PDA

View Full Version : Vincent Latoel over zijn partij



Fasada
02-09-2009, 10:39
Kwam een leuk stuk van Vincent tegen op hyves, over zijn belevenis in Brazil en hoe hij de partij in ging... Leuk om ff te delen denk ik dan maar

de wedstrijd

Om 16.30u zouden we met z'n allen naar het stadion gaan. Zoals het in Brazilie gaat duurt het allemaal wat langer. Er komt geen bus, we worden met taxi's naar het stadion gebracht wat 5 min rijden is van het hotel.

We komen bij een stadion waar het buiten al redelijk druk is met mensen. We lopen rustig naar binnen en kijken waar onze kleedkamer is. Ik vind dat ze alles goed geregeld hebben. We hebben een eigen kleedkamer, waarvan we de sleutel ook nog in ons bezit mochten hebben. We hebben onze tassen neergelegd en zijn weer weg gegaan. De show zou om 20u beginnen. We zijn weer met de taxi terug naar het hotel gegaan. Naast het hotel is een Italiaans restaurant waar we nog een pasta naar binnen werken

Na het eten zijn we even naar de kamer gegaan. Bassie en Siyar zijn op bed gaan liggen omdat ze zich nog wat moe voelden. Ik ben maar wat voor mezelf gaan doen. Beetje voorbereiden, we hadden nog een half uurtje. Om 19.30u trommel de jongens bij elkaar en gaan we weer met de taxi naar het stadion toe. We komen daar aan en de mensen van de organisatie zijn een beetje in rep en roer omdat wij er nog niet waren. Martijn heeft alleen gezegd dat we even iets gingen eten. hahahaha wij kennen Martijn en wisten natuurlijk dat dit zou gebeuren. Ze waren in rep en roer omdat precies om 20u de show zou beginnen en LIVE ergens te volgen was. We moesten meteen doorlopen naar achteren want daar krijgen we shirts om op te komen. We kregen een korte instructie hoe we moesten gaan staan. Nou het kon beginnen hoor. Alle vechters wachten geduldig achter de catwalk op het moment dat we op konden gaan. Tijdens het wachten was er een camera ploeg met wat pipo de clow gay figuren die ons ook nog gingen interviewen in het Portugees. Ik snapte er geen hol van en antwoorde maar met si si..hahahaha

We konden in volgorde van de line up de catwalk op lopen. oa Siyar, ik en onze tegenstanders moesten in de ring eindigen. Nou het startsein van de show was begonnen. We werden voorgesteld en konden weer terug naar achteren.

In de kleedkamer hadden ze matten neer gelegd en een tafel met een grote schaal fruit. Dat vond ik wel super goed geregeld, anders dan in Nederland. Alleen die ene keer dat ik in de ArenA moest vechten was het ook zo goed geregeld. De eerste van de 11 wedstrijden is begonnen. Bastiaan ging zich al omkleden, Siyar had zijn pokerdoos meegenomen en begon de fiches al uit te pakken.

Bastiaan zijn handen werden getaped door Martijn, ik ging me ook maar omkleden omdat ik na Bastiaan getaped zou worden. Opzich ben ik niet zo van het lange opwarmen en stressen voor een wedstrijd. Ik doe altijd mijn eigen ding op mijn eigen manier. Martijn ging de warming up doen met Bastiaan, Bastiaan zag er scherp uit en hij had er zin in. Ik had ondertussen de vechthandschoenen ook al gekregen. Toen ik Bastiaan op de pads zag slaan kreeg ik ook al zin. Ik vroeg of ik ook even op de pads mocht... Heerlijk een paar jabs geven om op te warmen, bij een wedstrijd ben ik heel snel scherp, ik voelde me super zeker en heb dan plezier in het inslaan. Ik hoef niet na te denken, mijn handen doen automatisch het werk. Een heerlijk gevoel is dat.... Dit gevoel heb ik de loop der jaren bij mezelf weten te ontwikkelen. Het geeft me zelfvertrouwen en vooral plezier.

Bastiaan was klaar om de ring in te gaan, we wensten hem geluk. Siyar en ik bleven in de kleedkamer. Ik ging me nu mentaal voorbereiden. Dit doe ik door op mezelf te focussen. Roep een soort van innerlijk kracht in me op. Ik zorg dat ik mentaal scherp word. Dit doe ik het liefst in mijn eentje zodat ik concentratie kan houden. Ik voelde langzaam de kracht in mezelf opladen, ik wordt er scherp van, hongerig om te gaan strijden. Ik was klaar om oorlog te maken!!

Martijn komt blij de kleedkamer ingelopen, Bastiaan had gewonnen, hij domineerde zijn tegenstander zwaar. In de tweede ronde brak die jongen zijn onderbeen waardoor hij niet meer verder kon gaan.

Nog een partij en mijn wedSTRIJD kon beginnen, ik had er zin in. We werden al geroepen om te wachten achter de catwalk. Bastiaan en Martijn waren bij me. Eerst mocht mijn tegenstander op komen. Hij is de plaatselijk held van Fortaleza, toen hij opkwam begon het stadion heel hard te juichen. Ik werd aangekondigd en liep de catwalk op met mijn war-modus aan. Dan kijk ik niet naar het publiek, loop dan in een streep door naar de ring. Ik ga naar mijn hoek en doe snel mijn schoenen en shirt uit. Mijn bitje had ik al ingedaan omdat ik niet kan wachten om te gaan strijden. De plaatselijk held was er ook al klaar voor. ik voelde me scherp. De wedstrijd begon, we tasten elkaar af met wat binnenkant lowkicks. Ik nam het inititief door een aantal jabs weg te geven. We kwamen in de clinch, ik had verwacht dat die jongen veel weerstand zou bieden om hij er redelijk potig uitzag. Maar niets was minder waar, ik had geen probleem met hem en kon de oefening die we op de laatste training nog door genomen hadden goed uitvoeren. Hier was ik erg blij om. Ik gaf hem nog wat knietjes mee op zijn lever en later op zijn neus. We kwamen op de grond terecht. hij wilde een enkelklem bij me maken maar dat lukt niet ik pofte hem een paar keer op zijn neus die al aardig aan het bloeden was door mijn knie. De scheids vond dat dit even schoongemaakt moest worden. De wedstrijd ging weer verder, ik weet niet meer goed hoe het ging maar we zaten op de grond en hij maakt een soort van armklem verwurging. Ik moest bijna kloppen maar Martijn zei nog 20 seconden, dat kon ik nog wel volhouden. De bel ging en ik krabbelde weer op en ging naar mijn hoek. Ik was niet moe. De tweede rond begon zelfde als de eerste, echter schoot Willamy goed in en ik kon hem niet houden, we kwamen op de grond. Hij lag in mijn guard en ik kon hard slaan vanuit daar. Hij werkte goed en kwam langs mijn guard. HIj pakte een goede positie en kon door gaan naar de mount. Normaliter druk ik iemand er makkelijk uit maar hij bleef goed zitten. Ik kon mezelf omdraaien en ging op mijn knieen zitten maar hij pakte mij goed met choke. TIjdens het trainen kom ik hier ook geregeld in bij Bastiaan en Siyar. ik heb er blijkbaar niet veel van opgestoken. IK moest kloppen anders zou ik zwaar out gaan. Ik baalde van de hier van. Mijn tegenstander was erg blij. Hij mag dit jaar voor de titel vechten in Japan.

Ik baal nog steeds van de wedtrijd, ik bekijk het postief en haal voor mezelf leerpunten uit waar ik verder op kan gaan trainen.

Siyar was aan de beurt, ik was achter gebleven in de kleedkamer. Ik voelde me niet goed en ging op de matjes liggen. Gelukkig kwamen er wat medische mensen aan om te kijken hoe het met mij ging. Ik vroeg om iets te drinken met suiker. Ze kwamen met een soort redbull aan. Dit gaf me weer vleugels..hahaahaha het ging al wat beter met me. Voor ik het wist stond Siyar weer met zijn wereldtitelgordel in de kleed kamer. Ik was heel bij voor hem.

Ondanks mijn verlies hebben we een goede indruk achtergelaten. Na de show hebben we ons zelf maar eens verwend met een soort van Mc Donalds. hahahahahaha Daarna was het tijd om naar het hotel te gaan....

Wat een dag hebben we weer gehad....

steftheboxer
02-09-2009, 12:04
weet iemand de andere uitslagen van dit event en is er beeldmateriaal?

Wheelie
02-09-2009, 12:05
Latoel is een topper

remco pardoel
02-09-2009, 12:49
Latoel sterft liever dat hij opgeeft
Respect!

Ik vindt de pot van hem en Danny toch nog wel een van de beste ooit!