PDA

View Full Version : Belgian fighter Cindy Dandois says she's ready for "Cyborg"



Bosco Baracus
21-08-2009, 20:20
Having defeated Marloes Coenen, Belgian fighter Cindy Dandois says she's ready for "Cyborg"

by John Morgan on Aug 21, 2009 at 9:20 am ET
http://mmajunkie.com/dyn/images/fighters/cindy-dandois-2.jpgFor a brief period in women's MMA, it seemed the fashionable thing to do was to call out fan favorite Gina Carano (7-1).

Everyone wanted a piece of "The Face of Women's MMA," knowing that a win could catapult them to instant stardom.

For Belgian fighter Cindy Dandois (1-0), Carano's just the start. Dandois, whose lone career win came against Strikeforce's top female contender Marloes Coenen (16-3), wants Carano, slugger Erin Toughill (10-2-1) and, oh yeah, champion Cristiane "Cyborg" Santos (8-1).

"My goal is to fight Gina Carano, Erin Toughill and 'Cyborg,'" Dandois recently told MMAjunkie.com (http://mmajunkie.com/) through an interpreter. "If Strikeforce decides to give me a fight with one of them, I will train like an animal to show I deserved the shot."

It's a lofty goal, but then Dandois is used to challenges. A top-level judoka and two-time national champion, Dandois proved her grappling talents in both the women's and men's divisions.

"I did fight a few times in the men's division because the competition with the women was too easy," Dandois said. "If I drive more than an hour to a competition I want to fight; I don't care if it is a man or a woman.

"Grappling competition is like training. There aren't many risks involved. If I feel a man is too strong I can always tap. But the truth is: I learn more fighting men from my weight class than fighting women."

Following the birth of her first child, Dandois took up mixed martial arts in order to shed a few extra pounds. Seeking the motivation that only an impending fight could bring, Dandois asked her brother to help find her a few amateur fights. Instead, she ended up facing eight-year veteran Coenen.

"A fight is a fight," Dandois told M-1 Global following the win. "We made a good gameplan, and it worked."

With her confidence still riding high following the January win, Dandois now has her sights set on fighting Strikeforce's top-three women.

"Fact is, I train every day, I work full time and I am a mother," Dandois said. "I don't say that I have to fight Gina or Cris right now. But that is what I want to be growing to. I want to fight everybody who wants to face me.

"I've got nothing to lose because I am doing what I like most. I am showing my children you can do anything, as long you work hard for it. Everybody told me I was crazy to face Marloes Coenen on my first fight. Afterward, everybody told me I did great."

Dandois relaizes she may have to wait in the line that is quickly forming to face Santos. But after beating Coenen, Dandois believes Toughill should be residing at the front of that queue.

"Though I like Marloes Coenen very much, I think Erin deserves a shot at the title before Coenen," Dandois said. "Erin has been fighting more than ten years now. She has beaten Marloes with an amazing knockout, and she did win all of her last fights.

"Also, I have to say Erin gave up a lot to fight. She had to work very hard to go down in weight. And I like the style from Erin; she will always go for the knockout. Though I know not everybody will be happy that am saying this, I think Erin deserves a shot for the title first."

While Strikeforce CEO Scott Coker said Santos' next challenger would likely be Coenen, he also said a future contender would come from an eight-fighter tournament. While Dandois has not yet signed with the organization, she's hoping that she can secure one of the spots in the playoff.

"I think every woman in the 135-pound or 145-pound division wants to fight in Strikeforce," Dandois said. "It is amazing what they have done for women's MMA by putting a female fight in the main event. It would be an honor to fight for Strikeforce.

"Fighting in Strikeforce's tournament would be an amazing experience. I have been training now for less than a year, and I can learn from every fight. If Strikeforce asks me to fight in this tournament I would not hesitate. I would take the possibility to show the world a fighting career isn't finished after two children."

With one stunning upset already to her credit, Dandois is focused on earning more. And Dandois is ready to prove to her children – and the world – that she's just getting started.

"I was reading an article a while ago that was saying that women's MMA would never be popular because woman are stopping MMA after having a baby," Dandois said. "Well I started doing MMA after having my children, so the door to MMA is also open for mothers.

"Training and working hard is the key to success."

John Morgan is the lead staff reporter for MMAjunkie.com.

chief108
21-08-2009, 20:30
yay for our Cindy!!!

Tsuki
21-08-2009, 20:34
rematch tegen marloes dan maar he ..................

tom l
21-08-2009, 20:43
rematch tegen marloes dan maar he ..................

Nee, je vergist je, die heeft ze al verslagen en we weten ondertussen allemaal dat jij Cindy niet moet precies en dat je vindt dat Marloes gewonnen had en dat er een rematch moet komen etc....

Je kan er best mee leren leven vriend, Marloes heeft verloren van Cindy.

Laat ze toch lekker tegen andere tegenstanders proberen en stop met zeuren in elk topic waar geinsinueerd wordt dat Cindy geen eendagsvlieg is of wel degelijk gewonnen had van Marloes.

The Bulldog
21-08-2009, 21:28
zoals ik al in een andere topic zei...

cindy gaat mooi dingen doen in de mma scene....

761217186
21-08-2009, 21:39
Deze meid moet gewoon knokken! ze wil knokken, maar ze kan bijna geen patijen vinden. voor de gasten die het telkens hebben over eendagsvliegen etc.. stop met zuren over eendagsvliegen, regel dan tegenstanders, langs de lijn roepen is altijd lekker makkelijk.

Cindy gaat er komen!

Mephisto
21-08-2009, 21:46
Nee, je vergist je, die heeft ze al verslagen en we weten ondertussen allemaal dat jij Cindy niet moet precies en dat je vindt dat Marloes gewonnen had en dat er een rematch moet komen etc....

Je kan er best mee leren leven vriend, Marloes heeft verloren van Cindy.

Laat ze toch lekker tegen andere tegenstanders proberen en stop met zeuren in elk topic waar geinsinueerd wordt dat Cindy geen eendagsvlieg is of wel degelijk gewonnen had van Marloes.

precies, en wie weet verdient Marloes die rematch later wel... zou het top vinden als Cindy een kans krijgt, daar heeft ze met de overwinning op Marloes minimaal recht op...

Nopain85
21-08-2009, 22:19
Zit niet op deze wedstrijd te wachten , ik denk dat cyborg aan 1 ronde genoeg heeft om cindy te pakken.

Vind cindy haar standup zwaar bagger, op de grond denk ik dat ze wel een beetje op hetzelfde niveau zitten , kwa kracht heeft ze ook niets te vertellen.

Ik denk dat erin toughill de enigste is die cyborg kan verslaan, door haar reach , boks ervaring en ook aardig op de grond kan vechten .

Italian*Berlusconi*
21-08-2009, 22:31
Cindy is niceeeee!!! :P goo cindyy!!!

peper
21-08-2009, 22:52
Ik denk dat Cindy tegen Cyborg echt wel kans maakt . Ze is behoorlijk sterk en technisch.

panther management
21-08-2009, 23:16
Ik denk dat erin toughill de enigste is die cyborg kan verslaan, door haar reach , boks ervaring en ook aardig op de grond kan vechten .

Laat Germaine de Randamie een aantal partijen vechten en ze zal er zeker klaar voor zijn, 2010 zal een mooi jaar worden voor haar mark my words.

Ze gaat bij Extreme Couture trainen vanaf september,ze gaat MMA wereld op z'n kop zetten.

Maar even ontopic Cindy is zeker een topper en verdient een gevecht bij Strikeforce.

Nopain85
21-08-2009, 23:59
Laat Germaine de Randamie een aantal partijen vechten en ze zal er zeker klaar voor zijn, 2010 zal een mooi jaar worden voor haar mark my words.

Ze gaat bij Extreme Couture trainen vanaf september,ze gaat MMA wereld op z'n kop zetten.

Maar even ontopic Cindy is zeker een topper en verdient een gevecht bij Strikeforce.

Germaine gaat het zeker ver schoppen , hopen dat ze het worstelen snel onder de knie krijgt .

Blijft ze daar voor 3 maanden ofzo , of gaat ze daar wonen ?

blackadder
22-08-2009, 00:00
Hoe zit dat nou eigenlijk met die bikini foto shoot?

sikkwitttet
22-08-2009, 00:03
kweet echt heel weinig van vrouwen mma,maar geef het eerlijk toe.ben ook helemaal van mening verandert.vond het eerst altijd geen gezicht, vond het een vreemd iets vrouwen die elkaar op gezicht mepte.(wat ik nog steeds zo vind bij kinderpartijen die te hard er aan toe gaan). maar ben van mening verandert,vooral door germaine.en zag het is gewoon zelfde als bij ons.en ze werken er even hard aan.en wij als vechtsporters hebben al moeilijk om met die sport rond te kunnen komen(niet alleen over geld, maar ook over dat familie het niks vind enzo.) dit moet voor hun dan nog eens moeilijker zijn.
dus toch reps gekregen voor vruowelijke vechters.en die gina cyborg fight werkte extra mee.voelde die spanning ook wel, en was ook echt benieuwd hoe die fight zou gaan. dus ga meer checken van vrouwen mma.beginning met cindy's fight tegen marloes coenen.
maar ik wens haar veel succses.maar zou toch wel van de gekke zijn als zij nu al tegen die cyborg zou mogen vechten.een gewonnen partij en dan tegen kampoieoen.zou niet goed zijn vind ik. daar moeten toch nog eerst minimaal 5 gevechten voor gewonnen worden vind ik.maar hey wie ben ik:P

MMAFAN-1122
22-08-2009, 00:10
Cindy is een topper, kan staand denk ik nog wat bij leren maar op grond is ze super goed..

Beb benieuwd wat de toekomst voor haar zal brengen!

marcelt
22-08-2009, 01:00
zoals ik al in een andere topic zei...

cindy gaat mooi dingen doen in de mma scene....

Ja Cindy wil wel met Gina stoeien............................

Perfectteamcindy
22-08-2009, 01:04
Hey allemaal,

Ik heb gezegd dat Toughill, Cyborg en Carano mijn uiteindelijke goal zijn...
Ik heb niet gezegd dat ik meteen tegen hen moet uitkomen. Ik wil daar uiteindelijk naartoe groeien :-) Maar idd... de vrouwendivisie 145lbs toppers zijn wel mijn uiteindelijke goal...
But it is a long way to go... En aan mijn crappy boksen wordt gewerkt hoor :-) een proces in ontwikkeling, net als mijn gewicht natuurlijk. Maar he, geef me wat krediet,... Ik train immers nog geen jaar MMA en ik heb mij dat afgelopen jaar ervoor vooral bezig gehouden met twee kinderen op de wereld te krijgen...

Perfectteamcindy
22-08-2009, 01:04
Ja Cindy wil wel met Gina stoeien............................
Haha,... dat zou ik idd wel mooi vinden:thup:

chief108
22-08-2009, 02:05
wij ook wel...
in of buiten de ring :brow:

oliebol
22-08-2009, 03:22
reps als ik het kon:lol:

Mr 1 Leg
23-08-2009, 21:23
chapeau voor hoe hard ons cindyke traint om haar droom waar te maken petje af.en zeker met 2 kleine spruitjes erbij reps cindy je toekomst ziet er mooi uit we steunen je altijd.trainen doen we hard genoeg nu dus ik heb er het voltste vertrouwen in WARRRRRRRRRRRR CINDY GRTZ FRANSKE :thup::thup::thup:

GerritTonijn
23-08-2009, 21:27
Cindy, heb je al eens contact gehad met Strikeforce?

Perfectteamcindy
23-08-2009, 22:39
Cindy, heb je al eens contact gehad met Strikeforce?
Neen nog niet, maar Apy en m1 doen enorm hun best voor mij en ik ben hen daar heel dankbaar voor. :thup:

GerritTonijn
23-08-2009, 22:45
Heb je nou gewoon zoveel talent, of zijn er nou ZO weinig vrouwelijke MMA'ers die wedstrijden WILLEN vechten dat je nu al genoemd wordt in de US media?

sikkwitttet
23-08-2009, 23:33
Heb je nou gewoon zoveel talent, of zijn er nou ZO weinig vrouwelijke MMA'ers die wedstrijden WILLEN vechten dat je nu al genoemd wordt in de US media?


ja zou ik ook wel willen weten.
en je zergt dat je veel tijd met besteden aan je kinders te maken.

dat duurt bij mij ook altijd lekker lang:D
maar toch niet jaren die kinders (proberen) te maken, dus net als je mma thing, ook dit geheim vertellen bitte ;)

Perfectteamcindy
24-08-2009, 00:23
ja zou ik ook wel willen weten.
en je zergt dat je veel tijd met besteden aan je kinders te maken.

dat duurt bij mij ook altijd lekker lang:D
maar toch niet jaren die kinders (proberen) te maken, dus net als je mma thing, ook dit geheim vertellen bitte ;)
Ik weet niet of ik zoveel talent heb. Ik weet wel dat er een aantal mensen zijn die mij wel hun vertrouwen geven en enorm in mij geloven. Ik hoop dat ik mijn dromen kan waarmaken. En daar streef ik ook naar.

MMAFAN-1122
24-08-2009, 09:18
Hey allemaal,

Ik heb gezegd dat Toughill, Cyborg en Carano mijn uiteindelijke goal zijn...
Ik heb niet gezegd dat ik meteen tegen hen moet uitkomen. Ik wil daar uiteindelijk naartoe groeien :-) Maar idd... de vrouwendivisie 145lbs toppers zijn wel mijn uiteindelijke goal...
But it is a long way to go... En aan mijn crappy boksen wordt gewerkt hoor :-) een proces in ontwikkeling, net als mijn gewicht natuurlijk. Maar he, geef me wat krediet,... Ik train immers nog geen jaar MMA en ik heb mij dat afgelopen jaar ervoor vooral bezig gehouden met twee kinderen op de wereld te krijgen...

Respect, ik weet dat het intensief is met kinderen.
Train je alleen in Belgie of kickboks je bijv. ook in nederland?

MMAFAN-1122
24-08-2009, 09:20
Ik weet niet of ik zoveel talent heb. Ik weet wel dat er een aantal mensen zijn die mij wel hun vertrouwen geven en enorm in mij geloven. Ik hoop dat ik mijn dromen kan waarmaken. En daar streef ik ook naar.

Niet zo bescheiden, als je van Marloes heb gewonnen dat zegt al genoeg over jou capaciteiten!

jesselaar
24-08-2009, 15:00
Niet zo bescheiden, als je van Marloes heb gewonnen dat zegt al genoeg over jou capaciteiten!
x2 en ik sprak vh weekend even met je trainings patner (jimmy)en dat zit wel goed je komt er wel .( ik hoop alleen wel dat je geen mischien partij krijgt maar dat je team een goed gameplan op een gerichte tegenstandster )

Perfectteamcindy
25-08-2009, 00:11
Respect, ik weet dat het intensief is met kinderen.
Train je alleen in Belgie of kickboks je bijv. ook in nederland?
Momenteel train ik bij perfect team in belgie en kom ik een a tweemaal in de week naar het m1-trainingscenter om te trainen. Verder doe ik ook nog extra grappling bij Hybrid dojo... Ik train zoveel mogelijk dus :D

Perfectteamcindy
25-08-2009, 00:12
x2 en ik sprak vh weekend even met je trainings patner (jimmy)en dat zit wel goed je komt er wel .( ik hoop alleen wel dat je geen mischien partij krijgt maar dat je team een goed gameplan op een gerichte tegenstandster )

Als ik kan vechten ben ik al blij...:thup:

Mr 1 Leg
25-08-2009, 08:24
Als ik kan vechten ben ik al blij...:thup:zo horen we het graag.iemand die wil knokken en niet zeuren he cindy WARRRR BABY HAHAHAHA thats the spirit.CINDY:thup:

MMAFAN-1122
25-08-2009, 09:46
Momenteel train ik bij perfect team in belgie en kom ik een a tweemaal in de week naar het m1-trainingscenter om te trainen. Verder doe ik ook nog extra grappling bij Hybrid dojo... Ik train zoveel mogelijk dus :D

Bedankt voor je reactie.. doe je best!!

Might Is Right
26-08-2009, 14:16
Heb je nou gewoon zoveel talent, of zijn er nou ZO weinig vrouwelijke MMA'ers die wedstrijden WILLEN vechten dat je nu al genoemd wordt in de US media?

Er zijn gewoon zo weinig vrouwelijke MMA vechters. En de vechters die er dan al zijn krijgen allemaal nu hun welverdiende pak slaag door Cyborg, een vrouw die op haar manier van vechten de kooi eer aan doet.

stenjiman
27-08-2009, 22:54
Pfff prutster... tis niet omdat ge die mannen van uw klubje aankan dat je Cyborg zou aankunnen. Je zou nog een groter pak rammel krijgen dan Carano denk ik

NielsN
27-08-2009, 23:13
Weer een mooie, overbodige post stenjiman...

Heb je een blauwtje gelopen bij Cindy, ofzo?

:fp:

jesselaar
28-08-2009, 05:24
Pfff prutster... tis niet omdat ge die mannen van uw klubje aankan dat je Cyborg zou aankunnen. Je zou nog een groter pak rammel krijgen dan Carano denk ik


voorlopig heeft ze waarschijnlijk van iemand van jou clubje gewonnen,het ruikt hier naar jjjjjjjjaaaammmiiiilllaaaaaaaaaaa

PerfectTeam
28-08-2009, 12:15
Pfff prutster... tis niet omdat ge die mannen van uw klubje aankan dat je Cyborg zou aankunnen. Je zou nog een groter pak rammel krijgen dan Carano denk ik

Mijn zus is zeker geen prutser. Als M-1 in haar toekomst ziet, wil dat al iets zeggen. Ze heeft Stenjiman toen hij nog bij ons trainde wel tot 100 x toe opgeplooid. En idd ze hebben een stukje gemeenschappelijk verleden, maar Stenjiman trok aan het kortste einde.

Daarom stop met de zielige Cindy hater uit te hangen en get on with your life.

Mr 1 Leg
28-08-2009, 12:32
Pfff prutster... tis niet omdat ge die mannen van uw klubje aankan dat je Cyborg zou aankunnen. Je zou nog een groter pak rammel krijgen dan Carano denk ikstenjiman wat ben jij voor een zeikerd man.ik zou jou wel eens willen dubbel plooien echt waar ken je het woord respect wel man.je mag je mening zeggen maar niet overdrijven he gozer.jij moet noch veel leren over mensen die hun droom achter aan gaan wat doe jij aan je lulletje trekken de hele dag.zo klink je wel WAKE UP MAN

B3 lik3 M3
28-08-2009, 12:43
Lol.. dubbel plooien

Perfectteamcindy
28-08-2009, 12:44
Ja sukkel... Ik heb u al bekan een jaar ni gezien op training dus FY!

The Bulldog
28-08-2009, 12:46
En idd ze hebben een stukje gemeenschappelijk verleden, maar Stenjiman trok aan het kortste einde.

Daarom stop met de zielige Cindy hater uit te hangen en get on with your life.


AI AI AI AI AI BURN........als dit klopt is er maar 1 een zielige prutser ....:twak:

CINDY BANDWAGON....... i`m on......:thup:


mag hopen dat ze net als andere dames door stomen naar de top....:D

Tony
28-08-2009, 12:50
CINDY BANDWAGON....... i`m on......:thup:

Ik zou zeggen... neem plaats Ralf.. Heb nog wel een plekje voor je.

Lol @ Frankie die al klaar staat met de stompel in zijn hand om Stenjiman eens even in de plooi te leggen :thup:

Italian*Berlusconi*
28-08-2009, 13:03
ik ook in de Cindy bandwagon hoor!!

Maar....

Pfff prutster... tis niet omdat ge die mannen van uw klubje aankan dat je Cyborg zou aankunnen. Je zou nog een groter pak rammel krijgen dan Carano denk ik

wat een zielig menneke ben jij zeg, een echte keyboard warrior!

Tony
28-08-2009, 14:05
Stenjiman got owned!

Off-topic: Tony, reps voor je sig haha!

thanks... maar dan mag je chief ook ff reppen ;)

NielsN
28-08-2009, 14:29
Ze heeft Stenjiman toen hij nog bij ons trainde wel tot 100 x toe opgeplooid. En idd ze hebben een stukje gemeenschappelijk verleden, maar Stenjiman trok aan het kortste einde.

Daarom stop met de zielige Cindy hater uit te hangen en get on with your life.

:lol:

Ik zat erg warm dus, begrijp ik... :thup:

Er begon zich zo langzamerhand een beetje een patroon te vormen in de posts van deze knakker... :rolleyes:

dietrik
28-08-2009, 14:36
Haha, dus stenjiman is ooit gedumped door PTCindy en probeert via dit board z'n gram te halen!!??...