PDA

View Full Version : K-1 in crisis? Ishii Vs. Tanigawa



ZakKa!
01-09-2009, 18:47
Ishii Vs. Tanigawa! K-1 Split?

There’s a new article out (take some Japanese articles with a grain of salt) which says that the relationship between FEG President Tanigawa and K-1 Founder Ishii is not that good these days. The article starts out writing that K-1 is in a crisis right now.

According to the article, after Ishii came out of jail he wanted to acquire stocks of FEG but the TV people didn’t like it since he’s an ex-convict, so Tanigawa and his people tried to somehow exclude him. With Ishii’s new YouTube channel, publishing a book, starting an amateur organization, and telling FEG to combine things with WVR [Sengoku], Tanigawa and his people aren’t very happy and it seems now that them and Ishii and his people have split up.

However, it seems that that’s not the only reason for the split, it seems to really be about K-1 having serious economic difficulties. Less tickets are being sold, ratings are decreasing, they have debts, guaranteed money to staff and fighters are late, etc.

It seems things went worse when Ishii was away and an MMA/K-1 authorised person says in the article that Ishii’s matchmaking was ingenious and that Tanigawa was no good after all. Masato retiring doesn’t make the situation any good either.

16 years since starting the event, a road of hardships is awaiting K-1…

http://nightmareofbattle.wordpress.com/2009/08/27/ishii-vs-tanigawa-k-1-split/

jesselaar
02-09-2009, 10:02
MMA IS TAKING OVER het is jammer voor de nederlandse toppers maar het slaat buiten nederland en japan niet aan in de rest vd wereld en is het al jaren aan het teruglopen toen ze de finale in yokohama gingen doen wist ik al dat het zelfs in japan al niet veel meer voorstelde

Ivo C.
02-09-2009, 10:04
MMA IS TAKING OVER het is jammer voor de nederlandse toppers maar het slaat buiten nederland en japan niet aan in de rest vd wereld en is het al jaren aan het teruglopen toen ze de finale in yokohama gingen doen wist ik al dat het zelfs in japan al niet veel meer voorstelde
100% agree.
The King is Dead! Long live the King!

remco pardoel
02-09-2009, 11:47
K-1 heeft veel moeten investeren in hun talenten.
Het hele circus met Ishii was eigenlijk al de nekslag voor K-1 geworden.
Er was ook wat te doen met de tv deals, wat eigenlijk de grote inkomsten bron van de K-1 was. Het gratis kijken op internet is misschien leuk voor de mensen die fan zijn en niet willen betalen. Maar eigenlijk weet je dan dat ze daar in Japan de rekeningen er niet van kunnen betalen als 90% van de fans liever voor niks kijkt als dat ze er een € 10 voor willen betalen. Tanigawa doet zijn best maar dat is denk ik niet goed genoeg.

Pride was destijds ook diep in de rode cijfers en begonnen pas na 18 shows geld te genereren meen ik me te herinneren.

Heden ten dage is er veel concurrentie vanuit de MMA hoek en mensen zijn denk ik het moe om het maar te moeten stellen met 8 toppers die ze elke show terug zien.

remco pardoel
02-09-2009, 11:47
het zou heel erg zijn als er op een dag geen K-1 meer is....

Strange Cutbean
02-09-2009, 13:18
Een reden temeer voor alle opkomende thai/kickboxtalenten om nu alvast één of liefst twee keer per week een een grondtraing (BJJ/grappling of worstelen) te pakken.
Binnen afzienbare tijd heeft MMA de boel overgenomen en als je dan gevraagd wordt om eens een MMA partij te draaien, heb je in ieder geval al een stuk ervaring op de grond.

De centen worden straks in MMA verdiend.