PDA

View Full Version : Henderson - Bisping discussie ***spoiler***



Jeru
12-07-2009, 07:33
Even een discussie proberen op te starten van toch wel 1 van de meest controversiele momenten uit UFC 100.

Henderson slaat Bisping KO en, wetende dat hij al out is, besluit daarna nog even een jumping elbow drop te geven.
"Just to shut him up some more" aldus een lachende Henderson.

Wat vinden we hiervan? Krijgt Bisping wat hij verdient of is Henderson toch niet zo'n classy guy als hij wil doen voorkomen.

marcelt
12-07-2009, 07:34
Ik vind het nogal ziek.

Jeru
12-07-2009, 07:37
Ik vond het nou ook niet echt de meest geslaagde actie die ik ooit in een kooi heb gezien.

A.F.
12-07-2009, 07:58
i love it..... wat een beetje bad blood al niet teweeg kan brengen

weks
12-07-2009, 08:49
op de een of andere manier heb ik er ook niet zoveel moeite mee al mag het duidelijk zijn dat dit niet de bedoeling is
niet gedacht dat iemand eerlijk uit zou komen voor zo'n actie
moet er nog eens goed over nadenken maar ben dik tevreden met de uitslag

Justinian
12-07-2009, 09:53
http://i30.tinypic.com/14xm2ia.gif

http://i27.tinypic.com/2qs70d3.gif

mdk
12-07-2009, 10:01
Mooie manier om praatjesmakers te doen zwijgen.
Dom om er daarna eerlijk voor uit te komen.

remco pardoel
12-07-2009, 10:07
Een man. Een man
een woord, een woord

bisping smeekte erom
Henderson verwoorde zijn gevoel wat bij m al een flinke tijd speelde

Gennep-Spitfire
12-07-2009, 10:09
Precies!

Had jij hetzelfde gedaan in je UFC tijd Remco?? ;)

NielsN
12-07-2009, 10:21
Ik had altijd wel een hoge dunk van Henderson, maar dat is nu onder nul gezakt. Ko slaan is prima, maar daarna is de partij gewoon over, en moet je normaal doen.

123trisweat
12-07-2009, 10:23
moest wel meteen aan yvel (vs Rizzo) denken die wel de tijd nam om even naar zijn tegenstander te kijken. Dacht dat Henderson dat ook wel zou doen, maar hij keek niet eens om naar Bisping.

Wel blij met de uitslag.

Wel gek dat Sobral uit de UFC werd gegooid na het langer aanhouden van een choke en het "xtra knock-out" slaan een part of the game is. Wel een WWF actie van Henderson.

bryan
12-07-2009, 10:32
de KO was iets waar bisping echt om gevraagd had.. maar die actie erna gaat nergens over.. zeg niet dat ik het niet had gedaan, maar er zijn genoeg mensen die tegen henderson opkijken en dit is niet echt een goede boodschap en bisping was ook eccht way-out... niet een beetje bij om het af te maken maar goed Henderson doet deze move wel vaker... ook tegen wanderlei

Jani
12-07-2009, 11:11
Mooie manier om praatjesmakers te doen zwijgen.
Dom om er daarna eerlijk voor uit te komen.


X2

Ik denk dat Bispings gelul behoorlijk aan het knagen was bij Hendo,die zich liet misleiden door zijn gevoel,en effe lekker doorhaalde.

Jammer dat dit weer een beetje zijn overwinning overschaduwd.
want wat een KO,schitterend..weer een geweldige prestatie van hendo.

HUNTER
12-07-2009, 11:12
Wat een onzin...

je leert door te gaan. Stel dat Hendo had gestopt, en Bisping was toch niet zo KO.... en er vervolgens met de zege vandoor was gegaan? Je ziet in zo'n actie echt niet hoe ver iemand 'weg' is hoor. En iedere MMA vechter gaat door voor de finish als iemand aangeslagen naar de grond gaat.

Dat ie nog even wat zout in de wonden strooit okee... Bisping loopt m al maanden te rellen. Mag hij misschien even iets terugzeggen?

TOON
12-07-2009, 11:23
je moet doorgaan tot de ref er tussen springt.....maar heel chique is het niet....
Henderson is in mijn ogen altijd een van de sympathiekste vechters, dus het zal hem wel heel hoog gezeten hebben....

MB667
12-07-2009, 11:38
henderson is een vechter....en dan krijg je dat !

NielsN
12-07-2009, 11:40
Wat een onzin...

je leert door te gaan. Stel dat Hendo had gestopt, en Bisping was toch niet zo KO.... en er vervolgens met de zege vandoor was gegaan? Je ziet in zo'n actie echt niet hoe ver iemand 'weg' is hoor. En iedere MMA vechter gaat door voor de finish als iemand aangeslagen naar de grond gaat.


Hij zegt zelf dat hij dat normaal niet zou doen, dus deze theorie kan ook de vuilnisbak in...

marcelt
12-07-2009, 11:49
Ik had altijd wel een hoge dunk van Henderson, maar dat is nu onder nul gezakt. Ko slaan is prima, maar daarna is de partij gewoon over, en moet je normaal doen.

X2

Hij was al out. Nogal heldhaftig dit. Een elleboog op het hoofd kan ook serieuze schade veroorzaken. Doe dan iets anders maar niet op zijn hoofd. Verbaasde me inderdaad dat hij ervoor uit kwam.

El Bambino
12-07-2009, 12:17
Ik had altijd wel een hoge dunk van Henderson, maar dat is nu onder nul gezakt. Ko slaan is prima, maar daarna is de partij gewoon over, en moet je normaal doen.


Achter ons PC is makkelijk beoordelen. Als je iemand openlijk probeert te vernederen dan is dit het resultaat en daar is niks op tegen, die Engelsman zal zich voortan 2x bedenken voordat ie vechters gaat vernederen met zijn grote mond. Geloof me, zelfs de Paus zou PARANOIDA worden als je hem vernederd!
TOP actie van Henderson:thup:

blazin.arr0w::::
12-07-2009, 12:26
Elleboog was misschien over de top, maar ja je moet doorgaan en door alle adrenaline denk ik ook dat je dat dan doet. Achteraf trash-talken hoort er dan blijkbaar weer bij.

Als 'ie echt doorhad dat Bisping al zwaar KO was dan was die elleboog nutteloos, want dan merkt 'ie er op het moment toch niks van :D ;)

kentaro
12-07-2009, 12:35
Wat een onzin...

je leert door te gaan. Stel dat Hendo had gestopt, en Bisping was toch niet zo KO.... en er vervolgens met de zege vandoor was gegaan? Je ziet in zo'n actie echt niet hoe ver iemand 'weg' is hoor. En iedere MMA vechter gaat door voor de finish als iemand aangeslagen naar de grond gaat.

Dat ie nog even wat zout in de wonden strooit okee... Bisping loopt m al maanden te rellen. Mag hij misschien even iets terugzeggen?

+1

Ch3f1
12-07-2009, 12:41
Henderson sloeg Bisping ff naar een parallel universum. Toen hij de Octagon uit liep had hij nog geen enkel besef van tijd en ruimte :wacko:

Ronald
12-07-2009, 12:49
Wel gek dat Sobral uit de UFC werd gegooid na het langer aanhouden van een choke en het "xtra knock-out" slaan een part of the game is.
Wat Sobral deed was ná de wedstrijd; Henderson deed het tijdens de wedstrijd.

remco pardoel
12-07-2009, 13:12
Beste Gennep -Spitfire:
Ik ben een heel ander mens als Henderson.
Dus deze actie zou ook niet bij mij gepast hebben als mens.

remco pardoel
12-07-2009, 13:15
Ik moet wel opmerken dat Yamasaki ook compleet verkeerd stond.
Je zorgt dat je ten alle tijde tussen de atleten in staat en niet meer dan twee meter achter een vechter

Mephisto
12-07-2009, 13:33
X2

Hij was al out. Nogal heldhaftig dit. Een elleboog op het hoofd kan ook serieuze schade veroorzaken. Doe dan iets anders maar niet op zijn hoofd. Verbaasde me inderdaad dat hij ervoor uit kwam.

de vraag is uiteraard; "wat was er eerst de kip of het ei?", mijn vermoeden is dat de actie "in the spur of the moment" was en niet bedoeld als wraak wetende dat hij de partij toch al heeft gewonnen. In het interview gebruikt hij het dan nog wel om nog even na te trappen, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat hij dat echt meent...

Tony
12-07-2009, 13:37
Ik ga ook mee met hunters post :)

HUNTER
12-07-2009, 13:47
@ NielsN:

kijk Hendo vs Wanderlei op pride nog even... volgens mij deed hij hier precies hetzelfde

Jeru
12-07-2009, 13:49
Hij zei inderdaad na de partij dat hij zoiets normaal gesproken nooit doet. Als hij ziet dat de man out is dan stopt hij. Althans dat zegt ie dan he ;)
Hij liet zich gewoon meeslepen.

Garcia
12-07-2009, 13:52
Ik had de reactie van Henderson niet verwacht. Ik vond het altijd een sympathieke sportieve vechter en toen hij Bisping met een schitterende rechterhoek KO sloeg (was een overduidelijke KO) was die flying elbow gewoon overbodig. Dat vechters leren om door te gaan ok... maar Henderson gooide er gewoon een schepje bovenop en koos de zwaarst mogelijke aanval uit die de meeste schade zou kunnen toebrengen om er vervolgens met een lach bij te gaan staan en zo te reageren.

Ik had liever gezien dat hij respect had getoont, wellicht nog door was gegaan, maar daarna wel zou reageren zoals Gilbert dat deed tegen Rizzo.

Ik hoop dat Bisping gauw een rematch krijgt zodat hij dit even recht kan gaan zetten!!

En alhoewel ik voor Bisping was, heeft Henderson terecht gewonnen met een prachtige KO!!

renamer
12-07-2009, 13:56
sja... blijven meppen tot de schijds het stopt.. als er teveel klappen gegeven zijn dan is en blijft het de fout van de schijds.. ik denk niet dat dit had kunnen gebeuren bij big john

Vincentino
12-07-2009, 14:01
Nou een rematch lijkt me niet zo'n goed idee. Bisping gaat echt never nooit van Henderson winnen! Ik vond het echt een heftige knockout, die elleboog mag wel niet nodig geweest zijn, maar het gaat vrij snel en er is weinig tijd om na te denken op zo'n moment en ja het was ook niet tegen de regels. Heel veel vechters doen het, het is gewoon het killer instinct, hij gaf hem niet 3 ellebogen ofzo.

NielsN
12-07-2009, 14:15
@ NielsN:

kijk Hendo vs Wanderlei op pride nog even... volgens mij deed hij hier precies hetzelfde

Ik bedoelde dat hij daarmee toegeeft het expres gedaan te hebben.

Rematch lijkt me trouwens idd geen goed idee: Bisping had verrassend weinig in te brengen. Stom gameplan ook, trouwens: beetje achteruit gaan huppelen tegen een sloper als Henderson...

PD_EC
12-07-2009, 14:17
was een mooie ko en die klap erna was niet echt nodig geweest . maar het gaat allemaal heel snel en hendo is een vechter en die heeft het gewoon goed afgemaakt

Pepe the Ice-Murderer
12-07-2009, 14:35
Het was geen flying elleboog maar een mokerslag, je ziet duidelijk dat zijn vuist eerst neerkomt en dan zijn onderarm mee erlangs glijdt. Een prachtige punch en eerlijk gezegd hoeven we niet te lullen over onsportiviteit, want Bisping had er a) om gevraagd b) Hendo is verplicht om door te gaan tot de partij beëindigd is.

Als je Dan Hendersons carriere bekijkt denk ik dat hij een van de weinige échte sportmannen is, hij is een superatleet en heel menselijk persoon. Bisping is een talentvolle jongen met een grote bek.

Fyodor
12-07-2009, 14:48
Als je Dan Hendersons carriere bekijkt denk ik dat hij een van de weinige échte sportmannen is, hij is een superatleet en heel menselijk persoon. Bisping is een talentvolle jongen met een grote bek.

Mooi verwoord. Z'n gevecht met Renzo Gracie is hier een goed voorbeeld van!

jesselaar
12-07-2009, 16:14
Wat een onzin...

je leert door te gaan. Stel dat Hendo had gestopt, en Bisping was toch niet zo KO.... en er vervolgens met de zege vandoor was gegaan? Je ziet in zo'n actie echt niet hoe ver iemand 'weg' is hoor. En iedere MMA vechter gaat door voor de finish als iemand aangeslagen naar de grond gaat.

Dat ie nog even wat zout in de wonden strooit okee... Bisping loopt m al maanden te rellen. Mag hij misschien even iets terugzeggen?
x 2 ik kan me laatst nog een ufc sheidsrechter die iemand knockdown liet gaan en er tussen kwam en hem liet op staan hij won uiteindelijk toch maar afmaken hoort er gewoon bij en ik vind dat dat bij vechtsport hoort had de sheidsrechter er maar eerder bij moeten zijn komop jongens wel mma fan maar nu is hendo te ver gegaan pfffffffff

Mike
12-07-2009, 16:16
hij was juist lekker en niemand verdiende het meer dan bisping

henderson lult niet slap die regelt zijn zaken in de ring, hier had hij gewoon recht op

BoerHarms
12-07-2009, 16:39
Ik ben al blij dat de Hendo waar ik fan was weer helemaal terug is, beetje jammer van die actie, maarja als je de kooi in stapt moet je dat voor lief nemen.

Echt sportief is het niet, maar dat eeuwige gelul van Bisping ook niet.

TheHagueBoxer
12-07-2009, 16:44
tsja ik vind dit een trieste actie, zeker omdat hij na het gevecht ongeveer zei dat hij normaal niet doorgaat als iemand KO is, maar nu wel, hij wist dus dat bisping al KO was... ookal mag je iemand niet, ik vind het zeker geen 'stoere' actie om iemand met volle kracht te slaan als diegene al KO ligt en zowiezo niks terug kan doen.

die eerste rechterhand was gewoon perfecht, bisping was al out cold, erg jammer dat je je dan als atleet niet in kan houden:thown:

LemsterNL
12-07-2009, 16:52
Jammer maar begrijpelijk

Mike
12-07-2009, 16:53
tsja ik vind dit een trieste actie, zeker omdat hij na het gevecht ongeveer zei dat hij normaal niet doorgaat als iemand KO is, maar nu wel, hij wist dus dat bisping al KO was... ookal mag je iemand niet, ik vind het zeker geen 'stoere' actie om IEMAND met volle kracht te slaan als diegene al KO ligt en zowiezo niks terug kan doen.

die eerste rechterhand was gewoon perfecht, bisping was al out cold, erg jammer dat je je dan als atleet niet in kan houden:thown:


Die iemand was michael bigmouth bisping en dan mag het :D

al die crap, het disrespect voor henderson. en dat terwijl bisping nog nooit tegen een echte topper heeft gewonnen. Henderson heeft wat bescheidenheid erin gebeukt. Bisping mag hem dankbaar zijn, met al die engelse ja knikkers om hem heen ging die echt geloven dat hij al de p4p champ was. het was een mooie reality check voor Bisping

Italiahxc
12-07-2009, 16:55
In the heat of the moment ... maar SUPER voor HENDO !!!

CannieY
12-07-2009, 17:02
Poe Poe wat heb ik me verkeken op de kracht die Hendo heeft! Die kerel kan je vergelijken met een gorilla. Wat betreft die elleboog daarna, denk dat hij gewoon niet de tijd had om eens goed te checken dus zijn instinct zei ga erop af, en ik moet zeggen het zag er wel heerlijk uit hoe Hendo erop sprong (ook al was Bisping al KO). Dat hij naderhand zegt dat hij het deed om michael is een lesje te leren geloof ik niet helemaal, 't was gewoon blitzkrieg instinct.

TheHagueBoxer
12-07-2009, 17:09
Die iemand was michael bigmouth bisping en dan mag het :D

al die crap, het disrespect voor henderson. en dat terwijl bisping nog nooit tegen een echte topper heeft gewonnen. Henderson heeft wat bescheidenheid erin gebeukt. Bisping mag hem dankbaar zijn, met al die engelse ja knikkers om hem heen ging die echt geloven dat hij al de p4p champ was. het was een mooie reality check voor Bisping

maar dat was die eerste rechtse toch ook al? in 1 stoot KO hoe mooi wil je het hebben, hij verpest het moment juist met die onnodige elleboog vind ik... snap niet dat mensen dit stoer vinden

als hendo die opmerking niet had gemaakt had ik er vanuit gegaan dat hij het gewoon deed om te finishen, maar hij zei zelf dat hij zag dat bisping al KO was daarom vind ik het een trieste actie

tom l
12-07-2009, 17:11
Hoewel ik het op zich niet zo'n goeie actie vind, vind ik dat er wel zwaar overdreven op wordt gereageerd. Het is in de heat of the moment + dit naslaan als de tegenstander al KO is gebeurd toch constant? Nooit zegt iemand er wat van en nu omdat Hendo in zijn post-fight interview zegt dat hij het deed om hem het zwijgen op te leggen is het ineens fout. Ik denk overigens dat hij het tijdens het gevecht helemaal niet deed om hem het zwijgen op te leggen en niet dacht van: "Ok, hij is duidelijk out, maar nu ga ik hem er nog 1 onnodige extra mep geven zodat hij zijn bek houdt!" Ik denk dat het gewoon zijn 'finisher-killer-instinct' was dat zeker wou zijn van de zege en dat hij er in het post-fight interview ff die twist aan gegeven heeft.

Ik vind dat de enige echte fout bij de scheids ligt. Als hij merkt dat de tegenstander tapt of KO is moet hij direct tussenkomen. Er zijn heel veel vechters die blijven doorgaan tot de scheids het stop legt en er is een goeie reden voor ook, om 100 procent zeker te zijn van de winst en vergissingen onmogelijk te maken.

Wat overigens niet wegneemt dat Bisping echt wel stonecold out was en dat de tweede slag niet nodig was.

Mike
12-07-2009, 17:17
maar dat was die eerste rechtse toch ook al? in 1 stoot KO hoe mooi wil je het hebben, hij verpest het moment juist met die onnodige elleboog vind ik... snap niet dat mensen dit stoer vinden

als hendo die opmerking niet had gemaakt had ik er vanuit gegaan dat hij het gewoon deed om te finishen, maar hij zei zelf dat hij zag dat bisping al KO was daarom vind ik het een trieste actie


ja jij hebt ook gewoon gelijk maar omdat het bisping is heb ik er persoonlijk geen problemen mee.

zo denkt dan henderson er denk ik ook over

The_Rock
12-07-2009, 17:24
Ik vond het prachtig.

Henderson verborg zijn emoties al die tijd ..toen hij Bisping eindelijk goed raakte dacht hij niet aan "Oh maybe is hij wel out?!" ..neejo die man denkt ik ga voor het zekere + Ik mag die kut brit niet.

Ik ben nu een grote fan van Handerson geworden.

Italiahxc
12-07-2009, 17:32
Ik vond het prachtig.

Henderson verborg zijn emoties al die tijd ..toen hij Bisping eindelijk goed raakte dacht hij niet aan "Oh maybe is hij wel out?!" ..neejo die man denkt ik ga voor het zekere + Ik mag die kut brit niet.

Ik ben nu een grote fan van Handerson geworden.

x1000 :thup:

Sendur
12-07-2009, 17:41
Ik had de reactie van Henderson niet verwacht. Ik vond het altijd een sympathieke sportieve vechter en toen hij Bisping met een schitterende rechterhoek KO sloeg (was een overduidelijke KO) was die flying elbow gewoon overbodig. Dat vechters leren om door te gaan ok... maar Henderson gooide er gewoon een schepje bovenop en koos de zwaarst mogelijke aanval uit die de meeste schade zou kunnen toebrengen om er vervolgens met een lach bij te gaan staan en zo te reageren.

Ik had liever gezien dat hij respect had getoont, wellicht nog door was gegaan, maar daarna wel zou reageren zoals Gilbert dat deed tegen Rizzo.

Ik hoop dat Bisping gauw een rematch krijgt zodat hij dit even recht kan gaan zetten!!

En alhoewel ik voor Bisping was, heeft Henderson terecht gewonnen met een prachtige KO!!

x2 brother

jesselaar
12-07-2009, 17:48
volgens mij kust hendo zn hand voordat hij de laatste elleboog /klap geeft als je de herhaling ziet en inderdaad de sheidrechter is alleen wat te laat
maar emotie hoort er gewoon bij en daar komen de mooiste en meest beladen gevechten van kijk als je bij schaken de koning te hard omgooit hoor je ook niemand het is en blijft vechtsport en hoe groter de mond hoe harder je valt daarom hebben de echte kampioenen zoals fedor en mousasi dit niet nodig en praten altijd respectvol over hun tegenstanders

bart1980
12-07-2009, 18:06
Voor de kijkers thuis sloeg Henderson , Bisping KO
Misschien zag hij het wel anders......

Een man. Een man
een woord, een woord

Mephisto
12-07-2009, 18:29
... snap niet dat mensen dit stoer vinden

het is maar hoe je stoer uitlegt, Hendo maak het karwei af... ik vindt de manier waarop stoer, dat is waarom hij een vechter is en in die kooi staat, moet daarbij wel opmerken dat ik nooit het idee heb gehad dat Hendo zijn tegenstander moedwillig beschadigde in de wetenschap dat de partij al over was. De schade die zijn tegenstander oploopt, om 't even iedere schade die een vechter oploopt in een wedstrjid vindt ik niet stoer, maar die gasten kennen de risico's die ze lopen.


Ik moet wel opmerken dat Yamasaki ook compleet verkeerd stond. Je zorgt dat je ten alle tijde tussen de atleten in staat /quote] :eek: ehhh, Remco?

[quote=jesselaar;768945]volgens mij kust hendo zn hand voordat hij de laatste elleboog /klap geeft
Volgens mij gaat hij terug naar dekking, een automatisme dat het verschil maakt tussen een goede en een echt goede vechter..

Pepe the Ice-Murderer
12-07-2009, 22:41
volgens mij kust hendo zn hand voordat hij de laatste elleboog /klap geeft als je de herhaling ziet en inderdaad de sheidrechter is alleen wat te laat
maar emotie hoort er gewoon bij en daar komen de mooiste en meest beladen gevechten van kijk als je bij schaken de koning te hard omgooit hoor je ook niemand het is en blijft vechtsport en hoe groter de mond hoe harder je valt daarom hebben de echte kampioenen zoals fedor en mousasi dit niet nodig en praten altijd respectvol over hun tegenstanders

Dan Henderson IS een echte kampioen, ooit gehoord van PRIDE? check maar eens, iemand die én welterweight én middleweight champ is van pride is in mijn ogen een legende in de sport. Tel daarbij zijn talloze epic battles en je hebt een vechtsport atleet waar 95% van de andere atleten jaloers op zijn. Iedereen die Hendo en het mma circuit al jaren volgt zal dit beamen.

HUNTER
12-07-2009, 22:58
pfffff

Hendo is een legende. Die finisht gewoon een gevecht. Iedereen die ooit actief aan vechtsport heeft gedaan ziet dat die een reflex was, en geen voorbedachte actie. ook al zegt Hendo dit achteraf wel......

gymalkmaar1
12-07-2009, 23:48
ik zeg dit niet snel..maar..

Als je hier niet tegen kan ga dan lekker voetbal kijken FUCKING HELL:crying::crying:

Dat gezeik altijd.. is een gewoon een pracht ko,goed afgemaakt in "the heat of the moment" zouden zoveel vechters er nog ff op gaan rammen.

Alleen maar hulde dat hendo dat zo mooi deed.

Het feit dat bisping dit verdiende laat ik nog even buitenwege!

joost
13-07-2009, 01:23
hendo rocks!

T15Boxing
13-07-2009, 01:25
Hij liet een hele goede manier zien hoe je iemand kunt doden. Je kunt ook bijvoorbeeld iemand totaal KO slaan met een left hook, daarna zo hoog mogelijk springen en dan met je knie zn neus in zn hersenen stompen. Dat is ook een hele goede manier om "zeker te weten" dat je wint.

De dag dat iemand in MMA live op tv zal sterven zal snel komen.

YoMarK
13-07-2009, 01:45
Samenvatting: Bisping had het verdient, toch had ie het eigenlijk niet moeten doen.

Ik zal er niet rouwig om zijn, het is een harde sport, die dingen gebeuren na al dat getrashtalk.

TheHagueBoxer
13-07-2009, 01:58
ik zeg dit niet snel..maar..

Als je hier niet tegen kan ga dan lekker voetbal kijken FUCKING HELL:crying::crying:

Dat gezeik altijd.. is een gewoon een pracht ko,goed afgemaakt in "the heat of the moment" zouden zoveel vechters er nog ff op gaan rammen.

Alleen maar hulde dat hendo dat zo mooi deed.

Het feit dat bisping dit verdiende laat ik nog even buitenwege!

hmm tja ik hou er niet van als er nog ff een keiharde stoot gegeven word aan iemand die al zwaar KO is, dus dan moet ik maar voetbal gaan kijken?

en je zegt het was een pracht KO, goed afgemaakt.... hoezo moet je een KO 'afmaken'??? is dat iets nieuws??

vind mma een leuke sport maar dit soort incidenten moeten absoluut niet toegejuicht worden en ik snap totaal niet dat mensen dit mooi vinden of terecht, het is geen videospelletje waar je naar kijkt, het zijn echte mensen met echte hersenen die echt beschadigt kunnen worden door dit soort acties... en dat heat of the moment... henderson zegt zelf dat hij normaal niet door zou gegaan zijn maar nu wel, en aan de hand van de replay meen ik ook te zien dat hij eerst even blijft staan, en zich niet gelijk blind erop stort... ohja nog iets als je dit soort kritiek afdoet als 'gezeik' begrijp je denk ik niet hoe gevaarlijk vechtsport kan zijn... maargoed ik ga maar weer voetbal kijken dan ( of golf, nog leuker)

OSU_Fighter
13-07-2009, 02:34
Tja, wie de bal kaatst?

Het hele gebeuren is gewoon van verschillende kanten te bekijken. Misschien is het onnodig naslaan. Toch vind ik het geen slechte eigenschap om non stop door te gaan tot de scheidsrechter er tussen springt. Daarvoor is hij er en het is niet jouw verantwoordelijkheid als vechter. Mocht hij naslaan a la Badr Hari of illegale soccerkicks doen, tja, dan kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar Hendo is gewoon een echte vechter en die stopt niet zomaar uit zichzelf. Daarbij zag je gewoon hoe verschrikkelijk gedreven Hendo was die hele partij dus vanaf het signaal van de scheids heeft hij de knop omgezet. Bisping was out cold en Hendo had een schijthekel aan hem, maar ook met dat als context geplaatst vind ik het niet heel schokkend allemaal. Waar ik toch een beetje van opkeek was dat Hendo totaal niet meer omkeek naar Bisping toen hij gewonnen had. Misschien was die wel dood na zo'n belachelijk hard uitgehaalde klap :P

T15Boxing
13-07-2009, 02:54
Tja, wie de bal kaatst?

Het hele gebeuren is gewoon van verschillende kanten te bekijken. Misschien is het onnodig naslaan. Toch vind ik het geen slechte eigenschap om non stop door te gaan tot de scheidsrechter er tussen springt. Daarvoor is hij er en het is niet jouw verantwoordelijkheid als vechter. Mocht hij naslaan a la Badr Hari of illegale soccerkicks doen, tja, dan kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar Hendo is gewoon een echte vechter en die stopt niet zomaar uit zichzelf. Daarbij zag je gewoon hoe verschrikkelijk gedreven Hendo was die hele partij dus vanaf het signaal van de scheids heeft hij de knop omgezet. Bisping was out cold en Hendo had een schijthekel aan hem, maar ook met dat als context geplaatst vind ik het niet heel schokkend allemaal. Waar ik toch een beetje van opkeek was dat Hendo totaal niet meer omkeek naar Bisping toen hij gewonnen had. Misschien was die wel dood na zo'n belachelijk hard uitgehaalde klap :P

Zo zie je maar weer wat voor sadistische ventjes er in vechtsporten zijn. Ik walg er elke keer van als ik zie hoe mmaers elkaar hersenbeschadigings patienten maken voor niets. Naslaan is voor lafaards, mijn mening.

raveboy
13-07-2009, 03:05
Wat ik wel weer grappig vond is hoe ze " Can't maken the eight Count" Bisbing ondertitelen tijdens de pre fights.
Alsof het zo moeilijk te verstaan is.

Ik wil wel die hele post fight press conference zien, misschien dat ze daar weer heel anders met elkaar om gaan, en misschien al in de kleedkamer als er weer wat tijd tussen heeft gezeten , want je moet toch omschakelen lijkt me.
Bij sommige partijen snel en bij sommige mischien wat later als het persoonlijk was.

xbubbax
13-07-2009, 03:09
man ik was voor bisping en zelfs ik was blij dat ie eindelijk z,n bek hield.
denk dat bisping weer met z,n voetjes op aarde is neergezet en nu doorheeft dat als hij ooit champ wil worden hij meer zal moeten doen dan trashtalken en dan wedstrijden op punten te winnen door stick and move uit te voeren

Pernik
13-07-2009, 04:45
ik zeg dit niet snel..maar..

Als je hier niet tegen kan ga dan lekker voetbal kijken FUCKING HELL:crying::crying:

Dat gezeik altijd.. is een gewoon een pracht ko,goed afgemaakt in "the heat of the moment" zouden zoveel vechters er nog ff op gaan rammen.

Alleen maar hulde dat hendo dat zo mooi deed.

Het feit dat bisping dit verdiende laat ik nog even buitenwege!

Er zit een verschil tussen accepeteren dat dit soort zaken kunnen gebeuren, of het geweldig vinden, dit heeft niets met sport te maken en volgens mij is MMA dat wel.

Tsuki
13-07-2009, 10:09
ik vond de KO echt de beste die ik in jaren heb gezien. Hendo is echt zo'n BAAS en die tik na .............. shit happens. he finished the fight en dat doe je op dat niveau, niks meer niks minder.

dirk5
13-07-2009, 11:01
Prachtige KO van Hendo! Weet Bisping ook meteen wie de baas is.

en die laatste klap, risico van het vak :)

De man van 14K
13-07-2009, 11:08
Hij was wel hard die flying elbow maar hij had nog veel harder kunnen zijn. Hij pakte hem nu over de breedte van zijn onderarm. Als hij echt de punt van zijn elleboog had gebruikt had hij kaak door midden gelegen. Gevoelsmatig hield hij zich in tijdens zijn actie alsof hij doorhad dat Bisbing als helemaal van de kaart was.

Remco
13-07-2009, 11:11
Bisping kreeg 3 klappen. De rechter hoek, de knal tegen de mat (de hardste vrees ik) en toen nog die poeier toen hij al out was. Bij mij schoot ook meteen door het hoofd dat het zeker mogelijk zou zijn geweest dat hij hem dood zou hebben geslagen. Kijk naar die kerel die in Amsterdam met 1 klap werd doodgeslagen door een taxichauffeur.

Op dat moment begreep ik Henderson echter wel. Je gaat voor de kill en Hendo was werkelijk ongekend scherp en gedreven om Bisping af te maken (al vind ik het overdreven dat Hendo zich het gedrag tijdens TUF zo aantrok. Dat weet je van tevoren bij zo'n show). Dat hij echter totaal niet meer naar Bisping omkeek verbaasde me wel en ook het postfight commentaar. Niet des Hendo's. Aan de andere kant, hij zei het met een knipoog.

De mooiste KO-overwinning van het jaar, absoluut! Toch hoop ik de volgende UFC op meer respect in de ring.

Burd
13-07-2009, 12:19
Hij liet een hele goede manier zien hoe je iemand kunt doden. Je kunt ook bijvoorbeeld iemand totaal KO slaan met een left hook, daarna zo hoog mogelijk springen en dan met je knie zn neus in zn hersenen stompen. Dat is ook een hele goede manier om "zeker te weten" dat je wint.

De dag dat iemand in MMA live op tv zal sterven zal snel komen.

Haha, precies! Volgende keer een voorwaartse salto waarbij je met je knie op zijn oogkas landt. Gewoon omdat het kan en om zeker te weten dat het gevecht echt definitief is afgelopen dan. Als je het zo bekijkt was die elleboog maar een eitje!

Burd
13-07-2009, 12:24
hmm tja ik hou er niet van als er nog ff een
en je zegt het was een pracht KO, goed afgemaakt.... hoezo moet je een KO 'afmaken'??? is dat iets nieuws??


Dit zou de sport een nieuwe dimensie geven. Een soort fatality wat je ook hebt bij Mortal Kombat. Als iemand knock-out is mag je dus nog je laatste actie geven. Gewoon omdat je nog in the heat of the moment zit en omdat je echt, echt zeker wil weten dat de wedstrijd over is.

Ik vind het zeer laf om meer stoten / trappen te geven dan nodig is. Hoe onzeker ben je dan over je eigen kunnen? Een echte vechter stopt. Dit betekent dan ook dat als je verloren hebt, niet meteen moet gaan zeuren dat je nog door had kunnen vechten. Wees dan ook een goede verliezer en kom de volgende keer goed terug.

Mike
13-07-2009, 12:25
gasten wtf?

er gaat helemaal niemand dood

overdrijven is ook een vak

ja de klap was iets te laat maar who cares, tis bisping maar

redjuh
13-07-2009, 12:27
Hij zegt zelf dat hij dat normaal niet zou doen, dus deze theorie kan ook de vuilnisbak in...

heb je hendo tegen wanderlei gezien? identiek

Tony
13-07-2009, 12:28
wat is een bisping?

dirk5
13-07-2009, 12:29
Je kunt ook bijvoorbeeld iemand totaal KO slaan met een left hook, daarna zo hoog mogelijk springen en dan met je knie zn neus in zn hersenen stompen.

haha, te veel vechtfilms gezien of wat?

botje de hersenen in.... nu zet je jezelf echt geweldig voor paal.

redjuh
13-07-2009, 12:32
benieuwd wat er gebeurt als Brock lesnar dit bij iemand doet

De man van 14K
13-07-2009, 12:49
alsof je een overrijpe tomaat plattrapt

Tsuki
13-07-2009, 12:56
ik ga die ko zo nog even een keer kijken, blijft een lust voor het oog vooral die klap na .................

jk
13-07-2009, 12:59
gasten wtf?

er gaat helemaal niemand dood

overdrijven is ook een vak

ja de klap was iets te laat maar who cares, tis bisping maar

hoe spreek ik mezelf zoveel mogelijk tegen in 1 post?

Off Topic;
Moest jij je niet druk maken over K-1 MAX bets aanmaken :)

dietrik
13-07-2009, 16:27
Goed en netjes afgemaakt door Henderson. Mijn respect voor die man is alleen maar gestegen. Wat een heerser.

leks
13-07-2009, 16:36
het was toch gewoon een vuistslag geen elleboog het was al laat maar dacht dat toch duidelijk te zien, maar hij ging er wel met z'n hele gewicht in was wel een soort fatality move, mooi, ietwat grof/onnodig, op het moment vond ik het geweldig iig :D, ben ook geen fan van dat trashtalken dusja, dont piss off Hendo, is de les

A.F.
13-07-2009, 16:43
alsof je een overrijpe tomaat plattrapt

hehehehe

Tsuki
13-07-2009, 17:05
gilbert had na 2 klappen ook kunnen stoppen ............. vond ook iedereen geweldig

T15Boxing
13-07-2009, 18:40
Dit zou de sport een nieuwe dimensie geven. Een soort fatality wat je ook hebt bij Mortal Kombat. Als iemand knock-out is mag je dus nog je laatste actie geven. Gewoon omdat je nog in the heat of the moment zit en omdat je echt, echt zeker wil weten dat de wedstrijd over is.

Ik vind het zeer laf om meer stoten / trappen te geven dan nodig is. Hoe onzeker ben je dan over je eigen kunnen? Een echte vechter stopt. Dit betekent dan ook dat als je verloren hebt, niet meteen moet gaan zeuren dat je nog door had kunnen vechten. Wees dan ook een goede verliezer en kom de volgende keer goed terug.

Goede post. Kijk naar Fedor. Hij kon zeker weten Arlovski nog een paar keer na stompen "om zeker te weten". Maar hij is geen sadist, hij zag als ervaren vechter dat het voorbij was en liet het daarbij in plaats van iemand nog extra onnodig beschadigen. Dat is een echte vechter en man.


gasten wtf?

er gaat helemaal niemand dood

overdrijven is ook een vak

ja de klap was iets te laat maar who cares, tis bisping maar

Ze zullen maar beter niet de gevaren onderschatten. 1 verkeerde tik met zulke kleine handschoenen kan fataal zijn. En als je hoofd op de grond rust absorbeer je alle kracht van die stoten.


haha, te veel vechtfilms gezien of wat?

botje de hersenen in.... nu zet je jezelf echt geweldig voor paal.

Nee je hebt gelijk. Het is volkomen veillig en niet ongezond als iemand na een KO nog 2-3 KO stoten op zn kop krijgt.

Tyson's KO techniek was juist 'botje de hersenen in'. Zn tegenstanders hadden geluk dat ze zulke grote handschoenen droegen:)
In MMA zal het vroeg of laat volkomen mis gaan door zulke acties als Henderson.

Pernik
13-07-2009, 21:01
gilbert had na 2 klappen ook kunnen stoppen ............. vond ook iedereen geweldig

Vond NIET iedereen geweldig.

Pernik
13-07-2009, 21:05
ik ga die ko zo nog even een keer kijken, blijft een lust voor het oog vooral die klap na .................

Ik ga er vanuit dat je een grap probeert te maken, zo niet dan denk ik dat jij ooit ook te hard op je hoofd bent geslagen.

A.F.
13-07-2009, 21:20
ik ga die ko zo nog even een keer kijken, blijft een lust voor het oog vooral die klap na .................

x2

kan er geen genoeg van krijgen...

barclay
13-07-2009, 21:24
x3

De man van 14K
13-07-2009, 23:15
niet alles te serieus nemen he gappies ;)

tom l
14-07-2009, 04:41
Hij liet een hele goede manier zien hoe je iemand kunt doden. Je kunt ook bijvoorbeeld iemand totaal KO slaan met een left hook, daarna zo hoog mogelijk springen en dan met je knie zn neus in zn hersenen stompen. Dat is ook een hele goede manier om "zeker te weten" dat je wint.

De dag dat iemand in MMA live op tv zal sterven zal snel komen.

Dude...

Ben jij zo'n kerel die nog altijd geloofd dat je iemand kunt doodmaken door zijn neusbeentje in zijn hersenen te rammen? Ik kan je wel vertellen dat het anatomisch niet kan om iemand zijn neusbeentje op zo'n manier te raken dat het in de persoon zijn hersenen schiet. Je kijkt teveel films man.

Het is een fokking urban legend. Zoniet zou het al heel fokking veel zijn voorgekomen in kickbox, boksen, mma,...en eender welke andere full contact vechtsport dat iemand sterft door een neusbeentje in zijn hersenen.

T15Boxing
14-07-2009, 06:53
Ach ja, zo letterlijk hoeft het ook niet te zijn. Punt is dat het zeer gevaarlijk is om zo geklapt te worden als je zo ligt en er zijn zat doden geweest in vechtsporten door veel minder harde strikes.

Tsuki
14-07-2009, 10:34
Ik ga er vanuit dat je een grap probeert te maken, zo niet dan denk ik dat jij ooit ook te hard op je hoofd bent geslagen.


ik heb net WEER gekeken .............

kickboxer1987
14-07-2009, 12:16
Hendo heeft is dit geval perfect binnen de regels opgetreden... Kent iemand nog de knockout tegen Wanderlei? Exact hetzelfde verhaal.

Het gevecht is pas over als de referee het stopt. situaties zoals Rampage tegen Wanderlei, Sokoudjou tegen Nortje, Babalu tegen Heath en Badr tegen Bonjasky... Dit zijn gevechten waar boetes/schorsingen tegenover zouden moeten staan omdat hier in deze geval de referee al duidelijk het gevecht stopt en 1 vechter nog bewust doorgaat.

In de postfight verklaard Hendo ook dat het geen opzettelijke stoot was maar een follow up. De referee had het gevecht nog niet gestopt en wellicht komt Bisping weer bij en was de partij niet afgelopen.

In het Joe Rogan interview zegt hij inderdaad: "just to shut him up some more"... Dit is inderdaad niet een slimme actie, dit soort trashtalk zinnen laten de anti mma posterboys watertanden natuurlijk.

Bleef Hendo binnen de regels? Ja
Was het een D*ck move om trash te praten na het gevecht? Ja
Is dit dan ook maar enigzins een grove overtreding in perspectief met andere incidenten? Absoluut niet...


Doorlopen niets te zien hier

Tsuki
14-07-2009, 14:33
WEER gekeken .......... deze keer alleen de slomo en die heb ik vertraagd afgespeeld

Burd
14-07-2009, 14:46
Tsuki, laat je het weer weten wanneer je hem gezien hebt?

Il Loco
14-07-2009, 14:48
WEER gekeken .......... deze keer alleen de slomo en die heb ik vertraagd afgespeeld

heeeerlijk die KO bitches!:pimp:

Tsuki
14-07-2009, 14:54
Tsuki, laat je het weer weten wanneer je hem gezien hebt?


ik pm je kul ..............

The Bulldog
14-07-2009, 15:14
meesterlijke KO....meesterlijk doorgegaan....

domme opmerking.....

Tja meer kan ik er niet van maken hoor....

Wat was die staande KO klap fucking hard zeg....

Tsuki
14-07-2009, 17:53
guess what .......................

Tsuki
14-07-2009, 17:53
*KABLOOOWWW*

kickboxer1987
14-07-2009, 18:18
*KABLOOOWWW*
Speciaal voor tsuki

http://i28.tinypic.com/1197x3b.gif

kan je em zo vaak op een dag kijken als je wilt ;-)

MMA Fan
14-07-2009, 18:24
gilbert had na 2 klappen ook kunnen stoppen ............. vond ook iedereen geweldig

Ik herinner me ene meneer Yvel tegen ene meneer Carlos Barretto waar nadat de scheids er tussen kwam deze meneer Yvel zijn hiel + voet tussen de ogen van de al op de grond liggende en zwaar ge-ko'de meneer Barretto probeerde te planten.......

Vechters zijn vechters en tijdens een gevecht gaat men door totdat de scheids de partij stopt. Zoals Hendo al zei bij de post fight interviews, hij deed wat hij moest doen, ging door totdat de scheids ertussen kwam en stopte direct. Hij wist ook te vermelden dat hij het deed om er zeker van te zijn dat Bisping niet weer op zou staan of wakker zou worden nadat zijn hoofd het canvas zou raken, dit is menig keer gebeurt tijdens gevechten.

Ik vind dat Hendo terecht heeft gewonnen en deze KO zeer netjes heeft geplaatst en afgewerkt. Bisping had een grote mond en heeft terecht een kloppie gekregen.

Hendo vs Anderson Silva II kan een mooie worden

Rougemonkey
14-07-2009, 22:32
Speciaal voor tsuki

kan je em zo vaak op een dag kijken als je wilt ;-)

Hoe maak je zo'n gif eigenlijk?:d