PDA

View Full Version : Buakaw to retire after 3rd title?



Casparvdzouw
21-07-2009, 14:09
Volgens deze topic @ sherdog.com: Buakaw to quit after 3rd Max Title ? - Sherdog Mixed Martial Arts Forums (http://www.sherdog.net/forums/f42/buakaw-quit-after-3rd-max-title-1016043/) zal buakaw stoppen na zijn 3e titel mocht hij die binnen krijgen.. hij zal niet uit zichzelf stoppen maar de k-1 baas heeft gezecht dat als hij de 3e titel wint hij wil dat buakaw stopt en hij dan van plan is om een andere thai te halen .


zou wel kloten zijn als buakaw er niet meer in zit die kerel is een held samen met masato:crying:

Tsuki
21-07-2009, 14:33
dit jaar wint souwer of petrosyan dus volgend jaar is buakaw er zeker nog bij

raveboy
21-07-2009, 14:38
Lekker bijdehand, iedereen doet mee om kampioen te worden, maar als je het te vaak wordt, dan moet je weg?

goed dat ze dat niet deden bij de K-1 voor de zwaargewichten, dan waren de nederlanders elke keer na 3 jaar klaar.

Waar kan je nog naartoe na de K-1 max?
In Nederland zou je qua tegenstanders nog wel even door kunnen, maar qua salaris ga je er overal op achteruit volgens mij.

YoMarK
21-07-2009, 14:41
Wat een onzin trouwens, net alsof er geen ruimte is voor een 2e of 3e thai.
Er vechten toch ook 10 nederlanders mee in de K-1 max.

Casparvdzouw
21-07-2009, 15:20
agh wat denk je dat de komst van Yod tegen houd ? die kerel die verslaat al jaren bijna iedereen op het hoogste niveau maar de k-1 wil hem gewoon niet hebben omdat hij niet de juiste "looks" heeft

payap
21-07-2009, 15:59
Buakaw was ook nog niet een echte top Thai toen hij in de k-1 MAX debuteerde. In Thailand heeft hij als hoogste punt nr.2 in het Lumpinee stadion gestaan en was hij een keer of kampioen van Thailand of Omnoi geweest. Hij was toen net bij dat level aan het aansluiten. Bv zijn kampgenoot Namsaknoi was toen veel beter en bleef bv 5 jaar lang ongeslagen kampioen van het Lumpinee.

Mannen als Yodsaenklai (denk maar eens aan zijn k-1 max gevecht met andy Souwer) Saiyok en denk ook Pajonsuk zullen met wat aanpassing aan het systeem zo bij de top meekunnen vechten om de titel van de K-1 MAX. En er zijn er nog wel meer al zullen die wat gewicht moeten kweken. Dit zal niet moeilijk zijn gezien men in Thailand vreselijk aan weightcutting doen. Ook Buakaw is als hij in Thailand zou vechten zo'n beetje een -63.5 kg klasse vechter zijn. Namen als Orono (Diender, Hamzoui (65kg) Stevelmans, Chabari (toch netjes gezegd erg close), Saenchainoi (won erg makkelijk van chaid) doen het met hun gewicht al goed tegen 70 kg klasse vechters. Zijn enkele voorbeeelden.

Een tijd teug was er een discussie over op muaythaifocus. De conclusie was de meeste van de top Thai het zelfde kan bereiken als Buakaw in de K-1 MAX als ze de mogelijkheden krijgen.

Anderson
21-07-2009, 16:03
Zou goed nieuws zijn voor de Yod denk alleen dat de k1 het niet aandurft Dan zullen er geen Jappanertjes meer overblijven de Yod eet ze op.

payap
21-07-2009, 16:28
Ik zeg: Pajunsuk!

Als hij zijn trappen en boksen (dat kan hij goed) goed combineert kan hij ver komen. Alleen goed voorbereiden om zijn clinch en (prachtige) worpen niet te gebruiken.

En Yodsaenklai zou de beul van de K-1 MAX worden door zijn KO power en ook de schade die zijn trappen veroorzaken. Je zal maar meerdere partijen op een avond hebben en hem 3 of 4 ronden op je armen hebben trappen. Als je al win is alles kapot voor de volgende partij.

Casparvdzouw
21-07-2009, 17:33
Yod zou inderdaad een beest zijn in de k-1, op welk gevecht zit anuwat eigenlijk ? zou hij in de 70kg klasse kunnen komen ?

JeMalleMoer
21-07-2009, 17:34
Volgens deze topic @ sherdog.com: Buakaw to quit after 3rd Max Title ? - Sherdog Mixed Martial Arts Forums (http://www.sherdog.net/forums/f42/buakaw-quit-after-3rd-max-title-1016043/) zal buakaw stoppen na zijn 3e titel mocht hij die binnen krijgen.. hij zal niet uit zichzelf stoppen maar de k-1 baas heeft gezecht dat als hij de 3e titel wint hij wil dat buakaw stopt en hij dan van plan is om een andere thai te halen .


zou wel kloten zijn als buakaw er niet meer in zit die kerel is een held samen met masato:crying:

Voordat iedereen zenuwachtig gaat zitten roepen.

Waar lees jij dat de k-1 baas gezegd heeft dat als hij wint dat hij WILT dat buakaw stopt en vervolgens een andere thai wilt halen.

Ik lees namelijk _compleet_ wat anders.

Casparvdzouw
21-07-2009, 17:38
Voordat iedereen zenuwachtig gaat zitten roepen.

Waar lees jij dat de k-1 baas gezegd heeft dat als hij wint dat hij WILT dat buakaw stopt en vervolgens een andere thai wilt halen.

Ik lees namelijk _compleet_ wat anders.

als je wat doorbladert kom je op een interview terecht waar dat gezegd word, voor je er weer overheen lees quote ik het wel even voor je ;)

Quote:
manager of baukaw said if he become champion of 3 times he will retire in k1 becase taikawa told when he get 3 times champion should be stop and he will bring otther thai fighter instead him.

บัวขาว ป.ประมุข...เปิดใจ (http://www.pantown.com/board.php?id=37704&area=3&name=board1&topic=655&action=view)

Anderson
21-07-2009, 20:46
anuwat eigenlijk ? zou hij in de 70kg klasse kunnen komen ?


63 kg gaat die nooit redden volgens mij is die zelfs kleiner als Mosab Amrani.

payap
21-07-2009, 21:47
Anuwat zou qua stijl wel de ideale Thai zijn. Hij heeft een zeer Europese stijl van vechten. Harde stoot combinatie's vaak gevolgd door lowkicks of evt een hogere trap. En hij gaat voor het gevecht en vooruit. Zijn stijl is in Thailand zijn zwakke punt. Veelal als hij zijn tegenstander er niet uit weet te slaan wil hij nog weleens op punten verliezen. Zijn tegenstanders stellen zich erop in en komen met veel lange trappen en knieen wat beter scoord in Thailand. Zijn stijl zou in de K-1 wel goed scoren.

ZIjn laatste partij in Thailand verloor Anuwat nipt op punten tegen Sagatdao op punten voor de Rajadamnern titel. Zijn tegenstander stond te tollen op zijn benen maar Anuwat kreeg hem er niet uit waar naar hij op punten toch verloor.

En 70 kg zou hij nooit halen. In Thailand vecht hij tot 126 LBS (57.153 kg) en onlangs versloeg hij nog de Rajadamnern kampioen een gewichtsklasse hoger in een superbout. Internationaal vecht hij veel zwaarder (zo'n 63 kg) omdat dit hem aantrekkelijker maakt voor partijen. Zijn tegenstanders zijn bijna altijd een stuk langer. Anuwat is volgroeide Thai die uit lichtere gewichten komt en nu op een volwassen gewicht zit met aardig wat spieren. Veel van zijn tegenstanders zijn jonge en lange maar broodmagere Thai. Deze zullen later nog wel in gewicht gaan stijgen. Ook Yodsaenklai komt bv uit de lichtste klassen en was zelfs kampioen vlieggewicht ofzo ooit van het Lumpinee.

mokumnised
22-07-2009, 00:02
Dat zou echt schandalig zijn als dat waar is, alle top thai zitten dik onder de 70, dan zie ik allen Yod als opvolger maar die weren ze al jaren.

Zou wel gaaf zijn als Seanchai sor Kingstar dat gewicht zou kunnen halen, maar dat is hopen tegen beter weten in aangezien hij volgens mij onder de 60 kg's zit.
He would tear shit up!....i'll keep on dreaming.

blazin.arr0w::::
22-07-2009, 00:26
should is geen must. Maar goed... vooralsnog zie ik het niet gebeuren :)

JeMalleMoer
22-07-2009, 02:15
als je wat doorbladert kom je op een interview terecht waar dat gezegd word, voor je er weer overheen lees quote ik het wel even voor je ;)

Quote:
manager of baukaw said if he become champion of 3 times he will retire in k1 becase taikawa told when he get 3 times champion should be stop and he will bring otther thai fighter instead him.

บัวขาว ป.ประมุข...เปิดใจ (http://www.pantown.com/board.php?id=37704&area=3&name=board1&topic=655&action=view)

Als die wazige vertaling zou kloppen. Het staat er nogal cryptisch.
Kan me namelijk nauwlijks voorstellen dat taikawa publiekelijk voorstelt dat hij zou moeten stoppen. Hij is namelijk erg populair in japan.

oliebol
22-07-2009, 13:46
als saenchai met zijn 60 kilo de k1 max zou winnen, zou wel baas zijn:pimp:

mokumnised
22-07-2009, 23:22
als saenchai met zijn 60 kilo de k1 max zou winnen, zou wel baas zijn
Dat acht ik dus echt niet onmogelijk, maar ik denk dat er niet aan begint....helaas.