PDA

View Full Version : Affliction Trilogy cancelled ???



MMA Fan
24-07-2009, 20:03
Friday, July 24, 2009
by Brian Knapp ([email protected])


18705
A week of misfortune turned to disaster for Affliction Entertainment on Friday, as the promotion canceled Affliction “Trilogy,” which had been scheduled for Aug. 1 at the Honda Center in Anaheim, Calif.

SI.com reported the news Friday morning, and Sherdog.com has confirmed it.

The cancellation -- which could spell the end of Affliction's year-long run as a mixed martial arts promotion -- comes on the heels of heavyweight Josh Barnett's failed drug test, which forced him out of the “Trilogy” main event against Fedor Emelianenko on Wednesday. Barnett, 32, tested positive for a banned anabolic steroid and was denied licensure by the California State Athletic Commission.

Promoters scrambled to find a replacement opponent for Emelianenko and reportedly considered middleweight Vitor Belfort, light heavyweight prospect Muhammed Lawal and heavyweights Brett Rogers, Paul Buentello, Jeff Monson and Bobby Lashley.

MMA Fan
24-07-2009, 20:04
Affliction Cancels ‘Trilogy’ (http://www.sherdog.com/news/news/affliction-cancels-trilogy-18705)

Affliction scraps 'Trilogy' card altogether - SI.com - Mixed Martial Arts (http://sportsillustrated.cnn.com/2009/mma/07/24/affliction.trilogy.canceled/index.html)

Wiseguy
24-07-2009, 20:05
`NEEEEEEEEEEEEEEEEEE

new_world_order
24-07-2009, 20:05
seriously weak ..

MMA Fan
24-07-2009, 20:07
Erg sneu dit !!!!!
Het opent wel de deur voor UFC om Fedor binnen te halen, hoop dat ze dan ook Yvel en Mousasi mee nemen !!

Zou dit het einde zijn van Affliction ???
Ben benieuwd wat Dana White hierop te zeggen heeft.....

Waarom niet gewoon Belfort een kans geven

MMA Fan
24-07-2009, 20:13
dit moet een geintje zijn.....1 week van tevoren kan je toch gewoon niet maken zeg......en Belfort wil dolgraag vechten, dus kom op zeg...de rest v/d kaart is dan nog steeds top, kan je niet zomaar het hele gedoe cancellen.
En Fedor en anderen zijn nu toch ook onderweg naar de states.....

Ik hoop dat dit een ziek geintje is.....

MMA Fan
24-07-2009, 20:14
si.com :

Affliction scraps 'Trilogy' card altogether

In a matter of days Affliction Entertainment's "Trilogy" event when from promising the top heavyweight fight in mixed martial arts to being cancelled outright, multiple sources confirmed to SI.com Friday morning.

Affliction Entertainment vice president Tom Atencio began making calls with the news Friday morning to fighters scheduled to appear on the Aug. 1 card, SI.com has learned.

The abrupt change comes in the wake of 31-year-old Josh Barnett testing positive for banned substances following a California State Athletic Commission pre-fight drug test.

Judas
24-07-2009, 20:16
Zou ik echt schijtziek van zijn. Echt te lang op deze kaart verheugd:twak:.

123trisweat
24-07-2009, 20:29
God...........

check het net op:
BJPENN.COM (http://www.bjpenn.com/)

1ste filmpje nu

joost
24-07-2009, 20:36
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!

MMA Fan
24-07-2009, 20:37
God...........

check het net op:
BJPENN.COM (http://www.bjpenn.com/)

1ste filmpje nu

DAMN !!!!!!!!!!!!

TOON
24-07-2009, 20:41
WTFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!!!
oke balen dat Fedor vs Barnett niet doorgaat maar die andere partijen en een fedor vs belfort of monson zou nog steeds een vette card zijn!!!!

WAAROM NOU TOCH!!!!!?????????

NielsN
24-07-2009, 20:41
:eek:

AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHH HHH!!!


:bash:

123trisweat
24-07-2009, 20:49
but why? but why?

Dana wins again

Fyodor
24-07-2009, 20:54
Eerst Alistair vs Werdum geschrapt, toen ging Fedor vs Barnett niet door en nu is het hele event geschrapt. Ik baal er goed van, dit had een prachtige zomer moeten worden op MMA gebied en eindigt in een aardige domper zo :(

PD_EC
24-07-2009, 20:58
jammer dat het niet meer door gaat

Jarno
24-07-2009, 21:10
RIP Affliction..

guess2007
24-07-2009, 21:13
Dat is goed klote zeg.
Barnet zal vast niet de enige reden zijn lijkt me.

kickboxer1987
24-07-2009, 21:18
Mja Fedor is denk ik de grootste draw op de kaart... Geen Fedor = geen PPV....

Maar er zal wellicht meer spelen, ik bedoel als schrappen van het hele evenement de beste scenario is....
waarbij ze ook 11 andere gevechten moet loslaten. Hoogst waarschijnlijk krijgen deze 22 vechters toch nog een X bedrag van hun contract, daarnaast alle promotie kosten etc etc

Dit is denk ik de doodslag voor Affliction:thown:

MMA Fan
24-07-2009, 21:27
RIP Affliction..


X2.....

UFC gaat hier van profiteren........

MMA Fan
24-07-2009, 21:28
“Finding an opponent for the number one-ranked MMA heavyweight champion in such a short period of time was a huge endeavor, and I’m thrilled at the amount of fighters willing to take on this challenge,” Affliction Entertainment Vice President Tom Atencio said in a news release. “But in the end, we just didn’t have enough time to promote a new fight to our standards.”

Bullshit !!!
Belfort is IMO een prima tegenstander op korte termijn......

dirk5
24-07-2009, 21:29
een jaar geleden riep ik dat Affliction nooit verder zou komen dan 2 events....

heb er nog nooit zo van gebaald gelijk te krijgen.

klotezooi!

MMA Fan
24-07-2009, 21:32
Dit zou toch Fedor zijn laatste gevecht zijn onder zijn Affliction contract......hij zou na 1 Aug een "free agent" zijn , is dat nu nog zo of niet ???
Want hij zou zo maar naar de UFC kunnen gaan na 1 Aug ... ben benieuwd of dat nu ook nog door kan gaan ofdat hij nu moet wachten om te zien wat er met Affliction gebeurt.

Ivo C.
24-07-2009, 21:39
the second time...

TOON
24-07-2009, 22:03
“Finding an opponent for the number one-ranked MMA heavyweight champion in such a short period of time was a huge endeavor, and I’m thrilled at the amount of fighters willing to take on this challenge,” Affliction Entertainment Vice President Tom Atencio said in a news release. “But in the end, we just didn’t have enough time to promote a new fight to our standards.”

Bullshit !!!
Belfort is IMO een prima tegenstander op korte termijn......

BULLSHIT idd! kan nooit de echte reden zijn, er zijn genoeg tegenstanders die ppv's zouden verkopen.....degene die PPV"s kopen voor affliction doen dat toch voornamelijk voor Fedor of het nou Fedor vs Barnett is of Fedor vs Belfort of Monson.....

wrestler_nl
24-07-2009, 22:08
GVD!
Wat een klotezooi...
Dit is het einde van affliction vrees ik...
Wat een drama zeg
fucking Barnett verpest alles...wat een lul:thown:
Ik zou nu dolgraag de reactie vana Dana White willen zien!

kooivechter
24-07-2009, 22:24
dat was affliction bye bye. had die klojo van een white toch gelijk. Andere mma organisaties krijgen toch niet echt voeten aan de aarde.

Jani
24-07-2009, 22:53
DAMN
balen zeg..
de line up was gewoon te mooi om waar te zijn...

Barnett heeft het voor iedereen goed verpest..

raveboy
24-07-2009, 22:53
Ik snap niet dat ze niet gewoon door gaan.

Gegard Mousasi vs. Renato Sobral
Jay Hieron vs. Paul Daley
Jessie Gibbs vs. Rob Broughton
Paul Buentello vs. Gilbert Yvel
Takanori Gomi vs. Rafaello Oliveira
Vitor Belfort / ??? vs. Jorge Santiago
Fedor vs Vitor Belfort ???

en nog wat partijtjes, kunnen ze toch wel wat van maken?

Jani
24-07-2009, 22:59
Hopelijk kan Strikeforce wat vechters op hun event laten knokken..

Bijv Riggs is uitgevallen tegen Nick Diaz,dus dat zou een mooie rematch zijn voor Gomi..

Fedor vs Werdum op strikeforce zou ik ook niet erg vinden..

Mousasi VS Babalu,alleen dan voor babalu zijn de strikeforce titel..

NielsN
24-07-2009, 23:04
Ik denk dat er nog veel meer aan de hand is dan alleen een uitgevallen partij. Hopelijk horen we de komende dagen/ weken/ maanden/ jaren meer...

BJJCORE
24-07-2009, 23:04
Gegard Mousasi vs. Renato Sobral
Jay Hieron vs. Paul Daley
Jessie Gibbs vs. Rob Broughton
Paul Buentello vs. Gilbert Yvel
Takanori Gomi vs. Rafaello Oliveira
Vitor Belfort / ??? vs. Jorge Santiago
Fedor vs Vitor Belfort ???

Ja leuke lijst voor ons, maar niet voor PPV buys en daar gaat het om. Fedor tegen Barnett sells .... de rest niet.

Gomi wie??? Jessie Gibbs wie???? Paul Daley...is dat een dagelijkse krant... Gegard Mousasi....komt die uit japan met zo'n naam.
Voor ons hier is deze lijst om van te smullen , voor het algemeen publiek die er 50dollar voor moet neertellen niet. De hardcore fans kijken toch wel, maar het gaat juist om die mensen die je net over de streep moet trekken en juist voor Fedor vs Barnett een PPV zouden kopen of laat staan een kaartje aan de deur. De rest is voorprogramma. Ik zie het liever ook anders omdat ik me er op verheugd had, maar dit was allang te verwachten natuurlijk. De UFC heeft het geluk dat als ze in Engeland een show hebben een goede bekende engelse vechter op het hoofdprogramma te zetten om zo meer publiek te trekken. Zo zal dat ook in Mexico dadelijk gaan en in Japan als ze daar een show houden. Vandaar de nieuwe japanse aanwinsten ;-) allemaal met het oog op de toekomst. Dat gevalletje met Josh Barnett was het grootste doomscenario ever en dit zijn de gevolgen. Ook ik kon niet wacht op Mousasi tegen Renato of Gilbert tegen Paul ....want dat zijn onze jongens, maar vanuit een business oogpunt zet het geen zoden aan de dijk. Echt mega jammer..... :( een zwarte dag in MMA historie want ik denk dat Affliction nu de stekker er uit trekt....for ever :(

BoerHarms
24-07-2009, 23:16
*hoort Dana white lachen in de verte*

blackadder
24-07-2009, 23:18
Teringzooi!!!
:mad:

MMA Fan
24-07-2009, 23:25
Gegard Mousasi vs. Renato Sobral
Jay Hieron vs. Paul Daley
Jessie Gibbs vs. Rob Broughton
Paul Buentello vs. Gilbert Yvel
Takanori Gomi vs. Rafaello Oliveira
Vitor Belfort / ??? vs. Jorge Santiago
Fedor vs Vitor Belfort ???

Ja leuke lijst voor ons, maar niet voor PPV buys en daar gaat het om. Fedor tegen Barnett sells .... de rest niet.

Gomi wie??? Jessie Gibbs wie???? Paul Daley...is dat een dagelijkse krant... Gegard Mousasi....komt die uit japan met zo'n naam.
Voor ons hier is deze lijst om van te smullen , voor het algemeen publiek die er 50dollar voor moet neertellen niet. De hardcore fans kijken toch wel, maar het gaat juist om die mensen die je net over de streep moet trekken en juist voor Fedor vs Barnett een PPV zouden kopen of laat staan een kaartje aan de deur. De rest is voorprogramma. Ik zie het liever ook anders omdat ik me er op verheugd had, maar dit was allang te verwachten natuurlijk. De UFC heeft het geluk dat als ze in Engeland een show hebben een goede bekende engelse vechter op het hoofdprogramma te zetten om zo meer publiek te trekken. Zo zal dat ook in Mexico dadelijk gaan en in Japan als ze daar een show houden. Vandaar de nieuwe japanse aanwinsten ;-) allemaal met het oog op de toekomst. Dat gevalletje met Josh Barnett was het grootste doomscenario ever en dit zijn de gevolgen. Ook ik kon niet wacht op Mousasi tegen Renato of Gilbert tegen Paul ....want dat zijn onze jongens, maar vanuit een business oogpunt zet het geen zoden aan de dijk. Echt mega jammer..... :( een zwarte dag in MMA historie want ik denk dat Affliction nu de stekker er uit trekt....for ever :(

kortom......Barnett is een amerikaan en de PPV geldt alleen hier in Amerika....de Amerikanen zijn nogal USA geil en dit was gewoon USA vs RUSSIA voor hun........en dat verkoopt.......geloof me ik woon in Amerika en dat soort dingen verkoopt hier...USA tegen de rest v/d wereld......

weks
24-07-2009, 23:29
tering
zwaar klote
misschien wel het begin van iets moois
zou een aantal van deze mensen graag terugzien in de ufc
voor nu echt klote

bigboz
24-07-2009, 23:37
omg omg kan het neit geloven zoo uitgekeken naar dit gevecht vrij gevraagd voor zondag ochtendienst voor dit en dan gaat t niet door !!

vette domper voor iedereen die van mma houdt !

RIP AFFLICTION

mokumnised
24-07-2009, 23:51
Zou klote zijn als dit het einde voor Affliction zou betekenen. Dat betekend dat het chauvinistische UFC weer het monopolie gaat krijgen...jammer.

YoMarK
25-07-2009, 00:02
DAMN!!!! Wat een kutnieuws.
Had er echt zin om Mousasi en Yvel te zien vechten, naast natuurlijk de main event.

panther management
25-07-2009, 00:06
Echt Jammer dit,Josh Barnett is the all american guy heeft 2 partijen op Affliction winnend afgesloten en met een bijnaam als the Babyfaced assassin kon het niet mis.

De promotie America vs Russia is nu niet meer mogelijk Monson is ook Amerikaan maar met verliespartijen tegen Barnett,Rizzo en Silvia zou hij zeker niet genoeg PPV verkopen,dan zou Kimbo zelfs meer aandacht krijgen.

Misschien met deze cancellation kunnen ze Fedor nog tot 2010 bij Affliction houden,en zal Lesnar verliezen in de UFC tegen Velasquez ofzo.
Ben benieuwd naar de nieuwe VBLOG van Dana :thown:

fedor
25-07-2009, 00:20
Ik ben wel benieuwd of de vechters enigszins gecompenseerd zullen worden voor dit fiasco of dat Affliction zegt: "pech gehad"..

lopez86
25-07-2009, 01:02
Gegard Mousasi vs. Renato Sobral
Jay Hieron vs. Paul Daley
Jessie Gibbs vs. Rob Broughton
Paul Buentello vs. Gilbert Yvel
Takanori Gomi vs. Rafaello Oliveira
Vitor Belfort / ??? vs. Jorge Santiago
Fedor vs Vitor Belfort ???

Ja leuke lijst voor ons, maar niet voor PPV buys en daar gaat het om. Fedor tegen Barnett sells .... de rest niet.

Gomi wie??? Jessie Gibbs wie???? Paul Daley...is dat een dagelijkse krant... Gegard Mousasi....komt die uit japan met zo'n naam.
Voor ons hier is deze lijst om van te smullen , voor het algemeen publiek die er 50dollar voor moet neertellen niet. De hardcore fans kijken toch wel, maar het gaat juist om die mensen die je net over de streep moet trekken en juist voor Fedor vs Barnett een PPV zouden kopen of laat staan een kaartje aan de deur. De rest is voorprogramma. Ik zie het liever ook anders omdat ik me er op verheugd had, maar dit was allang te verwachten natuurlijk. De UFC heeft het geluk dat als ze in Engeland een show hebben een goede bekende engelse vechter op het hoofdprogramma te zetten om zo meer publiek te trekken. Zo zal dat ook in Mexico dadelijk gaan en in Japan als ze daar een show houden. Vandaar de nieuwe japanse aanwinsten ;-) allemaal met het oog op de toekomst. Dat gevalletje met Josh Barnett was het grootste doomscenario ever en dit zijn de gevolgen. Ook ik kon niet wacht op Mousasi tegen Renato of Gilbert tegen Paul ....want dat zijn onze jongens, maar vanuit een business oogpunt zet het geen zoden aan de dijk. Echt mega jammer..... :( een zwarte dag in MMA historie want ik denk dat Affliction nu de stekker er uit trekt....for ever :(

x2.
En reken maar dat de UFC in zijn handjes zal wrijven.
Tussen jou (en het forum) en mij, maar de UFC zal na dit akkefietje zijn monopoly-positie alleen maar verder uitbreiden.
Met Akiyama en Uno hebben ze al laten zien serieus bezig te zijn met het oosten, alleen met Akiyama al hebben ze een groot deel van Korea én Japan te pakken kwa interesse (Akiyama is Koreaans-Japans).
Ik geloof daarom ook niet dat het voor niets was dat Akiyama én onterecht de winst binnen trok tegen Alan Belcher én de Fight of the Night bonus kreeg op UFC 100.
Een evenement waar hij, op basis van prestaties en bekendheid in de US, zowieso al niks te zoeken had.
Die man is zo populair dat hij zonder te vechten al 20000 man een stadion intrekt met het zingen van een liedje.
Uno is ook een publiekslieveling en ik ben er van overtuigd dat de UFC, met de nog steeds matige ratings van DREAM en Sengoku binnen afzienbare tijd weer terugkeert in Japan en ook Korea zal aandoen (Korea is een GOUDmijn voor vechtsport ondernemers).
Zodra dat gebeurt zal ik deze reply een kickje geven :whistling:

De UFC veroverd de wereld of we het willen of niet.

54321
25-07-2009, 01:25
shit pisses me off!!

123trisweat
25-07-2009, 01:28
God, wat heeft Dana het goed geregeld Want een Kimbo vs Fedor zou wel een ppv knaller zijn.
Anyway, slecht voor MMA. Hadden ze echt geen backup plan/worst case scenario??

Wat zijn de redenen?? Zie hier nog niks: YouTube - Kanaal van afflictionvideos (http://www.youtube.com/user/afflictionvideos).

Weet Remco Pardoel al iets meer??

en dit missen we
YouTube - Countdown to Trilogy - Renato Babalu Sobral VS Gegard Mousasi (http://www.youtube.com/watch?v=2R9ZMz-SGHE)

BJJCORE
25-07-2009, 02:07
Zoals ik al zei stopt Affliction en wordt sponsor van de UFC !
Press release was net op mmaweekly.com

:crying:

TheHagueBoxer
25-07-2009, 03:32
je kan barnett wel de schuld geven maar affliction is gewoon geen goede organisatie als de hele card gecanceld moet worden nadat er 1 vechter uitvalt

fedor
25-07-2009, 09:54
je kan barnett wel de schuld geven maar affliction is gewoon geen goede organisatie als de hele card gecanceld moet worden nadat er 1 vechter uitvalt
Ook niet als het toevallig de main event is..?
Ik vond de card er niet verkeerd uitzien..

Garcia
25-07-2009, 10:13
Zucht......

Jeru
25-07-2009, 10:46
Scheelt me in ieder geval weer wat nachtrust...

remco pardoel
25-07-2009, 15:04
Wat ik weet:
geen ja en geen nee

de reden dat Belfort niet tegen Fedor gaat is simpel.
Hij wilde niet tegen Mousasi.
Maar Fedor wel, zo werkt dat niet.

Of Monson door een test komt een week voor een gala?

de UFC doet veel, financiële, moeite om de Afliction show tegen te houden.

Als ik nieuws heb dan zijn jullie de eersten.

ijsblok
25-07-2009, 17:41
kutzooi dit, had veel zin in de partijen, vooral de nederlanders..

the boxer
25-07-2009, 18:00
Wat gaat er nu gebeuren met Babalu?
Hij is niet meer welkom in de UFC , alhoewel daar ook wel iets voor te regelen is.

Wiseguy
25-07-2009, 18:33
Babalu kan gewoon bij strikeforce terecht hijs de LHW champ.

Sendur
25-07-2009, 18:53
Het gaat zeker niet door:

http://mmavideolinks.to/miscellaneous/5771-fox-fight-game-affliction-trilogy-canceled.html

kooivechter
25-07-2009, 23:17
x2.
En reken maar dat de UFC in zijn handjes zal wrijven.
Tussen jou (en het forum) en mij, maar de UFC zal na dit akkefietje zijn monopoly-positie alleen maar verder uitbreiden.
Met Akiyama en Uno hebben ze al laten zien serieus bezig te zijn met het oosten, alleen met Akiyama al hebben ze een groot deel van Korea én Japan te pakken kwa interesse (Akiyama is Koreaans-Japans).
Ik geloof daarom ook niet dat het voor niets was dat Akiyama én onterecht de winst binnen trok tegen Alan Belcher én de Fight of the Night bonus kreeg op UFC 100.
Een evenement waar hij, op basis van prestaties en bekendheid in de US, zowieso al niks te zoeken had.
Die man is zo populair dat hij zonder te vechten al 20000 man een stadion intrekt met het zingen van een liedje.
Uno is ook een publiekslieveling en ik ben er van overtuigd dat de UFC, met de nog steeds matige ratings van DREAM en Sengoku binnen afzienbare tijd weer terugkeert in Japan en ook Korea zal aandoen (Korea is een GOUDmijn voor vechtsport ondernemers).
Zodra dat gebeurt zal ik deze reply een kickje geven :whistling:

De UFC veroverd de wereld of we het willen of niet.

Denk wel dat Akiyama wat heeft te zoeken in de ufc. Hij is idd een publiekslieveling en ongekend populair in het oosten. De ufc krijgt nu echt een monopolie positie. Alleen strike force staat nog een beetje overeind in amerika. maar ook dat zal een kwestie van tijd zijn.

Leventdepevent
27-07-2009, 10:48
Thanks Josh.......