PDA

View Full Version : bjj vs sambo



123trisweat
22-07-2009, 00:57
zit het nu te kijken:
Gezi.us - Sambo vs Jiu-Jitsu (http://www.gezi.us/index.php?option=com_seyret&Itemid=26&task=videodirectlink&id=6)

fireblade900
22-07-2009, 08:25
Hard vloertje volgens mij.........

761217186
22-07-2009, 10:38
mooi filmpje, in het begin veel gepraat, maar daarna mooie gevechten van niveau!

the boxer
22-07-2009, 11:03
mooi

ijsblok
22-07-2009, 12:24
ziet er vet uit zeg! En lekker veel publiek...
De regels zijn voor mij niet geheel duidelijk, maar tof is het wel. Alleen de vechters weten de regels ook niet altijd, getuige de slamms haha!

goro
22-07-2009, 13:03
en wie heeft er gewonnen? (kan geen filmpjes zien op werk)

a.s.c.
22-07-2009, 20:45
Volgens mij is het BJJ vs Sambo op Sambo-regels (weet ik niet zeker maar ik heb nog nooit BJJ wedstrijden gezien met een 30 seconden tijdslimiet voor de grond) Daarbij zijn de uitslagen op verschillende manieren te bekijken. Als je kijkt naar Takedowns winnen de Sambo vechters als je kijkt naar grondtechnieken winnen de BJJ'ers. De finale was in mijn ogen de enige echte conclusie van een gevecht.

MMARuud
22-07-2009, 21:06
Het bjj team wint, in dit filmpje worden echter niet alle gevechten getoond.

Hier meer van de gevechten tijdens dit evenement.
YouTube - BJJ vs. Sambo 2-21-08 New York City (http://www.youtube.com/watch?v=E1fRRDwOBdk)

123trisweat
22-07-2009, 21:26
http://i122.photobucket.com/albums/o276/chimchimgarcia/poster_080117e_forjustin_400.jpg

ijsblok
22-07-2009, 21:30
Volgens mij is het BJJ vs Sambo op Sambo-regels (weet ik niet zeker maar ik heb nog nooit BJJ wedstrijden gezien met een 30 seconden tijdslimiet voor de grond) Daarbij zijn de uitslagen op verschillende manieren te bekijken. Als je kijkt naar Takedowns winnen de Sambo vechters als je kijkt naar grondtechnieken winnen de BJJ'ers. De finale was in mijn ogen de enige echte conclusie van een gevecht.

nou op sambo regels is het volgens mij niet, want daarbij mag men toch ook slaan??

BoerHarms
22-07-2009, 21:40
Dat is Combat sambo geloof ik.

stenjiman
22-07-2009, 22:27
Tof, thanx for the posts

a.s.c.
23-07-2009, 00:58
nou op sambo regels is het volgens mij niet, want daarbij mag men toch ook slaan??

Dat is een andere variant. Deze variant lijkt iets meer op judo dacht ik.

rene1970
23-07-2009, 12:48
elk jaar wordt er door Sambobond Nederland het open NK Sambo en Combat sambo (met bescherming)gehouden in Dalfsen (geloof altijd in april).

Heb er 3 jaar geleden es aan meegedaan (3de geworden)en deelnemers uit Rusland, Mongolie, Polen, Italie, duitsland enzo (zo ver ik me nog kan herinneren),
Hebben ook eigen site (google ff op sambo nederland)

goro
23-07-2009, 13:20
elk jaar wordt er door Sambobond Nederland het open NK Sambo en Combat sambo (met bescherming)gehouden in Dalfsen (geloof altijd in april).

Heb er 3 jaar geleden es aan meegedaan (3de geworden)en deelnemers uit Rusland, Mongolie, Polen, Italie, duitsland enzo (zo ver ik me nog kan herinneren),
Hebben ook eigen site (google ff op sambo nederland)

Wat is verschil NK sambo en combat?
Zelfde regels zonder bescherming?
Wat zijn de correcte regels van sambo op wedstrijden?

Merci

761217186
23-07-2009, 16:56
Wat is verschil NK sambo en combat?
Zelfde regels zonder bescherming?
Wat zijn de correcte regels van sambo op wedstrijden?

Merci

in Nederland zit een redelijk klein clubje Sambo beoefenaars.
http://www.sambo-nederland.nl/

Ik heb wel eens contact gezocht met de organisatie, deze heren kunnen naar mijn mening best een positieve bijdrage leveren aan het MMA en het BJJ. Ik snap dan ook niet dat er nog geen samenwerking is tussen het Sambo in Nederland en de BJJ/ MMA/ grappeling gebeuren binnen NL. Ik denk dat we van elkaar veel kunnen leren. In het verleden heb ik ook een uitnodiging gedaan om eens deel te nemen aan het grappeling in Ede. Hier stonden ze wel voor open, helaas is het er nooit van gekomen. Maar wie weet iets voor in de toekomst. In Nederland is het niveau ook redelijk hoog want veel deelnemers kunnen internationaal goed meekomen.

Bij Combat Sambo mag je ook slaan. Gewoon sambo is meer worstelen met leglocks en krijg je volgens mij ook punten voor de worpen zoals bij het judo.. dit weet ik niet 100% zeker trouwens.

ijsblok
23-07-2009, 16:58
elk jaar wordt er door Sambobond Nederland het open NK Sambo en Combat sambo (met bescherming)gehouden in Dalfsen (geloof altijd in april).

Heb er 3 jaar geleden es aan meegedaan (3de geworden)en deelnemers uit Rusland, Mongolie, Polen, Italie, duitsland enzo (zo ver ik me nog kan herinneren),
Hebben ook eigen site (google ff op sambo nederland)

ik heb ook wel eens overwogen hier aan mee te doen... maar die kleding was nogal moeilijk te verkijgen! hoe heb jij dat geregeld?? Een gewone bjj/judo kimono is niet toegestaan...

761217186
23-07-2009, 17:06
ik heb ook wel eens overwogen hier aan mee te doen... maar die kleding was nogal moeilijk te verkijgen! hoe heb jij dat geregeld?? Een gewone bjj/judo kimono is niet toegestaan...

raar, volgens mij mag dit namelijk wel, of kan je daar een kimono en de rest van de spullen lenen.. er zijn veel meer deelnemers die geen sambo beoefenen en toch mee doen aan Sambo wedstrijdjes, volgens mij deed Roy vd Wal een paar jaar geleden ook eens voor de lol mee en kwam hij nog redelijk ver..

Briant
23-07-2009, 18:04
Volgens mij zijn het hybride regels want bij Sambo mag je niet guardspringen of gaan zitten.

rene1970
23-07-2009, 20:57
ik heb ook wel eens overwogen hier aan mee te doen... maar die kleding was nogal moeilijk te verkijgen! hoe heb jij dat geregeld?? Een gewone bjj/judo kimono is niet toegestaan...

Kleding en schoentjes heb (en had) ik niet. Heb ik van de organisatie geleend. Zijn heel erg soepel daarmee
Geloof dat het Sportcentrum Emsland in Ommen is (zitten ook in de organisatie van de bond en toernooi)

rene1970
23-07-2009, 20:59
raar, volgens mij mag dit namelijk wel, of kan je daar een kimono en de rest van de spullen lenen.. er zijn veel meer deelnemers die geen sambo beoefenen en toch mee doen aan Sambo wedstrijdjes, volgens mij deed Roy vd Wal een paar jaar geleden ook eens voor de lol mee en kwam hij nog redelijk ver..
Scheenbeschermers/tok/mmahandschoenen zijn er niet echt (hou gewoon regels mma in NL aan)

kimono (jasje) bij sambo is anders dan bjj/judo gi. Schoenen zijn een soort worstelschoenen (dun zooltje en hoge sluiting)

Brian; volgens mij is guardspringen wel toegestaan (zover ik me nog kan herinneren)

BoerHarms
24-07-2009, 08:59
Ja maar het is wel een offerworp net als in Judo, als je in Sambo 30 seconden op je rug ligt heb je verloren.

ijsblok
24-07-2009, 14:03
thanks voor de info jongens... als ik er tijdig achter kom wanneer er weer een wedstrijdje is ga ik meedoen.

rene1970
24-07-2009, 17:59
Maart 2010 .

Kunnen wel met een groepje aan meedoen

NielsN
24-07-2009, 18:21
Maart 2010 .



Staat genoteerd!