PDA

View Full Version : Mixfight's harde schijf vastgelopen...



Justinian
23-08-2009, 11:33
‘Mixfight database error, belangrijk’ schreef ik gisterochtend in een mail aan onze host. Het forum bleek niet bereikbaar en binnen de kortste keren kreeg ik verschillende sms’jes en mailtjes met vragen waarom Mixfight.nl niet bereikbaar was. Op dat moment was nog onduidelijk wat precies het probleem was. Inmiddels, ruim 24 uur later, zijn we er achter; de harde schijf is vastgelopen. En omdat de database zo enorm groot is geworden, gaf dit de nodige problemen met het terugzetten van de database. We draaien nu op een tijdelijke schijf op zeer beperkte snelheid. Morgen zal er een nieuwe harde schijf worden geplaatst en zal de site weer draaien als vanouds, zo is ons beloofd.

Mickey
23-08-2009, 11:34
Roymeister.. Soms lijken we zo op elkaar..
Server Issues 21-08 en 22-08 - www.MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?p=787404#post787404)

- Maar voor de verdere rest coordineren we onze efforts prima.. :P

chief108
23-08-2009, 13:32
het gaat nog steeds niet echt van harte hč?

deze pagina deed er zo'n 4 minuten over om te laden....

chief108
23-08-2009, 13:37
ik kan een screenshot maken
deze uploaden
en posten...

en dan staat de search for new posts nog steeds zo te draaien... :twak:

http://img197.imageshack.us/img197/4819/googleads.jpg

chief108
23-08-2009, 13:38
nou...

tot morgen dan...
dit is niet te doen

A.F.
23-08-2009, 13:55
dit was nooit gebeurt als Chief nog de oppermeester was....

Mickey
23-08-2009, 14:56
Gelul.

Probleem opgelost voor nu. Het platform zou nu weer performant moeten zijn. De style zetten we nog wel terug.

Judas
23-08-2009, 15:08
Gelukkig zijn jullie weer in de lucht, kreeg al trillende handjes...

dietrik
23-08-2009, 15:18
Ah alles werkt weer op oude snelheid, ik begon me al zorgen te maken.

leks
23-08-2009, 15:19
Zie je wel ik wist wel dat er iets niet klopte maarja wie luistert naar mij.. precies :blush:

Persoonlijk geloof ik niet in de hardeschijf coverup, ik ben ervan overtuigd dat de tweede column van Mousasi, in deze, de schuldige is ;)

Anyway op IE loopt het weer aardig FF lust het nog niet, allang blij :thup:

ennuh we missen een addict smiley merk ik nu

marcelt
23-08-2009, 15:25
Zware afkickverschijnselen hier.....................

chief108
23-08-2009, 16:13
ruim 24 uur later
is iig een nieuw record...
we zijn echt minstens 30 uur niet bereikbaar geweest

gelukkig dat er nu een goede SLA is met de host
kan je geld terugvangen!! :deal:


We draaien nu op een tijdelijke schijf op zeer beperkte snelheid. Morgen zal er een nieuwe harde schijf worden geplaatst en zal de site weer draaien als vanouds, zo is ons beloofd.
wel maf dat het zonder de google ads zo snel weer draait...
gaat nu echt goed

nu krijg je wel de vraag:
de google ads zijn om de kosten van de server te drukken
maar we hebben een duurdere en snellere server nodig omdat anders de performance naar de kloten gaat door de google ads... :wacko:


dit was nooit gebeurt als Chief nog de oppermeester was....
:rolleyes:

als het echt een hardware probleem was, dan had ik daar ook weinig aan kunnen doen hoor
(maar ik had wel waarschijnlijk de fout een heel stuk sneller opgemerkt als de host aangezien ik hier toch dagelijks rondhang... en er persoonlijk last van heb als het forum eruit ligt...)

oh well....

hij doet het weer
en ziet er zelfs beter uit ook ;)

(en ik vond het erg vermakelijk om Justi te stressen via de mail... :p )

Jeru
23-08-2009, 19:47
Mooie nieuwe look dit!!

Justinian
23-08-2009, 20:01
Mooie nieuwe look dit!!
;) Back to basics

sikkwitttet
23-08-2009, 22:55
EINDELIJK terug online op mixfight.bedoel ging dan maar doen wat ik normaal doe online naast mixfight. puur fappen, en daar door heb nu een te opgeblazen rechter arm van die biceps training:P, dus maar links gaan oefenen. en speciaal 130 km gaan rijden om naar vriendin te gaan,die weekend weg zou gaan.om dat ik het fappen niet kon vol houden:P