PDA

View Full Version : UFC 106: Tito Ortiz vs Mark Coleman ‘confirmed’ for Nov. 21



Tony
19-08-2009, 13:27
UFC 106: Tito Ortiz vs Mark Coleman ‘confirmed’ for Nov. 21 (http://mmamania.com/2009/08/18/ufc-106-tito-ortiz-vs-mark-coleman-confirmed-for-nov-21/)

By: MMAmania (http://mmamania.com/author/admin/)
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2009/08/tito_ortiz_coleman.jpg


Former light heavyweight champion Tito Ortiz is set to make his return to the Octagon opposite the first-ever heavyweight champion for the promotion, Mark Coleman, at UFC 106 from the Mandalay Bay Events Center in Las Vegas, Nevada, on Nov. 21.


Mike Disabato, founder of MMA Authentics and long-time friend/training partner of Coleman, today “confirmed” the rumored 205-pound match up via Twitter.com (http://twitter.com/cagefightermike). No official announcement has come from the promotion … yet.
However, company president Dana White indicated on numerous occasions that this is the showdown that fans could expect to see in the coming months.


“The Huntington Beach Bad Boy” is coming off major spinal fusion surgery to correct a back problem that plagued him in his most recent bouts. His last appearance was in May 2008 — a unanimous decision loss to now 205-pound champion, Lyoto Machida.


It’s been more than a year since Ortiz saw action in that performance, which had him in trouble early only to nearly finish it with a triangle-to-armbar transition that “The Dragon” barely escaped.


After the loss, it appeared that the decade-long tumultuous relationship between Ortiz and White had finally reached its breaking point; however, the pair was able to miraculously mend fences just last month and put their difference aside to start making money together once again.

Ortiz has three wins, two defeats and one draw since he returned to action in 2006 from a brief hiatus. And those three victories have come at the expense of a past-his-prime, Ken Shamrock (twice), and a controversial split decision over Forrest Griffin.


Whether or not a surgically repaired back will help him return to form and make a serious run at the light heavyweight championship remains to be seen. His latest journey begins against “The Hammer.”


Coleman recently notched his first win inside the Octagon in more than 12 years with a unanimous decision over Stephan Bonnar at UFC 100. “The Godfather of Ground and Pound” leveraged his strong wrestling background to takedown the “American Psycho” and keep him there, landing repeated blows from the top position.


The 44-year-old UFC Hall of Famer dropped his return to the Octagon to Mauricio “Shogun” Rua at UFC 93: “Franklin vs. Henderson” earlier this year. Coleman ended up on the wrong end of a third round technical knockout, which he felt was an unjust stoppage. It marked his first fight inside the Octagon since 1999.


Coleman has vowed that with the proper training and conditioning that he will only get better. He’ll get to put that training and cardio to the test against Ortiz, who has excelled in that department ever since gassing in a fight against Frank Shamrock almost a decade ago.


Stay tuned to MMAmania.com for more on UFC 106 as the fight card develops.

Ivo C.
19-08-2009, 13:35
not a really interessting match up...

NielsN
19-08-2009, 13:56
:fp:

Vreselijk.

superfreak
19-08-2009, 14:07
Veel worstel technieken en gnp. zou niet zitten wachten op een sub.

Tony
19-08-2009, 15:09
Ben ik dan de enige die wel een stukje amusementswaarde ziet in deze partij?

Wel balen dat ze tegen elkaar moeten.. ik zie coleman graag winnen en tito ook..

Jawel mannen, jullie lezen het goed... ik zie beide vechters graag in de kooi.

superfreak
19-08-2009, 15:22
Ben ik dan de enige die wel een stukje amusementswaarde ziet in deze partij?

Wel balen dat ze tegen elkaar moeten.. ik zie coleman graag winnen en tito ook..

Jawel mannen, jullie lezen het goed... ik zie beide vechters graag in de kooi.

je bent zeker niet alleen. Denk dat het al zo wel een harde partij wordt. Ze willen beide iets bewijzen. Ik zou ook niet durven zeggen wie hier gaat winnen. zou wel lelijk zijn als Tito gelijk bij z'n debut verliest.

Vraag me af tegen wie zien jullie Tito liever als eerst staan dan?

Tony
19-08-2009, 15:28
rematch met evans

Tony Galento
19-08-2009, 16:57
Ben ik dan de enige die wel een stukje amusementswaarde ziet in deze partij?

Wel balen dat ze tegen elkaar moeten.. ik zie coleman graag winnen en tito ook..

Jawel mannen, jullie lezen het goed... ik zie beide vechters graag in de kooi.

Ik ook. Ik zie Coleman sowieso graag vechten.

a.s.c.
19-08-2009, 17:19
ik vind het ook wel een leuke matchup

marcelt
19-08-2009, 17:23
Kan allebei de kanten op. Ik kan me voorstellen dat het heel saai wordt, veel hangen en liggen, maar misschien wordt het ook wel een mooie slaanderij. We zullen zien. Ik verwacht toch eerder het eerste.

sikkwitttet
19-08-2009, 17:25
leuk om het oude ufc gevoel nog eens te beleven.
maar eerlijk gezecht het oude ufc gegoel boeide mij niet. wil het oude pride fc gevoel terug.
ik zeg sakuraba vs silva.

Sendur
19-08-2009, 17:31
we zien wel wat het word.

Als tito slim is pakt hij hem staand en gebruikt hij zijn worstel skills juist om het gevecht staande te houden.

Wiseguy
19-08-2009, 17:31
Coleman word wel onderschat. Stephan Bonnar is niet de minste en het bijna 3 rondes overleven tegen shogun kunnen ook niet veel mensen hem navertellen.

Bij het pride gevoel kan ik me helemaal aansluiten. Ben afgelope week begonnen ze weer terug te kijken in de late uurtjes. Sakuraba en vovchanchyn waren nog eens epische vechters in de begintijd van pride. Was ook even vergeten hoe goed Herring was!

TOON
19-08-2009, 18:28
vanuit amusementswaarde en nostalgie een leuke pot, maar denk dat het oersaai wordt...

blazin.arr0w::::
19-08-2009, 18:33
Denk niet dat het saai wordt, maar van mij hoeft die partij niet.

Ivo C.
19-08-2009, 20:20
I read all the posts and have to say....
THE MATCH IS STILL BOOOOORRRRIIIIING :D

el bastardo
19-08-2009, 20:41
*gaap* What's next? Hulk Hogan vs Andre the Giant? (opgegraven en wel) Beide heren hebben een mooie carriere gehad en alle respect daarvoor, maar Coleman heeft in zijn vorige partij toch wel laten zien dat het tijd is om te stoppen. Tito is de reden waarom Jenna, die ook al aardig uitgemergeld begint te raken, een aantal keer in beeld zal komen, dus die heeft nog iets van meerwaarde.
M.a.w. ik zit hier niet echt op te wachten...

marcelt
19-08-2009, 22:38
Wel laf van Tito om tegen een oude kerel te gaan vechten.

FF dimmen he over ouwe kerels enzo :mad:

Guile
19-08-2009, 23:31
Wel laf van Tito om tegen een oude kerel te gaan vechten.

Doet ie wel vaker anders. Maar tito pakt deze wel op tko, gokje :D

Jochem
19-08-2009, 23:41
coleman op decision.

ZakKa!
20-08-2009, 00:02
Had niet verwacht tito terug te zien in de ufc

Joris
20-08-2009, 13:31
doe dan evans vs tito en coleman vs jardine ofzo..

Tony
20-08-2009, 14:03
maar Coleman heeft in zijn vorige partij toch wel laten zien dat het tijd is om te stoppen

Toen ie won van Stephen Bonnar?

Mythildor
20-08-2009, 22:44
Tito wint!

En niet zo zuining. Ortiz gaat hem de 6 hoeken van die kooi laten zien.