PDA

View Full Version : UFC Quick Quote: ‘Shogun’ Rua doesn’t deserve a title shot against Lyoto Machida



Tony
28-07-2009, 09:37
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2008/03/mauricioshogunrua.jpg

“I’m going to root for Lyoto [Machida]. I’m not saying Shogun is not prepared but how long did Lyoto have to wait to get a title shot? The truth is Shogun fought twice and how many fights Machida had to do? Its obvious something is up. I’m not here to talk bad words on nobody but life is made of chances and I said to our managers this fight shouldn’t happen. Shogun didn’t fight enough to deserve the belt. The thing is precious and if I was Lyoto I wouldn’t accept. He is a great champion and must be respected but this is my opinion. [That said], I’ve much respect for Shogun, who is a great athlete that has showed good performances lately and recovered from injuries.”
– UFC Middleweight Champion Anderson Silva shares his thoughts with BrasilCombate.com.br (http://www.brasilcombate.com.br/) (via Fighters Only) on the first title defense of his good friend and training partner, Lyoto Machida, against Mauricio “Shogun” Rua at UFC 104 from the Staples Center in Los Angeles, Calif., on Oct. 24. Rua — widely regarded as the top 205-pound fighter in the world before a submission loss to Forrest Griffin in his Octagon debut in 2007 — is coming off a first round technical knockout of former 205-pound champion, Chuck Liddell, at UFC 97: “Redemption.” He also defeated Mark Coleman via third round technical knockout in a lackluster performance earlier this year at UFC 93: “Franklin vs. Henderson.” So is “Shogun” really ready to slay the “Dragon” or is he merely the only man left standing after Quinton “Rampage” Jackson turned down the opportunity to battle Rashad Evans instead? Or both? And just for the record, Machida had to win six fights, not two, to earn a crack at championship glory.

Tony
28-07-2009, 09:38
helemaal mee eensch.. Machida tig mensen moeten verslaan om ook maar in de buurt te komen van de title match...

shogun doet ff 2 partijen en krijgt direct een title shot..
Ik sta normaal achter Shogun, maar in dit geval hoop ik dat ie ass kick krijgt van Machida.

MB667
28-07-2009, 10:07
kom op hey, dan had brock lesnar pas achter 20 jaar een kans mogen krijgen op een title shot voor de heavyweights.....

Tony
28-07-2009, 10:12
ook van lesnar vind ik dat die te snel een shot kreeg... je hoeft van mij zeker geen 6 winstpartijen te draaien... maar 2 is wel erg snel..

Stuk of 3 a 4 partijen winnen ofzo.

Cain velasquez en shane carwin hebben ook nog geen shot at the title gehad.

Ivo C.
28-07-2009, 10:16
kom op hey, dan had brock lesnar pas achter 20 jaar een kans mogen krijgen op een title shot voor de heavyweights.....
x2
Wtf is this talk about how many fights you need to have for the belt...
And Anderson has got a crack at the MW Title in his second UFC Fight...
So much for...

Mule-Kick
28-07-2009, 11:01
x2
Wtf is this talk about how many fights you need to have for the belt...
And Anderson has got a crack at the MW Title in his second UFC Fight...
So much for...

Hier zit wat in Anderson mocht ook al in zn 2e gevecht in UFC tegen Rich Franklin voor de titel. En Shoguns pre-UFC cv is minstens even indrukwekkend als die van Silva pre-UFC.

Vind het idd ook erg snel voor Shogun dat moet ik toegeven, maar bekijk het eens anders: wie anders moeten ze titel shot geven?

Rampage en Evans zijn voorlopig bezig met TUF 10, Griffin heeft eerst Anderson Silva op het programma, Liddell en Jardine komen van verlies partijen af. Dan blijft er weinig over en Shogun is nu eenmaal een vechter met veel potentie en marketingmogelijkheden voor de UFC, dus als je het zo bekijkt vind ik het wel logisch.

Er zullen vast nog andere vechters zijn die het verdienen, maar geen met een vergelijkbare naam en reputatie als Shogun.

54321
28-07-2009, 11:03
x2
Wtf is this talk about how many fights you need to have for the belt...
And Anderson has got a crack at the MW Title in his second UFC Fight...
So much for...

/thread

Tony
28-07-2009, 11:04
nou waar het mij om gaat is dat anderson silva direct ass kwam kicken in de ufc... Shogun deed dit NIET...

tegen forrest zag ie er beroerd uit.. Tegen Coleman zag ie er ook maar mediocre uit.. Tegen liddell begon het ergens op te lijken ja..

dus 2 matige partijen en 1 lekkere partij en dan direct title shot..

hmmzz.

NielsN
28-07-2009, 11:09
nou waar het mij om gaat is dat anderson silva direct ass kwam kicken in de ufc... Shogun deed dit NIET...

tegen forrest zag ie er beroerd uit.. Tegen Coleman zag ie er ook maar mediocre uit.. Tegen liddell begon het ergens op te lijken ja..

dus 2 matige partijen en 1 lekkere partij en dan direct title shot..

hmmzz.

Maar mule-kick heeft ook gelijk dat er nu nou eenmaal niet echt andere kandidaten zijn...

Bovendien heeft shogun (itt tot Brock) een enorm indrukwekkend MMA CV... Dat telt ook.

the boxer
28-07-2009, 11:09
Hier zit wat in Anderson mocht ook al in zn 2e gevecht in UFC tegen Rich Franklin voor de titel. En Shoguns pre-UFC cv is minstens even indrukwekkend als die van Silva pre-UFC.

Vind het idd ook erg snel voor Shogun dat moet ik toegeven, maar bekijk het eens anders: wie anders moeten ze titel shot geven?

Rampage en Evans zijn voorlopig bezig met TUF 10, Griffin heeft eerst Anderson Silva op het programma, Liddell en Jardine komen van verlies partijen af. Dan blijft er weinig over en Shogun is nu eenmaal een vechter met veel potentie en marketingmogelijkheden voor de UFC, dus als je het zo bekijkt vind ik het wel logisch.

Er zullen vast nog andere vechters zijn die het verdienen, maar geen met een vergelijkbare naam en reputatie als Shogun.

:stupid:

Tony
28-07-2009, 11:13
Maar mule-kick heeft ook gelijk dat er nu nou eenmaal niet echt andere kandidaten zijn...

Bovendien heeft shogun (itt tot Brock) een enorm indrukwekkend MMA CV... Dat telt ook.

mja ok.. jullie hebben een punt inderdaad...

Toch stom dat er eigenlijk geen andere kandidaten zijn in de uber-volle stacked LHW divisie.

Maar brock daarentegen komt als volledig groentje in de ufc... had pas 1 partij gedraaid... en komt direct tegen de voormalige champ.. en maakt bijna binnen paar minuten volledig gehakt van hem.. als je zoiets ziet dan denk je direct "ja daar zit potentie in"..

Een volgende partij moet ie tegen Herring... Nou Herring kreeg ze toch ff gereten.. poe hey..


maar goed.. ik dwaal af..

Laat ik het anders zeggen.

Ik vind het schandalig dat Machida niet eerder een kans op de titel gehad heeft...

Zijn jullie het daar wel met me over eens?

NielsN
28-07-2009, 11:14
mja ok.. jullie hebben een punt inderdaad...

Toch stom dat er eigenlijk geen andere kandidaten zijn in de uber-volle stacked LHW divisie.

Maar brock daarentegen komt als volledig groentje in de ufc... had pas 1 partij gedraaid... en komt direct tegen de voormalige champ.. en maakt bijna binnen paar minuten volledig gehakt van hem.. als je zoiets ziet dan denk je direct "ja daar zit potentie in"..

Een volgende partij moet ie tegen Herring... Nou Herring kreeg ze toch ff gereten.. poe hey..


maar goed.. ik dwaal af..

Laat ik het anders zeggen.

Ik vind het schandalig dat Machida niet eerder een kans op de titel gehad heeft...

Zijn jullie het daar wel met me over eens?

:lol:

Yup. Nou en of...

Tony
28-07-2009, 11:14
:ghug:

dirk5
28-07-2009, 11:26
Hij heeft al ooit laten zien de beste LHW van de wereld te zijn, daarvoor hoef ik niet meer partijen tegen LHW koekenbakkers te zien.

IMO heel wat anders dan Brock.

Mule-Kick
28-07-2009, 11:28
Ik vind het schandalig dat Machida niet eerder een kans op de titel gehad heeft...

Zijn jullie het daar wel met me over eens?

Tuurlijk dat zal ook niemand ontkennen denk ik, hij had al eerder een titleshot mogen krijgen. En nogmaals ik vind het ook erg snel voor Shogun want ben niet echt onder de indruk van zn UFC optredens tot nu toe, maar hij is op dit moment de meest logische keus voor UFC.

54321
28-07-2009, 11:31
silva moet niet zo huilen. hij heeft zelf na leben meteen zijn shot gekregen en dat is nou niet bepaald een top tien mw ofzo. ik word een beetje moe van die gast..eerst dat gezeik met wand, dan denken dat hij in 1 boksring kan staan met roy jj, twee van die slappe gevechten en nu dit weer. gewoon lekker zijn mond houden en mensen ko slaan.

Jay Hoov
28-07-2009, 11:40
helemaal mee eensch.. Machida tig mensen moeten verslaan om ook maar in de buurt te komen van de title match...

shogun doet ff 2 partijen en krijgt direct een title shot..
Ik sta normaal achter Shogun, maar in dit geval hoop ik dat ie ass kick krijgt van Machida.

Dus omdat Shogun in jouw ogen te snel een titelshot krijgt, moet ik ook meteen maar pakkie krijgen.....Dus je bent fan van Shogun, en omdat hij(waar hij niks aan kan doen) een kans krijgt, mag ie meteen verliezen van jou!!?!?!?!
Beetje raar......

Of je bent fan van iemand, of niet, of zie ik dat nou verkeerd!?

Hey, strax komt Overeem in de Ufc, en krijgt na 1 partij een titelshot...nou, dan hoop ik maar dat ie meteen verliest.....Pffff....gaat nergens over!!!

Tony
28-07-2009, 11:52
Dus omdat Shogun in jouw ogen te snel een titelshot krijgt, moet ik ook meteen maar pakkie krijgen.....Dus je bent fan van Shogun, en omdat hij(waar hij niks aan kan doen) een kans krijgt, mag ie meteen verliezen van jou!!?!?!?!
Beetje raar......

Of je bent fan van iemand, of niet, of zie ik dat nou verkeerd!?

Hey, strax komt Overeem in de Ufc, en krijgt na 1 partij een titelshot...nou, dan hoop ik maar dat ie meteen verliest.....Pffff....gaat nergens over!!!


Nee je ziet het verkeerd.. ik ben zeker een shogun fan (pride nuthugger he)... Maar ik ben een nog grotere machida fan... Machida's vechtstijl is nergens mee te vergelijken en is prachtig om te zien.. en ik gun machida de wereld. (shogun ook wel, maar machida toch nog meer)

Dus ja, ik hoop dat machida overtuigend wint.

Sendur
28-07-2009, 12:29
Niks raars aan.

Rampage was aan de beurt maar die wil Rashad, nou dan Shogun maar voor de title.

wie anders op 205?

Wiseguy
28-07-2009, 12:33
Wat een nietsgunner is AS. Eerst gaat die zeiken over wandy en nu over shogun beide oude vrienden van hem.

Shogun domineerde pride en was de beste LHW dus als iemand een titleshot verdient is hij het wel.

Jay Hoov
28-07-2009, 12:57
Nee je ziet het verkeerd.. ik ben zeker een shogun fan (pride nuthugger he)... Maar ik ben een nog grotere machida fan... Machida's vechtstijl is nergens mee te vergelijken en is prachtig om te zien.. en ik gun machida de wereld. (shogun ook wel, maar machida toch nog meer)

Dus ja, ik hoop dat machida overtuigend wint.


Je bent een fan van iemand, maar toch hoop je dat z'n ass wordt gebeat???
Maar ok, ik snap je punt.......Als het maar een mooie pot wordt toch!

TheHagueBoxer
28-07-2009, 13:08
eerst was shogun de beste lhw in de wereld en heeft sinds toen1x verloren (van een van de betere lhw's) en daarna weer 2x gewonnen... dan kan hij toch nooit heel veel in ranking omlaag zijn gegaan..? dus die titleshot kan best... volgens mij is dana een beetje moe dat die lhw titel zo rond gepaast word en geeft hij machida wat makkelijkere tegenstanders zodat hij een 2e anderson kan opbouwen... alhoewel dat in de lhw divisie moeilijk gaat worden omdat er veel sterke vechter in zitten

Tony
28-07-2009, 13:18
Je bent een fan van iemand, maar toch hoop je dat z'n ass wordt gebeat???
Maar ok, ik snap je punt.......Als het maar een mooie pot wordt toch!

Tja... iemands ass moet tenslotte gebeat worden... en ik hoop niet dat het die van Machida is... dan blijft er 1 iemand over... Helaas voor Shogun dat hij het is.

Maar goed.. uiteindelijk zal het publiek de winnaar zijn. Want natuurlijk hoop ik dat het een vette pot wordt... (liever een vette pot waarin machida slaag krijgt dan een matige pot die machide wint... dus ja mee eens.

Jay Hoov
28-07-2009, 13:52
Tja... iemands ass moet tenslotte gebeat worden... en ik hoop niet dat het die van Machida is... dan blijft er 1 iemand over... Helaas voor Shogun dat hij het is.

Maar goed.. uiteindelijk zal het publiek de winnaar zijn. Want natuurlijk hoop ik dat het een vette pot wordt... (liever een vette pot waarin machida slaag krijgt dan een matige pot die machide wint... dus ja mee eens.

En toen waren ze weer allemaal vriendjes...hahaha!

Tony
28-07-2009, 14:01
:ghug:

slee
28-07-2009, 14:43
ik vind het niet heel vreemd gezien andere kanditaten en Shogun's record.

Als Fedor naar UFC zal komen, zal hij ook direct na 1 gewonnen partij tegen Brock staan.

Fedor en Shogun komen UFC binnen als wereldtoppers.

Anderson Silva en Machida waren dat toen nog niet.

Ivo C.
28-07-2009, 15:16
shogun is everything else but easy...

Shogun by wildstyle!

YoMarK
28-07-2009, 15:23
Indeed. Shogun z'n zwakke plek in de afgelopen partijen was z'n conditie. Dat zag er tegen Chuck al weer beter uit. Als z'n conditie goed zit, dan zal het voor Machida niet makkelijk worden.

TheHagueBoxer
28-07-2009, 18:45
Bedoel je nou dat je Shogun een makkelijkere tegenstander vindt?

mja wel een contender maar niet de sterkste imo griffin en jackson zijn imo sterker... eigenlijk ook moeilijk te beoordelen omdat shogun in de lidell fight niet echt zijn cardio kon laten zien in die 1ne ronde... maar denk idd dat mijn theorie over makkelijkere tegenstanders niet helemaal opgaat

ach ik hoop dat beide vechters in superconditie de kooi in stappen, van mij mogen ze allebei wel winnen als het maar een mooi gevecht wordt

MilfhunterMMA
28-07-2009, 18:53
ik vind dat shogun dit wel verdiend. coleman heeft met zijn partij tegen stephan bonnar ook bewezen dat hij nog wel iets kan. Shoguns pre ufc cv is enorm goed en ik hoop dat hij machida kan verslaan, al vind ik amchida ook een vette vechter. war shogun.

kooivechter
28-07-2009, 18:54
shogun als z'n conditie goed is, is de tegenstander voor hem. Ik vind z'n vechtstijl ook super, veel mooier dan machida. Dat is uiteraard mijn persoonlijke mening. En om te zeggen dat Jackson en Grifiin sterker zijn, daar ben ik het niet mee eens als Shogun in shape is. Jackson heeft hij echt afgetuigd, Griffin was een gebrek aan training en een blessure. Ik vind dat Shogun het ook verdient, hij heeft echt alles en iedereen in pride verslagen. Kijk uit naar deze partij. Als Shogun getraind erin komt krijgen we een super partij te zien.

Sendur
28-07-2009, 19:08
Wie moet hem anders krijgen op 205?

Rampage kon niet en wilde Rashad eerst.

zeggen jullie het maar?

Fasada
28-07-2009, 20:01
vraagje

Zijn er ook non-title fights (behalve als iemand te zwaar weegt ofzo)

Dus een gevecht tussen een kampioen en iemand die niet het recht heeft op de titel waardor het een non-title fight is?

Bij Pride zag je namelijk heel veel van dit soort gevechten, waarbij Fedor tegen iedereen vocht ondanks dat hij de kampioen was. Of heeft UFC de policy dat als een kampioen vecht op zijn gewicht dat het meteen om een titel gaat?

PD_EC
28-07-2009, 20:33
Indeed. Shogun z'n zwakke plek in de afgelopen partijen was z'n conditie. Dat zag er tegen Chuck al weer beter uit. Als z'n conditie goed zit, dan zal het voor Machida niet makkelijk worden.

x2

machida vs rua wordt een mooie partij

PD_EC
28-07-2009, 20:35
Wie moet hem anders krijgen op 205?

Rampage kon niet en wilde Rashad eerst.

zeggen jullie het maar?

de winnaar van rampage vs Evans krijgt denk ik de volgende titel shot

RED SCORPION
29-07-2009, 08:29
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2008/03/mauricioshogunrua.jpg

“I’m going to root for Lyoto [Machida]. I’m not saying Shogun is not prepared but how long did Lyoto have to wait to get a title shot? The truth is Shogun fought twice and how many fights Machida had to do? Its obvious something is up. I’m not here to talk bad words on nobody but life is made of chances and I said to our managers this fight shouldn’t happen. Shogun didn’t fight enough to deserve the belt. The thing is precious and if I was Lyoto I wouldn’t accept. He is a great champion and must be respected but this is my opinion. [That said], I’ve much respect for Shogun, who is a great athlete that has showed good performances lately and recovered from injuries.”
– UFC Middleweight Champion Anderson Silva shares his thoughts with BrasilCombate.com.br (http://www.brasilcombate.com.br/) (via Fighters Only) on the first title defense of his good friend and training partner, Lyoto Machida, against Mauricio “Shogun” Rua at UFC 104 from the Staples Center in Los Angeles, Calif., on Oct. 24. Rua — widely regarded as the top 205-pound fighter in the world before a submission loss to Forrest Griffin in his Octagon debut in 2007 — is coming off a first round technical knockout of former 205-pound champion, Chuck Liddell, at UFC 97: “Redemption.” He also defeated Mark Coleman via third round technical knockout in a lackluster performance earlier this year at UFC 93: “Franklin vs. Henderson.” So is “Shogun” really ready to slay the “Dragon” or is he merely the only man left standing after Quinton “Rampage” Jackson turned down the opportunity to battle Rashad Evans instead? Or both? And just for the record, Machida had to win six fights, not two, to earn a crack at championship glory.
Wel Grappig om te horen van iemand, die al na zijn eerste partij een titel shot kreeg.
Maar goed.. Anderson en Lyota zijn best friends.. Lyoto beweert ook dat Anderson Silva zal winnen van Fedor.

Sendur
29-07-2009, 12:20
Zucht als hij nou gewoon zijn bek houdt en gaat vechten.