PDA

View Full Version : Joe Silva Talks Gegard Mousasi: "We Never Even Made an Offer to Mousasi"



Tony
07-08-2009, 10:37
"I just touched base with Joe Silva and he explained this is basically what happened regarding Mousasi:"

"Mousasi called him Saturday because he suspected he had been lied to by his manager, Appy Echteld, regarding an offer of $40,000/$40,000 from the UFC and then encouraged to accept an offer from Strikeforce. According to what Mousasi shared, that amount was less than half of the purse agreement he had with Affliction but he trusted his manager and signed with Strikeforce. The UFC would have honored the Affliction deal of $125,000 purse plus win bonus had Mousasi signed with them."

"Contrary to the claim made today by M-1 that Mousasi was on the phone during negotiations with Joe Silva for his services, Joe adamantly denies that is true. Had that been the case, there would have been no reason for Mousasi to call Joe to question Echteld’s claim of a $40,000/$40,000 offer from the UFC."
-- CindyO (who's affiliated w/ Zuffa) on the UG with quotes from UFC's Joe Silva
(http://www.mixedmartialarts.com/?go=forum_framed.frame&forum=1&thread=1502915&page=1&pc=22)

[UPDATE] Carmichael Dave post's the official story on the Sherdog forums (http://www.sherdog.net/forums/f2/joe-silva-we-never-even-made-offer-mousasi-1028094/):

"So the 40/40 figure was obviously erroneous, right?"

"Not only did we not make an offer, but we would’ve assumed his Affliction contract and its terms. So whatever Affliction was paying him, that’s what we would’ve honored, and it was considerably more than 40/40," Joe Silva said." Editorial Note by Brent Brookhouse: Bottom line: M-1 lied to Mousasi to get him to sign a deal they wanted him to sign. They looked out for their own interests instead of his. They violated their duty to the client. The fact that Joe said they didn't make an offer is actually worse. It means that rather than lying about the numbers offered they cut off any potential negotiations by claiming a poor offer was made before the UFC had a chance to establish a starting point for negotiations.

chief108
07-08-2009, 10:40
:wink:

Vitor Belfort
07-08-2009, 10:49
Vreemde zaken of gewoon moddergegooi?

dirk5
07-08-2009, 10:50
Het lijkt tegenwoordig meer om dit gedoe er om heen te gaan dan het vechten zelf....

jammer.

dimitri
07-08-2009, 11:00
Wat een soap is dat toch altijd

Tony
07-08-2009, 11:03
Het lijkt tegenwoordig meer om dit gedoe er om heen te gaan dan het vechten zelf....

jammer.

huh hoezo? wordt er dan ook nog gevochten?

m-m-m-m-must see UFC 101..... c-c-c-c-c-can't wait any longer....
n-n-n-n-need MMA

dimitri
07-08-2009, 11:06
huh hoezo? wordt er dan ook nog gevochten?

m-m-m-m-must see UFC 101..... c-c-c-c-c-can't wait any longer....
n-n-n-n-need MMA

Ik heb er even genoeg van na die 8 uur durende Sengoku nachtmerrie met slechte judges en nog slechtere judges decisions !

steftheboxer
07-08-2009, 11:41
ai hoop niet dat dit waar is...gun Gegard het beste in zijn carriere en of dat nu bij Strikeforce, Dream of de UFC is mij maakt het niet uit..

Misschien kan hij zelf reageren aangezien hij ook columns schrijft voor Mixfight?

Ralph
07-08-2009, 12:30
hmmm... klinkt shady. Maar het feit dat er steeds meer drama rondom MMA komt met contracten enzo wijst er alleen maar op dat de sport echt volwassen begint te worden. Lijkt wel voetbal of de NBA zo met al die 'transfers' en geruchten!

Ivo C.
07-08-2009, 12:43
The game is called hyping...

Sendur
07-08-2009, 12:53
ECht gewoon kut dit gezeik allemaal.

Fuck off man gewoon iedereen naar de UFC en klappen maar!!!!

mossad
07-08-2009, 12:57
Ik dacht dat Echteld zich had teruggetrokken uit de vechtsport, maar hij trekt inmiddels aardig aan de touwtjes. Ik las dat Bas Boon voorheen voorheen ook in Fedor's management zat en bezig was hem in K-1 een gevecht te laten draaien. Ben benieuwd wat de heer Boon vindt van de huidige M1 vs UFC situatie.

On a sidenote: Ik zag op youtube een mma training geleid door Apy uit 2002 en het ziet er naar uit dat hij zelf ook zeer behoorlijk kan grondvechten.

YouTube - MMA training by A. Echteld - Curacao 2002 (http://www.youtube.com/watch?v=sPpuLJ17LPQ)

BJJCORE
07-08-2009, 14:03
Wat mij een beetje opvalt is dat als zo'n bericht wordt gepost we allemaal een beetje bedenkelijk zitten te doen maar als M-1 iets zegt we het maar geloven en dan zeggen #$@% UFC. Sommige mensen hebben hier duidelijk een voorkeur voor M-1 en sommige voor UFC maar weinig mensen die echt objectief zijn. Nu is het weer opeens moddergooien maar als meneertje Fedor iets zegt dan zou het zo van Jezus af kunnen komen en luisteren we met open mond. Beetje hypocriete zooi hier.... (maar wel leuk om te lezen allemaal hahaha)
Ik wil hier niemand mee aanvallen maar het valt me gewoon op als ik hier dingen zit te lezen. Maargoed daar is een forum voor dus iedereen mag zijn mening geven. Persoonlijk zal mij het een zorg wezen waar iemand een contract tekend, als ik hem maar kan zien vechten. Ik krijg persoonlijk geen rode cent van iemand zijn contract :)
Dat gezeik met contracten is niet iets van de laatste tijd maar was ook al in de tijd van Pride. Laat staan dat je ook eens een keer op tijd betaald wordt. Hoelang moeten sommige vechters wel niet wachten tot ze een keer geld krijgen van K-1.
Als Mousasi zelf heeft gebeld...good for him en als het waar is zou ik balen als ik hem was. Zo niet heb je een goede deal bij Strikeforce.... hoe dan ook zien wij hem wel weer vechten.

Sendur
07-08-2009, 20:47
Echteld teruggetrokken uit de vechtsport? Hij is al heel erg lang zeer nauw betrokken bij Fedor en M-1. Heeft al zeer lang nauwe banden met - voor zover ik weet met name - de Russische scene.
Vadim Finkelchtein wordt overal genoemd als manager van Fedor, maar volgens mij doen Vadim en Apy dat samen.



Laatste tijd met het gedoe omtrent M-1, Fedor en UFC waren er toch al behoorlijk wat mensen die afgaven op M-1 hoor.

Ik ben gewoon pro UFC hun hebben de sport neergezet waar hij nu staat.

Ik vindt dat m-1 gewoon niet zo veel moet zeiken, Fedor had al lang en breed UFC HW champion kunnen zijn.

Wat betreft M-1, vindt het echt een goede organisatie die zichzelf goed kan redden en veel europese dingen doet maar met maar echt 2 bekende vechters.

Mousasi en Fedor.

Ze doen goede zaken met dat m-1 challenge gedoe en vind het een goed idee mja UFC blijft toch echt de top van de food chain!

Ivo C.
10-08-2009, 12:52
Weinig reacties hier op dit topic trouwens. Ik vind het nogal wat als een vechter door zijn manager wordt voorgelogen.

Is er al meer bekend hieromtrent? Want kan me zo voorstellen dat het - indien het waar is - gevolgen heeft voor de relatie tussen Mousasi en M-1.
I think we can't get the complete insight.
A manager is trying to protect the fighter.
Imo he needed to react quick and got him a fight that is not bad. Strikefore LHW belt.
After that fight many things can happen.

Don't forgett what Mousasi said himself. He doesn't want to go to the UFC yet...

Ivo C.
10-08-2009, 12:59
I think Mousasi might have changed his thoughts about the UFC if they would pay him a lot more than Strikeforce.
Yes that makes sense.
Maybe after the fight and the super Hulk tournament he can go back to negotiations...

dirk5
10-08-2009, 14:48
Heb gelezen dat ie bij strrikeforce voor 3 gevechten getekend heeft.

Ivo C.
10-08-2009, 14:59
Heb gelezen dat ie bij strrikeforce voor 3 gevechten getekend heeft.
I didn't know that.
Hopefully there is no champions clause...

michaell
10-08-2009, 16:20
Als ik me niet vergis zou Gegard nu sowieso niet naar UFC mogen gaan aangezien hij nog een paar partijen bij DREAM moet vechten terwijl UFC streng met exclusivity is.

Ivo C.
10-08-2009, 20:11
Hoeveel partijen moet hij nog bij DREAM dan? Alleen het toernooi nog?
I think yes.
Maybe some fights at the New years eve...