PDA

View Full Version : Randy Couture signs six-fight contract extension (mogelijk spoilers)



Tony
31-08-2009, 09:40
Randy Couture signs six-fight contract extension, plans on finishing career with UFC (http://mmajunkie.com/news/16021/randy-couture-signs-six-fight-contract-extension-plans-on-finishing-career-with-ufc.mma)

by John Morgan on Aug 30, 2009 at 5:00 am ET
http://mmajunkie.com/dyn/images/fighters/randy-couture-12.jpgPORTLAND, Ore. – Predicting when MMA legend Randy Couture's storied career will finally come to a close is a near-impossible feat, but where it will close now appears a certainty.

Couture and UFC president Dana White announced following Saturday's "UFC 102: Couture vs. Nogueira" event that the 46-year-old signed a new six-fight, 28-month contract prior to his main-event loss to Antonio Rodrigo Nogueira in Portland, Ore.

"I think the opportunity to stay with the organization was my motivation," Couture (16-10 MMA, 13-7 UFC) said. "I think with things being the way they are, this is the place to be. I intend to finish my career here in the UFC."

Couture had one fight remaining on his old deal, and despite the sometimes-strained relationship between "The Natural" and his employer that led to a near-15-month layoff less than two years ago, the fighter looks forward to future challenges in the UFC.

If Couture were to complete the new deal, he would finish the contract with 32 career fights at 48 years old. There's certainly no guarantee the UFC Hall of Famer will complete the terms, but Couture said age has nothing to do with how he'll approach the coming bouts.

"I'm going to take it one fight at a time as I did 12 years ago when I started this thing," Couture said. "I'll see where that goes.

"I didn't have the outcome that I wanted (against Nogueira), but I still had a good performance, overall. I did a lot of things that I trained to do for this fight. We'll evaluate that, evaluate the training and see what fight is next and take it one at a time."

As for where that next step lies, Couture said he'd let White decide. But the UFC exec said the future is a clean slate that Couture can fill with any wish he chooses.

"It keeps the heavyweight division interesting, and maybe the light heavyweight division, too, depending on what [Couture] decides to do," White said. "I don't care what he wants to do. He can do whatever he wants.

"He's proven that he can stay in there and hang with the heavyweights if that's what he wants to do. And I think he's a beast at 205 pounds."

With a rematch with Lesnar out of the immediate picture following the loss to Nogueira, Couture may indeed turn his eye to light heavyweight. Citing a need for "interesting fights," Couture has publicly stated that 205-pound matchups with current light-heavyweight champ Lyoto Machida or middleweight-champ-turned-light-heavyweight-contender Anderson Silva would be intriguing.

"I'm interested in interesting fights," Couture said. "There's a lot of guys in both divisions that are interesting to fight."

mdk
31-08-2009, 12:11
Gun het hem van harte en hij zet nog steeds mooie partijen neer maar ik hoop wel dat hij niet zo lang door gaat totdat hij een karikatuur van zichzelf wordt.
Vaak zie je toch dat vechters net te lang doorgaan en dat dan die laatste verlies partijen een hele mooie carriere overschaduwen.

Tony
31-08-2009, 12:16
@moderator... Zet ff voor de zekerheid een *spoiler neer na de titel...

dirk5
31-08-2009, 12:26
Hij zag er ook nog goed uit, misschien beter om wat "mindere" tegenstanders uit te zoeken maar zeker leuk om hem nog aan het werk te zien op deze leeftijd.

ps. Dana was weer flink van de toren aan het blazen met vechters die in de mma game van ea zouden zitten, uiteidelijk valt het dus allemaal weer mee.

Ivo C.
31-08-2009, 12:33
He is going to die in the cage...

Italian*Berlusconi*
31-08-2009, 12:34
Gun het hem van harte en hij zet nog steeds mooie partijen neer maar ik hoop wel dat hij niet zo lang door gaat totdat hij een karikatuur van zichzelf wordt.
Vaak zie je toch dat vechters net te lang doorgaan en dat dan die laatste verlies partijen een hele mooie carriere overschaduwen.

zie Mark Kerr in de laatste M1 bijvoorbeeld.. echt zonde om dat te zien terwijl hij bij wijze van ground and pound had uitgevonden midden jaren 90...

Mike
31-08-2009, 12:44
al verliest randy ze alle zes niet kan die man afpakken wat hij heeft bereikt

zijn legende status blijft sowieso

en ik vind t wel passen bij randy om gewoon tot het bittere end in de kooi te staan

hij is voor niemand een walkover dus why not

bigboz
31-08-2009, 17:28
misschien een rematch met Brock !

Wiseguy
31-08-2009, 17:52
Dat word uiteindelijk een 16-16 record.

B3 lik3 M3
31-08-2009, 18:09
@moderator... Zet ff voor de zekerheid een *spoiler neer na de titel...


Done..

Jochem
31-08-2009, 18:41
"Couture and UFC president Dana White announced following Saturday's "UFC 102: Couture vs. Nogueira" event that the 46-year-old signed a new six-fight, 28-month contract prior to his main-event loss to Antonio Rodrigo Nogueira in Portland, Ore."

lol @ mogelijk spoilers Tony :)

maarre thx voor de info.

Sendur
31-08-2009, 18:44
Nice, hij draait nog gewoon lekker mee en laat dikke knal partijen zien.

Goede keuze dus!


FUCK AGE!!!!!!!!!!

wrestler_nl
31-08-2009, 19:38
Randy Couture is een legende & ik hoop dat hij weer op de winning track gaat!
Couture draait altijd mooie partijen

jesselaar
31-08-2009, 19:58
Hij zag er ook nog goed uit, misschien beter om wat "mindere" tegenstanders uit te zoeken maar zeker leuk om hem nog aan het werk te zien op deze leeftijd.

ps. Dana was weer flink van de toren aan het blazen met vechters die in de mma game van ea zouden zitten, uiteidelijk valt het dus allemaal weer mee.

hij heeft al genoeg verloren dus een paar er bij maakt ook niet meer uit .
maar niet te geloven op 46 jarige leeftijd dit nog neer zetten dan verdien je ook geen pannekoek meer, mischien coleman een keer als opwarmer naar een titel gevecht toe .maar laat nog maar tegen lesnar vechten voor de titel nadat carwin een lesje lesnar heeft gehad.



met die ea game maakt dana natuurlijk uitzonderingen voor randy ,fedor maar fitch kon gewoon vertrekken .en alle nieuwe jongens en op een paar uitzonderingen na zijn al die rechten voor UFC en exlusief dus dana geeft wel duidelijk een signaal af dat ze je niet snel gaan branden als je geen wurgcontract tekent mits je een grote naam bent

redjuh
01-09-2009, 14:10
28 maanden, 6 gevechten? wordt een record voor hem

CannieY
01-09-2009, 14:30
Misschien moet ie maar opzij stappen voor nieuw talent, vind het echt een topgozer en een legende in de sport maar na zijn loss tegen big nog denk ik niet dat hij nog aan de top komt. Hij zakt op de heavyweight rankingsladder, en tegen wie zou hij dan moeten vechten? Mensen als Cain V. en Shane Carwin zijn 'em al voorbij en staan in Title contendership, dus de enige waardige matchup voor hem zou zijn tegen CroCop. Randy heeft gewoon een soort icoon status opgebouwd, en hem tegenover (ik noem het maar even) "nobodies" zetten is natuurlijk niet echt een optie. Natuurlijk wil ik Randy Couture blijven zien vechten, ben al een fan van hem sinds Vitor Belfort zijn broekje scheurde :D en zijn fights tegen liddell zijn legendarisch, maar elke keer als hij vecht vecht hij wel in de main event en ondanks dat ik de main event van ufc 102 schitterend vond (instant klassieker) zie ik zulke main events niet vaker gebeuren. Weet ook niet of droppen naar 205 lbs een optie voor hem zou zijn, want die divisie is zo ongelofelijk stacked en ik denk niet dat Randy het zou overleven tegen heavy hitters als Rashad of Rampage.

Fyodor
01-09-2009, 14:57
Diep respect voor, al betwijfel ik of hij ze alle 6 vecht.
Meest gunstige scenario is tegen wat minder goede heavyweights.
Wat te denken van bijvoorbeeld Randy Couture vs Antoni Hardonk? Randy kan het Hardonk nog erg moeilijk maken.