PDA

View Full Version : Jeff Monson: "My name's in the mix" for Affliction fight with Fedor Emelianenko



Il Loco
24-07-2009, 11:50
Add another name to the list of potential "Affliction: Trilogy" opponents for Fedor Emelianenko (30-1), who lost original opponent Josh Barnett (24-5) on Wednesday because of a failed drug test.

Former top UFC heavyweight contender Jeff Monson (31-8) today joined MMAjunkie.com Radio (http://www.mmajunkie.com/radio) (MMAjunkie.com Radio | MMAjunkie.com
(http://www.mmajunkie.com/radio)) and said he's under consideration for the open slot on the Aug. 1 card.

"My name's in the mix to fight Fedor," Monson said.

Emelianenko's fight headlines Affliction's third show, which takes place at the Honda Center in Anaheim, Calif., and airs on pay-per-view.

MMAjunkie.com reported on Wednesday that middleweight Vitor Belfort, currently slated to fight Jorge Santiago on the "Trilogy" main card, has agreed to the fight with Emelianenko, assuming financial terms can be agreed upon. Trainer Shawn Tompkins has even go as far as saying Belfort has signed for the fight, though no official announcement has been made.

However, earlier today at a press conference in Moscow, Vadim Finkelchtein, M-1 Global president and Emelianenko's manager, said they would rather the Russian fighter take on Strikeforce heavyweight Brett Rogers. (However, Strikeforce executive Mike Afromowitz told MMAjunkie.com on Wednesday that neither Rogers nor fellow Strikeforce heavyweight Fabricio Werdum would be loaned out for the Affliction fight.)

So how serious are Affliction's discussions with Monson?

"I'm not really supposed to say," Monson said. "I can say [it] is more than just me saying, 'I want to fight him,' though."

Monson, an accomplished grappler and ground technician, is perhaps best remembered for his loss to then-UFC heavyweight champion Tim Sylvia at UFC 65 in 2006. However, the American Top Team fighter is 9-2 since the loss, and he's currently riding a seven-fight win streak (with wins over notables such as Roy Nelson and Sergei Kharitonov).

"I think my best strengths are maybe not his strengths," Monson said of Emelianenko. "It'd be a tough match, but I think it's a fight I can win.

"(With the fight) nine days away, I'm ready to fight. I don't know if anyone is ever really, really ready. But here at American Top Team, I'll have a good game plan and be ready to go."

One factor that could make Monson a serious option is that he's apparently willing to take a payday that's smaller than most other fighters are reportedly requesting. The going rate to fight Emelianenko is said to be between $600,000 and $1 million. Monson wouldn't talk specific amounts, but he's willing to take a smaller payday now for the possibility of a bigger one in the future.

"I've never been about the money," the 38-year-old said. "I just like to fight. I'm a fighter. It's what I do for a living. More (money) is better, of course. I have kids. But I just want to fight. If you win and beat Fedor, you never have to worry about it (money) again."

And Monson is confident those big days would be right around the corner.

"I see me choking him," Monson said. "I see me winning. You've got to get him on the floor, that's for sure. ... And that's where I'd end it."

For the latest on "Affliction: Trilogy (http://mmajunkie.com/event/623/affliction-iii-3.mma)," stay tuned to the MMA Rumors (http://mmajunkie.com/Events.aspx?rumors) section of MMAjunkie.com.

Tony
24-07-2009, 11:59
mijn zege heeft ie...

Snel de partij naar de grond brengen en dan een mooie technische grondpartij...

Monsoon is de betere (pure) grappler, mijns inzien...

maar dit is MMA en geen grappling.

the boxer
24-07-2009, 12:04
Het probleem gaat echt zijn om Fedor naar de grond te brengen!
Maar mijn zegen heeft die ook, super vechter die Monson!! :thup:

Tony
24-07-2009, 12:05
jupz... dat scenario zie ik al voor me.

Monson die om de 20 seconden een wanhopige shoot maakt naar de benen van Fedor en zo beetje bij beetje afgestraft wordt door middel van stoten...

achja.. we'll see.

YoMarK
24-07-2009, 12:09
Normaal kan ik best genieten van een technisch BJJ gevecht, maar in het geval van Monson val ik echt in slaap.
Wel een degelijke tegenstander trouwens.

MB667
24-07-2009, 13:09
monson zou echt een goede tegenstander zijn voor fedor.

dontmindme
24-07-2009, 13:32
als fedor maar vecht, alhoewel ik m niet nog een keer tegen zulu wil zien

goro
24-07-2009, 13:35
mijn zege heeft ie...

Snel de partij naar de grond brengen en dan een mooie technische grondpartij...

Monsoon is de betere (pure) grappler, mijns inzien...

maar dit is MMA en geen grappling.
Ik denk dat fedor net iets beter grappling skills heeft dan Monson. Ik zie die echt niet Fedor submitten.

kooivechter
24-07-2009, 13:35
dit is nog geen tegenstander voor fedor. zelfs sylvia won gemakkelijk van monson, ook op de grond had sylvia geen moeite met hem. die heeft helemaal niks te zoeken tegen fedor

Kerberos
24-07-2009, 14:26
Gaan voor de upset! Monson by sub.

Judas
24-07-2009, 15:59
Fedor op TKO.

adenane
24-07-2009, 17:12
Wat ik me wel afvraag is het volgende: Die Monson zegt dat hij goed getraint heeft en de wedstrijd tegen Fedor wil vechten. Had hij dan al binnenkort een wedstrijd staan, of is het gewoon zo'n iemand die het hele jaar traint en paraat staat om te vechten? Dat hij altijd voorbereidt is.

Maar als hij wel specifiek trainde voor een wedstrijd, ben ik wel benieuwd tegen wie hij eigenlijk zou moeten dan...

Sendur
24-07-2009, 17:15
Weet je wat, het maakt me geen zak meer uit!

Fuck Barnett hij heeft het echt voor iedereen verneukt gewoon... van mij part maken ze hem af tering lijer!

dirk5
24-07-2009, 17:22
Wat ik me wel afvraag is het volgende: Die Monson zegt dat hij goed getraint heeft en de wedstrijd tegen Fedor wil vechten. Had hij dan al binnenkort een wedstrijd staan, of is het gewoon zo'n iemand die het hele jaar traint en paraat staat om te vechten? Dat hij altijd voorbereidt is.

Maar als hij wel specifiek trainde voor een wedstrijd, ben ik wel benieuwd tegen wie hij eigenlijk zou moeten dan...

een aantal maanden geleden heeft hij in 1 maand tijd 3 gevechten gewonnen waaronder van Kharitonov. Leuke was ook nog een dat alle 3 de gevechten op een ander continent was.

kortom, die gast is altijd klaar om te vechten, maar zeker geen Fedor waardig.

Mack
24-07-2009, 17:25
Weet je wat, het maakt me geen zak meer uit!

Fuck Barnett hij heeft het echt voor iedereen verneukt gewoon... van mij part maken ze hem af tering lijer!

Ik zou het niet zo hard willen stellen, maar hij heeft inderdaad de wedstrijd van het jaar verpest en misschien daarmee de rest van z'n carrière..

fedor
24-07-2009, 18:42
dit is nog geen tegenstander voor fedor. zelfs sylvia won gemakkelijk van monson, ook op de grond had sylvia geen moeite met hem. die heeft helemaal niks te zoeken tegen fedor

Eens maar je moet het wel in de tijdslijn zien...Sylvia was "top" in die tijd..de "post Fedor" Sylvia gaat nu na 9 sec ko tegen opa Mercer.

Monson heeft onlangs nog gewonnen van Ricco Rodriguez, Roy Nelson en Sergei Kharitonov.

NielsN
24-07-2009, 18:47
Eens maar je moet het wel in de tijdslijn zien...Sylvia was "top" in die tijd..de "post Fedor" Sylvia gaat nu na 9 sec ko tegen opa Mercer.

Monson heeft onlangs nog gewonnen van Ricco Rodriguez, Roy Nelson en Sergei Kharitonov.

Ben ik het mee eens, hoewel je dat rijtje van Monson misschien ook "in de tijdslijn" moet zien. :lol: ;)

(muv van Roy Nelson, die volgens mij sowieso niet zo ontzettend veel voorstelt...)

fedor
24-07-2009, 18:56
Ben ik het mee eens, hoewel je dat rijtje van Monson misschien ook "in de tijdslijn" moet zien. :lol: ;)

(muv van Roy Nelson, die volgens mij sowieso niet zo ontzettend veel voorstelt...)
Dat is idd mijn punt...Monson maakt op dit moment een goeie periode door (Kharitonov had een 3 fight win streak, Rodriguez een 5 fight win streak) en is vol vertrouwen terwijl Sylvia..aahh you get the picture.. :)

Judas
24-07-2009, 20:14
Dat is idd mijn punt...Monson maakt op dit moment een goeie periode door (Kharitonov had een 3 fight win streak, Rodriguez een 5 fight win streak) en is vol vertrouwen terwijl Sylvia..aahh you get the picture.. :)

Ja, alleen vraag ik me dus af hoeveel er van dat vertrouwen overblijft zodra hij tegenover Fedor staat en de bel gaat...

MMA Fan
24-07-2009, 20:16
Affliction Trilogy cancelled ??? - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=94666)

men zegt dat de hele card gecancelled is

kooivechter
24-07-2009, 20:59
Dat is idd mijn punt...Monson maakt op dit moment een goeie periode door (Kharitonov had een 3 fight win streak, Rodriguez een 5 fight win streak) en is vol vertrouwen terwijl Sylvia..aahh you get the picture.. :)

Weet niet of je die partij tegen Nelson gezien hebt, maar hoe hij de beslissing kreeg tegen Nelson is tot op de dag van vandaag een raadsel. Rodriquez is al langer dan 5 jaar niet de man die hij in de ufc was. Kharanitov is een legitieme overwinning, alleen die was op dat moment nog lang niet klaar voor wedstrijd niveau dat kon iedereen zien. Vind het echt geen partij voor fedor en zou het erg jammer vinden dat fedor tegen zo iemand zou aantreden. Zie liever helemaal niet de partij van fedor doorgaan, en hem bijv. over 3 maanden tegen een legitieme vechter aantreden, nu naar alle waarschijnlijkheid affliction 3 toch niet door gaat. Anders duurt het weer een half jaar tot een jaar wanneer we fedor tegen een tegenstander van formaat zien vechten.

fedor
25-07-2009, 00:17
Weet niet of je die partij tegen Nelson gezien hebt, maar hoe hij de beslissing kreeg tegen Nelson is tot op de dag van vandaag een raadsel. Rodriquez is al langer dan 5 jaar niet de man die hij in de ufc was. Kharanitov is een legitieme overwinning, alleen die was op dat moment nog lang niet klaar voor wedstrijd niveau dat kon iedereen zien. Vind het echt geen partij voor fedor en zou het erg jammer vinden dat fedor tegen zo iemand zou aantreden. Zie liever helemaal niet de partij van fedor doorgaan, en hem bijv. over 3 maanden tegen een legitieme vechter aantreden, nu naar alle waarschijnlijkheid affliction 3 toch niet door gaat. Anders duurt het weer een half jaar tot een jaar wanneer we fedor tegen een tegenstander van formaat zien vechten.

Zo had ik het nog niet bekeken..je hebt wel gelijk ..!