PDA

View Full Version : Dit is weer ACAB op z'n top!



Judas
03-09-2009, 14:18
Voor de mensen die altijd maar roepen dat er te weinig respect is voor smeris... Verdien dat respect eerst maar en dat krijg je niet door dit soort acties:rolleyes:.
En die gasten die maar staan toe te kijken, mogen zich ook de tering schamen.

'Politieagent mocht niet ingrijpen'

01 september 2009
HOOFDDORP - WebRegio-bezoeker Jeroen was maandagavond getuige van het ongeluk op de kruising Hoeksteen-Vuursteen in Hoofddorp. Bij dat ongeluk kwam er een 78-jarige Amstelvener om het leven. Volgens Jeroen is de dood van deze man mede te wijten aan het niet ingrijpen van een agent. De politie laat echter aan WebRegio weten dat hier geen sprake van is. De agent mocht volgens het boekje niet ingrijpen, aldus de politie.


http://www.webregio.nl/content/images/Normal/politieagentmochtnietingrijpenhoofddorp.jpg (http://www.webregio.nl/haarlemmermeer/regionaal-nieuws/artikel/494018/foto/1/politieagent-mocht-niet-ingrijpen.aspx)
Foto 1 van 1
Jeroen meldt onder het artikel van het dodelijke ongeluk tussen een personenauto en een auto van de politie het volgende: ‘Het was een schande!! De agent die hem aanreed liet hem gewoon verzuipen! Omwille van ‘richtlijnen‘ deed hij niks. Letterlijk zei hij: "Ik mag niets zolang ik alleen ben." Hij stond op de kant en bleef met zijn armen over elkaar toekijken hoe ik en nog iemand dat water ingingen! Het is een grof schandaal!!!! Hopelijk overleeft meneer deze ellende Zo niet is deze agent verantwoordelijk voor zijn dood!!’

Evert Prinssen - Plaatsvervangend districtschef Politie Haarlemmermeer - reageert hierop: ‘In dit geval was de betrokken politieman door de enorme klap van de aanrijding zowel fysiek als mentaal kennelijk niet goed in staat om in te grijpen. Andere politiemensen waren dat wel en hebben het slachtoffer uit de auto weten te halen. Helaas in de man later in het ziekenhuis overleden. De bestuurder van de politieauto heeft door de aanrijding nekletsel, een lichte hersenschudding en kneuzingen opgelopen en is ziek thuis.’

Levensgevaarlijk
Prinssen vervolgt: ‘De afgelopen jaren hebben politiemensen van de regio Kennemerland zeer vaak ingegrepen in gevaarlijke situaties. Politiemensen blijken zo gefixeerd op het redden van mensen dat ze daarbij hun eigen leven ook in gevaar brengen. Omdat het in een aantal gevallen maar net is goed is afgelopen wordt politiemensen geleerd ondanks hun drive om in te grijpen toch de nodige voorzichtigheid in acht te nemen. Eén van de adviezen die wordt gegeven is om niet te water te gaan als er geen ondersteuning is van andere politiemensen. Een ander belangrijk advies is om extra voorzichtig en terughoudend te zijn als je zelf gewond bent. Ik ben van mening dat mijn collega in dit geval niet in staat is geweest om in te grijpen en heb begrip voor zijn handelen.


http://www.dumpert.nl/mediabase/616191/ead09e74/de_politie_is_je_beste_vriend.html

De dikke nudist
03-09-2009, 14:21
Als die agent niet helemaal fris meer is lijkt het me niet verstandig dat ie in het water springt om iemand uit een auto te redden.

Donjopie
03-09-2009, 14:23
de betrokken politieman door de enorme klap van de aanrijding zowel fysiek als mentaal kennelijk niet goed in staat om in te grijpen

Ga dan maar weer met je barbies spelen loser !

gvd alleen de koplamp lag van die politieauto af.
Ik ben ooit eens door mn voorruit gevlogen ( geen gordel :fp: ) ik was mentaal sterk genoeg om de nationale spellingstoest te doen man !

Jochem
03-09-2009, 14:24
Ga dan maar weer met je barbies spelen loser !

gvd alleen de koplamp lag van die politieauto af.
Ik ben ooit eens door mn voorruit gevlogen ( geen gordel :fp: ) ik was mentaal sterk genoeg om de nationale spellingstoest te doen man !

en daar weten we nu allemaal de uitslag van.

Tony
03-09-2009, 14:24
op het eerste gezicht denk je.. wat een kut agent..

maar als je ff verder denkt....

wat als de agent (in wellicht verwarde staat) het water in was gesprongen..

Dan hadden we voor t zelfde geld 2 doden.

Casparvdzouw
03-09-2009, 14:24
Als die agent niet helemaal fris meer is lijkt het me niet verstandig dat ie in het water springt om iemand uit een auto te redden.

Lijkt mij ook niet al te slim om net na een botsing in het water te springen.. helemaal koud water kan heel fijn voor je zijn dan:whistling:

Donjopie
03-09-2009, 14:25
en daar weten we nu allemaal de uitslag van.

ik zit nu ook rustig, dan kan ik het niet:D

Karel
03-09-2009, 14:33
en jeroen was bezig de agent uit te schelden?

NielsN
03-09-2009, 14:34
en jeroen was bezig de agent uit te schelden?

Wel lezen, he? Jeroen zegt dat hij met nog iemand het water 'inging'.

dirk5
03-09-2009, 14:39
In zo'n geval neemt gevoel gezond verstand over.

help je wel: ben je een held
help je niet: ben je een loser

excuses van: ik heb net een ongeluk gehad of ik moet wachten op een collega gaan voor mij in deze zaak niet op. zeker niet wanneer het gaat om een mensen leven!

Rverm
03-09-2009, 14:41
kheb het filmpje gezien gister op het nieuws...het duurde ook wel heel lang dat omstanders het water ingingen hoor...heel lang ja...ze waren eerst nog aan het discusseren wie of wat of waarom er niemand inging...de agent die had een herschudding en nog paar kwaaltjes...die was versuft...en nee ik praat het niet goed, maa tis wel heel makkelijk altijd...

Karel
03-09-2009, 14:43
Wel lezen, he? Jeroen zegt dat hij met nog iemand het water 'inging'.

:fp: na een paar regels haak ik af

GerritTonijn
03-09-2009, 14:46
WebRegio-bezoeker Jeroen

Aha, een expert!

Donjopie
03-09-2009, 14:52
In zo'n geval neemt gevoel gezond verstand over.

help je wel: ben je een held
help je niet: ben je een loser

excuses van: ik heb net een ongeluk gehad of ik moet wachten op een collega gaan voor mij in deze zaak niet op. zeker niet wanneer het gaat om een mensen leven!

X2
Wel of niet in functie, je bent een loser als je iemand niet helpt.

Ja mevrouw uw man is dood, ik had hem kunnen redden maar ik moest op mijn collega wachten volgens het boekje.....

Tony
03-09-2009, 14:56
Ja mevrouw uw man is dood, ik had hem kunnen redden maar ik moest op mijn collega wachten volgens het boekje.....

Ja mevrouw uw man is dood... ik had helaas hersenschudding en was versuft vanwege het onderzoeken. Maar er stonden heel veel andere mensen langs. o.a. Jeroen van Webregio en hun hadden het allemaal te druk met klagen over het feit dat ik het water niet in ging.

Justinian
03-09-2009, 14:56
Voor de mensen die altijd maar roepen dat er te weinig respect is voor smeris... Verdien dat respect eerst maar en dat krijg je niet door dit soort acties:rolleyes:.
En die gasten die maar staan toe te kijken, mogen zich ook de tering schamen.

'Politieagent mocht niet ingrijpen'

01 september 2009
HOOFDDORP - WebRegio-bezoeker Jeroen was maandagavond getuige van het ongeluk op de kruising Hoeksteen-Vuursteen in Hoofddorp. Bij dat ongeluk kwam er een 78-jarige Amstelvener om het leven. Volgens Jeroen is de dood van deze man mede te wijten aan het niet ingrijpen van een agent. De politie laat echter aan WebRegio weten dat hier geen sprake van is. De agent mocht volgens het boekje niet ingrijpen, aldus de politie.


[/URL]http://www.webregio.nl/content/images/Normal/politieagentmochtnietingrijpenhoofddorp.jpg (http://www.webregio.nl/haarlemmermeer/regionaal-nieuws/artikel/494018/foto/1/politieagent-mocht-niet-ingrijpen.aspx)
Foto 1 van 1
Jeroen meldt onder het artikel van het dodelijke ongeluk tussen een personenauto en een auto van de politie het volgende: ‘Het was een schande!! De agent die hem aanreed liet hem gewoon verzuipen! Omwille van ‘richtlijnen‘ deed hij niks. Letterlijk zei hij: "Ik mag niets zolang ik alleen ben." Hij stond op de kant en bleef met zijn armen over elkaar toekijken hoe ik en nog iemand dat water ingingen! Het is een grof schandaal!!!! Hopelijk overleeft meneer deze ellende Zo niet is deze agent verantwoordelijk voor zijn dood!!’

Evert Prinssen - Plaatsvervangend districtschef Politie Haarlemmermeer - reageert hierop: ‘In dit geval was de betrokken politieman door de enorme klap van de aanrijding zowel fysiek als mentaal kennelijk niet goed in staat om in te grijpen. Andere politiemensen waren dat wel en hebben het slachtoffer uit de auto weten te halen. Helaas in de man later in het ziekenhuis overleden. De bestuurder van de politieauto heeft door de aanrijding nekletsel, een lichte hersenschudding en kneuzingen opgelopen en is ziek thuis.’

Levensgevaarlijk
Prinssen vervolgt: ‘De afgelopen jaren hebben politiemensen van de regio Kennemerland zeer vaak ingegrepen in gevaarlijke situaties. Politiemensen blijken zo gefixeerd op het redden van mensen dat ze daarbij hun eigen leven ook in gevaar brengen. Omdat het in een aantal gevallen maar net is goed is afgelopen wordt politiemensen geleerd ondanks hun drive om in te grijpen toch de nodige voorzichtigheid in acht te nemen. Eén van de adviezen die wordt gegeven is om niet te water te gaan als er geen ondersteuning is van andere politiemensen. Een ander belangrijk advies is om extra voorzichtig en terughoudend te zijn als je zelf gewond bent. Ik ben van mening dat mijn collega in dit geval niet in staat is geweest om in te grijpen en heb begrip voor zijn handelen.


[URL]http://www.dumpert.nl/mediabase/616191/ead09e74/de_politie_is_je_beste_vriend.html
Als ik het goed begrijp stond de politieagent dus samen met de WebRegio-bezoeker Jeroen te kijken. De politieagent was kennelijk gewond, terwijl de commentator er fris bij stond, alles in zich opnam en hierna verslag deed. Misschien een gekke gedachte, maar zou het niet voor de hand liggen dat onze vriend Jeroen zelf tot redding over zou gaan?

NielsN
03-09-2009, 14:57
Waarom zou iemand anders het eigenlijk niet net zo goed kunnen doen? Alleen maar omdat hij een uniform aan heeft?

Het is toch niet zo dat politie-agenten de enigen zijn met een zwemdiploma?

Justinian
03-09-2009, 14:57
@Tony; niet zo'n gekke gedachte dus ;)

NielsN
03-09-2009, 14:59
Drie gelijktijdige posts met ongeveer dezelfde -al dan niet gekke- gedachte...:lol:

De dikke nudist
03-09-2009, 14:59
In zo'n geval neemt gevoel gezond verstand over.

help je wel: ben je een held
help je niet: ben je een loser

excuses van: ik heb net een ongeluk gehad of ik moet wachten op een collega gaan voor mij in deze zaak niet op. zeker niet wanneer het gaat om een mensen leven!

Zelfs als er zoals in dit geval een groep mensen omheen staat die geen ongeluk hebben gehad en het dus beter/veiliger kunnen?

Donjopie
03-09-2009, 15:04
de politie moet zo ie zo ingrijpen, of een poging doen.
hij is gvd in functie en is betrokken bij het ongeval, krijg je dan en joker ofzo ?
Kijk meneer agent u hoeft helemaal niks meer te doen.
Volgens mij is de politie er voor de veiligheid. hij kon uit zn auto stappen, lopen en praten.
Nou dan kan je ook het water in.

En ja de rest had ook het water in gemoeten !

dirk5
03-09-2009, 15:05
Zelfs als er zoals in dit geval een groep mensen omheen staat die geen ongeluk hebben gehad en het dus beter/veiliger kunnen?

mijn post geld voor iedereen, niet alleen voor de politie.

NielsN
03-09-2009, 15:07
En ja de rest had ook het water in gemoeten !

:lol:

Gezellig!

http://m.gmgrd.co.uk/sbres/457.$plit/C_67_article_2049760_body_articleblock_0_bodyimage .jpg

Justinian
03-09-2009, 15:11
de politie moet zo ie zo ingrijpen, of een poging doen.
hij is gvd in functie en is betrokken bij het ongeval, krijg je dan en joker ofzo ?
Kijk meneer agent u hoeft helemaal niks meer te doen.
Volgens mij is de politie er voor de veiligheid. hij kon uit zn auto stappen, lopen en praten.
Nou dan kan je ook het water in.

En ja de rest had ook het water in gemoeten !
Ik heb een keer een ongeluk gehad toen ik een jaar of 17 was. Ik zat achter op een brommer, zonder helm en we botsten tegen een auto. Ik vloog over de motorkap en kwam met een judorol neer. Ik had een fikse hersenschudding, zat onder het bloed en mijn zicht was zeer beperkt. Toch kon ik de ambulancebroeders uitleggen wat er was gebeurd en kon ik de ambulance instappen. Als ik in die toestand het water zou induiken om iemand te redden, vraag ik me af of dat was goed gekomen...

Donjopie
03-09-2009, 15:14
Ik heb een keer een ongeluk gehad toen ik een jaar of 17 was. Ik zat achter op een brommer, zonder helm en we botsten tegen een auto. Ik vloog over de motorkap en kwam met een judorol neer. Ik had een fikse hersenschudding, zat onder het bloed en mijn zicht was zeer beperkt. Toch kon ik de ambulancebroeders uitleggen wat er was gebeurd en kon ik de ambulance instappen. Als ik in die toestand het water zou induiken om iemand te redden, vraag ik me af of dat was goed gekomen...

Meneer agent had een riem om ( daar ga ik vanuit......want dat is verplicht...)
meneer agent zat in een auto....en niet op een 2 wieler
De auto van meneer agent mist een koplamp, en ligt niet in tweeen.
Jouw ongeluk lijkt mij veel erger dan die van meneer agent.

Justinian
03-09-2009, 15:34
Meneer agent had een riem om ( daar ga ik vanuit......want dat is verplicht...)
meneer agent zat in een auto....en niet op een 2 wieler
De auto van meneer agent mist een koplamp, en ligt niet in tweeen.
Jouw ongeluk lijkt mij veel erger dan die van meneer agent.
Daar lijkt het inderdaad wel op, maar dat wil niet zeggen dat het feitelijk ook zo was.

Donjopie
03-09-2009, 15:36
kom op zeg !
hoe diep was die sloot 30 meter ???
je ziet de kikkers drijven man.
tis een volwassen vent hoor !

Tsuki
03-09-2009, 16:04
het is gewoon een fakking schande dat er niet meteen 10 man dat plasje inspringt, tis gvd 30 cm diep ......... het zijn allemaal kneuzen incl die agent.

als protest betaal ik die 3 bekeuringen die ik hier nog heb liggen niet ......... dat zal ze leren

Justinian
03-09-2009, 16:09
kom op zeg !
hoe diep was die sloot 30 meter ???
je ziet de kikkers drijven man.
tis een volwassen vent hoor !
Ik zie net pas dat er ook een filmpje bij staat, my bad ;) Tja, in dit geval lijkt het me ook wel voor de hand liggen dat de agent ff mee helpt. Blijf er wel bij dat de omstanders ook sneller hadden moeten/kunnen ingrijpen.

Donjopie
03-09-2009, 16:11
@Justinian
Ben ik met je eens !
Al die gasten die aan deze kant van de camera stonden hadden er ook in moeten gaan.

Karel
03-09-2009, 16:33
tja, gebeurt vaak genoeg dat mensen blijven staan bij zoiets, helaas niets nieuws

Ronald
03-09-2009, 19:10
Sommige mensen zijn schijnbaar zo gefixeerd op klagen over de politie, de overheid, en meer van dat soort instanties, dat ze geen eens meer zien dat er ook nog andere mogelijkheden liggen. Wat een loser ben je als je klaagt over het niet ingrijpen van de politie als je er zelf naast staat niets te doen.

chief108
04-09-2009, 09:06
Wat een loser ben je als je klaagt over het niet ingrijpen van de politie als je er zelf naast staat niets te doen.
dat

aliendwurf
04-09-2009, 09:59
:eek:

Ongelofelijk, kksmeris.