PDA

View Full Version : Demian Maia preparing for UFC 102 at Wand Fight Team



Tony
27-07-2009, 09:14
YouTube - Demian Maia preparing for UFC 102 at Wand Fight Team - Wanderlei Silva, Rafael Alejarra and Kit Cope (http://www.youtube.com/watch?v=9aLCrVd_2Ig)

bryan
27-07-2009, 09:58
hij redt het niet tegen nate

PD_EC
27-07-2009, 10:05
dit soort filmpjes zijn altijd leuk om naar de kijken

Tony
27-07-2009, 11:14
dikke miljoen vcash op nate...

Nate is zelf een blackbelt.. zeker niet zo goed als Maia.. maar wel goed (en sterk) genoeg om zijn submissions te verdedigen. Staande maakt Nate een aardappel/gehakt ovenschotel van Maia.

kooivechter
27-07-2009, 12:02
leuk filmpje jammer dat je hem niet even ziet rollebollen, altijd prachtig om te zien. Lijkt me een sympathieke gast.

Tony
27-07-2009, 12:05
volgens mij is Maia ook echt een goeie gozer... komt erg sympathiek over in ieder geval.

superfreak
27-07-2009, 16:04
Ik zie wel vaker mensen in een bak met ijswater stappen. Waar is dat nou goed voor?

dietrik
27-07-2009, 18:30
Ik zie wel vaker mensen in een bak met ijswater stappen. Waar is dat nou goed voor?

Je bloedvaten vernauwen, wat weer zorgt dat er minder afvalstoffen in je spieren blijven zitten. Dus sneller herstel.

Volgens mij is dat het idee, je ziet het steeds vaker bij (top)sporters trouwens.

oliebol
27-07-2009, 18:45
maar afvalstoffen worden toch via het bloed afgevoerd? Dan lijkt het me logischer dat de bloedvaten juist uit moeten zetten waardoor er sneller afvalstoffen afgevoerd kunnen worden na zo'n training? of zit ik nu helemaal verkeerd te denken

Sendur
27-07-2009, 19:17
Nate killed hem.

Daarna Nate vs Hendo!

Sendur
27-07-2009, 19:22
Haha Wandy is happy!

Altijd cool om te zien Wand blijft gewoon the man!!

kickboxer1987
27-07-2009, 19:28
Maia is goud :thup: Ik hoop echt dat hij een prachtige submission kan neerzetten, hij gaat het moeilijk krijg maar ik support em wel:D

fedor
27-07-2009, 21:50
Demian is een geweldig gozer..jammer van het Team Mir shirt :)

dietrik
27-07-2009, 22:26
Leek mij ook logischer eigenlijk.

Als je verwarmd gaan er juist meer afvalstoffen in je spieren zitten omdat de aders verwijden. Als jeje enkel kneusd ga je ook koelen omdat anders troep in je spieren gaan zitten en daardoor een zwelling ontstaat.

Kortom als iets dicht zit komt er ook niks in, denk ik zo.


maar afvalstoffen worden toch via het bloed afgevoerd? Dan lijkt het me logischer dat de bloedvaten juist uit moeten zetten waardoor er sneller afvalstoffen afgevoerd kunnen worden na zo'n training? of zit ik nu helemaal verkeerd te denken

Als afvalstoffen er een keer in zitten wel ja.

superfreak
28-07-2009, 17:32
Oke, klinkt op zich logisch. Maar bij je enkel is het plaatselijk, dus met het koelen komen de afvalstoffen niet bij je enkel. Die stoffen zullen dan toch ergens anders heen moeten, en ik gok dat dat misschien 'de rest' van het lichaam is.
Waar gaan die afvalstoffen dan heen als je met je gehele lichaam in zo'n bak ijswater zit?

Edit: Er bestaat ook zoiets als cooling-down. Dat staat eigenlijk haaks op het ijswater. Wat is nou het best?


Nou dat zijn dus inderdaad de vragen waar ik mee zit. Daarbij lijkt me na een zwaar intensieve training een een bak met ijswater springen ook niet bepaald bevoordelijk voor je hart, maar kan aan mij liggen...

kooivechter
28-07-2009, 19:01
Nou dat zijn dus inderdaad de vragen waar ik mee zit. Daarbij lijkt me na een zwaar intensieve training een een bak met ijswater springen ook niet bepaald bevoordelijk voor je hart, maar kan aan mij liggen...

volgens mij is dat ook de bedoeling, om je hartslag te reguleren, en zo snel mogelijk tot rust te komen. De overgang van ontzettend warm naar ontzettend koud. Fedor doet het altijd. Dat zegt ie ook, die gaat in de winter na een intensieve training in een nabijgelegen meer zwemmen met - 20 grade of zo. Volgens mij zijn veel methodes van fedor uiteindelijk overgenomen in die mma/ circuit trainingen