelo Garcia

Vind het interessant te weten bij wie jullie een keertje zouden willen trainen.

inc
10-07-2009, 13:04
ik zou graag bij de broer van Johnny willen trainen: Eddie Bravo.

Natuurlijk ook bij Saulo Ribeiro

dimitri
10-07-2009, 13:05
Jezus man jij en je Rickson Gracie man-crush

Tony
10-07-2009, 13:05
Demian Maia

bryan
10-07-2009, 13:17
jessica alba of eva mendez

Pride_187
10-07-2009, 13:21
bj penn
demian maja

biggz
10-07-2009, 13:37
BJJ is niet mijn ding.

Ik zou wel grappling les willen krijgen van Genki Sudo of Sakuraba

mdk
10-07-2009, 13:37
eerst in engeland langs bij Ze Marcello,
daarna door naar the US voor een lesje grappling van Eddie Bravo.
nog even langs bij Marcus Vinicius.
hierna naar Canada voor een lesje van GSP.
om vervolgens door te vliegen naar Brazilië voor een bezoek aan Marco Barbosa.

NielsN
10-07-2009, 13:42
eerst in engeland langs bij Ze Marcello,
daarna door naar the US voor een lesje grappling van Eddie Bravo.
nog even langs bij Marcus Vinicius.
hierna naar Canada voor een lesje van GSP.
om vervolgens door te vliegen naar Brazilië voor een bezoek aan Marco Barbosa.

Ik denk dat je door de jetlag weinig gaat onthouden van die lesjes. :lol:

Ikzelf zou erg graag trainen bij Maia. Die trainingsdvd's van hem zijn geweldig en hij lijkt me ook nog eens erg aardig.

BJJ-Fighters
10-07-2009, 13:46
Ik denk dat je door de jetlag weinig gaat onthouden van die lesjes. :lol:

Ikzelf zou erg graag trainen bij Maia. Die trainingsdvd's van hem zijn geweldig en hij lijkt me ook nog eens erg aardig.

Heb Maia paar maanden geleden nog gesproken. Hij is heel erg aardig. Als ik ergens train dan moet het clicken met de trainer anders ben ik weg. Goeie trainers zat. Er moet meer zijn dan alleen techieken overbrengen.

54321
10-07-2009, 13:57
melvin manhoef of hong man choi

noca
10-07-2009, 13:58
maia, ribeiro broers, roberto "cyborg" abreu

Verder vroeg ik me af of de zwartbanders (of bruinbanders) in Nederland ook privélessen geven.

Tony
10-07-2009, 13:59
Heb Maia paar maanden geleden nog gesproken. Hij is heel erg aardig. Als ik ergens train dan moet het clicken met de trainer anders ben ik weg. Goeie trainers zat. Er moet meer zijn dan alleen techieken overbrengen.

Maia? Maia de bij zeker

http://www.liedjesland.com/Liedjes/tv_tunes/Maja_de_bij/maya.jpg

renamer
10-07-2009, 14:00
helio gracie... als we het toch over eutopiën hebben

BJJ-Fighters
10-07-2009, 14:02
helio gracie... als we het toch over eutopiën hebben

Goeie, alleen is hij er helaas niet meer ..

Tony
10-07-2009, 14:02
En wanneer denk je hem op te kunnen graven?

Cave
10-07-2009, 14:07
Ben nu zelf bezig om een korte trainingsstage in het buitenland te regelen bij hetzij Braulio Estima of Roger Gracie.

761217186
10-07-2009, 14:11
oke, ik zal serieus proberen te reageren om deze topic leuk te houden!

ik wil nog wel eens trainen bij Eddy Bravo als ik er de tijd voor had.

thrillseekah
10-07-2009, 14:12
judo van kimura

BJJ-Fighters
10-07-2009, 14:14
Ben nu zelf bezig om een korte trainingsstage in het buitenland te regelen bij hetzij Braulio Estima of Roger Gracie.

Beide super BJJ-ers. Grappig dat ze nu meer en meer deze kant opkomen. De Amerikaanse markt zit bomvol super talenten, EU niet. Zakelijke keuze makkelijk gemaakt. Pack your bags guys! Leuk voor de mensen in England. Naar een NL zullen ze nooit komen om zich te vestigen. De mensen zijn niet bereid premium prijzen te betalen, daarom zal het nooit gebeuren.

Waarop ga je je keuze beslissen? Vind het beide super vechters. Mooi ook hoe Roger Gracie al zijn partijen heeft gewonnen met old school BJJ - Chokes from the mount! Hoe vet! Geen fancy rare nieuwe techieken, just good old pure BJJ!

sikkwitttet
10-07-2009, 14:20
zou bjj van wouter boss willen leren,
hij kan een compleet land in de houdgreep houden,alle geld aftroggelen. en dan nog weet ie steeds iets anders te verzinnen dat het je pijn doet met nieuwe wurggrepen.

kijk dat is pas superiuer bjj

Tony
10-07-2009, 14:20
Toen ik een tijdje bij Yamasaki Academy/Bad Boys Belgium trainde kwam Augusto Ferrari regelmatig langs daar... Braulio Estima ook meen ik te herinneren.

blackadder
10-07-2009, 14:23
Ik zou wel les willen krijgen van Al Bundy. (Ed O'Neil).

thrillseekah
10-07-2009, 14:24
Ik zou wel les willen krijgen van Al Bundy. (Ed O'Neil).

dat ik daar niet op kwam

BJJ-Fighters
10-07-2009, 14:27
Grappig. Hoor heel veel Eddie Bravo's niet niet veel gepresteerd heeft. Niks tegen Eddie, hij is namelijk Machado BB, maar Renzo verslaan ok cool. Niemand wil bij een Marcelo Garcia trainen? Ik denk dat een Garcia Eddie helemaal zal domineren, en dan druk ik het nog zachtjes uit. Maar in NL heb je heel veel eddie bravo aanhangers, ik begrijp de hype niet. Hij is een Machado BB, en heeft zo zijn eigen "game" ontwikkelt. Zal super werken voor hem maar zie zijn technieken niet echt terug op een mundial of de Pan Ams...

sikkwitttet
10-07-2009, 14:33
misschien omdat hij juist net bekender is? dat die naam bij je opkomt.
misschien vinden veel gasten hem wel grappig. en dan blijft ie hangen.
ik heb altijd moeite met die brazilianen als er wat word uitgelegd. van alle niet engels sprekende mensen vind ik altijd die brazilianen het kutste te verstaan met engels.(alleen franse en jappen zijn nog wat erger)

weet niet of andere dat ook hebben.maar dat maakt het vaak een downer voor mij met braziliaanen.terwijl ze wel natuurlijk gewoon goed zijn.

MMARuud
10-07-2009, 14:34
Grappig. Hoor heel veel Eddie Bravo's niet niet veel gepresteerd heeft. Niks tegen Eddie, hij is namelijk Machado BB, maar Renzo verslaan ok cool. Niemand wil bij een Marcelo Garcia trainen? Ik denk dat een Garcia Eddie helemaal zal domineren, en dan druk ik het nog zachtjes uit. Maar in NL heb je heel veel eddie bravo aanhangers, ik begrijp de hype niet. Hij is een Machado BB, en heeft zo zijn eigen "game" ontwikkelt. Zal super werken voor hem maar zie zijn technieken niet echt terug op een mundial of de Pan Ams...
Ben ik het grotendeels wel mee eens als je kijkt naar BJJ (met gi) echter in mma zie je edie bravo 'dingetjes' wel redelijk veel terug.

Maarre,
Zou wel bij Fabio Gurgel willen trainen, de trainer van oa Marcelo

Jochem
10-07-2009, 14:40
Ik zal het proberen ontopic te houden en niet te reageren op die rickson gracie onzein, zoals in het bjj topic (weer)

- mijn wishlist is al redelijk ingevuld over de loop van de tijd, heb er nog een paar over met wie ik wel wil rollen/les van krijgen:
saulo ribeiro
royce gracie
fedor emilianenko (sambo subs) om te kijken wat er nou anders aan is. volgens hem meer offensive

123trisweat
10-07-2009, 14:42
Zal super werken voor hem maar zie zijn technieken niet echt terug op een mundial of de Pan Ams...
Je weet vast dat Eddie's style no-gi is, toch? En Eddie heeft zijn stijl ook nooit bjj genoemd/onder die noemer naar buiten gebracht en valt mijns inziens dan ook meer onder grappling.


hmm, ben zeer tevreden over Remco van Baardewijk en de BB die langskomen. (A. Ferrari vorig maand).

Naast de al genoemde

Robson Moura
Marcello Garcia
Cobrinha
Frazzato
Galvao
Jacare

123trisweat
10-07-2009, 14:45
- mijn wishlist is al redelijk ingevuld over de loop van de tijd,

do tell?

btw: denk je dat het een verschil kan uitmaken als je leraar qua fysiek wel/niet overeenkomt met je eigen fysiek?

BJJ-Fighters
10-07-2009, 14:47
do tell?

Ja ben nu wel benieuwd wie jouw dan allemaal getraind hebben?

761217186
10-07-2009, 14:48
Grappig. Hoor heel veel Eddie Bravo's niet niet veel gepresteerd heeft. Niks tegen Eddie, hij is namelijk Machado BB, maar Renzo verslaan ok cool. Niemand wil bij een Marcelo Garcia trainen? Ik denk dat een Garcia Eddie helemaal zal domineren, en dan druk ik het nog zachtjes uit. Maar in NL heb je heel veel eddie bravo aanhangers, ik begrijp de hype niet. Hij is een Machado BB, en heeft zo zijn eigen "game" ontwikkelt. Zal super werken voor hem maar zie zijn technieken niet echt terug op een mundial of de Pan Ams...

Hier wil ik nog wel een keer op terug komen in een eigen topic.
Feit is dat Eddie Bravo zich met "the 10th planet JJ" wil onderscheiden met het no-gi gebeuren. hij heeft zeker een belangrijke invloed gehad op het mma (denk bijvoorbeeld aan de rubberguard) Steeds meer bjj'ers gebruiken technieken van Eddy Bravo afgekeken op youtube in hun spelletje. Hij is geen grote vechter die zelf op de mundial, Pan Ams een bekende topvechter was (zelf vecht hij al helemaal niet meer volgens mij)
Maar zijn technieken haal ik er wel uit bij andere vechters hoor. Alleen voor de grote namen zijn technieken gebruiken binnen het bjj gaan er zeker nog jaren over heen. binnen het MMA zie je dat veel vechters bij hem in de leer zijn geweest. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Aoki en vele andere bekenden MMA toppers.

ik ben van mening dat zijn technieken technisch worden onderschat en dat veel bjjers niet de moeite doen om zich te verdiepen in zijn styl om diverse redenen. Tevens moet de styl van Eddie je liggen want ik geef toe dat hij veel technieken heeft waar voor je redelijk lenig voor moet zijn.

Jochem
10-07-2009, 14:58
Niks heel bijzonders, maar voor mij wel speciaal :) Ik heb in Brazilie getraind met een aantal bekenden, in engeland en op seminars.

- Carlinhos gracie
- Roberto "gordo" correa (degene die de halfguard heeft ontwikkeld, trainer gracie barra combat team)
- royler gracie
- Roger Gracie
- Braulio Estima
- marcus venicius
- draculino
- augusto ferrari (een fan van zijn stijl aan het worden)

en nog een aantal BB minder bekend qua naam, waarvan ook juist trainers van bekende vechters (bjj).

BJJ-Fighters
10-07-2009, 15:04
Niks heel bijzonders, maar voor mij wel speciaal :) Ik heb in Brazilie getraind met een aantal bekenden, in engeland en op seminars.

- Carlinhos gracie
- Roberto "gordo" correa (degene die de halfguard heeft ontwikkeld, trainer gracie barra combat team)
- royler gracie
- Roger Gracie
- Braulio Estima
- marcus venicius
- draculino
- augusto ferrari (een fan van zijn stijl aan het worden)

en nog een aantal BB minder bekend qua naam, waarvan ook juist trainers van bekende vechters (bjj).

Is toch een impressive list als je het mij vraagt.

Jochem
10-07-2009, 15:08
Is toch een impressive list als je het mij vraagt.
thx. 1e stap is mixfight goed in de gaten houden, en elk seminar gaan van een BB -Het ergste wat je kan gebeuren is dat je af en toe wat leert.

761217186
10-07-2009, 15:15
Niks heel bijzonders, maar voor mij wel speciaal :) Ik heb in Brazilie getraind met een aantal bekenden, in engeland en op seminars.

- Carlinhos gracie
- Roberto "gordo" correa (degene die de halfguard heeft ontwikkeld, trainer gracie barra combat team)
- royler gracie
- Roger Gracie
- Braulio Estima
- marcus venicius
- draculino
- augusto ferrari (een fan van zijn stijl aan het worden)

en nog een aantal BB minder bekend qua naam, waarvan ook juist trainers van bekende vechters (bjj).

bij de seminar van Marcus venicius was ik ook aanwezig, hij kan het zeer goed en duidelijk uitleggen. aan het einde van de les probeerde hij ons nog voor 100 euro aan dvd's aan te smeren.

goro
10-07-2009, 15:18
teilla tequila. Of Maurice & Michel!

renamer
10-07-2009, 15:48
bij de seminar van Marcus venicius was ik ook aanwezig, hij kan het zeer goed en duidelijk uitleggen. aan het einde van de les probeerde hij ons nog voor 100 euro aan dvd's aan te smeren.

haha.. 3 dagen later tuterden mijn oren nog..

verder kan ik van idere zwarte band een hoop leren..

maar ed o niel zou ik super vinden:thup:

dimitri
10-07-2009, 16:04
Ik zou BJJ willen leren van Jigoro Kano, de uitvinder van BJJ

http://www.ndl.go.jp/portrait/JPEG_L/289-Ka582u/s0076l.jpg

gymalkmaar1
10-07-2009, 17:14
Grappig. Hoor heel veel Eddie Bravo's niet niet veel gepresteerd heeft. Niks tegen Eddie, hij is namelijk Machado BB, maar Renzo verslaan ok cool. Niemand wil bij een Marcelo Garcia trainen? Ik denk dat een Garcia Eddie helemaal zal domineren, en dan druk ik het nog zachtjes uit. Maar in NL heb je heel veel eddie bravo aanhangers, ik begrijp de hype niet. Hij is een Machado BB, en heeft zo zijn eigen "game" ontwikkelt. Zal super werken voor hem maar zie zijn technieken niet echt terug op een mundial of de Pan Ams...

Wij nederlanders en eddie bravo roken graag dezelfde dingen ;)

gymalkmaar1
10-07-2009, 17:16
kyra gracie fuck yeah

Briant
10-07-2009, 17:20
Ik wil graag leren van Roger Gracie en Renzo Gracie. Hun stijl is eenvoudig en hard, geen fancy shit.

Qua judo, Medhi.

tom l
10-07-2009, 17:22
Eduardo Telles!

marcelt
10-07-2009, 19:27
kyra gracie fuck yeah

Ja No Gi !

Mike
10-07-2009, 19:31
tank abbot!

chief108
10-07-2009, 19:33
kyra gracie fuck yeah
x10000

Christophe
10-07-2009, 19:44
kyra gracie fuck yeah

Kyra Gracie?! Why???


http://img141.imageshack.us/img141/3690/kyragracie1ia1.jpg

:p

Jeru
10-07-2009, 19:49
Even naar de andere kant van de plas: Shinya Aoki!!
Oh en anders is Kyra ook wel goed ;)

Tony Galento
10-07-2009, 19:51
Tank Abbot.

biggz
10-07-2009, 21:19
Kyra Gracie?! Why???


http://img141.imageshack.us/img141/3690/kyragracie1ia1.jpg

:p


She can do the trianle choke on me all day long.. no gi offcourse

Pride_187
10-07-2009, 21:41
kyra gracie, gina carano en lucia rijker :D

Perfectteamcindy
10-07-2009, 23:42
Ik zou BJJ willen leren van Jigoro Kano, de uitvinder van BJJ

http://www.ndl.go.jp/portrait/JPEG_L/289-Ka582u/s0076l.jpg
En van judo!!!:thup:

Katsujinken
10-07-2009, 23:53
Bas Rutten

g-unit
11-07-2009, 11:28
ik zou bjj van de beste willen leren en dat is RICKSON GRACIE.als alles goed gaat ga ik volgende jaar bij hem langs.

NielsN
11-07-2009, 11:33
ik zou bjj van de beste willen leren en dat is RICKSON GRACIE.als alles goed gaat ga ik volgende jaar bij hem langs.

Das mooi, jochie... Echt mooi.

Strange Cutbean
11-07-2009, 11:34
Kan je niet nu al gaan? Hij zit vast op jou te wachten.

rene1970
11-07-2009, 15:20
heb in april weer getraind bij Marco Barbosa (Sao Paulo) en in augustus weer. Deze man is ook een grootheid en super leraar (trainen vele bekenden bij hem o.a. Augusto Ferrari, Thiago Alves, Dudu, etc.) en ook staand (gezien zijn Judo achtergrond) fantastisch.

Eind juli ga ik ook es voor een weekje 'kijken' bij Braulio Estima in Birmingham.

Overigens wil ook ook nog es trainen bij Boca (Alliance) in Joao Pessoa.

chickenwing
11-07-2009, 19:41
ik heb gehoord over les van ange labinac ...deze man heeft zieke technieken ...technieken waar je depressief van word en zelfmoordneigingen krijgt ..en je achteraf altijd het gevoel heb van ik ben te pakken genomen ...ja deze man legt je zijn wil op tegen je zin in en is onvermijdbaar...

Tony Galento
11-07-2009, 19:44
ik zou bjj van de beste willen leren en dat is RICKSON GRACIE.als alles goed gaat ga ik volgende jaar bij hem langs.

Doe 'm de groeten van me. :D

Ronald
11-07-2009, 22:46
Ik ben een echte rookie als het om bjj gaat maar ik heb Martijn de Jong, Remco Pardoel, Roy v.d. Wal, Bram van Koppen en Bas Rutten in Nederland gehad. Geen gek lijstje toch :)

redjuh
11-07-2009, 22:51
jessica alba
scarlet johansen
pussycat dolls

Nickuraba
11-07-2009, 23:28
eindelijk iemand die zegt waar t op staat!....

maar om het nog een beetje ontopic te houden...ga ik voor gina ;)

Vincentino
12-07-2009, 02:05
jessica alba
scarlet johansen
pussycat dolls

Hahaha