PDA

View Full Version : Silva naar HW?!



NielsN
21-08-2009, 00:35
:eek:


Anderson Silva wants big-money event fights. And he's willing to work at heavyweight to make sure they happen.

Prior to Silva's flooring Forrest Griffin earlier this month in Philadelphia, SI.com confirmed that Silva's representatives had spoken with Zuffa about the heralded UFC middleweight champion moving up to heavyweight for the first time in his career.

Not only that, they already had an opponent in mind: Frank Mir.

Disinterested by middleweight contenders Nathan Marquardt, Demian Maia and Dan Henderson, and unwilling to fight close friend Lyoto Machida at light heavyweight -- where Silva could conceivably knock off challengers and make a disaster out of the UFC's marquee division -- "The Spider" needs new, challenging scenarios to stay motivated. A move to heavyweight would certainly achieve that, and according to Silva's manager Ed Soares, the UFC was receptive to the idea.

Based on longevity and dominance, the label of MMA's best fighter has arguably belonged to Russian heavyweight Fedor Emelianenko for the past few years. However, the gap between Emelianenko and Silva has closed to a photo finish. And if the UFC can be convinced tha a move to heavyweight is the right plan as 185 sorts itself out, Silva could set himself up to supplant Emelianenko as the sport's best.

It would indeed be impressive for a former world champion at 167 pounds to climb all the way to heavyweight. If he gets his way and beats Mir, that would set up blockbusters against Mirko "Cro Cop" Filipovic, or, dare we say it, Brock Lesnar, a fight Silva would accept if the money is right.Anderson Silva vs. Frank Mir? - MMA News (http://www.mixedmartialarts.com/mma.cfm?go=news.detail&gid=183039)

http://sportsillustrated.cnn.com/2009/writers/josh_gross/08/20/anderson.silva.heavyweight/index.html

iconian
21-08-2009, 00:42
een goede keus, MMA begon ook met het idee om vechters niet alleen met verschillende technieken, maar ook verschillende gewichten en maten tegenover elkaar te zetten. Mousasi is ook van MW naar HW naar LHW en nu weer terug naar HW aan het gaan. Laat je alleen maar zien dat je de beste in je sport bent, door op meerdere gewichten tegen goede vechters uit tekomen.

Sendur
21-08-2009, 01:24
Lijkt me wel cool!

x2!!

oliebol
21-08-2009, 01:38
klinkt vet, alleen ben bang dat iemand als Lesnar gewoon te zwaar voor hem zou zijn qua kracht en massa. Zou het zonde vinden om hem van zo iemand te zien verliezen.

Mr 1 Leg
21-08-2009, 07:18
x2!!x3

Gary
21-08-2009, 07:45
wtf, al me 'speculatieve what if' mma fantasieën komen uit

Bolletje
21-08-2009, 10:33
Lijkt me niet zo'n goed idee van Silva, een ofwel vrij lichte of hoogstwaarschijnlijk wat vadsige striker tegen Mir.

LJ Silver
21-08-2009, 10:45
minimum gewicht om heavyweight te vechten is 206 pound, van middleweight 185 is dat 21 p omhoog (9,5 kilo).
Lesnar is 36 kilo zwaarder...

NielsN
21-08-2009, 10:52
Tegen Mir is Silva denk ik favoriet.

Die grote jongens (Carwin, Lesnar etc.) zijn denk ik ook iets teveel van het goede, maar ik zou dat wel heel graag zien! Hij is denk ik enorm veel sneller en technischer, dus als hij uit die grote klauwen weet te blijven...

Of op submission...

Ik wil het wel meemaken!

(bovendien, de redenering in dat stukje klopt helemaal: die andere twee gewichtsklasses zijn geen goed idee om in door te gaan: middengewicht is niet interessant en op LHW zou hij alle contenders slopen)

Vitor Belfort
21-08-2009, 10:53
Silva's normale gewicht zit toch rond de 210-220 lbs? Maar snelheid speelde hem geen parten tegen Grifffin op dat gewicht. Mir zou hij ook wel eens kunnen pakken!

Emilio
21-08-2009, 11:20
lijkt me een heel vet experimtent.

Tony
21-08-2009, 11:27
Waarom komt silva niet gewoon nog een keer een rematch doen tegen Marquardt... ik denk serieus dat Marquardt de tools heeft om hem te pakken... Hij is zoveel beter geworden de laatste tijd.

De man van 14K
21-08-2009, 11:31
ik ben benieuwd, stel dat Shogun echt in zijn oude doen zou komen dan zou dat toch ook wel een vette partij kunnen worden? En waarom niet Dan Henderson.
Ik denk wel dat Anderson zou winnen maar toch, het zou toch een vette pot zijn?
Eerst die hobbels nog even nemen dan maar verder met je experiment naar HW.

Sendur
21-08-2009, 11:33
minimum gewicht om heavyweight te vechten is 206 pound, van middleweight 185 is dat 21 p omhoog (9,5 kilo).
Lesnar is 36 kilo zwaarder...

je vergeet dat Silva standaard op de 218 loopt

kooivechter
21-08-2009, 11:53
tof denk trouwens ook dat hji wel van Mir kan winnen. Brock is denk ik te zwaar, maar als hij hem een keer goed weet te raken, dan heeft brock ook een probleem. Een partij tegen crocop zou vet zijn!

FOCUS
21-08-2009, 11:56
ik denk dat Silva in die HW zn dominantie kwijt zal zijn

raveboy
21-08-2009, 13:58
Of het gaat zoals bij Roy Jones Junior, of zoals bij Tyrone Spong.
Ik hoef het niet te zien ( alleen wat losse partijen misschien, maar niet definitief)
In LHW zitten genoeg leuke partijen voor hem, zonder voor de titel te moeten vechten kan hij hier toch wel tegen vechten?
Hoelang heeft Machida moeten wachten?

dimitri
21-08-2009, 14:16
Waarom komt silva niet gewoon nog een keer een rematch doen tegen Marquardt... ik denk serieus dat Marquardt de tools heeft om hem te pakken... Hij is zoveel beter geworden de laatste tijd.

Nadat Maia hem in slaap gechoked heeft zal hij zel wel beseffen dat hij nog wat meer training nodig heeft!

NielsN
21-08-2009, 14:18
Nadat Maia hem in slaap gechoked heeft zal hij zel wel beseffen dat hij nog wat meer training nodig heeft!

x2 :)

Mythildor
21-08-2009, 14:23
Lol. Mir pakt Silva dus 100% zeker weten

jasfro
21-08-2009, 14:32
Griffin verliest eerst zijn belt, in zijn volgend gevecht wordt hij vernederd door Silva

Mir verliest eerst zijn belt, in zijn volgend gevecht zal hij vernederd worden door Silva :p

PD_EC
21-08-2009, 18:42
het zou wat zijn mir vs silva . laat maar komen die partij

GerritTonijn
21-08-2009, 18:47
Griffin verliest eerst zijn belt, in zijn volgend gevecht wordt hij vernederd door Silva

Mir verliest eerst zijn belt, in zijn volgend gevecht zal hij vernederd worden door Silva :p

Mir heeft anders wel TOP K-1 Striking skills!

Frank Mir