PDA

View Full Version : vette Judo armbar



Tony
02-09-2009, 10:38
zo uit het boekje :)

YouTube - Slick Judo Arm Bar (http://www.youtube.com/watch?v=M0oyerVmwTM)

This is one of those rare crazy armbars that works exactly like it was drawn up, and it's pulled off by a judo guy, no less. How often does that happen? Probably a little more often where there's a gi to hold on to and the guy you're doing it on has more experience with throws than submissions, but we still think it's pretty cool. The throw that follows it is also not bad, as long as you don't mind giving your back to your opponent as soon as you hit the mat.

Perfectteamcindy
02-09-2009, 10:53
judo kan toch schoon zijn he :-)

Tony
02-09-2009, 11:10
en niet alleen judo :)

maarre... idd.. als je puur naar de esthetiek kijkt kan judo zich misschien wel de mooiste Martial Art noemen....

NielsN
02-09-2009, 11:23
en niet alleen judo :)

maarre... idd.. als je puur naar de esthetiek kijkt kan judo zich misschien wel de mooiste Martial Art noemen....

Nou, nou, nou...

Dat gaat gelijk wel weer heel ver.

Mule-Kick
02-09-2009, 12:01
Coole armbar idd

Tony
02-09-2009, 12:26
Nou, nou, nou...

Dat gaat gelijk wel weer heel ver.

hmm vind je... Ik vind al die (exotische) judo worpen gewoon keimooi om te zien.. dat meen ik echt.

YouTube - Judo (http://www.youtube.com/watch?v=MkuTkdzVb_0)

HUNTER
02-09-2009, 12:29
Tony is 300% right.....

Al doe ik allerlei andere Martial Arts er naast, judo blijft echt fantastisch.

Zoals Dennis van der Geest al eens zei: 'Er kan weinig tippen aan het gevoel dat je iemand hoog door de lucht gooit en plat op zijn rug kwakt'...

Tony
02-09-2009, 12:33
Maar nu moet ik zeggen dat Aikido ook prachtig uitziet als het goed uitgevoerd wordt.. Maar dat is dan al snel in demonstratiestijl... want we weten allemaal dat aikido niet werkt ;)

FeelGood91
14-10-2009, 01:01
Maar nu moet ik zeggen dat Aikido ook prachtig uitziet als het goed uitgevoerd wordt.. Maar dat is dan al snel in demonstratiestijl... want we weten allemaal dat aikido niet werkt ;)


en maar sporten afkraken hier eah:P, elke sport heeft zn voor en nadelen..maar ik denk dat je van aikido wel soepel wordt :P...maar idd weinig werkende technieken..net zoals veel technieken bij traditionele jiu-jiutsu.

Judo is zowiezo een van de beste take-down/submission arts als je het beheerst zonder Gi.

judo zou meer reps moeten krijgen idd :D

hahah peace!

ZakKa!
14-10-2009, 02:26
Gruwelijke filmpjes, thanks! Animatie in mijn sig is ook een judoka. Klik even voor groter formaat haha.

The_Rock
14-10-2009, 02:55
Tony heeft hier zwaar gelijk.

Nice armbar indeed ..uit respect klap ik achter me PC.

ijsblok
14-10-2009, 09:56
zo uit het boekje :)

YouTube - Slick Judo Arm Bar (http://www.youtube.com/watch?v=M0oyerVmwTM)

This is one of those rare crazy armbars that works exactly like it was drawn up, and it's pulled off by a judo guy, no less. How often does that happen? Probably a little more often where there's a gi to hold on to and the guy you're doing it on has more experience with throws than submissions, but we still think it's pretty cool. The throw that follows it is also not bad, as long as you don't mind giving your back to your opponent as soon as you hit the mat.


Eind september scheidste ik de finale Zuid-Hollandse kampioenschap -66 kg, en binnen 20 seconden maakte een jongen van ik meen Chris de Korte precies deze vliegende armbar... schitterend!

Tony
14-10-2009, 09:58
gaaf... dat zijn de mooiere ippons :)

jan sensei kyokushin
14-10-2009, 10:14
Osu Judo vind ik zelf persoonlijk de allerbeste Basis voor je verdere ontwikkeling in het martial-arts-budo , en ik blijf het er altijd bij doen vooral bij de jeugd en jujitsu, karate allround valbreken ,worpen ,arm en beenklemmen klemmen enz ,je ziet de jeugd groeien vorderingen maken en de technieken onder de knie krijgen , allround budokai vind ik de beste training .

ik heb veel respect voor Judo

groetjes

Osu

BBC
14-10-2009, 11:32
Gruwelijke filmpjes, thanks! Animatie in mijn sig is ook een judoka. Klik even voor groter formaat haha.


Thomas is gewoon een BJJ purple belt amigo. Wel een hele goeie...

Leventdepevent
14-10-2009, 12:11
vette move...zo zie je ze normaal alleen in films...respect

FeelGood91
14-10-2009, 12:30
http://www.youtube.com/watch?v=M9lDPmFc3EI

hier hebben jullie wat van mijn Judo,, als iemand er ook maar interesse in heeft:P hahaha

Trouwens ijsblok scheidste jij ook 2 seizoenen geleden het NK ??
was toen 3e in de -66

to bad dat door mijn opleiding er geen topsport meer inzit voor mij..

greetzz!

JP
14-10-2009, 12:34
@ Zakka, Thomas Zenthner (in uw GIF) is geen judoka maar een 100% puur BJJ vechter. Zijn standup game is dan wel heeeeeeel sterk.

ZakKa!
14-10-2009, 15:46
Ow ik had dat niet eens door. Ik had de gif van een andere site en er stond in de titel "judoflyingomaplata". Ik nam dus aan dat het een judoka was. Thanks haha.

ijsblok
14-10-2009, 16:53
http://www.youtube.com/watch?v=M9lDPmFc3EI

hier hebben jullie wat van mijn Judo,, als iemand er ook maar interesse in heeft:P hahaha

Trouwens ijsblok scheidste jij ook 2 seizoenen geleden het NK ??
was toen 3e in de -66

to bad dat door mijn opleiding er geen topsport meer inzit voor mij..

greetzz!

nee ik scheids niet op dat niveau. M'n eigen gesport gaat altijd voor scheidsen..

FeelGood91
14-10-2009, 22:18
gelijk heb je man :D
Besides op dat niveau word je toch alleen mar afgezeken bij elke beslissing:P

hahaha

peace