PDA

View Full Version : Rich Franklin vs Vitor Belfort at UFC 103



Jani
31-07-2009, 22:47
Vitor Belfort is the latest fighter displaced by Affliction to migrate to the UFC.

UFC president Dana White announced he had signed the former UFC champion Friday on a conference call with reporters, “We just signed Vitor Belfort. Vitor Belfort is fighting Rich Franklin at UFC 103... It is now Rich Franklin versus Vitor Belfort headlining Dallas.”

The bout will be contested at 205 pounds said White, although Belfort’s most recent fights have been in the middleweight division.

The announcement squashed rumors Belfort had booked a fight in Brazil in September.

Belfort was one of two fighters tapped to replace Josh Barnett at Affliction “Trilogy” before the show was cancelled last Friday. Affliction folded their fight promotion operations shortly after.

The announcement of Belfort signing on with the UFC was a bit of a surprise, which added to the expected announcement that Tito Ortiz had also re-signed with the promotion.

MMA Fan
31-07-2009, 22:57
Former UFC light heavyweight champion Vitor Belfort will return to the Octagon Sept. 19 at the American Airlines Center in Dallas, where he will fight former middleweight champ Rich Franklin.

UFC President Dana White announced the UFC 103 bout Friday during a media conference call. To make the matchup, he nixed a previously announced rematch between Franklin and Dan Henderson.

“The fans didn’t like (Henderson-Franklin), so we’re going to change it,” White said.

Belfort-Franklin will take place at 205 pounds. As for Henderson, White said he is “definitely next in line” for Anderson Silva’s middleweight title. The UFC president said Demian Maia and Nate Marquardt, who meet Aug. 29 at UFC 102, are in the mix.

http://www.sherdog.com/thumbnail_crop.php?image=http://www.cdn.sherdog.com/_images/headers/20090731113855_big_belfort.JPG&width_size=570

TOON
31-07-2009, 23:16
belfort mag affliction iig wel even bedanken....staat na een aantal jaren weer volop in the picture als een topdog! toch grappig hoe sommige carriere's kunnen lopen, paar jaar geleden door iedereen afgeschreven en nu de hoofdpartij in een UFC...

Jani
31-07-2009, 23:25
wat ik wel grappig vind is dat Belfort niet tegen Mousasi wilde vechten omdat hij (vitor) nu een middelgewicht zou zijn..en nu gaat hij gewoon weer in de LHW knokken.


verder vind ik Belfort een geweldige knokker,die denk ik,met de juiste motivatatie nog heel ver kan komen in de UFC..

Ik hoop ook echt dat er nog eens een rematch tussen Belfort en wandy gaat komen..

Tony
01-08-2009, 00:07
Franklin wint dit... poedelnaakt met een banaan in zijn reet.

Fyodor
01-08-2009, 00:09
Franklin wint dit... poedelnaakt met een banaan in zijn reet.

Jep denk ook dat Franklin wint, maar deel 2 van deze zin...?
Zo makkelijk zal het ook niet worden hoor! :)

d3mon1977
01-08-2009, 04:28
paar jaar geleden door iedereen afgeschreven en nu de hoofdpartij in een UFC...

't is ook gewoon d eufc die dat zomaar doet.
Vind de ufc wel heel makkelijk met geven van voorrang enzo
terwijl zoveel andere vechters nooit eens een main event worden die zoveel beter (of leuker) zijn!

maaar vitor is zeker geen nare vechter! nice news!

Jani
01-08-2009, 09:13
de partij word toch gevochten op een catchweight van 195 pounds.....

Although White originally announced, and the promotion later issued a statement, declaring that the bout would be contested at 205 pounds, Franklin on Friday evening posted on his Twitter account that the bout would instead be contested at a catchweight.

“Just found out I will be fighting Vitor at a catchweight of 195 (pounds) as per his request,” wrote Franklin.

The change in weight to 195 pounds works well for both fighters. Franklin recently fought Wanderlei Silva at that weight and felt very comfortable doing so, and Belfort’s most recent fights have been in the middleweight division at 185 pounds.

Vitor Belfort
01-08-2009, 11:18
Ik ga voor Ri......Vitor natuurlijk! Ik denk zelfs op KO laat in de eerste.

Zal er toch een 195lbs gewichtsklasse komen???

PD_EC
01-08-2009, 12:33
Franklin pakt deze partij

Sendur
01-08-2009, 13:17
wat ik wel grappig vind is dat Belfort niet tegen Mousasi wilde vechten omdat hij (vitor) nu een middelgewicht zou zijn..en nu gaat hij gewoon weer in de LHW knokken.


verder vind ik Belfort een geweldige knokker,die denk ik,met de juiste motivatatie nog heel ver kan komen in de UFC..

Ik hoop ook echt dat er nog eens een rematch tussen Belfort en wandy gaat komen..

Op de officiele site staat dat dit een cath weight bout is op 195.

Dus ik weet niet hoe jij bij LHW komt?

Jeru
01-08-2009, 13:52
Hoop op een ouderwetse Vitor (vergeefs?)

Wheelie
01-08-2009, 14:01
WAR Belfort, wedden Tony ;)

Jani
01-08-2009, 18:09
Op de officiele site staat dat dit een cath weight bout is op 195.

Dus ik weet niet hoe jij bij LHW komt?


op mma weekly stond gisteren dat er op 205 pounds gevochten zou worden...

vanochtend stond er een update dat het op 195 pounds zou zijn...

Pride_187
01-08-2009, 18:51
vitor is een lefty. Waar ging franklin ookal weer op zitten in 2003? juist linkse cross van machida die ook rechts voor staat. Staand is vitor de betere, en in de clinch en op de grond zie ik franklin ook niet echt een voordeel hebben. Franklin heeft ook niet echt de kin om lang te blijven staan tegen een GOEDE striker, en dat is vitor nog steeds, zoals hij onlangs bewezen heeft met 2 daverende ko's. IK zeg vitor belfort all the way

Nickuraba
01-08-2009, 19:12
ik denk dat vitor hem pakt! in zijn latere gevechtne was zn standup crisp sharp!

zou wel dope zijn btw, vitor vs wandy! oldskool overnieuw doen (H)

steftheboxer
03-08-2009, 16:52
ik hoop Belfort...daarna tegen Henderson en dan....Silva

Tony
03-08-2009, 17:12
WAR Belfort, wedden Tony ;)

nee mag niet meer voor geld wedden van mijn vriendin

NielsN
03-08-2009, 17:42
nee mag niet meer voor geld wedden van mijn vriendin

:lol:

Te vaak misgegokt? Genoegen moeten nemen met een mindere keuken in je nieuwe huis?

(ik durf die weddenschap wel aan, btw :whistling:)

Tony
03-08-2009, 17:46
nee was just kidding...

maar ik gok ff niet meer met geld... heb nu een eigen woning en verantwoordelijkheden (ofzoiets).. en het geld groeit me niet op de rug.

voor de rest niet zo heel vaak misgegokt trouwens... zie mijn vcash (heb al een hoop ingezet.. maar zit rond de 8 miljoen)

NielsN
03-08-2009, 18:06
:lol: