PDA

View Full Version : Dierenrechtenorganisatie publiceert gruwelijk uc-filmpje: *schokkend*



rafi
04-09-2009, 15:06
Niet voor gevoelige kijkers:



YouTube - Undercover Investigation at Hy-Line Hatchery (http://www.youtube.com/watch?v=JJ--faib7to&eurl=http%3A%2F%2Fforum%2Edutchbodybuilding%2Ecom% 2Ff15%2Fdierenrechtenorganisatie%2Dpubliceert%2Dgr uwelijk%2Duc%2Dfilmpje%2Dkuikens%2Dlevend%2Dvermal en%2D219979%2F&feature=player_embedded)

Niet voor gevoelige kijkers, deze video uitgebracht door dierenrechtenorganisatie Mercy for Animals (MfA). Duizenden pasgeboren geselecteerde kuikentjes worden erin getoond, die levend vermalen worden. Reden? Het zijn mannetjes, die bijgevolg geen eieren kunnen leggen. Ze worden dan ook letterlijk gedumpt, op een wreedaardige manier. In dit bedrijf in het Amerikaanse Iowa alleen al gaat het om zo'n 30 miljoen kuikens per jaar. Maar het fenomeen is, volgens MfA, schering en inslag in de sector.

Undercover
Mercy for Animals kon de gruwelijke beelden schieten tijdens een undercoveroperatie in de Spencerfokkerij in Iowa, die gerund wordt door Hy-Line international, één van de grootste spelers van de kippenindustrie. Volgens de organisatie worden 150.000 mannelijke kuikens die net uit hun schelp komen per dag gescheiden van de vrouwelijke. Omdat ze niet productief zijn, worden ze machinaal gedood.

"Ze zijn voorbestemd om te sterven op hun geboortedag, omdat ze geen eieren kunnen leggen en niet snel genoeg groot worden om als gevogelte met winst verkocht te kunnen worden", aldus MfA. "Ze worden leven in stukken gereten in een maalmachine. Jaarlijks komen zo meer dan 30 miljoen kuikentjes aan hun eind in dit bedrijf."

"Mogelijke ontslagen"
In een reactie zegt Hy-Line International dat "hun eerste prioriteit de zorg en veiligheid van de vogels en hun werknemers is". "We hebben duidelijk afgelijnde procedures voor het welzijn van de kuikens en komen die normen ook na." Het bedrijf zegt "onmiddellijk een onderzoek te starten naar de hele situatie". "Mocht daaruit blijken dat er regels geschonden zijn, dan zal er opgetreden worden, tot ontslag van de betrokken werknemers toe", besluit de firma.

MfA legt ook het lijden van de vrouwelijke kuikens bloot. Zo zouden hun snavels afgeknot worden en zouden ze met honderd in één doosje per schip getransporteerd worden door de VS. Volgens Mercy komt de wrede behandeling vooral voor bij bedrijven die prat gaan op hun 'vrije-loop-eieren'. "Dit soort van slimme marketing moet het gruwelijke en gewelddadige karakter van de kwekerijen verdoezelen", aldus MfA.

De dierenrechtenactivisten eisen nu een label op de eieren in de VS dat zegt: "Opgepast - mannelijke kuikens worden levend vermalen door de kippenindustrie". (jv)

NTT-FX
04-09-2009, 15:18
Misschien de topictitel even voorzien van [schokkend] tagjes ?

chief108
04-09-2009, 15:20
toen chief nog een klein chiefje was gebeurde dat gewoon bij de buren....

daar werden kippen opgefokt tot ze oud genoeg waren voor de legbatterij

van elke lading kregen we een hele lading mannetjes die wij in de schuur opfokten voor de slacht
en als ze groot genoeg waren dan ging de buurman ze bij ons slachten

en rende ik de buurmeisjes achterna met een hanepootje
want als je dan aan het peesje trekt gaat die klauw open en dicht

was lachen joh... :)

Wheelie
04-09-2009, 15:22
Misschien de topictitel even voorzien van [schokkend] tagjes ?
schokkend ? vooruit, de topic titel is aangepast ;)
ik heb het filmpje zelf niet bekeken.

Judas
04-09-2009, 15:27
Smaakt prima naar mijn mening...

http://i283.photobucket.com/albums/kk303/nvme606xx/funny%20icons/chicken_mcnuggets-1.jpg

thrillseekah
04-09-2009, 16:22
veganist worden is ook niet echt de oplossing. Er zijn genoeg betere manieren om dit soort shit aan te pakken, zonder dat je daarvoor als een monnik moet gaan leven

Donjopie
04-09-2009, 16:37
tis niet leuk om te zien.
maar hoeveel eiwit zou de gemiddelde MF al naar binnen hebben gegooid in de vorm van een ei ?

Muay Thai Elite
04-09-2009, 16:47
YouTube - Kuikentjes - Ik ben een kuikentje! (http://www.youtube.com/watch?v=VMJnjzDVuBA)

Arno verbraak
04-09-2009, 17:04
maar als ik t zo zie lijkt t voor de mannetjes minder pijnlijk dan wat de vrouwtjes moeten doorstaan. word er wel stil van, telkens

renamer
04-09-2009, 17:30
ach ja... ik kan me er niet druk over maken...

guess2007
04-09-2009, 18:43
Puntje van de ijsberg, helaas maar die kippevleugeltjes blijf ik echt kopen.

Gary
04-09-2009, 20:15
betaal al jaren elke keer een euro meer voor de bio eieren.

YoMarK
04-09-2009, 20:18
Ik vind dit een stuk minder schokkend dan dat filmpje over wasbeertjes en bont.

Het is misschien wat bruut, maar zo'n gehaktmolen is wel instant kill, dus eigenlijk geen slechte methode. Wat jullie?

chief108
04-09-2009, 20:22
herken ik hier een trauma ouwe?:D
heb namelijk wel eens een soortgelijk afbeeldinkje gezien:lol:
da's een eerbetoon aan mijn jeugd ouwe.. ;)

thrillseekah
04-09-2009, 20:35
Ik vind dit een stuk minder schokkend dan dat filmpje over wasbeertjes en bont.

Het is misschien wat bruut, maar zo'n gehaktmolen is wel instant kill, dus eigenlijk geen slechte methode. Wat jullie?

x2. Die dolfijnen die ze kapot zagen in japan vond ik ook net wat heftiger

chief108
04-09-2009, 20:40
x2. Die dolfijnen die ze kapot zagen in japan vond ik ook net wat heftiger
filmpjes?

zou best eens dolfijn willen proeven
lijkt me best te eten op 1 of andere manier

chief108
04-09-2009, 20:42
da's een eerbetoon aan mijn jeugd ouwe.. ;)
thnx...

is toch een deel van je opvoeding :p

thrillseekah
04-09-2009, 21:07
http://www.eurocbc.org/taijislaughter.mpg

micha
05-09-2009, 07:32
dit doen ze schiphol toch ook met schildpadjes enzo

NielsN
05-09-2009, 10:00
veganist worden is ook niet echt de oplossing. Er zijn genoeg betere manieren om dit soort shit aan te pakken, zonder dat je daarvoor als een monnik moet gaan leven


betaal al jaren elke keer een euro meer voor de bio eieren.


toen chief nog een klein chiefje was gebeurde dat gewoon bij de buren....

daar werden kippen opgefokt tot ze oud genoeg waren voor de legbatterij

van elke lading kregen we een hele lading mannetjes die wij in de schuur opfokten voor de slacht
en als ze groot genoeg waren dan ging de buurman ze bij ons slachten

en rende ik de buurmeisjes achterna met een hanepootje
want als je dan aan het peesje trekt gaat die klauw open en dicht

was lachen joh... :)

:)

tom l
05-09-2009, 12:43
Niet voor gevoelige kijkers:



YouTube - Undercover Investigation at Hy-Line Hatchery (http://www.youtube.com/watch?v=JJ--faib7to&eurl=http%3A%2F%2Fforum%2Edutchbodybuilding%2Ecom% 2Ff15%2Fdierenrechtenorganisatie%2Dpubliceert%2Dgr uwelijk%2Duc%2Dfilmpje%2Dkuikens%2Dlevend%2Dvermal en%2D219979%2F&feature=player_embedded)

Niet voor gevoelige kijkers, deze video uitgebracht door dierenrechtenorganisatie Mercy for Animals (MfA). Duizenden pasgeboren geselecteerde kuikentjes worden erin getoond, die levend vermalen worden. Reden? Het zijn mannetjes, die bijgevolg geen eieren kunnen leggen. Ze worden dan ook letterlijk gedumpt, op een wreedaardige manier. In dit bedrijf in het Amerikaanse Iowa alleen al gaat het om zo'n 30 miljoen kuikens per jaar. Maar het fenomeen is, volgens MfA, schering en inslag in de sector.

Undercover
Mercy for Animals kon de gruwelijke beelden schieten tijdens een undercoveroperatie in de Spencerfokkerij in Iowa, die gerund wordt door Hy-Line international, één van de grootste spelers van de kippenindustrie. Volgens de organisatie worden 150.000 mannelijke kuikens die net uit hun schelp komen per dag gescheiden van de vrouwelijke. Omdat ze niet productief zijn, worden ze machinaal gedood.

"Ze zijn voorbestemd om te sterven op hun geboortedag, omdat ze geen eieren kunnen leggen en niet snel genoeg groot worden om als gevogelte met winst verkocht te kunnen worden", aldus MfA. "Ze worden leven in stukken gereten in een maalmachine. Jaarlijks komen zo meer dan 30 miljoen kuikentjes aan hun eind in dit bedrijf."

"Mogelijke ontslagen"
In een reactie zegt Hy-Line International dat "hun eerste prioriteit de zorg en veiligheid van de vogels en hun werknemers is". "We hebben duidelijk afgelijnde procedures voor het welzijn van de kuikens en komen die normen ook na." Het bedrijf zegt "onmiddellijk een onderzoek te starten naar de hele situatie". "Mocht daaruit blijken dat er regels geschonden zijn, dan zal er opgetreden worden, tot ontslag van de betrokken werknemers toe", besluit de firma.

MfA legt ook het lijden van de vrouwelijke kuikens bloot. Zo zouden hun snavels afgeknot worden en zouden ze met honderd in één doosje per schip getransporteerd worden door de VS. Volgens Mercy komt de wrede behandeling vooral voor bij bedrijven die prat gaan op hun 'vrije-loop-eieren'. "Dit soort van slimme marketing moet het gruwelijke en gewelddadige karakter van de kwekerijen verdoezelen", aldus MfA.

De dierenrechtenactivisten eisen nu een label op de eieren in de VS dat zegt: "Opgepast - mannelijke kuikens worden levend vermalen door de kippenindustrie". (jv)

Mja...Dit is echt heeeeel oud nieuws hoor. Dit is de standaard in die industrie. Gebeurt al heel lang zo, is al heel lang walgelijk en mensen houden al heel lang lekker oogkleppen op.

chief108
05-09-2009, 14:03
dit doen ze schiphol toch ook met schildpadjes enzo
yup...

maar toen ze het met eekhoorntjes deden kwam dat in het nieuws geloof ik
en was iedereen in shock....

thrillseekah
05-09-2009, 19:20
dat ze t met bedreigde soorten doen gaat helemaal te ver. Illegaal importeren is verboden om de diersoorten te beschermen. Alsnog koud maken is dan ook nogal krom