PDA

View Full Version : Argentinië legaliseert hasj en wiet.



aliendwurf
26-08-2009, 12:28
BUENOS AIRES - Mensen in Argentinië mogen voortaan kleine hoeveelheden marihuana voor privégebruik in bezit hebben.


Dat heeft het Argentijnse Hooggerechtshof dinsdag (plaatselijke tijd) besloten.
Volgens de rechters is in de Argentijnse grondwet vastgelegd dat ''iedere volwassene zelfstandig beslissingen kan nemen over zijn of haar levensstijl zonder dat de staat kan ingrijpen.''
http://m1.emea.2mdn.net/1372803/pixel.gif
Privégedrag is alleen strafbaar ''als het een concreet gevaar oplevert of de rechten of goederen van anderen schaadt''.

Mexico

Enkele dagen geleden besloot Mexico het bezit van kleine hoeveelheden heroïne, marihuana en cocaïne te legaliseren.
Volgens de Mexicaanse autoriteiten kost de bestrijding van privégebruik van drugs te veel politie-inzet.
Dit zou ten koste gaan van de strijd tegen de georganiseerde misdaad. Latijns-Amerika is de bakermat van drugs als cocaïne. Met name in Mexico sterven ieder jaar duizenden mensen door drugsgerelateerd geweld.


Argentini legaliseert hasj en wiet | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/algemeen/2068625/argentinie-legaliseert-hasj-en-wiet.html)

Tony
26-08-2009, 14:08
goeie zaak!

nu nog meer landen dit als voorbeeld laten nemen...

A.F.
26-08-2009, 14:13
grappig... de hele wereld word toleranter... en NL word steeds meer anti drugs

De man van 14K
26-08-2009, 14:34
heroine en coke ook!! whoee.. zijn er nog leuke festivals daar?

Tony
26-08-2009, 14:47
niet dat ik weet..

Maar in Hoek van Holland daarentegen.....

NielsN
26-08-2009, 14:59
Bij ´legaliseren´ stel ik me toch iets anders voor.

Klinkt niet zo heel sensationeel, dit. In de meeste landen is het toch al niet strafbaar om te gebruiken? Volgens mij is het nog een beetje komkommertijd...

De man van 14K
26-08-2009, 15:10
boeiend, ik heb aan een half woord genoeg!

ROTTERDAM HOOLIGANS, ROTTERDA.... etc etc

sikkwitttet
26-08-2009, 18:02
legalliseren als in je krijgt niet meer belagelijke hoge straffen als je wat gebruikers iets hebt.oke.
\maar dikke celstraffen als je verkoopt en dan grote hoeveelheden dan is het goed.

Jeru
26-08-2009, 20:29
Kut daar gaan onze inkomsten van het drugstoerisme!