PDA

View Full Version : Jullie mening UFC / Pride FC bouts



Mythildor
21-08-2009, 00:14
Aangezien ik de afgelopen weken o.a. gebruikt heb om al mijn CD`s - DVD`s en m`n complete harde schijf op een externe harde schijf (1TB) weg te branden en ik daarmee alle PRIDE FC events en alle UFC events (vanaf UFC 31) mooi bij elkaar heb staan, stel ik jullie de vraag:

Wat is volgens jullie binnen de UFC en PRIDE organisaties de top 5 van de meest spannende, de beste en de meest gewaardeerde MMA partijen?

In willekeurige volgorde kom ik tot:

Liddell vs Jackson (Pride Final Conflict 2003)
Bonnar vs F. Griffin 1 (The Ultimate Fighter 1 Finale)
Tyson Griffin vs Clay Guida (UFC 72 Victory)
Fedor vs Crocop (Pride Final Conflict 2005)
Arlovski vs Pedro Rizzo (UFC 36 Worlds Collide)

GerritTonijn
21-08-2009, 00:17
Fedor VS noguaira (ofzo) 1.

Tony
21-08-2009, 00:58
sakuraba vs royce gracie
takada-rickson gracie (als takada gewonnen had dan zou mr sakikaraba per direct gestopt zijn met pride fc)

stiffler
21-08-2009, 09:06
sakuraba vs royce gracie
takada-rickson gracie (als takada gewonnen had dan zou mr sakikaraba per direct gestopt zijn met pride fc)

damn... dat waren nog een partijen...

Waar is die tijd gebleven :(

Tony
21-08-2009, 10:00
TTT (kan een leuk topic worden met mooie memoires)

Garcia
21-08-2009, 10:12
Ben het met Tony eens, dat waren nog eens partijen!

Of wat te denken de partijen tussen Fedor en Nog pfff prachtig!!
Of Wanderlei vs Jackson ... die knieen .. oppermachtig!!
Tja en toch Fedor vs Randleman ... na die keiharde slam op z'n hoofd/nek dan toch de partij weten te winnen!!

Ach zo kan ik wel doorgaan met het lijstje!

Italian*Berlusconi*
21-08-2009, 10:16
Pride / K1 Dynamite 2002!!!! blijft imo het mooiste evenement allertijden met super matchups qua MMA en K1. Nog steeds kippevel als ik alleen al de intro van deze show zie, openlucht stadion met 100.000 duizend man erin, de fakkel die door Pa Gracie gebracht word en ala de olympische spelen aangestoken word.... ik ga hem zo weer ff kijken haha

Big Nog vs Bob Sapp blijft een klassieker!
Yoshida vs Royce Gracie ondanks de vage uitslag ook een gafe grappling pot!
Sem Schilt vs Ernesto Hoost
CroCop vs Sakuraba
Lloyd van Dams vs Goodridge ook al won Goodridge erg makkelijk.

Oorspronkelijk zou Venetiaan tegen Wanderlei uitkomen maar werd uiteindelijk toch Matsui en Wanderlei kreeg een makkelijke tegenstander die zijn eerste MMA partij deed.

Dit evenement blijft imo 1 van de beste qua partijen, opzet en grootte.

Damn wat mis ik Pride FC.........

Italian*Berlusconi*
21-08-2009, 10:17
YouTube - PRIDE FC SHOCKWAVE Dynamite! Intro Opening Ceremony (The MMA Olympics) (http://www.youtube.com/watch?v=mUcJIlNF5cY)

kippevel ;)

Italian*Berlusconi*
21-08-2009, 10:17
sry was dubbel..

Italian*Berlusconi*
21-08-2009, 10:21
Don Frye vs Jerome LeBanner helemaal vergeten op te noemen...

TOON
21-08-2009, 10:32
wandy vs sakuraba
ook errug vet destijds, twee favorieten tegen elkaar.....en ondanks het feit dat ik wanderlei graag zag winnen, was ik ook altijd ziek van het feit saku zo afgemaakt werd eigenlijk....echt dubbel gevoel altijd....zat vaak te flippen achter m'n pc tijdens zo'n partij!

UFC volg ik eigenlijk pas echt de afgelopen jaren, heb dat nostalgisch gevoel eigenlijk alleen bij Pride partijen....

marcelt
21-08-2009, 10:54
Fedor cro Cop

Wandy cro cop

Wandy Rampage

en Bonnar Griffin is inderdaad ook erg goed

Fedor Big Nog

Mythildor
21-08-2009, 11:00
Don Frye vs Jerome LeBanner helemaal vergeten op te noemen...

Idd. Met 1 van de hardste KO`s die ik ooit gezien heb.

Helemaal met je eens dat dit het mooiste grote MMA event is dat ik ooit gezien heb met werkelijk alles erop en eraan. Nu moet ik zeggen dat de heren Steven Quadros en Bas Rutten daar ook voor een groot deel voor gezorgd hebben. Hun commentaar was ook geweldig!

Mythildor
21-08-2009, 11:03
Ow ja... En uiteraard de Pride FC intro song! Dat maakt het kippevel compleet

Tony
21-08-2009, 11:18
shogun-arona was ook wel heftig.. niet heel bijzondere partij... wel erg aggressieve Shogun toen.

maar vooral het stukje revanche tussen chutebox en Brazilian top team was te gek. (wandy verloor eerder van arona)

jasfro
21-08-2009, 11:59
1. Couture vs Sylvia
2. Fedor vs Nogueira I
3. Shogun vs Arona
4. Jones vs Bonnar
5. St Pierre vs Hughes II

dietrik
21-08-2009, 12:04
sakuraba vs royce gracie



Nou, nou. Buiten dat die parij anderhalf uur duurde gebeurde er verder toch bar weinig.

Verder is Pride de shit natuurlijk. Heb alle gala's hier op de pc staan.
Geen partij van wandy was saai, Nog vs sapp. De partijen van Fedor. De ko van Arona op Ninja. De partijen van Herring (winst of verlies, altijd spektakel). Te veel om op te noemen eigenlijk.

Tony
21-08-2009, 12:07
Nou, nou. Buiten dat die parij anderhalf uur duurde gebeurde er verder toch bar weinig.

Verder is Pride de shit natuurlijk. Heb alle gala's hier op de pc staan.
Geen partij van wandy was saai, Nog vs sapp. De partijen van Fedor. De ko van Arona op Ninja. De partijen van Herring (winst of verlies, altijd spektakel). Te veel om op te noemen eigenlijk.

Dan mis je denk ik de hele essentie van die partij...

Je moet dit zien als een mijlpaal in een eeuwig durende concurrentiestrijd tussen braziliaans jiu jitsu en all japan wrestling...

En er gebeurde toch stiekem wel heeeel veel in die partij...

Geweldige pot was het... inclusief de dubbele mongolian chops en cartwheels

Wiseguy
21-08-2009, 12:18
Nog een paar uit de oude doos


Carlos Newton vs Sakuraba Wat was dat mooi om te zien op de grond
Renzo Gracie vs Sakuraba
Crocop vs Nogueira 2 rondes lang mishandeling en dan toch die armbar
Don Frye vs Takiyama WAT EEN GEVECHT!!!
Wandy vs Sakuraba 1, 2 & 3

Tony
21-08-2009, 12:23
Gomi-Diaz (hell yeah)
Crocop-Silva (2e partij)

Tony
21-08-2009, 12:24
zie net dat sean sherk ook in pride geknokt heeft.. ik wist dat niet.. jullie wel?

hier een gedeelte

YouTube - Sean Sherk vs Ryuki Ueyama - PRIDE - Bushido 2 (1/2) (http://www.youtube.com/watch?v=jS1SBeJnsfQ)
YouTube - Sean Sherk vs Ryuki Ueyama - PRIDE - Bushido 2 (2/2) (http://www.youtube.com/watch?v=GbQ3Tlbmf5s&feature=related)

Tony
21-08-2009, 12:25
Silva- Chonan (flying leg scissor)
Jackson-Arona (headbutt-slam)

Tony
21-08-2009, 12:27
gomi-aurelio (dit is toch die partij met die uitbarsting van gomi op het einde?)

Tony
21-08-2009, 12:31
Jens Pulver- Kenji Arai :)

ICON
21-08-2009, 12:33
hendersson big nog is een van mn favorieten

The Bulldog
21-08-2009, 12:40
cro cop - fedor......... toen was is heeel gespannen...was ik al dagen mee bezig ...

super....

Italian*Berlusconi*
21-08-2009, 12:51
even offtopic... heeft iemand toevallig de US uitzending van Shockwave 2002? ik heb de japanse avi omgezet naar dvd maar heb hem toch liever met Stevie Q en Bas Rutten als commentatoren... pm me please ;)

Herring was echt een beest in Pride, tegen big Nog was echt een super partij!
Binnenkort maar weer is de Pride serie gaan bekijken, zoveel klassiekers dat ik ze niet eens meer allemaal weet haha

dimitri
21-08-2009, 13:34
Big Nog vs Crocop moet erbij, en zeker Lil' Nog vs Shogun (beste MMA partij ooit, zeker in contrast met dat slugest Griffin Bonnar die jij erop wil zetten)

sikkwitttet
21-08-2009, 13:38
x2 bij bijna iedereen.

maar sapp vs nog, dat liet mij zien hoe vet grappling is.en dat vanaf je rug vechten ook effectief kan zijn, en nog veel meer.
en toen ook echt dat gaan trainen. en nu vind ik het ook niet meer erg als ik op mijn rug lig.denk dan tijdens partij aan die partij en denk, zolang hij niet te hard mept of mij subt. maak ik nog steeds een kans:P


GEweldig die pride shit

Pepe the Ice-Murderer
21-08-2009, 13:58
Fedor vs Crocop
Wanderlei vs Rampage 1 en 2
Fedor vs Nogueira
en zooooo veel andere

Mythildor
21-08-2009, 14:01
even offtopic... heeft iemand toevallig de US uitzending van Shockwave 2002? ik heb de japanse avi omgezet naar dvd maar heb hem toch liever met Stevie Q en Bas Rutten als commentatoren... pm me please ;)

Herring was echt een beest in Pride, tegen big Nog was echt een super partij!
Binnenkort maar weer is de Pride serie gaan bekijken, zoveel klassiekers dat ik ze niet eens meer allemaal weet haha

Die heb ik ;)

95% van alle Pride FC events heb ik met Bas en partners

Mythildor
21-08-2009, 14:07
Nog een paar uit de oude doos

Carlos Newton vs Sakuraba Wat was dat mooi om te zien op de grond


Damn... Idd, hoe kon ik die vergeten.

1 van de meest high level groundgames die ik ooit gezien heb.

Welke partij ook meesterlijk was, was de partij van Matt Hughes tegen Frank Trigg.

Trigg die Matt in het kruis raakt en vervolgens helemaal op Hughes losgaat. Matt die het in ronde 1 nog weet te keren en het legendarisch vet afmaakt.
Ik heb totaal niks met Matt Hughes maar deze partij verdiende dik respect!

d3mon1977
21-08-2009, 15:13
Die heb ik ;)

95% van alle Pride FC events heb ik met Bas en partners

Ik moet het ook nog ergens hebben.
heb alle pride's en ufc.
(MAM releases en andere)

FOCUS
21-08-2009, 15:16
wanderlei vs cro cop inc opkomst en stare down

Mythildor
21-08-2009, 15:41
wanderlei vs cro cop inc opkomst en stare down
De eerste ontmoeting of de tweede? Ikzelf vond de 2e iets minder fijn eigenlijk ;)

skyNET
21-08-2009, 16:51
Sanchez - Guida UFC 95

Nog niet zo lang geleden supervette pot.

http://i43.tinypic.com/2rnd6s9.jpg
http://ufc-gifs.com/ultimate_fighter_final/Diego_headkick.gif
http://ufc-gifs.com/ultimate_fighter_final/diego_brawl1.gif

Tony
21-08-2009, 16:53
of Guida vs garcia

GerritTonijn
21-08-2009, 17:11
Sanchez - Guida UFC 95

Nog niet zo lang geleden supervette pot.

http://i43.tinypic.com/2rnd6s9.jpg
http://ufc-gifs.com/ultimate_fighter_final/Diego_headkick.gif
http://ufc-gifs.com/ultimate_fighter_final/diego_brawl1.gif

dat was ook niet tijdens ufc 95, maar tijdens de The Ultimate Fighter 9 Finale (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ultimate_Fighter:_United_States_vs._United_Kin gdom_Finale)

GerritTonijn
22-08-2009, 00:59
Als ze nou in HD waren zou ik ze misschien nog kopen...kheb ze nu ook allemaal op mn pc..echter in mwa-mwa kwaliteit.

zjoerd
22-08-2009, 01:35
Gomi vs pulver
Silva vs mezger
Silva vs Henderson Wand was toen echt onverslaanbaar en naar mijn idee maakte Hendo het hem nog aardig moeilijk!

T15Boxing
22-08-2009, 02:02
Een wat oudere. Pele vs Carlos Newton. Back and forth partij met van alles te zien.

http://www.youtube.com/watch?v=kAgaXAL_VO4

dietrik
23-08-2009, 15:46
Gomi vs pulver
Silva vs mezger
Silva vs Henderson Wand was toen echt onverslaanbaar en naar mijn idee maakte Hendo het hem nog aardig moeilijk!

Geweldige partij ook! De stare down was ook fantastisch...Silva die zo kwaad mogelijk kijkt en Henderson die er maar een beetje om lacht.

Briant
23-08-2009, 16:59
Ik voeg de volgende partijen toe, de anderen die genoemd zijn zijn stuk voor stuk goede partijen:

Diego Sanchez - Karo Parisyan
Diego Sanchez - Nick Diaz
Shinya Aoki - Akira Kikuchi
Shinya Aoki - Caol Uno

T15Boxing
23-08-2009, 17:05
Weer Newton(hij had echt mooie wetstrijden): Sakuraba vs Newton is ook een topper. Dat was echt de eerste keer dat ik een grappling partij kon waarderen.

Fyodor
23-08-2009, 17:30
cro cop - fedor......... toen was is heeel gespannen...was ik al dagen mee bezig ...

super....

Same here. Ik zag die partij pas zondagavond laat en weet nog dat ik de hele 1e ronde zat te trillen. Was zó zenuwachtig! :ehhh:
In ronde 2 en 3 gekalmeerd toen Fedor het initiatief volledig had.

5 partijen is echt te weinig, hier een greep:
Fedor vs Fujita
Nog vs CroCop
Nog vs Bob Sapp
Wanderlei Silva vs Rampage 2
Fedor vs Nog 1
Sakuraba vs Royce & Renzo
Shogun vs Rampage

Uit de UFC heb ik (nog?) niet veel van die historische partijen. Couture vs Sylvia en Chuck vs Wanderlei zijn wel van die partijen die ik nog wel eens terugkijk.

Wiseguy
24-08-2009, 14:31
Deze is ook erg leuk hahaha

http://video.google.com/videoplay?docid=6589696161724090945

FOCUS
24-08-2009, 14:39
zucht PRIDE...goeie ouwe tijd

Italian*Berlusconi*
26-08-2009, 20:34
ttt voor de kippevel momentjes ;)