PDA

View Full Version : dana maakt oorlog met EA



TOON
13-07-2009, 18:47
'Sporters op zwarte lijst als ze meewerken aan EA-game'
Uitgegeven: 13 juli 2009 15:49
Laatst gewijzigd: 13 juli 2009 15:49

Dana White, president van vechtbond UFC, heeft vechters gewaarschuwd om niet in zee te gaan met de aangekondigde vechtgame van EA Sports. Doen ze dit toch dan liggen ze wat White betreft uit de UFC.

Als president van de bekende mixed martial arts-bond UFC, heeft Dana White in het verleden meerdere malen geprobeerd om een voet tussen de deur te krijgen bij EA Sports voor een UFC-game. Echter kreeg hij constant te horen dat hier geen enkele interesse in was. “EA zei: ‘Je bent geen echte sport. We willen onze vingers hier niet aan branden en willen er niets mee te maken hebben’”, aldus White.

2 miljoen

Na de afwijzing van EA heeft concurrent THQ de vechtbond aangetekend voor een game en deze UFC 2009 Undisputed is volgens White sinds de release in mei al twee miljoen keer verscheept. Iets dat EA Sports er volgens de UFC president toe heeft gebracht om zelf ook met een MMA-titel te komen.




“THQ en UFC hebben hun nek uitgestoken door een game-deal te sluiten in de slechts denkbare economische situatie”, vertelt White. “We doen dit gewoon en het is succesvol gebleken en nu wil EA Sports ook ineens een videogame maken. Echt waar? Dat is niet wat je ons anderhalf jaar geleden hebt verteld hoor.”

Geen echte sport

“Ze wilden niet eens een afspraak maken omdat ze misselijk werden van mixed martial arts. Omdat ze het niet zagen als een echte sport. Daar zijn ze nu ineens wel heel erg snel overheen gestapt of niet?”, aldus White. Hij laat verder weten dat iedere sporter die mee wil werken aan dit nieuwe project van EA, kan verwachten dat ze op een zwarte lijst van de UFC komen te staan.

Electronic Arts kondigde hun nieuwe franchise tijdens de E3 aan en liet weten dat ze ieder jaar met een vechtgame op de markt willen komen. Hierbij zullen ze gaan afwisselen tussen Fight Night en deze nieuwe martial arts-franchise. “Het geeft ons een vast ritme met daarin ieder jaar een vechtgame”, zei Peter Moore van EA Sports vorige maand. “Verder heb ik enorm veel respect voor UFC en wat THQ met de franchise heeft gedaan. Maar ik denk dat er zeker ruimte is voor een concurrent.”

EA Sports MMA zal in 2010 worden uitgebracht voor de PlayStation 3 en de Xbox 360.



echt zo'n DW actie.....

joost
13-07-2009, 18:50
Hij heeft wel gelijk... maar hij kan zijn ego ook niet aan de kant zetten! :D

Gennep-Spitfire
13-07-2009, 19:35
Die veranderd nog wel van mening hoor, geldwolf dat ie is :whistling:

weks
13-07-2009, 19:55
ik snap m wel

ZakKa!
13-07-2009, 20:03
Respect voor Dana White, ik heb al eerder gezegd dat EA geldwolven zijn en de game alleen om commerciele redenen willen maken. EA wordt niet voor niets gehaat door kenners van de gameindustrie. THQ heeft een topgame gemaakt, en nu wil EA hen de rechten afpakken, maar THQ heeft het meeste recht op de rechten.

De man (dana) heeft helemaal gelijk, pas na het zien van hoe goed ufc undisputed heeft verkocht was EA geinteresseerd. Nou TOO LATE!

JeMalleMoer
13-07-2009, 20:09
Goeie actie van Dana.

sebastiaan
13-07-2009, 20:12
Respect voor Dana White, ik heb al eerder gezegd dat EA geldwolven zijn en de game alleen om commerciele redenen willen maken. EA wordt niet voor niets gehaat door kenners van de gameindustrie. THQ heeft een topgame gemaakt, en nu wil EA hen de rechten afpakken, maar THQ heeft het meeste recht op de rechten.

De man (dana) heeft helemaal gelijk, pas na het zien van hoe goed ufc undisputed heeft verkocht was EA geinteresseerd. Nou TOO LATE!
Thq maakt die game ook niet door de liefde in hun hart, maar ook puur omdat ze er brood in zagen.
EA is absoluut het microsoft van de game industrie,
maar feit is wel dat het wel eens een hele dikke game zou kunnen worden.
Danna White verbied hierbij mensen om aan dit spel mee te doen,anders kun je niet meer in de UFC vechten..
Eerlijk is eerlijk, dat is wel van een laag soort zakendoen, en daar staat de UFC dan weer bekend om..
Sowieso lijkt Dana altijd zo weg gelopen uit de WWF..

Ik denk dat de EA game wel eens heel vet zou kunnen worden.

Menos
13-07-2009, 20:29
Opzich heeft hij wel een punt..

Maar om nu je vechters op zo'n manier te bedreigen... ook dat mag maar dan mag hij ze zelf wel iets beter betalen, zodat ze niet buiten de UFC hoeven bij te scharrelen.

TOON
13-07-2009, 20:35
het is eigenlijk alleen maar goed dat EA ook zo'n spel gaat maken, vooral als het nog vetter is, dan moet THQ namelijk nog een vettere game op de markt zetten....en dan is EA weer aan de buurt.....de winnaars zijn: juist ja, WIJ!!

Dana moet niet zo zeiken, hij schreeuwt zelf altijd dat de UFC zo fucking de beste is en dat MMA HUGE is....dan moet ie ook niet gaan piepen als andere er ook brood in gaan zien....THQ/UFC heeft echt geen monopolie....das gewoon het nadeel als je de eerste bent van iets goeds, dan komen er vanzelf anderen...suck it up en werk je de pleuris om de beste te blijven ipv je vechters op de zwarte lijst te zetten....

Jarno
13-07-2009, 21:09
Super nieuws voor gamers dit !! Door de footy strijd tussen FIFA (EA) en PES (Konami) zijn die games op het niveau gekomen dat we nu daarin hebben...

sikkwitttet
13-07-2009, 21:33
goed voor de games.
slecht voor de vechters met dit gedreig.
maar fedor komt toch in de ea game. en dana wilde hem toch hebben zei ie.dus hij lult toch weer crap.
en dat gelul van wij brengen game uit in slechte tijd is waar.maar is niet dat hij daar voor koos.game was al zolang geleden aan gekondigt enzo.en was pas af in slechte tijd.dus hij moet nu niet al te stoer willen doen.en zo goed was game van thq niet.na een keer carriere.en tijd online,wat gay was want die losers trekken dan stekker uit en ben jij je winst kwijt, speel ik de game al lang niet meer.zegt veel

oliebol
13-07-2009, 22:50
Ze hebben nou een patch voor dat stekker eruit trekken hoorde ik, of anders komt ie er nog. Dan krijg je alsnog je punten.

Harlem
13-07-2009, 23:01
Laat ze nou eens gewoon een vette game maken voor het staande gevecht met daarin mannen als Badr, Melvin, Souwer, Petrosyan etc.

UFC Undisputed is een leuk spel maar ik wordt misselijk van die mannetjes die alleen maar op de grond willen rollebollen.

Een staande game op zou echt heel vet zijn, en dit zou dan geen game op muay thai regels moeten worden imo.

The_Rock
13-07-2009, 23:02
Ik mag Dana White. Ik vind dit ook een goede actie van hem.

thrillseekah
13-07-2009, 23:05
op thaise regels zou misschien wel vet zijn, ipv k1 oid

oliebol
13-07-2009, 23:16
een echt goede game met k1 of muay thai erin zou ook wel echt baas zijn, had vroeger zo'n k1 spel op de ps1 die heb ik echt helemaal kapot gespeeld.

Harlem
13-07-2009, 23:21
Lijkt me wel vet hoor om met Badr Sem weer eventjes K.O. te slaan.. :P

Maar zo'n 4 mans toernooi nu met mannen als Petrosyan en Souwer is natuurlijk ook dik om te spelen.

Leventdepevent
14-07-2009, 08:32
EA ruikt weer eens geld ruikt en wil nu ineens wel een mma game uitbrengen....idd erg frustrerend lijkt me dat als je anderhalf jaar geleden niks met de sport te maken wilde hebben.Geef Dana gelijk op dit punt, maar om nou meteen met een zwarte lijst te komen :S

dimitri
14-07-2009, 13:51
Dana heeft nog nooit van een vrije markteconomie gehoord. Eerst vechters afpersen door hun sponsors te verbieden, nu deze shit.

Concurrentie doet het niveau stijgen. Als er geen vrije markt zou zijn, zouden we hier allemaal met trabantjes en die shit rondrijden.

redjuh
14-07-2009, 13:55
Respect voor Dana White, ik heb al eerder gezegd dat EA geldwolven zijn en de game alleen om commerciele redenen willen maken. EA wordt niet voor niets gehaat door kenners van de gameindustrie. THQ heeft een topgame gemaakt, en nu wil EA hen de rechten afpakken, maar THQ heeft het meeste recht op de rechten.

De man (dana) heeft helemaal gelijk, pas na het zien van hoe goed ufc undisputed heeft verkocht was EA geinteresseerd. Nou TOO LATE!

amen

TOON
14-07-2009, 16:30
TOON, wat is trouwens je bron? Want dat hierover in het Nederlands wordt geschreven verbaast me eigenlijk. Maakt me iig nieuwsgierig naar waar het verschenen is.

nu.nl/games | 'Sporters op zwarte lijst als ze meewerken aan EA-game' (http://www.nu.nl/games/2040890/sporters-op-zwarte-lijst-als-ze-meewerken-aan-ea-game.html)

Harlem
15-07-2009, 01:16
een echt goede game met k1 of muay thai erin zou ook wel echt baas zijn, had vroeger zo'n k1 spel op de ps1 die heb ik echt helemaal kapot gespeeld.

Ja toch, die oude K-1 game voor de ps1 was echt leip!


nu.nl/games | 'Sporters op zwarte lijst als ze meewerken aan EA-game' (http://www.nu.nl/games/2040890/sporters-op-zwarte-lijst-als-ze-meewerken-aan-ea-game.html)

Cool! Dit biedt misschien wel ruimte voor een game voor het staande gevecht, en anders komt het de MMA game zeker ten goede :thup:

Wel een beetje jammer dat 'Mr. White' alles zo wil controleren, maar aan de andere kant wel te begrijpen. Hij heeft gewoon laten zien dat hij ze niet nodig heeft en wil voorkomen dat ze nu het succesvol blijkt er vandoor gaan met "zijn centen" :lol:

NTT-FX
15-07-2009, 02:17
Ach , EA werkt volgens het idee 'alles is te koop' dus als zij hun zinnen hebben gezet op het snaaien van een UFC game dan komt die er ook hoor... ;)

Gennep-Spitfire
15-07-2009, 09:15
Ja toch, die oude K-1 game voor de ps1 was echt leip!

Ik heb op de Nintendo DS ook een K1 game.
(Is wel in het Japans ,maar daar voel je niks van:D.)
Spel is echt goed uitgewerkt en snap ook niet waarom ze dat niet op de Tv consoles uitbrengen...