PDA

View Full Version : WK Judo



mama
26-08-2009, 11:09
Het wk judo is net begonnen.
voor Aziz -66 helaas niet zo goed. hij verloor op 2 wazaris
Sebas zit er. Dus mocht hij iets door sturen wil ik het best posten. indien men er intresse in heeft.
Zijn er trouwens nog meer mensen die gaan?

http://img19.imageshack.us/img19/5950/wkjudo.jpg

mama
26-08-2009, 11:12
http://web10.twitpic.com/img/25719611-f5008069a426d2790b31440135527d0a.4a94ee0a-scaled.jpg

tom l
26-08-2009, 11:13
Ik ben alleszins geinteresseerd in de foto's!

mama
26-08-2009, 11:14
naja echt goede foto's zijn dit natuurlijk niet. hij maakt de foto's met zijn mobiel.
Mochten mijn ribben het aan kunnen neem ik van het weekend mijn camera mee.

ijsblok
26-08-2009, 11:20
Ik ben geinteresseerd in alle info natuurlijk!
Ga zondag ws zelf ook kijken..
Helaas voor Messaoudi, maar hij was ook geen kanshebben voor eremetaal. Ben benieuwd hoe het onze titelverdediger Houkes vergaat vandaag!

Mijn persoonlijke favoriet Grim Vuijsters heeft wel een kutloting.. Eerst ronde tegen Mikhayline (RUS, veelvoudig kampioen - maar ik geloof dat hij er wel een keertej op beslissing van gewonnen heeft!) en mocht hij winnen tegen Muneta (JPN).

ijsblok
26-08-2009, 11:31
Houkes ligt eruit.. verloren in de eerste ronde van een canadees... Hij blijft toch wel erg grillig die Ruben Houkes.

mama
26-08-2009, 11:46
is het al zeker dan dat hij er uit ligt?

ijsblok
26-08-2009, 11:56
http://www.nu.nl/sport/2068710/judoka-houkes-uitgeschakeld.html

lijkt mij dat de regel nog wel geldt dat als zijn tegenstander de halve finale haalt hij wel door mag voor het traject richting brons, maar de kans dat de beste meneer uit canada de halve finale haalt is grenzend aan 0.

mama
26-08-2009, 12:02
Waar Aziz van verloren heeft heeft net ook verloren.
Dus Aziz is er nu zeker uit
Brigit Ente is nu

mama
26-08-2009, 12:05
Ente heeft gewonnen op een yuko
eindelijk iets goeds uit Rotterdam

mama
26-08-2009, 12:15
http://217.79.182.227/www.judo-world.net/world/wc/wc2009/tta_menue.php?nation=&language=en&hash=1343319d434ee0e53a0d88fb6249f7e9
Ruben is idd klaar.
jammer joh.. tss

mama
26-08-2009, 12:30
26 Augustus 2009 WK judo: Houkes, Mesaoudi stranden

Op de eerste dag van de WK judo in Rotterdam is in de klasse tot 60 kg titelverdediger Ruben Houkes verrassend in de eerste ronde uitgeschakeld.

De 30-jarige Noord-Hollander verloor op ippon van Sergio Ramos. De Canadees van Braziliaanse afkomst nam 31 seconden voor het einde een aanval van Houkes over en gooide hem op de rug.

"Hij veegde me", treurde de judoka van Kenamju."Dit is ongelooflijk balen. Ik was fysiek en mentaal helemaal top voor een grote medaille en dan gebeurt dit." Ook voor Abdel Aziz Mesaoudi (-66 kg) viel in de eerste ronde al het doek. Hij verloor van Sergej Lim (Kaz) en krijgt net als Houkes geen herkansing.

bron NOS

mama
26-08-2009, 12:33
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-558077/category/sport/

Ruben

jopke
26-08-2009, 13:09
ik ben er zondag bij!!!!:D:D:D

mama
26-08-2009, 13:22
gezellig wij ook. en zaterdag ook

Ente verliest net op ippon.

stiffler
26-08-2009, 13:27
bedankt voor het "verslag" !!

mama
26-08-2009, 13:34
ze mag nu tegen JOSSINET, Frederique (http://217.79.182.227/www.judo-world.net/world/wc/wc2009/tta.php?aktion=profil&nachname=JOSSINET&vorname=Frederique&klasse=-48&sprache=english) (FRA (http://217.79.182.227/www.judo-world.net/world/wc/wc2009/tta.php?tta_mode=&aktion=teilnehmer&nation=FRA&geschlecht=&sprache=english))

volgens de verslaggever ter plaatse is deze heel goed op de grond...

Ralph
26-08-2009, 13:57
Leuk zo'n PbP! Bedankt voor de updates.

ijsblok
26-08-2009, 14:33
ente 2x gewonnen eerst daarna verloren, nu naar herkansing. Niet slecht voor een debutante! tis voor het eerst dins lang dat er weer een nederlandse dame -48 kg meekan...

Peete
26-08-2009, 16:51
ik zag sebas iig net al in het publiek zitten, dus hij is er echt;)

mama
26-08-2009, 17:23
haha ja luid en duidelijk
Maar helaas heeft Brigit Ente verloren en is ze uiteindelijk 7de geworden. Maar ze heeft het super gedaan.

Briant
26-08-2009, 18:10
Jossinet is een bekende das geen schande om van te verliezen. Ruben Houkes vond ik verre van overtuigend. Ik denk toch dat het afvallen niet goed voor em is.

nick
26-08-2009, 18:16
Hoop dat Grol gaat winnen

mama
26-08-2009, 18:17
houkes doe dit zijn hele judoleven al. Dus dat zal denk ik niet de oorzaak zijn.
Denk dat het eerder een onoplettend moment was. Of de stress voor het thuis publiek

mama
26-08-2009, 18:18
http://www.nu.nl/sport/2068710/judoka-houkes-uitgeschakeld.html

lijkt mij dat de regel nog wel geldt dat als zijn tegenstander de halve finale haalt hij wel door mag voor het traject richting brons, maar de kans dat de beste meneer uit canada de halve finale haalt is grenzend aan 0.
al zou die canadees goud hebben gewonnen dan was het evengoed over voor Houkes. Er is een nieuwe regel, bij verlies in de eerste ronde is het over.

Briant
26-08-2009, 18:21
houkes doe dit zijn hele judoleven al. Dus dat zal denk ik niet de oorzaak zijn.
Denk dat het eerder een onoplettend moment was. Of de stress voor het thuis publiek

Klopt, ik vond alleen dat hij niet goed zijn wil oplegde, hij liet zich leiden. En die tai o toshi achtige beweging waar hij uiteindelijk op overgenomen werd was niet overtuigend genoeg.

mama
26-08-2009, 19:02
Nee daar heb je gelijk in. Ik denk eerder dat het komt door spanning dan door het afvallen. Hij was er naar mijn idee niet bij
Vond het wel jammer dat ze van Aziz pas op het einde een heel klein stukje deden.

Briant
26-08-2009, 21:44
Nee daar heb je gelijk in. Ik denk eerder dat het komt door spanning dan door het afvallen. Hij was er naar mijn idee niet bij
Vond het wel jammer dat ze van Aziz pas op het einde een heel klein stukje deden.

Tja de oorzaak is hopelijk wel bekend bij Ruben ;) Hoorde hem op de radio maar hij was er een beetje koeltjes onder, beetje rare reactie vond ik.

Nou ja op naar morgen :)

Jeru
26-08-2009, 21:45
Nog helemaal niets van gezien... vanavond vast wel op Studio sport ofzo?

HUNTER
26-08-2009, 21:59
ik was ter plekke.... ben er morgen ook en vrijdag en zaterdag en zondag en ook :) :)

ik heb trwns nog een kaartje over voor zondag, dus als je voor een leuk prijsje mooi judo wil zien, let me know...

Houkes' verlies vond ik op zich niet verrassend. Na de OS heeft hij nauwelijks iets gedaan, en ik heb een beetje het idee dat het heilige vuur er bij hem uit is. Hij is nu 30 (vrij oud voor een lichtgewicht), en het vele afvallen is hem enorm aan het tegenstaan. Ik had m acht geen medaille zien winnen vandaag, maar een eerste ronde nederlaag is natuurlijk echt heel zuur.

Aziz was bij voorbaat al niet echt kansrijk. Hij is erg goed, maar stond altijd in de schaduw van Bryan van Dijk in de -66. Hij heeft nog weinig worldcups gedaan, maar omdat Nederlanders voor dit thuistoernooi geen kwalificatie hoefden te doen mocht hij meedoen. Alleen maar goed, je staat er toch en helaas voor hem had hij een goede Kazakh tegenover hem staan. Echter had het best anders kunnen gaan want ik heb gasten uit Ecuador, Bahamas, Mozambique, Ghana en andere 'toplanden' zien staan waar ik met mijn matig getrainde lijf nog wel van had kunnen winnen.... Aziz zat trouwens midden in de Ramadam ook... geen excuus natuurlijk, maar als debutant op zo'n toernooi heb je wel alles nodig om goed te zijn.

Birgit vond ik echt goed. De eerste ronde tegen een sterke Kazakhze, ze won knap met yuko (vrij onverwacht vond ik), en hierna tegen een Tunesische die ik echt veel minder vond dat het meisje uit Kazakhstan. De Tunesische ging er na een tactische blunder dan ook hard af tegen Ente, waarna ze tegen een Koreaans powerhouse stond. 48 kilo, 1 meter 40 en wel 80 kilo benchen.... brrrrr. Dit was nog even te veel en qua kracht kon Birgit het niet bolwerken. Logisch wel denk ik.
Daarna tegen Jossinet. Wat een newaza koningin is dat zeg!!! Ik zat er al het hele toernooi over te lullen met mijn Franse buurman, en ik was echt enorm onder de indruk van haar grondwerk. Birgit deed het tegen haar boven verwachting goed, en scoort gewoon een wazari. Terwijl ze dit zelf ook nooit had kunnen denken. Iets te enthousiast en niet opletten in het vervolg op de grond is tegen Jossinet echter dodelijk... en zo bleek het. Maar 7e worden op je eerste WK is echt niet slecht!

Verder heb ik genoten van de technieken van Ungvari (HUN, werd 3e -66). Ungvari is de vriend van Kitty Bravik, die morgen voor Nederland moet vechten. Ungvari is ook zo'n complete judoka, en een van de weinigen die ook guillotine chokes gebruikt. Echt mega!!! Ook die Mongolische wereldkampioen vond ik heel impressive (tegen een Belg in ronde 2 een enorm hoge getild kata guruma met een snoekduik afmaken!!!!), en ook Pavel Petrikov vond ik goed. Deze Tsjech kwam helaas niet in de prijzen, maar hij gooide wel Olympisch kampioen Choi er enorm af met een sumi gaeshi..... Genieten dus!


Mocht er iemand trouwens beelden van mijn TV optreden hebben.... post ze maar ff, ben wel benieuwd!

Morgen ga ik Dex Elmont, Kitty Bravik en Deborah Gravenstein zien. Geen van allen vind ik echt kanshebber, maar je weet het maar nooit. Dex kan sinds hij in de 73 zit conditioneel veel meer, Deborah kan ook zo nog maar een goede dag hebben en Bravik is ook echt stijgende. We zullen zien!!

Briant
26-08-2009, 23:10
Hier een aantal videos:

Judo videos: 2009 World Championships Rotterdam (http://www.judovision.org/?cat=298)

Perfectteamcindy
26-08-2009, 23:14
Weet iemand iets van Dirk Van Tichelt? Hij vecht -73 als ikt goed heb...???

Briant
26-08-2009, 23:35
Weet iemand iets van Dirk Van Tichelt? Hij vecht -73 als ikt goed heb...???

-73 is morgen pas.

home | WK Judo 2009 (http://www.judo2009.com/)

HUNTER
26-08-2009, 23:47
Weet iemand iets van Dirk Van Tichelt? Hij vecht -73 als ikt goed heb...???

ik zal er ff op letten voor je. Hij mag inderdaad morgen vechten

mama
27-08-2009, 10:43
Dirk van Tichelt was de eerste ronde vrij. Dus die is al een ronde verder daar moet hij tegen Jayme Mata uit Aruba

mama
27-08-2009, 10:51
Dex ook een ronde verder. Gewonnen op Ippon

mama
27-08-2009, 11:51
Helaas nu ging Dex vol op zijn rug....
nu afwachten of hij verder mag

mama
27-08-2009, 11:55
Dirk van Tichelt is trouwens ook een ronde verder

mama
27-08-2009, 12:26
Bravik gewonnen op 2 yuko's.
Ben ik nu de enige die van judo houdt?:(

___RZA___
27-08-2009, 12:39
Bravik gewonnen op 2 yuko's.
Ben ik nu de enige die van judo houdt?:(

Nee hoor ik volg het ook wel, maar vanaf het werk is het een beetje lastig... Dus lees lekker mee in deze thread

mama
27-08-2009, 12:50
Tweet van Sebas......
Gaat niet goed met trudov. Verloren van uematsu. Dex exit

NielsN
27-08-2009, 12:56
Nee hoor ik volg het ook wel, maar vanaf het werk is het een beetje lastig... Dus lees lekker mee in deze thread

x2


Dex exit

Kut... :(

mama
27-08-2009, 13:19
Deborah net ook verloren.
Dus zij moet nu ook wachten op herkansing. Maar haar tegenstandster waar ze net van verloor moet straks tegen Lupetey. Dus ben bang dat het voor haar ook over is.....

mama
27-08-2009, 13:20
Straks mag Bravik tegen een portugese....

nick
27-08-2009, 13:33
Thnx moeders voor de updates

mama
27-08-2009, 14:22
Doborah is er uit.
Bravik verloren maar kan nog wel verder voor de 3de plek. Moet ze nog ff 2 winnen.
De volgende is tegen Hongmei He uit China.
dit gaat om 2 uur verder. ook eindelijk op de nos

nick
27-08-2009, 15:35
Van tichelt verliest net op ipon in de halve finale

remco pardoel
27-08-2009, 17:01
Het zijn geen goede dagen voor het Nederlandse Judo tot nu toe.
Ik hoop dat de zwaardere mannen (en vrouwen) het wat beter gaan doen

Dank je wel voor de updates Marieke!

the boxer
27-08-2009, 18:47
Van tichelt verliest net op ipon in de halve finale

neemt wel brons

HUNTER
27-08-2009, 20:37
Vandaag weer geweest... was niet zo spektaculair als gisteren, maar ik heb toch weer genoten.

Helaas moeten de scheidsen er op de een of andere manier altijd hun ego op drukken. 20 seconden even willen opbouwen en je krijgt meteen al een shido..... Ik heb meerdere Noord-Koreaanse, Azerbaidjaans en Russische power judoka's gezien die geen ene moer deden en alleen maar sterk waren. Hiermee konden ze de tegenstander uitpakken, en zonder enige worp te maken gewoon de ander drie straffen aannaaien.

Beetje jammer dat ze mensen niet meer laten bouwen naar een techniek toe.

Maar goed, Nederland is nog zonder medailles, niet zo heel verrassend, maar de honderden Belgen in Ahoy konden flink schreeuwen want Dirk van Tichelt heeft brons gewonnen in de -73!

Briant
27-08-2009, 21:06
Shido judo is erg populair. Met de nieuwe regels kun je gelukkig nog 1 shido incasseren ;)

Perfectteamcindy
27-08-2009, 21:51
Vandaag weer geweest... was niet zo spektaculair als gisteren, maar ik heb toch weer genoten.

Helaas moeten de scheidsen er op de een of andere manier altijd hun ego op drukken. 20 seconden even willen opbouwen en je krijgt meteen al een shido..... Ik heb meerdere Noord-Koreaanse, Azerbaidjaans en Russische power judoka's gezien die geen ene moer deden en alleen maar sterk waren. Hiermee konden ze de tegenstander uitpakken, en zonder enige worp te maken gewoon de ander drie straffen aannaaien.

Beetje jammer dat ze mensen niet meer laten bouwen naar een techniek toe.

Maar goed, Nederland is nog zonder medailles, niet zo heel verrassend, maar de honderden Belgen in Ahoy konden flink schreeuwen want Dirk van Tichelt heeft brons gewonnen in de -73!

Yeah,
ik heb enkele jaren geleden nog met Dirk op internaat, in dezelfde school en in het nationale judoteam gezeten. Dirk is echt en klassebak en een supertoffe kerel :-) Ben echt content voor hem met zijn medaille:thup:

mama
27-08-2009, 22:08
Helaas moet ik morgen werken en zit ik zaterdag en zondag er zelf.......
misschien dat ik tussendoor wel wat kan posten. Maar beloof niets.
;)

HUNTER
28-08-2009, 00:45
anders moet je ff mn twitter volgen.... http://www.twitter.com/hunterjudo

dat post echt een stuk beter via mn mobiel dan mf

chief108
28-08-2009, 09:51
negreps voor hunter...

twitter... :twak:

___RZA___
28-08-2009, 11:19
Lees net op teletext van NOS dat Guilome Elmont er uit ligt in de eerste ronde, verloren op Hantai.

___RZA___
28-08-2009, 11:50
Judoka Guillaume Elmont uitgeschakeld
Uitgegeven: 28 augustus 2009 10:30
Laatst gewijzigd: 28 augustus 2009 10:30

ROTTERDAM - Guillaume Elmont is vrijdag al in de eerste ronde van de wereldkampioenschappen judo uitgeschakeld.
© ANP..De Amsterdammer verloor in de klasse tot 81 kilogram van de Braziliaan Nacif Elias. De wedstrijd eindigde onbeslist, waarna de scheidsrechters Elias als winnaar aanwezen.

De uitschakeling van Elmont, wereldkampioen in 2005, is een nieuwe tegenvaller voor de Nederlandse mannenploeg in Rotterdam.




Ruben Houkes en Aziz Mesaoudi lagen woensdag al tijdens hun eerste optreden op de rug. Dex Elmont, het jongere broertje van Guillaume, overleefde donderdag de tweede ronde niet.

HUNTER
28-08-2009, 11:57
Guillaume was zoooo teleurstellend! Niet 1 moment was hij gedreven, er straalde niets uit. Sta je als nederlander in een mutjevol ahoy, ga je zo staan te falen. Beetje te veel spanning denk ik want hij liet echt niets zien....
Gelukkig heeft Elisabeth wel gewonnen, die mag de volgende ronde tegen een australische

HUNTER
28-08-2009, 11:59
Enne chief.... negreps.... :twak:

HUNTER
28-08-2009, 12:59
Willeboordse heeft ook de 2e ronde gewonnen. Na 3 minuten scoorde ze wazari door makikomi en maakte zw het meteen af met een houdgreep. In de kwartfinale moet ze nu tegen schlesinger (isr) of li (chn)

HUNTER
28-08-2009, 13:25
Willeboordse wint weer op ne waza! Ze staat nu in de halve finale!

Vanmiddag om 2 uur gaan we weer verder!

Maupie
28-08-2009, 13:45
thanks sebas

NielsN
28-08-2009, 14:36
Lees net op teletext van NOS dat Guilome Elmont er uit ligt in de eerste ronde, verloren op Hantai.

Godverdomme. Wat een teleurstelling. :(

HUNTER
28-08-2009, 15:26
Pfff wat een thriller. 3 ippons buiten de mat, en dan 8 minuten moeten beuken tegen een oost europees vinger buigend spook. Maar ze heeft het gehaald! Nu de finale tegn ueno (jap), die in de voorgaande partijen veel minder diep heeft moeten gaan

HUNTER
28-08-2009, 16:02
Willeboordse zilver. Finale was als verwacht snel over. Ze kon niet goed meer pakken en liep op n o soto gari van de japanse. Dikke tranen, maar echt wel super gedaan Elisabeth!

Briant
28-08-2009, 20:05
Willeboordse is die van Chris de Korte?

K-1sunstarr
29-08-2009, 00:10
Ik heb veel vertrouwen in Henk Grol aanstaande zondag.
Let maar op.

HUNTER
29-08-2009, 12:53
Edith Bosch en Marvin de la Croes zijn beiden in de tweede ronde uitgeschakeld. Bosch verloor van een Colombiaanse, De la Croes ging onderuit tegen een Spanjaard.

Alleen Marhinde Verkerk is nu nog actief namens Nederland. Na twee zege mag ze straks in de kwartfinale aantreden tegen europees kampioene Celine Lebrun (fra)

SanderM
29-08-2009, 17:22
Inmiddels is ze (Verkerk) wereldkampioen, mooie wedstrijden gemaakt, verdient gewonnen!

HUNTER
29-08-2009, 21:15
Verkerk idd wereld kampioene!!!

wat een enorm kippenvel moment zeg....eerst LeBrun er af, daarna San Miguel, en toen ook de Oekraiense.... Verkerk won alles met een enorme inzet en een enorme vechtlust. ze zat echt op het randje met wat mocht (vegen/ bijna lowkicks), maar alles mocht en ze kraakte iedereen!

Heel Ahoy op stelten en echt een enorm feest!

Marhinde Congratz!!!!!!

___RZA___
30-08-2009, 15:44
Grol door middel van 5x ippon naar de finale!!!

leks
30-08-2009, 16:24
Kuuuuuuuuuut :( blijft een mooie vechter Grol

Remo
30-08-2009, 17:08
Grol veloren in de finale.Ik denk dat hij er zonder die blesure veel meer had uit kunnen halen.

HUNTER
30-08-2009, 22:42
Die ene fout van Grol kwam echt niet door zijn blessure. Kwam weer (net als tijdens de semi in de OS) door Grol's gretigheid. Hij ging 1 seconde veel te open staan en daar maakte de Ukrainer mooi gebruik van. Maarten Arens was echt razend op hem... 'GVD nu verkloot je het gewoon WEER zelf!!!'

Klinkt gek, maar de blessure was denk ik voor Grol zijn spelletje wel goed. Altijd maar aanvallen, altijd maar acties maken kon nu gewoon niet. Grol was afwachtend, probeerde zijn momentjes te pakken en deed dit echt subliem. Wel kneiterspannend voor het publiek overigens. En die fout in de finale had hij ook gemaakt als hij geen blessure had. Hij gaf later ook toe dat hij weer te gretig was. Jammer, maar wat een tijd kunnen we nog van hem genieten zeg. Grol gaat echt nog wel wat europese- en wereldtitels voor zich opeisen!

mama
30-08-2009, 23:10
Marhinde Verkerk in opwachting voor haar Finale.

http://img40.imageshack.us/img40/4785/img0998g.jpg

Heb nog wel meer foto's, moet ze alleen ff uitzoeken.
Tis toch ff anders om vanaf de tribune foto's te maken....

ben046
30-08-2009, 23:13
Damn! Jammer van Grol!! Ik had het hem echt gegund.

jopke
30-08-2009, 23:23
een dagje judo...

vier jaar geleden ongeveer draaide ik mijn laatste judo tournooi, voor ik me helemaal ben gaan richten op het kickboksen en mma, heb het judo nog maar weinig gevolgd de laatste tijd, totdat ik vorige week een aanbod kreeg om mee te gaan naar het wk!

eenmaal aangekomen na een rit van 3 uur begonnen de partijen al direct, het viel me op dat het judo veranderd was!!
de regels waren veranderd, waar vroeger een koka werd gegeven werd nu een yuko gegeven, en je had geen shido's maar gele kaarten, een hele verandering waarvan ik niet op de hoogte was. het oorspronkelijke scorebord was er niet eens!! en de koka was kennelijk verdwenen!
naar mijn mening word er tegenwoordig veel sneller een ipon, en er werden in mijn ogen ook al heel snel een gele kaart gegeven, de reden om een gele kaart te geven zijn me nog niet duidelijk!

heb veel mooie partijen gezien, en vooral de oost europese landen vond ik erg sterk! ik heb veel mooie technieken gezien, en vond vooral de een na laatste partij een erg spannende pot!

ik denk dat ik binnenkort ook mn gi maar weer eens uit de kast pak, en als ik de tijd heb af en toe een lesje judo mee te draaien!

al met al heb ik een prachtige dag gehad!

Briant
30-08-2009, 23:31
Die ene fout van Grol kwam echt niet door zijn blessure. Kwam weer (net als tijdens de semi in de OS) door Grol's gretigheid. Hij ging 1 seconde veel te open staan en daar maakte de Ukrainer mooi gebruik van. Maarten Arens was echt razend op hem... 'GVD nu verkloot je het gewoon WEER zelf!!!'

Klinkt gek, maar de blessure was denk ik voor Grol zijn spelletje wel goed. Altijd maar aanvallen, altijd maar acties maken kon nu gewoon niet. Grol was afwachtend, probeerde zijn momentjes te pakken en deed dit echt subliem. Wel kneiterspannend voor het publiek overigens. En die fout in de finale had hij ook gemaakt als hij geen blessure had. Hij gaf later ook toe dat hij weer te gretig was. Jammer, maar wat een tijd kunnen we nog van hem genieten zeg. Grol gaat echt nog wel wat europese- en wereldtitels voor zich opeisen!

Henk Grol is nog maar een jonge kerel hij zal vanzelf leren slimmer te judoen. Ik hoop dat hij toch zijn aanvallend judo behoudt, want daar kijken mensen graag naar.

HUNTER
31-08-2009, 01:04
Henk Grol is nog maar een jonge kerel hij zal vanzelf leren slimmer te judoen. Ik hoop dat hij toch zijn aanvallend judo behoudt, want daar kijken mensen graag naar.

klopt.... heb ook genoten van Ole Bischoff. Duitse -81 vechter. Altijd maar gaan als een gek. Al zn voorrondes voortijdig ippon, en in de halve finale maakt hij een onmogelijke inzet en wordt keihard overgenomen. Heeft wel iets dat alles of niets judo.

Briant
31-08-2009, 13:40
klopt.... heb ook genoten van Ole Bischoff. Duitse -81 vechter. Altijd maar gaan als een gek. Al zn voorrondes voortijdig ippon, en in de halve finale maakt hij een onmogelijke inzet en wordt keihard overgenomen. Heeft wel iets dat alles of niets judo.

Mark Huizinga had dat ook heel erg in het begin, die is na mate hij ouder werd ook een stuk slimmer geworden. Maar heb altijd met plezier naar hem gekeken. Ik vermoed dat Henk Grol ook zo iemand word, alhoewel hij technisch nog veel te leren heeft.

Simsonkdodenhaag
31-08-2009, 14:10
komen er nog beelden?>

SanderM
31-08-2009, 14:25
Ook opvallend dat er relatief veel jonge finalisten waren tov voorgaande jaren. Ben benieuwd waar dat het resultaat van is?

ijsblok
31-08-2009, 15:34
Ik ben altijd wel fan van Grim Vuijsters... Maar ik moet zeggen dat die Japanse dwerg (+100, maar echt een opdondertje) hem eraf gooide wel echt liet zien wat er zo mooi is aan judo! Muneta is trouwens 2voudig wereldkampioen.

mama
01-09-2009, 12:42
Foto Telegraaf

http://img391.imageshack.us/img391/1953/telegraaf.jpg

Foto van mij........

http://img134.imageshack.us/img134/5879/grol.jpg

Ze lijken wel erg op elkaar. alleen vanaf een andere plek genomen.