PDA

View Full Version : Wie is Nederlands beste halfzwaargewicht aller tijden?



Hammerkick
10-07-2009, 14:29
M'n zoon heeft op zijn Hyves http://kickboks1.hyves.nl/ een mooie poll geplaatst, met de vraag Wie is Nederlands beste halfzwaargewicht aller tijden ? Hij heeft er al heel, wat mooie reacties op gekregen en dus post ik deze poll op Mixfight, om te kijken, wat hier de reacties zijn.

NielsN
10-07-2009, 14:31
Pfew... Lastig... Moet ik echt over nadenken...

dietrik
10-07-2009, 14:35
Lastig maar ik ga voor Kaman.

sikkwitttet
10-07-2009, 14:35
ai lastigen.
maar ga dan toch voor safe.
mr perfect

Hammerkick
10-07-2009, 14:38
Mijn keus is heel moeilijk. Ik vind ze allemaal goed, meer dan goed, ze zijn allemaal absolute wereldklasse. Ik ben een heel voorberecht mens, dat ik ze allemaal, héél véél live heb mogen zien vechten. Rob Kaman, de man met de hardste lowkick aller tijden en Peter Smit, de vechter met de meeste 'fighting spirit', Luc Verheije een gigant, die niet voor niks de bijnaam De Sloper kreeg, een echte beuker pur sang. Ernesto Hoost, de vechter met de perfecte techniek. Jan Wessels, voor mij, de allergrootste vechter van KB Arnhem, en wat heb ik genoten van Jan Lomulder, die ongelooflijke turbo uit het Noorden. Ook Leo de Snoo en André Mannaart, beide uitkomend voor Mejiro Gym zag ik graag in de ring. Maar de allergrootste voor mij, is Rob Kaman. Rob is een fenomeen, hij is voor mij de Muhammed Ali van het kickboksen. Dus mijn stem gaat naar Rob.

Durfal
10-07-2009, 14:39
Rob Kaman natuurlijk er is niemand die bij hem in de buurt komt of kwam echt niemand!!!!!
Kaman is wat Cruyff voor het voetbal is en was.....

bryan stal
10-07-2009, 14:42
Ik heb voor Peter Smit gekozen. Ik kijk heel vaak naar oude partijen, samen met me vader en ik vind ze allemaal goed, maar Peter is mijn nummer 1.

Gennep-Spitfire
10-07-2009, 14:50
Hoost

Mattie73
10-07-2009, 14:53
Mijn keuze is tussen Peter Smit en Rob Kaman.

Rob Kaman was technisch beter. Maar Peter had veel meer fightingspirit, aggresiviteit en conditie.

Pfff moeilijke keuze.

Ik ga toch voor Peter Smit. Aangezien Peter in hun ondelinge wedstrijd in Japan overtuigend van Rob gewonnen heeft op knock out. En in de rematch die in Nederland plaats zou vinden heeft Rob Kaman een paar dagen voor de wedstrijd afgebeld vanwege een blessure.
Bovendien was Peter ook de eerste die Nederland wereldfaam bezorgde in Thailand door wereldkampioen Kiatsonkrit in het Lumpini stadion te verslaan.

Ernesto Hoost vind ik meer in aanmerking komen voor beste zwaargewicht en niet halfzwaar.

De anderen waren ook fantastisch, maar halen het in mijn ogen niet bij Peter en Rob.

chief108
10-07-2009, 14:57
ga ook voor Peter Smit...

mokumnised
10-07-2009, 15:04
Rob Kaman ,geen enkele twijfel.

Alle andere namen in de poll zijn absoluut grootheden, maar Kaman was echt de allergrootste.

Bij elkaar is hij iets van 16 jaar (!!) wereldkampioen wka geweest vanaf 1983 (titel even kwijt geweest, maar ook weer heroverd) ,maar hij heeft ook de ISKA wereldtitel én de IMTF titel in zijn bezit gehad, een tijd lang heeft hij alle 3 de titels gelijktijdig in zijn bezit gehad, dat waren op dat moment de grootste bonden; WKA: kickboxing met lowkicks ( met van die voetbeschermers) ISKA : full-contact, zonder lowkicks en de IMTF : Muay Thai

Ernesto zit wat mij betrefd wel vlak achter hem ,hij is ook in alle systemen wereldkampioen geweest in het halfzwaargewicht , zelfs nog in het Savate en later natuurlijk zijn 4 K-1 gp's als zwaargewicht , maar Kaman is voor mij de pionier, de legende, wat was die man goed.

K-1sunstarr
10-07-2009, 15:11
Ernesto "the best"

Italian*Berlusconi*
10-07-2009, 15:17
Rob Kaman ,geen enkele twijfel.

Alle andere namen in de poll zijn absoluut grootheden, maar Kaman was echt de allergrootste.

Bij elkaar is hij iets van 16 jaar (!!) wereldkampioen wka geweest vanaf 1983 (titel even kwijt geweest, maar ook weer heroverd) ,maar hij heeft ook de ISKA wereldtitel én de IMTF titel in zijn bezit gehad, een tijd lang heeft hij alle 3 de titels gelijktijdig in zijn bezit gehad, dat waren op dat moment de grootste bonden; WKA: kickboxing met lowkicks ( met van die voetbeschermers) ISKA : full-contact, zonder lowkicks en de IMTF : Muay Thai

Ernesto zit wat mij betrefd wel vlak achter hem ,hij is ook in alle systemen wereldkampioen geweest in het halfzwaargewicht , zelfs nog in het Savate en later natuurlijk zijn 4 K-1 gp's als zwaargewicht , maar Kaman is voor mij de pionier, de legende, wat was die man goed.

helemaal mee eensch!!!!

blackadder
10-07-2009, 15:30
Ik kies voor Kaman. De enigste man die een regenboog op zijn broekje kon zetten en ermee weg kon komen.

sikkwitttet
10-07-2009, 15:52
nu ik dit hoor ga ik weer eens in de vintage collectie kaman fights kijken.echt jammer dat ik hem nooit live hem kunnen zien.net als smit.
echt jammer

payap
10-07-2009, 15:54
Rob Kaman!

Ernesto Hoost heeft zijn grootste successen gehaald in eht zwaargewicht bij de K-1. Zou er zwaargewicht worden gevraagd dan is het voor mij Ernesto Hoost.

Maar op halfzwaargewicht ROB KAMAN!

Briant
10-07-2009, 17:28
Kaman niemand voor hem niemand na hem.

Jeru
10-07-2009, 17:32
Op halfzwaar kan het er maar 1 zijn (vraag was ook wel heel specifiek ;) )
Rob Kaman dus :)

Tony Galento
10-07-2009, 19:53
Kaman was gewoon de beste van het stelletje. Geen twijfel mogelijk.

g-unit
11-07-2009, 11:32
ik vind dat Kaman het beste is van hun allemaal.de techniek wat hij heeft ongelofelijk.

NielsN
11-07-2009, 11:36
Ik ben toch maar voor Kaman gegaan, hoewel ik vind dat de landslide overwinning die hij hier boekt niet helemaal recht doet aan de rest.

Ik denk niet Hoost, op middengewicht, die is toch meer gaan schitteren tegen de grote jongens.

Lastig, lastig... Alle acht zijn legendarisch.

mokumnised
11-07-2009, 20:00
Ik heb een highlights video liggen van Kaman, daar staat van die irritante muziek onder (verder wel een goeie video).

Hammerkick aangezien jij echt alles hebt, kun jij nog wat partijen posten zonder die herrie?

Die opkomsten van kaman waren ook indrukwekkend, ik ben daar meerdere keren bij geweest.
Daar kwam echt ''iemand'' binnen, nogmaals de grootste.

Leuk topic dit, ben eerlijk gezegd wel gekleurd in mijn mening, maar dat was vast niet opgevallen

mokumnised
11-07-2009, 20:04
moet er wel bij zeggen dat ik ernesto eigenlijk meer als zwaargewicht zie, dat scheelt ook.

Hammerkick
12-07-2009, 10:01
Ik heb een highlights video liggen van Kaman, daar staat van die irritante muziek onder (verder wel een goeie video).
Hammerkick aangezien jij echt alles hebt, kun jij nog wat partijen posten zonder die herrie?


Hey mokumnised, dat wil ik best wel doen, maar ik zou niet weten hoe.

pavani
12-07-2009, 13:35
Mijn vote ging naar Rob Kaman, waarom omdat ik door hem met Kickboxen in aanraking ben gekomen. Wie kent ze niet de lowkicks van Rob.

En zijn partijen tegen Payap waren fantastisch!

mokumnised
12-07-2009, 17:43
Hey mokumnised, dat wil ik best wel doen, maar ik zou niet weten hoe.

Tja, dat zou ik ook niet weten, jammer!

blackadder
12-07-2009, 17:55
YouTube - Peter Smit vs. Rob Kaman pt. 1 (http://www.youtube.com/watch?v=dB16VNpBanM)

De links naar de andere delen staan bij de informatie.

p dordt
13-07-2009, 00:56
Ik stem op Peter Smit,maar ik moet eerlijk toegeven dat ik wel een beetje bevooroordeelt ben gezien mijn geboorte en woonplaats.

Mattie73
13-07-2009, 09:18
Ik stem op Peter Smit,maar ik moet eerlijk toegeven dat ik wel een beetje bevooroordeelt ben gezien mijn geboorte en woonplaats.

Geen probleem, jij bent niet de enige hoor. Mokumnised zijn afkomst zal ook vast iets te maken hebben met zijn voorkeur voor Rob Kaman.

Een hoop mensen hier gaan trouwens voorbij aan het feit dat Peter Smit overduidelijk gewonnen heeft van Rob Kaman tijdens hun werldtitel gevecht.

Durfal
13-07-2009, 09:50
Geen probleem, jij bent niet de enige hoor. Mokumnised zijn afkomst zal ook vast iets te maken hebben met zijn voorkeur voor Rob Kaman.

Een hoop mensen hier gaan trouwens voorbij aan het feit dat Peter Smit overduidelijk gewonnen heeft van Rob Kaman tijdens hun werldtitel gevecht.

Kunst.......... Rob was net geopereerd aan zn rechterscheen dus zn befaamde lowkicks
kon ie niet maken.... en dat was wel heeeeeeel erg in het voordeel van Peter.
Rob kwam pas een dag voor het gevecht aan daar zn thaise vrouw in NL lag te bevallen van hun zoon Sayroeng (thais voor regenboog).
Die bevalling was een ramp daar ze overtijd was wel weeën had maar het kindje wilde niet komen.
Dit alles was niet erg bevordelijk voor Kaman zn broodnodige nachtrust...
Dus met een onbruikbaar rechterscheenbeen geen slaap geen normale goede voorbereiding
en een jetlag tegen Peter Smit de ring ingaan was gewoon heel dom van Rob Kaman.
En dat heeft ie geweten !! heb hier nog ergens het wedstrijdverslag in een oude zendokan liggen.
Maar het feit is en blijft dat Kaman in zijn prime voor iedereen onverslaanbaar was en is ,de huidige generatie zou het ook niet tegen Kaman redden.
Rob Kaman in zijn gewicht: de eerste de beste!!!!!

Tony Galento
13-07-2009, 10:21
Geen probleem, jij bent niet de enige hoor. Mokumnised zijn afkomst zal ook vast iets te maken hebben met zijn voorkeur voor Rob Kaman.

Een hoop mensen hier gaan trouwens voorbij aan het feit dat Peter Smit overduidelijk gewonnen heeft van Rob Kaman tijdens hun werldtitel gevecht.


Van een Kaman die niet in vorm was.

De Kaman die tegen Hoost stond de tweede keer is een heel ander verhaal dan de Kaman die tegen Smit stond.

iconian
13-07-2009, 10:35
tyrone spong

Mattie73
13-07-2009, 10:42
Kunst.......... Rob was net geopereerd aan zn rechterscheen dus zn befaamde lowkicks
kon ie niet maken.... en dat was wel heeeeeeel erg in het voordeel van Peter.


Je ziet Rob toch aardig wat low kicks geven voor iemand die "geblesseerd" is aan z'n rechterscheen. Bovendien als je echt geblesseerd bent moet je niet vechten, of anders achteraf niet om zeuren.

Toch jammer dat Rob later heeft afgezegd voor de rematch. Een paar dagen voor dat het gevecht plaats zou vinden. Dan hadden ze voor eens en voor altijd kunnen uitmaken wie nou echt de beste was.

Tony Galento
13-07-2009, 13:22
Je ziet Rob toch aardig wat low kicks geven voor iemand die "geblesseerd" is aan z'n rechterscheen. Bovendien als je echt geblesseerd bent moet je niet vechten, of anders achteraf niet om zeuren.

Toch jammer dat Rob later heeft afgezegd voor de rematch. Een paar dagen voor dat het gevecht plaats zou vinden. Dan hadden ze voor eens en voor altijd kunnen uitmaken wie nou echt de beste was.

Ik heb Kaman nooit over die partij horen zeuren.

Smit verloor de titel vervolgens aan Verheijen terwijl hij uit vorm was.

Mattie73
13-07-2009, 13:52
Ik heb Kaman nooit over die partij horen zeuren.

Smit verloor de titel vervolgens aan Verheijen terwijl hij uit vorm was.

Rob Kaman heeft daar ook nooit over gezeurd. Ik bedoel meer de mensen die hier posten.

Wat betreft je argument m.b.t. Smit vs Verheijen. Je hebt helemaal gelijk. Door omstandigheden kan iemand op een bepaalde dag niet z'n normale niveau halen. Het zou heel goed kunnen dat dat ook gold voor Rob toen hij tegen Peter vocht.

Daarom is en blijft het jammer dat de rematch niet door is gegaan.

Overigens denk ik dat als Rob wat slimmer had gevochten (vanuit de counter) en meer z'n techniek had laten spreken dat hij van Peter Smit had gewonnen. Rob maakte echter de fout om mee te gaan in de knokpartij van Peter. En als het op echt knokken en aggresiviteit aankomt was Peter niet te verslaan.

luc verheije
13-07-2009, 17:22
ik heb trouwens 2x gewonnen van smit 2x uit vorm?
ook ik had graag een rematch tegen kaman gehad nooit gekregen.

Tony Galento
13-07-2009, 17:31
ik heb trouwens 2x gewonnen van smit 2x uit vorm?
ook ik had graag een rematch tegen kaman gehad nooit gekregen.

Die laatste partij was hij pafferig en ging conditioneel stuk als ik het goed heb.

Tweede partij gestopt door een scheur in z'n wenkbrauw?

Eerste partij heb ik nooit gezien, maar volgens mij was daar ook iets mee aan de hand.

payap
13-07-2009, 17:51
Het waren allemaal toppers die jongens toen. Wat je neemt een gouden lichting!

Toch ga ik, zoals gezegd, voor Rob Kaman. Dit beoordeeld over al hun partijen en tegenstanders in die tijd.

Rob Kaman was in die tijd ruim 6 jaar ongeslagen (hoewel hij ook een tijd wat lichter vocht in het begin) tussen zijn verliespartij tegen Lakchart in Bangkok in 1982 (die hij later 2x op KO versloeg) en zijn verliespartij tegen Krongsak in Paijs in 1988 (een typische Franse pikpartij).

Zijn legendarische winst (door opgave) op Jean Yves Theriault om de wereldtitel full contact. Jean Yves Theriault was in de dagen onverslaanbaar op zijn regels en een levende legende.

Rob Kaman was de eerste die de Top Thais stelselmatig versloeg (al was dit wat lichter op zijn gewicht). vechters Lakchart 2x , Payap 2x, Samart (de zware). Hoe goed Kaman was in verhouding emt de huidige vechters? Dat is altijd moeilijk. Compleet andere tijden. maarre ...

Van de huidige toppers in Thailand wordt door de insiders daar gezegd dat het toppers zijn maar dat zij niet kunnen meten met de toppers uit de 80's en 90's. Saenchai, die nu de beste is, zou in die dagen een standaard topper zijn maar niet uitzonderlijk. Heb hier nog een lijst uit 1985 met de top 10 van de beste Thais van dat moment. Zo staat daar bv een vechter als Payap in die twee keer door Rob Kaman werd verslagen. En ook een Samart die KO ging tegen Kaman in Hong Kong staat bij dat hij het niet meer haalde voor die top 10 maar er een aantal maanden eerder nog wel bijzat. In de tijd dat hij van Kaman verloor.

Maar het blijft altijd gissen. Was Cruyff beter dan Maradona? of toch Pele? Zidane? of kiezen we Ronaldinho? e kunt het nooit echt vergelijken.

luc verheije
13-07-2009, 18:21
Die laatste partij was hij pafferig en ging conditioneel stuk als ik het goed heb.

Tweede partij gestopt door een scheur in z'n wenkbrauw?

Eerste partij heb ik nooit gezien, maar volgens mij was daar ook iets mee aan de hand.

klopt na slaan van peter na break

Mattie73
13-07-2009, 19:30
klopt na slaan van peter na break

Luc, jij hebt tegen de grootste vechters gestaan (Peter Smit, Kaman, Hoost, Frank Lobman etc. etc.)

Wie vond jij zelf de beste en/of moeilijke tegenstander?

luc verheije
13-07-2009, 20:21
ik vind rob kaman de beste door hem ben ik ook met kick boksen begonnen .
hij heeft vind ik toch wel het kick boksen op de kaart gezet .
hij was hard en had een zeer goede techniek.

MMA Fan
13-07-2009, 22:04
Rob Kaman

Hammerkick
13-07-2009, 23:07
Peter Smit z'n trainer Jan Vleesenbeek, had een prachtig stukje erover geschreven op bryan zijn Kickbokshyves http://kickboks1.hyves.nl/

Met alle respect en waardering voor mijn eigen leerling en vriend Peter Smit, kan ik niet anders zeggen dan dat Rob Kaman in mijn ogen de beste halfzwaargewicht aller tijden was. Waarom? Hij was de meest tactische en complete vechter. Zover ik weet , waren de enigen van die tijd, die Rob verslagen hebben, Jan Wessels en Peter Smit. Rob heeft van Ernesto, Luc, Changpuek en vele anderen gewonnen. Maar mijn grote waardering gaat ook uit naar Luc en Ernesto. Ik ben blij dat ik die mooie tijden heb mogen meemaken.
Jan Vleesenbeek

mokumnised
14-07-2009, 01:14
ik vind rob kaman de beste door hem ben ik ook met kick boksen begonnen .
hij heeft vind ik toch wel het kick boksen op de kaart gezet .
hij was hard en had een zeer goede techniek.
http://www.mixfight.nl/forum/images/buttons/quote.gif (http://www.mixfight.nl/forum/newreply.php?do=newreply&p=769813)Luc, echt een topreactie, jij hebt het hem wel lastig gemaakt in die partij, heel sportief.
Zowiezo erg leuk dat je hier persoonlijk op reageert

Was je onder de indruk van hem toen je tegen hem moest vechten? Ik had de indruk van niet, terwijl de onzekerheid er bij veel van zijn tegenstanders afdroop, er kwam wel iemand binnen.


Met alle respect en waardering voor mijn eigen leerling en vriend Peter Smit, kan ik niet anders zeggen dan dat Rob Kaman in mijn ogen de beste halfzwaargewicht aller tijden was. Waarom? Hij was de meest tactische en complete vechter. Zover ik weet , waren de enigen van die tijd, die Rob verslagen hebben, Jan Wessels en Peter Smit. Rob heeft van Ernesto, Luc, Changpuek en vele anderen gewonnen. Maar mijn grote waardering gaat ook uit naar Luc en Ernesto. Ik ben blij dat ik die mooie tijden heb mogen meemaken.
Jan VleesenbeekHele mooie reactie!

Ik kan me nog herinneren dat ik baalde als een stekker toen ik die zendokan onder ogen kreeg waarin de partij Kaman -Smit(rip) stond.
Dat was een aardige teleurstelling die ik als Kaman fan te verwerken kreeg, ik was er echt van overtuigd dat Kaman die partij ging winnen.

Ik vind de reactie helemaal sportief omdat er toen veel teleurstelling is geweest over het niet doorgaan vvan de 2e partij.

connect
14-07-2009, 08:11
hele leuke topic met allemaal topvechters,
volgens mij heeft iedereen bijna wel 1 of meerdere keren tegen elkaar gestaan.

ja mijn stem gaat ook uit naar kaman hij heeft van dit rijtje alleen verloren van wessels en smit en wessels heeft ie heel goed teruggepakt.

moet wel zeggen dat jan wessels volgens mij de grote underdog is in dit rijtje heeft toch van smit gewonnen 3x van manaaart gewonnen weet niet of ie ooit tegen luc heeft gestaan.?maar vond het wel een goeie vechter.

hoost is natuurlijk ook een topper op dit gewicht geweest maar iedereen zal hem herinneren aan zijn k1 jaren.

smit is gewoon een tijger.

en mannaart,lomulder,de snoo staan er denk toch net iets onder.

Tony Galento
14-07-2009, 08:18
hele leuke topic met allemaal topvechters,
volgens mij heeft iedereen bijna wel 1 of meerdere keren tegen elkaar gestaan.

ja mijn stem gaat ook uit naar kaman hij heeft van dit rijtje alleen verloren van wessels en smit en wessels heeft ie heel goed teruggepakt.

moet wel zeggen dat jan wessels volgens mij de grote underdog is in dit rijtje heeft toch van smit gewonnen 3x van manaaart gewonnen weet niet of ie ooit tegen luc heeft gestaan.?maar vond het wel een goeie vechter.

hoost is natuurlijk ook een topper op dit gewicht geweest maar iedereen zal hem herinneren aan zijn k1 jaren.

smit is gewoon een tijger.

en mannaart,lomulder,de snoo staan er denk toch net iets onder.

Lomulder vocht lichter. Die zat met Harold Haagen en Bob Schreiner enz in de klasse van 76kg. Die is pas later light heavy gaan vechten oa. tegen de Snoo en Mannaart.

Mattie73
14-07-2009, 09:21
Peter Smit z'n trainer Jan Vleesenbeek, had een prachtig stukje erover geschreven op bryan zijn Kickbokshyves http://kickboks1.hyves.nl/

Met alle respect en waardering voor mijn eigen leerling en vriend Peter Smit, kan ik niet anders zeggen dan dat Rob Kaman in mijn ogen de beste halfzwaargewicht aller tijden was. Waarom? Hij was de meest tactische en complete vechter. Zover ik weet , waren de enigen van die tijd, die Rob verslagen hebben, Jan Wessels en Peter Smit. Rob heeft van Ernesto, Luc, Changpuek en vele anderen gewonnen. Maar mijn grote waardering gaat ook uit naar Luc en Ernesto. Ik ben blij dat ik die mooie tijden heb mogen meemaken.
Jan Vleesenbeek

Oké ik ben om. Rob Kaman was de beste.
Maar weet je wat ik me dan toch afvraag. Iedereen hier onderkent de klasse van Peter Smit. Het is algemeen bekend dat hij niet volledig voor de sport leefde. (sigaretje, biertje, stappen etc.) En toch was hij zo goed.

Dan vraag ik me af: Hoe goed zou Peter wel niet geweest zijn als hij echt voor de sport had geleefd??

connect
14-07-2009, 11:01
Oké ik ben om. Rob Kaman was de beste.
Maar weet je wat ik me dan toch afvraag. Iedereen hier onderkent de klasse van Peter Smit. Het is algemeen bekend dat hij niet volledig voor de sport leefde. (sigaretje, biertje, stappen etc.) En toch was hij zo goed.

Dan vraag ik me af: Hoe goed zou Peter wel niet geweest zijn als hij echt voor de sport had geleefd??


Dat ben ik wel met je eens ja ouwe levensgenieter hahahaha wat ik hoorde dan.

ambasadeur
14-07-2009, 11:58
Voor mij was het jan wessels die enorm technisch was een vechter pur sang kon het iedereen moeilijk maken . en heeft volgens mij ook gewonnen van kaman later weer verloren.

A-team
14-07-2009, 12:10
Kaman!

redjuh
14-07-2009, 12:49
ik ga voor Rob Kaman. Hoost heeft ze meeste succes imo toch behaald in het zwaargewicht

Hammerkick
14-07-2009, 19:59
http://message.axkickboxing.com/images/user_uploaded/dirk%20stal/peter%20smit%20%26%20rob%20kaman.JPG

Peter Smit vroeg me een keer, om een foto uit te printen, van hem samen met Rob Kaman. Hij ging deze foto ophangen, bij z’n moeder, die toen in een verpleegtehuis lag. Ik vroeg hem, waarom, die foto, met Rob Kaman ? Toen vertelde hij, dat hij best trots was, dat hij tegen Rob had gevochten en van hem had gewonnen. Hij zei, hij was toch de grootste van ons allemaal, en heeft ook tegen een aantal grote namen gestaan in het full contact en ik niet. Hij zei, toen dat er contacten waren geweest, dat hij zou vechten tegen Jean Yves Theriault en Don Wilson en hij zei, dat als hij daar, tegen zou hebben gestaan en zou hebben gewonnen, dat hij dan zelf misschien wel de grootste, zou zijn geweest in het halfzwaargewicht. Echt jammer, dat door z’n enkelblessure en door de verkeerde manager, er een abrupt einde kwam aan zijn carrière. Want hoe groot zou hij zijn geworden, als hij wel tijdig zou zijn geopereerd en als hij wel een goeie manager had gehad ?

Insider
14-07-2009, 20:04
Zonder twijfel, Rob Kaman.

Gennep-Spitfire
15-07-2009, 08:33
Vette foto Hammerkick!!

Hammerkick
18-07-2009, 08:08
http://img136.imageshack.us/img136/2363/kamankaku.jpg (http://img136.imageshack.us/i/kamankaku.jpg/)

Ik wil iedereen bedanken, voor het posten en meedoen met de Poll. De absolute nummer één en Nederlands beste halfzwaargewicht aller tijden is Rob Kaman en Ernesto Hoost is nummer twee en Peter Smit is derde geworden.
Lees het verhaal over Rob Kaman zijn imposante carrière op : http://www.fightingmaster.com/legends/kaman/kaman.htm

MMAFAN-1122
18-07-2009, 09:35
Kaman natuurlijk!

Marco
29-07-2009, 11:15
Kaman was compleet en won van bijna iedereen, voor mij de beste halfzwaargewicht.
Smit was een beest maar vindt ik toch een klasse minder.
Hoost was ook super natuurlijk
mijn top 3
1 Kaman
2 Hoost
3 Smit

Glen
29-07-2009, 11:54
Ja, ik weet nog dat Peter van Luc verloor (derde partij volgens mij) en toen was Jan Vleesenbeek zo overstuur over de staat waarin Peter in de ring was verschenen dat hij die manager, Mees van Lonckhuizen, een klap op zijn bek gaf ten overstaan van het gehele publiek.

Glen
29-07-2009, 14:52
De trainer gaf de manager een klap op z'n bek? De trainer is toch juist degene die moet zorgen voor de staat waarin de vechter de ring betreedt of mis ik iets?
Peter was weg bij Jan, en die manager melkte de gouden koe.....

Tony Galento
29-07-2009, 20:28
De trainer gaf de manager een klap op z'n bek? De trainer is toch juist degene die moet zorgen voor de staat waarin de vechter de ring betreedt of mis ik iets?


Vleesenbeek was door het toenmalige management van Peter buiten spel gezet. Volgens mij stapte hij uit het publiek om een paar kledders uit te delen.