PDA

View Full Version : officiële trials world professional jiu jitsu cup



a*kansei
22-07-2009, 23:50
Op 20 maart 2010 zullen er in de topsporthal van Herentals de trials voor de world professional jiu jitsu cub doorgaan.

Deze worden per continent georganiseerd, voor Europa met name in Engeland en België. Hieruit volgt dat er ENKEL Europeanen mogen deelnemen op voorlegging van hun paspoort en dus GEEN Brazilianen en dergelijke kanshebbers.

We gaan 8 vechtzone's tegelijkertijd kunnen laten draaien, waardoor we op een vlot verloop hopen. :-)
De categorieën zijn als volgt: blauw en wit samen waarvan de 4 eerste van elke categorie doorstromen naar de open lichtgewicht en zwaargewichten.
Paars, Bruin en Zwart worden samengenomen met een winnaar in elke categorie + een lichtgewicht open en zwaargewicht open.
Voor de vrouwen: licht gewicht en zwaargewicht met elk een winnares.

De scheidsrechters zijn allen zwarte banden, waaronder Zé Marcello, Juan Grizzo, Xhandhino, Anderson Pereira, Braulio Estima (in beraad) en anderen, bijna allen uit de BTT stal.

Wat valt er te winnen? Buiten eeuwige roem en eer tot minstens het einde van het seizoen, is er voor elke winnaar van elke categorie een ticket richting Abu Dhabi voorzien, alsook mogelijk de hotelkosten (hierover later meer). Vooropgesteld dat u de mini bar niet plundert natuurlijk.

Voor de verdienstelijke tweede en derde plaatsen (alsook de eerste) is er een mooie sponsoring van onder andere Atama voorzien.

In Abu Dhabi zelf zijn er duizenden dollars aan prijzengeld te winnen en nog meer eeuwige roem.

Meer informatie kan u voorlopig vinden op WORLD PROFESSIONAL JJ CUP (http://www.worldpro2009.blogspot.com)
en emiratesone.blogspot.com

Uiteraard gaan de trials dus niet door in Spanje, maar in België.

Later volgt nog meer informatie en een mooie affiche, maar bij deze kan u niet zeggen dat u niet tijdig op de hoogte werd gesteld van de datum. :-)

JP
23-07-2009, 11:09
Zotte sfeer.

rene1970
23-07-2009, 12:44
da's mooi zeg!

the boxer
23-07-2009, 12:48
nice!

BBC
23-07-2009, 13:06
It's gonna be better than sex (almost).

Hanuman
23-07-2009, 13:59
Wow echt vet !

nicolas the red
23-07-2009, 14:05
very nice

FightingDutchman
23-07-2009, 14:19
Dat is nog eens goed nieuws zeg! Makes my day :)

ijsblok
23-07-2009, 15:22
dat is vet! Ik begrijp alleen niet dat de trials voor europa 'met name in Engeland EN Belgie' zijn. Die kunnen toch maar op 1 plek zijn?
En als de eerste 4 van elke gewichtsklasse doorgaat naar de volgende ronde, moet je dan niet wat overdreven veel partijen op 1 dag?

a*kansei
23-07-2009, 16:18
waarom er 2 in Europa zijn, weet ik niet,ik veronderstel dat ze in Europa twee keer zotten hebben gevonden om dit te willen doen. :-)
In Noord Amerika gaan er ook 2 door, in Zuid maar 1,... vraag het eens aan Carlao Santos zou ik zo zeggen.

Voor die eerste 4: dit geldt voor de open wit en blauw, omdat er hiervoor geen gewichtscategoriën doorgaan, maar enkel de winnaars van de open lichtgewicht en zwaargewicht naar Adu Dhabi worden gestuurd. Om aan de open te kunnen deelnemen, moet je bijgevolg bij de eerste 4 van je gewichtscategorie zitten. Dit is om te vermijden dat iedereen mee doet aan de open waardoor we uren extra werk hebben.

Hoe dan ook zijn we hiervoor gebonden aan de richtlijnen die voor alle trials gelden dus valt er weinig aan te veranderen.

In de paars bruin zwart categorie is elke winnaar binnen zijn gewichtscategorie alvast verzekerd van zijn ticket.

hoop je een duidelijk antwoord te hebben gegeven :-)

a*kansei
23-07-2009, 16:20
effe vergeten: voor de eerste drie plaatsen van de gewichtscategorien witblauw zijn er wel mooie prijzen te winnen tout court.

ijsblok
23-07-2009, 16:29
waarom er 2 in Europa zijn, weet ik niet,ik veronderstel dat ze in Europa twee keer zotten hebben gevonden om dit te willen doen. :-)
In Noord Amerika gaan er ook 2 door, in Zuid maar 1,... vraag het eens aan Carlao Santos zou ik zo zeggen.

Voor die eerste 4: dit geldt voor de open wit en blauw, omdat er hiervoor geen gewichtscategoriën doorgaan, maar enkel de winnaars van de open lichtgewicht en zwaargewicht naar Adu Dhabi worden gestuurd. Om aan de open te kunnen deelnemen, moet je bijgevolg bij de eerste 4 van je gewichtscategorie zitten. Dit is om te vermijden dat iedereen mee doet aan de open waardoor we uren extra werk hebben.

Hoe dan ook zijn we hiervoor gebonden aan de richtlijnen die voor alle trials gelden dus valt er weinig aan te veranderen.

In de paars bruin zwart categorie is elke winnaar binnen zijn gewichtscategorie alvast verzekerd van zijn ticket.

hoop je een duidelijk antwoord te hebben gegeven :-)

okee bedankt man!!
Ik begrijp dus dat als het me niet lukt om dat ticket naar Abu Dhabi hier te bemachtigen, ik nog een herkansing in engeland heb haha :P

a*kansei
23-07-2009, 16:45
dat is inderdaad zo. :-)

Weliswaar in de omgekeerde richting: In Engeland gaan ze door in december (de exacte datum weten zo nog niet).

mdk
23-07-2009, 18:08
Top!, lijkt mij echt leuk om daar bij te zijn maar, ik heb nog wel een paar vragen.

Zijn wit en blauw nu eerst gescheiden en hebben deze allebei de gebruikelijke gewichtsklassen (als in een standaard toernooi?).
Gaan vervolgens van elke gewichtklasses de eerste 4 door naar de open die dan vervolgens in licht en zwaargewicht worden onderverdeeld?
En komen wit en blauw elkaar pas tegen in de open klasse of al in de eerdere onderverdeling van gewichtklasses?

a*kansei
23-07-2009, 19:10
nee, het is zo dat witte en blauwe banden worden samengegooid.
Hierin bestaan dan de gekende gewichtscategoriën.
de eerste 4 van elke categorie ongacht wit of blauw,mogen dan deelnemen aan de open die onderverdeeld is in lichtgewicht en zwaargewicht.

Uiteraard zullen we wel proberen rekening te houden met het feit om geen blauwe banden tegen witte te zetten in de eerste rondes.

Ik ben er zelf ook niet zo enthousiast over want er is inderdaad een aanzienlijk verschil tussen een blauwe band en een witte band, maar zoals reeds hierboven vermeld zijn wij gebonden aan bepaalde richtlijnen en moeten alle trials op dezelfde manier verlopen.

Uiteindelijk worden ook de paars-bruin-zwarte banden samengevoegd.
En vraag me nu niet waar en wanneer maar niet zo lang geleden hebben verschillende paarse banden de eerste plaats gehaald op zwarte banden, hetgeen dus blijkbaar zeker niet onmogelijk is.

mdk
23-07-2009, 19:22
Ik zeg niet dat ik er niet enthousiast over ben...
Kan begrijpen dat er bij dit soort grote evenementen bepaalde dingen anders gedaan moeten worden.

Ben al lang blij dat dit toernooi binnen handbereik ligt qua reistijd.

Tot hoeveel kg is lichtgewicht?

a*kansei
24-07-2009, 13:35
dat zou -73 moeten zijn voor de lichtgewichten mannen
en -63 voor de vrouwen.
Beiden mét volledige outfit, de weging gebeurt immers vlak voor het betreden van de mat.

Wes
25-07-2009, 03:17
gewoonweg super !!!!!!! :) ik begin mijn training al op tedrijven lol:D

a*kansei
28-07-2009, 13:12
misschien ook wel handig om te weten:

de finales in Abu Dhabi gaan door op 8, 9 en 10 april 2010.