PDA

View Full Version : Why the ring sucks for mma.



tom l
03-09-2009, 08:15
This is why... Ik was vroeger zelf meer voor een ring omdat ik een Pride nuthugger was (en altijd zal blijven overigens), maar dit was vooral omdat onze sport in een ring sneller geaccepteerd zou worden door het grote publiek dan in een kooi. Er komen echter toch wat teveel nadelen kijken bij mma in een ring... Mma hoort thuis in een octagon.

YouTube - Why the ring sucks for MMA (http://www.youtube.com/watch?v=AzWYRjgC46Y&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Emma%2Dtv%2Enet%2Fdisplay%2 Ephp%3Fid%3D8422&feature=player_embedded#t=146)

dirk5
03-09-2009, 08:57
Ik denk dat zoals je al zegt het er veel mee te maken heeft hoe lang je de sport al volgt.

Ik ben sinds jaar en dag een trouwe pride fan dus zweer bij een ring, zelfs nu de galas met een ring niet meer zo prominent aanwerzig zijn als voorheen.

De maat van mij waar ik vrijwel alle galas mee kijk vind een ring vreselijk (gekloot met touwen, gekloot op de grond in de hoeken)en je snapt het al, hij behoort tot de TUF generatie.

Ik kijk alles zonder problemen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de ring.... waarom?

ik zou het eerlijk gezegd niet weten, Het oogt mij professioneler en mooier.

Ivo C.
03-09-2009, 08:58
Ring rules for MMA!

tom l
03-09-2009, 09:16
Ik denk dat zoals je al zegt het er veel mee te maken heeft hoe lang je de sport al volgt.

Ik ben sinds jaar en dag een trouwe pride fan dus zweer bij een ring, zelfs nu de galas met een ring niet meer zo prominent aanwerzig zijn als voorheen.

De maat van mij waar ik vrijwel alle galas mee kijk vind een ring vreselijk (gekloot met touwen, gekloot op de grond in de hoeken)en je snapt het al, hij behoort tot de TUF generatie.

Ik kijk alles zonder problemen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de ring.... waarom?

ik zou het eerlijk gezegd niet weten, Het oogt mij professioneler en mooier.

Ik ben het eigenlijk met je eens. Ik vind een ring er ook mooier en professioneler uitzien, maar naar partijen toe is een kooi veiliger en beter voor de vechters. Bijvoorbeeld: bij een wilde takedown of iets dergelijks is er nu geen kans dat ze uit de ring vallen

dontmindme
03-09-2009, 09:16
octagon heeft de uitstraling van een hondengevecht naar mijn mening.


ring rules

iconian
03-09-2009, 09:18
ring zie je alles veel beter. Ook veel meer actie, niet eindeloos je tegenstander tegen de kooi vastdrukken of zoals brock-mir de kooi gebruiken om je tegenstander vast te pinnen. Ring rules!

GerritTonijn
03-09-2009, 09:29
Voor de sport is de ring wel beter gepast, alleen heb ik een beetje de pest aan dat 'kooi-vecht' image wat de noobs daarmee associeren en dan ook nog even het woord 'freefight' noemen.

chief108
03-09-2009, 10:20
Ik denk dat zoals je al zegt het er veel mee te maken heeft hoe lang je de sport al volgt.

idd..

freefighten in een kooi FTW!!!!

tom l
03-09-2009, 10:21
Mja, voor de toeschouwers is een ring idd beter. Voor de vechters en for the sake of het gevecht echter niet en dat lijkt me belangrijker.

Nog even een voorbeeld wat gebeurde bij Wim Deputter VS Mehmet Uygun.



YouTube - Why do MMA fighters need a cage ? (http://www.youtube.com/watch?v=YBREVN2xxNk)

dirk5
03-09-2009, 10:27
zo'n filmpje kan natuurlijk ook gemaakt worden van mensen die de kooi vasthouden.

iemand eruit gooien wordt een moeilijker verhaal, alhoewel keith hackney (hackney) tegen emanuel Yarborough (yarboroough) in een van de eerdere ufc gebeurd het ook :)

waarom de namen 2 keer? kijk het gala maar ;)

FOCUS
03-09-2009, 10:41
een kooi is voor beesten
MMA in een kooi dus:cool2:

Biiyen
03-09-2009, 11:26
Octagon is gewoon perfect! Ring heb je altijd dat gezeur met overnieuw starten en vechters die er doorheen dreigen te vallen.

MMA in een kooi is imo de beste omgeving voor vechters en ook voor publiek.

iconian
03-09-2009, 11:31
Octagon is gewoon perfect! Ring heb je altijd dat gezeur met overnieuw starten en vechters die er doorheen dreigen te vallen.

MMA in een kooi is imo de beste omgeving voor vechters en ook voor publiek.

publiek ben ik niet mee eens, in de octagon heb je supergrote schermen nodig waar 80% van het publiek naar moet kijken omdat de kooi het zicht belemmerd. Ring staat hoger, cameramensen aan de zijkant en niet ervoor, en de vechters zijn constant goed te zien.

Mr 1 Leg
03-09-2009, 12:00
geef mij de ring maar een kooi is vele groter dan moet ik noch meer huppelen op 1 been hahahaha ;)

Wiseguy
03-09-2009, 12:23
Er gaat niets boven een witte ring.

MilfhunterMMA
03-09-2009, 12:29
octagon is beter voor mma.

superfreak
03-09-2009, 12:43
octagon is beter voor mma.

X2

MMA4Life
03-09-2009, 13:08
ik ben een pride fan ,,maar ik zie mma toch liever in een cage
in een kooi heb je ook meer mogelijkheden om de tegestander vast te pinnen tege de kooi wand

renamer
03-09-2009, 13:21
ik zit er eigenlijk nogsteeds op te wachten totdat er iemand met zijn rug voluit op de pijzentafel valt.. die prijsjes zijn volgens mij behoorlijk scherp...

maar toch vind ik een ring als toeschouer fijner kijken

Remco
03-09-2009, 13:25
Daar heb ik ook vaak over nagedacht, onbegrijpelijk dat die dingen altijd open en bloot naast de ring staan. Je zou er maar met je nek op vallen. Lig je zomaar dood te bloeden.

Biiyen
03-09-2009, 14:31
zo'n filmpje kan natuurlijk ook gemaakt worden van mensen die de kooi vasthouden.

iemand eruit gooien wordt een moeilijker verhaal, alhoewel keith hackney (hackney) tegen emanuel Yarborough (yarboroough) in een van de eerdere ufc gebeurd het ook :)

waarom de namen 2 keer? kijk het gala maar ;)

Dat was in de eerst UFC's, daarna hebben ze het gewijzigd zodat de deur niet meer open kan tijdens gevecht.

stiffler
03-09-2009, 14:47
voor de vechters zeker een kooi...

Jetli
03-09-2009, 15:00
een octagon.. alleen al omdat het in nederland niet meer voorkomt.

wrestler_nl
03-09-2009, 15:39
Octagon is veel beter dan een ring vind ik.
In een ring krijg je dat gekloot dat een vechter half buiten de ring is & dan moeten ze naar de centre van de ring gaan , dat verlangzaamt de partij...
Vooral als de vechter half buiten de ring is ...dat die jappen de vechter nog in de ring duwen ...dat vind ik echt schandalig man!!!
OCTAGON RULESSS!!!!

blackadder
03-09-2009, 17:05
Met een ring kun je er ook nog wat thaibox partijen tussen door doen. Ring ring dingelingeling.

chief108
03-09-2009, 17:49
dat kan ook in een kooi hoor...

marcelt
03-09-2009, 19:52
Eerst vond ik een ring door Pride sentimenten, maar ben van gedachten veranderd.

Bij gemende gala's idd. een ring maar anders toch een kooi. Ik heb wel eens glazen gezien dat vond ik qua zicht wel beter dan gaas. ZAg er wel morisig uit als er een bloedend iemand langs afzakt.
Voor de veiligheid van de vechters is een kooi beter , maar ook het gevecht zelf is toffer als er een harde wand is zeg maar, lijkt ook meer op realiteit dan gehang in de touwen. Vastpakken lukt slechter in de kooi dan aan touwen.

Jeru
03-09-2009, 23:50
Gewoon een ring bouwen met kooigaas. Best of both worlds ;)

Vitor Belfort
04-09-2009, 00:23
Jammer dat dit nooit iets is geworden!;)

http://fiveouncesofpain.com/wp-content/uploads/2008/04/yamma-pit.jpg

chief108
04-09-2009, 08:21
Er is maar 1 plek waar Muay Thai thuishoort en dat is in Thailand.
fixed it...

en laat ze vooral die tering gejengel daar laten
heb een pesthekel aan gala's waar je dat telkens hoort :twak:

chief108
04-09-2009, 13:21
zal best, mag ook...
in Thailand

maar ga mijn leuke avond er niet mee verpesten zeg...
bah bah bah...

Wiseguy
04-09-2009, 13:36
Na een uur op een gala hoor ik die thaise muziek niet eens meer.

Guile
04-09-2009, 14:33
Voor publiek en met het oog op de acceptatie in de maatschappij is een ring beter, denk ik.

Echt te triest voor woorden eigenlijk. Pride soccerkicks :D

MMA hoort in de Octagon vind ik, hoe vaak gebeurt het niet dat een partij weer naar het midden verplaatst moet worden. Vechttechnisch ook.

Plus je hebt echt die 'last man standing' uitstraling en dat blijft vet.

chief108
04-09-2009, 14:34
Na een uur op een gala hoor ik die thaise muziek niet eens meer.
nee dan ben ik meestal ook al te bezopen

HUNTER
05-09-2009, 00:36
kickboksen tijdens een mma gala... da's pas heiligschennis.

en ook die tingel tangel jengel muziek... en allerlei j, n en c klassers die met hun eigen muziek op willen komen en anders niet willen vechten. Oprotten!

MMA in een ring is rommel. Je hangt steeds tussen de touwen, en kunt uit de ring vallen en / of over de touwen gesmeten worden. Gewoon in een octagon is het meest veilig, maar helaas hebben de ambtenaren dat nog niet helemaal door dus qua vergunningen is dat een beetje lastig. Maar de octagon is wel een super veilige oplossing!

iconian
05-09-2009, 10:04
Gewoon een ring bouwen met kooigaas. Best of both worlds ;)

geen slecht idee, hier is een voorproefje:

YouTube - Dusty Rhodes vs Ric Flair (Cage match) 2/3 (http://www.youtube.com/watch?v=ESt7DnngqNk)

tom l
07-09-2009, 11:16
fixed it...

en laat ze vooral die tering gejengel daar laten
heb een pesthekel aan gala's waar je dat telkens hoort :twak:

Haha, reps! Geef zelf ook geen moer om muay thai. Ga op gala's altijd naar de bar wanneer er weer een muay thai partij op til staat.