PDA

View Full Version : White on Fedor: ‘We tried everything’



MMA Fan
02-08-2009, 03:57
On the morning of negotiations with M-1 Global and Fedor Emelianenko, Dana White didn’t just wake with a good feeling. The UFC president says he knew he was going to sign the top-ranked heavyweight in the world.

“This is going to happen,” White said he told UFC co-owner Lorenzo Fertitta. “It’s going to happen today. We’re going to make this thing happen.”

Days later, however, Emelianenko is back in Russia and still outside the UFC. White was adamant during a media conference call Friday that the fault belongs to M-1 Global.

“I was f---ing miserable, miserable … because we couldn’t make this deal,” White said. “I was so confident we were going to get this done because we were willing to do it. We were willing to make a deal at almost any cost.”

The “almost” involves co-promoting. White said he won’t do a deal that includes co-promotion, and M-1 Global President Vadim Finkelstein has said he won’t do one that excludes it.

“We built this business, this entire freaking industry,” White said. “How are they going to come in and help us co-promote? It’s basically them coming and saying, ‘We’ve got this guy and some people say he might be the best heavyweight in the world. So for that, we want half your business.’ Yeah, OK. That sh-t probably works in Russia. Not here.”

White added that the Fertittas’ gaming license would hinder co-promoting with M-1.

“People from other countries just don’t walk in and jump in business with the Fertitta brothers,” he said. “There has to be full background checks and all kinds of crazy sh-t. It doesn’t work that way. It’s impossible; it will never happen.”

Other than co-promotion, White said he had relented on previous sticking points such as allowing Emelianenko to compete in sambo tournaments. He characterized himself as “the nicest Dana ever” during negotiations and described his offer to Emelianenko as “amazing.” No figures were discussed, but White guaranteed the Russian would not be offered a better deal.

“He got offered a f---ing assload of money,” White said. “A ton of money, everything he wanted. He can go fight in sambo every f---ing Thursday night if he wants to. He can do everything he wanted to. We showed them nothing but respect.”

White sounded equal parts angry and exasperated Friday. He had said he didn’t want to discuss Emelianenko but then did numerous times over the hour-long call.

“It’s insanity to turn down a deal like this,” White said. “To turn down a deal like this, you don’t care about proving you’re the best in the world. You don’t want to fight the best in the world. You don’t care about money. How do you deal with something like that?”

Several times White reiterated that the door to a deal was still open, then he kind of closed it by saying he was over the deal and didn’t want to discuss Emelianenko anymore, then he opened it again by saying M-1 could call him right then and they could reach an agreement if they’d budge on co-promoting.

By the call’s end White was back to questioning Emelianenko’s status as the best in the world and wondering why the media cares so much about a heavyweight who will not challenge himself in the sport’s top promotion.

In that way, the UFC wagons have circled. Might as well. M-1’s are going round and round, too, and against everything Dana White was certain of when he woke one morning this week, Fedor Emelianenko is still not in the UFC.

MMA Fan
02-08-2009, 04:09
ik weet dat er al meerdere topics over Fedor en de UFC zijn , sorry voor de repost.

Ik ben het gewoon zat met het Fedor vs UFC shit.
Het is IMO overduidelijk dat de UFC alles geprobeerd heeft om Fedor in de UFC te laten vechten. Het probleem ligt bij M-1 , deze zijn er alleen maar uit om geld te maken en Fedor is gewoon zwak door achter hun te blijven staan en niks te zeggen.
We hebben het hier toch over "De beste vechter in de wereld: ??? Waarom is het dan zo moeilijk voor hun om het UFC aanbod te accepteren ?? Hij kan elke week Sambo doen en hoeft waarschijnlijk maar 3 keer per jaar te vechten voor de UFC , de UFC waar de beste vechters ter wereld op dit moment vechten...ik hoop toch echt dat Fedor een eergevoel heeft en zich wil bewijzen , en de UFC betaald hem genoeg per gevecht , dus kom op.
Je kan mij niet wijs maken dat Fedor er blij mee is dat M-1 niet overeen kan komen met UFC omdat ze het evenement willen mede organiseren ... kom op zeg, dat is belachelijk. De UFC is de UFC ... M-1 heeft Fedor en ze willen het onmogelijke.....Fedor moet nu gewoon zijn ballen bij elkaar grijpen en M-1 verlaten en gaan vechten onder Golden Glory en gewoon bij de UFC tekenen en tegen Brock en de rest vechten....kom zeg....kinderachtig gedoe allemaaal.
Laat me raden, hij tekent bij Strike Force en zijn eerste gevecht is tegen Tank Abbott.....lekker belangrijk....als Fedor niet tekent bij de UFC binnen de komende tijd, verliest hij IMO een hoop krediet en valt hij in de categorie van Tito Ortiz, de categorie waar ze gewoon vechters ontduiken met excuses.......

Kimbo Slice is nu bij de UFC, dan maar hopen dat hij iets moois kan doen in The Ultimate Fighter.

Ik heb alle hoop opgegeven mbt Fedor.....M-1 en Fedor zijn gewoon zwak en zielig...kom zeg, hij is geen Superman....... te triest voor woorden gewoon.......zwakke russen.

Dit is mijn mening...sorry als je het er niet mee eens bent....ben gewoon de Fedor hype zat....de beste man moet zijn bek opentrekken en M-1 vertellen dat ie gaat vechten in de UFC no matter what !!!!!!!!!

mokumnised
02-08-2009, 04:34
Het is IMO overduidelijk dat de UFC alles geprobeerd heeft om Fedor in de UFC te laten vechten. Het probleem ligt bij M-1Dat baseer je gewoon even op een statement van Dana White......


Je kan mij niet wijs maken dat Fedor er blij mee is dat M-1 niet overeen kan komen met UFC omdat ze het evenement willen mede organiserenIk denk dat Fedor daar inderdaad niet blij mee is maar dat hij gewoon loyaal is (misschien is de M-1 wel erg goed voor hem geweest...en hoe ziet zijn contract eruit?).

Verder kun je (ook aan jouw reactie) zien dat Whire een hele goede marketingman is, de manier hoe hij nu al begint Fedor in een hoek te zetten, heel slim.



Ik heb alle hoop opgegeven mbt Fedor.....M-1 en Fedor zijn gewoon zwak en zielig...kom zeg, hij is geen Superman....... te triest voor woorden gewoon.......zwakke russen.
Toch een gevalletje ''de bel horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt''
Je hebt je oordeel wel erg snel klaar, en Fedor is inderdaad geen superman maar hij heeft imo de hele wereldtop verslagen.
Lesnar is dat wat mij betreft niet, Fedor eet hem 100% zeker op, dat gevecht komt er echt nog wel.
Maar Fedor zwak noemen....dan begrijp je er bar weinig van vind ik.

bigboz
02-08-2009, 04:37
Ik snap de frustraties, ALleen ik denk dat Fedor zich niet meer hoeft te bewijzen. En dat hij alles wel best vindt wat er gebeurd.

Guillermo
02-08-2009, 06:41
Ik snap de frustraties, ALleen ik denk dat Fedor zich niet meer hoeft te bewijzen. En dat hij alles wel best vindt wat er gebeurd.


x2 Fedor hoeft helemaal niks en dan ook niks te bewijzen. Hij wil gewoon niet meegaan met die shitcontracten van de UFC. En geef hem eens ongelijk :whistling:

Pernik
02-08-2009, 07:00
Ik denk dat M1 meer te danken heeft aan Fedor dan andersom, en misschien hoeft Fedor niets meer te bewijzen in Japan, Nederland etc, maar in Amerika heeft hij nog wel wat te bewijzen en in Rusland is hij ook helemaal nog niet zo bekend.
Mocht hij nooit in de UFC uit gaan komen zal dat toch een smet op zijn carriere zijn.

raveboy
02-08-2009, 08:40
In 1 van de topics staat volgens mij een video-interview met Fedor, waarin hij zegt dat hij verantwoordelijkheden heeft tegenover M-1, en dat hij nog 3 gevechten in zijn contract heeft, en daarna ziet hij wel wat er gaat geberuen.
Mischien dat hij hier zelf al aangaf dat hij nu niet veel kan doen, en dat hij na die 3 gevechten wat anders gaat doen.
Op mij kwam het in dit interview over alsof hij dit alleen doet als verplichting, maar dat hij het er niet perse mee eens is.

Edit: dit was dat interview:

YouTube - Fedor Emelianenko Interviewed About UFC (http://www.youtube.com/watch?v=ZKKoGMRPsA4&feature=player_embedded)

oliebol
02-08-2009, 13:16
ik weet dat er al meerdere topics over Fedor en de UFC zijn , sorry voor de repost.

Ik ben het gewoon zat met het Fedor vs UFC shit.
Het is IMO overduidelijk dat de UFC alles geprobeerd heeft om Fedor in de UFC te laten vechten. Het probleem ligt bij M-1 , deze zijn er alleen maar uit om geld te maken en Fedor is gewoon zwak door achter hun te blijven staan en niks te zeggen.
We hebben het hier toch over "De beste vechter in de wereld: ??? Waarom is het dan zo moeilijk voor hun om het UFC aanbod te accepteren ?? Hij kan elke week Sambo doen en hoeft waarschijnlijk maar 3 keer per jaar te vechten voor de UFC , de UFC waar de beste vechters ter wereld op dit moment vechten...ik hoop toch echt dat Fedor een eergevoel heeft en zich wil bewijzen , en de UFC betaald hem genoeg per gevecht , dus kom op.
Je kan mij niet wijs maken dat Fedor er blij mee is dat M-1 niet overeen kan komen met UFC omdat ze het evenement willen mede organiseren ... kom op zeg, dat is belachelijk. De UFC is de UFC ... M-1 heeft Fedor en ze willen het onmogelijke.....Fedor moet nu gewoon zijn ballen bij elkaar grijpen en M-1 verlaten en gaan vechten onder Golden Glory en gewoon bij de UFC tekenen en tegen Brock en de rest vechten....kom zeg....kinderachtig gedoe allemaaal.
Laat me raden, hij tekent bij Strike Force en zijn eerste gevecht is tegen Tank Abbott.....lekker belangrijk....als Fedor niet tekent bij de UFC binnen de komende tijd, verliest hij IMO een hoop krediet en valt hij in de categorie van Tito Ortiz, de categorie waar ze gewoon vechters ontduiken met excuses.......

Kimbo Slice is nu bij de UFC, dan maar hopen dat hij iets moois kan doen in The Ultimate Fighter.

Ik heb alle hoop opgegeven mbt Fedor.....M-1 en Fedor zijn gewoon zwak en zielig...kom zeg, hij is geen Superman....... te triest voor woorden gewoon.......zwakke russen.

Dit is mijn mening...sorry als je het er niet mee eens bent....ben gewoon de Fedor hype zat....de beste man moet zijn bek opentrekken en M-1 vertellen dat ie gaat vechten in de UFC no matter what !!!!!!!!!

Dat maakt in ieder geval een hoop goed ja:lol:

weks
02-08-2009, 16:17
dat video interview had ik nog niet gezien
zou kunnen dat hij zelf wel wilt maar niet kan
begreep ook dat hij co-owner van m1 was dus dan heeft hij ook andere belangen
ben een beetje moe van deze mma soap, zou mooi zijn als hij in de (nabije) toekomst toch nog de overstap maakt maar anders jammer. zie hem graag vechten dan maar buiten de ufc

Perfectteamcindy
02-08-2009, 17:22
Kom op, wat heeft fedor te bewijzen|???? Hij heeft een 30-1 record... wie doet het hem na? In of buiten UFC, maakt niks uit.

Mr 1 Leg
02-08-2009, 17:30
Kom op, wat heeft fedor te bewijzen|???? Hij heeft een 30-1 record... wie doet het hem na? In of buiten UFC, maakt niks uit.x2 die prestatie doet niemand hem na momenteel.;)

Wiseguy
02-08-2009, 19:14
Heb net de gehele persconferentie gezien http://www.m-1global.com/lang/en/video/

Ik ben van mening veranderd.

Ik denk dat Finkelstein wel degelijk een punt heeft. Hij ziet het zo.. UFC's champion tegen M1's champion. Waarom zou alleen ufc daar aan mogen verdienen?

Dit neemt niet weg dat ik liever had gehad dat fedor naar de ufc zou gaan simpelweg omdat daar de meeste topgevechten kunnen plaatsvinden.

Tommy v Wijngaarden
02-08-2009, 19:17
de M-1 organisatie zou toch een gedeelte van de opbrengst krijgen van de PPV ?

Dus verdienen ze er al aan, zo raar is het toch niet dat de UFC het meest verdient aan een UFC event??

renamer
02-08-2009, 20:09
het is toch ook gedaan in de jaren 90 met de verschillende boksorganizaties? mike tyson kwam toen als undisputed champ naar voren

Harrie Nak
02-08-2009, 21:36
Misschien ben ik wel heel naief, maar waarom niet gewoon een eenmalig HVW non-title gevecht tussen M-1 champion vs. UFC champion? Iedereen zijn zin, beide lekker profiteren, publiek blij en PPV succes gegarandeerd.

MMA Fan
02-08-2009, 21:47
sorry voor mijn frustratie maar na het ten onder gaan van Affliction had ik al mijn hoop op Fedor in de UFC gezet en ik was en ben nog steeds teleurgesteld. Ik noemde Fedor inderdaad zwak, maar niet als vechter....Hij is een top vechter en ik wil hem gewoon 4 a 5 keer per jaar zien vechten. En ik had stiekem gehoopt dat ie bij de UFC zou tekenen, want dan had ie tegen Brock, Couture, Mir, CroCop en al de anderen kunne vechten binnen de komende 2 jaar. Hij is nog steeds de top HW vechter, maar ook hij wordt ouder.
Ik ben het met sommige eens dat ik te snel mijn conclusie heb getrokken gebaseerd op Dana White....maar ik was gewoon teleurgesteld.
Ik ben bang dat hij nu tekent bij Strikeforce en dan tegen de oudere generatie UFC vechters zal vechten , zoals Monson.......of misschien wel tegen de Strike force HW zoals Rogers of Overeem, op zich zou ik het leuk vinden voor Overeem.
Ik baal gewoon dat ie niet met de UFC tot een overeenkomst kan komen.
Als ze nu allebei nog iets meer water bij de wijn doen kunnen we misschien allemaal Fedor bekijken in de UFC......

MMA Fan
02-08-2009, 21:48
Misschien ben ik wel heel naief, maar waarom niet gewoon een eenmalig HVW non-title gevecht tussen M-1 champion vs. UFC champion? Iedereen zijn zin, beide lekker profiteren, publiek blij en PPV succes gegarandeerd.

toppie....kom maar

MMA Fan
02-08-2009, 21:51
Ik denk dat M1 meer te danken heeft aan Fedor dan andersom, en misschien hoeft Fedor niets meer te bewijzen in Japan, Nederland etc, maar in Amerika heeft hij nog wel wat te bewijzen en in Rusland is hij ook helemaal nog niet zo bekend.
Mocht hij nooit in de UFC uit gaan komen zal dat toch een smet op zijn carriere zijn.

inderdaad , laat hem een 3 fight contract tekenen en gewoon Brock, Couture en Mir verslaan en dan is ie ook klaar met de UFC (dat is wat ik gewoon gehoopt had.........)

MMA-knaller
03-08-2009, 10:34
Waarom zit iedereen zo over Fedor te zeiken... Geld is voor hem blijkbaar niet belangrijk... Wat vreselijk dat er mensen zijn die niets om geld geven!! Ja die mensen bestaan ook.
Ik vind dat Fedor het juist wat aan MMA wereldwijd wil doen. Hij wil de monopolie positie van de UFC openbreken (wat alleen maar betere vechters op het toneel zal brengen) en iedereen een kans geven om zich te bewijzen.

Het verbaasd me daarom helemaal niet dat hij niet naar de UFC kan gaan. Ik zou hem juist zwak vinden als hij, omdat Dana nu bijzonder aardig doet, in zou stemmen met de UFC.

UFC wil zoveel mogelijk vechters uit Amerika in de ring terwijl de rest van de wereld mondjesmaat een kans krijgt (Afhankelijk van hoe goed ze Dana’s ass kissen)

De UFC gaat allang niet meer over de beste vechters ter wereld en dat vind ik heel jammer…

My thoughts… (voordat iedereen mij direct begint aan te vallen)

dontmindme
03-08-2009, 10:46
Waarom zit iedereen zo over Fedor te zeiken... Geld is voor hem blijkbaar niet belangrijk... Wat vreselijk dat er mensen zijn die niets om geld geven!! Ja die mensen bestaan ook.
Ik vind dat Fedor het juist wat aan MMA wereldwijd wil doen. Hij wil de monopolie positie van de UFC openbreken (wat alleen maar betere vechters op het toneel zal brengen) en iedereen een kans geven om zich te bewijzen.

Het verbaasd me daarom helemaal niet dat hij niet naar de UFC kan gaan. Ik zou hem juist zwak vinden als hij, omdat Dana nu bijzonder aardig doet, in zou stemmen met de UFC.

UFC wil zoveel mogelijk vechters uit Amerika in de ring terwijl de rest van de wereld mondjesmaat een kans krijgt (Afhankelijk van hoe goed ze Dana’s ass kissen)

De UFC gaat allang niet meer over de beste vechters ter wereld en dat vind ik heel jammer…

My thoughts… (voordat iedereen mij direct begint aan te vallen)



zo denk ik er ook over:thup:

chief108
03-08-2009, 10:54
:stupid:

het siert hem wel idd

Remco
03-08-2009, 12:39
UFC brengt inderdaad de meest 'handige' vechters om fanbase te creëren. Kijk naar de overhypedte Bisping. Zelfs Joe Rogan bleef maar doorzeuren over dat geweldige voetenwerk van hem, en BOEM weg hype!