PDA

View Full Version : Herziening schorsing Muay Thai Delft / Dragon Gym



WPTBL
05-09-2009, 03:21
Persbericht

Betreft : schorsingen MuayThai Delft en Dragon Gym
Datum uitspraak : 7 juli 2009


Op 7 juli 2009 heeft de strafcommissie van de WPTBL, op basis van de op dat moment voorhanden zijnde verklaringen, beide betrokkenen een schorsing van 6 maanden opgelegd ingaande direct na uitspraak en derhalve tot en met december 2009. Tevens heeft het bestuur van de WPTBL de andere bonden verzocht deze schorsing over te nemen, conform eerder gemaakte afspraken tussen de verschillende in het bondsoverleg.

Door een interne communicatie storing zijn bepaalde belangrijke feiten en verklaringen echter niet bekend geweest bij de commissie en zijn er inmiddels alsnog getuigen gehoord die eerdere verklaringen van betrokkenen bevestigen of juist weerleggen.
Hierdoor achtte het bestuur het nodig deze voor te leggen aan de strafcommissie met het vriendelijke verzoek deze zaak nogmaals te beoordelen op basis van de nu bekende feiten en verklaringen.

Na rijp beraad is de commissie tot de conclusie gekomen dat op grond van de huidige feiten de uitgesproken straf wellicht iets te zwaar is geweest, maar dat dergelijke excessen uitgebannen dienen te worden. De commissie besluit de straf terug te draaien naar een periode van 4 maanden oftewel tot begin November 2009.

Inmiddels zijn er procedures in gang gezet en maatregelen getroffen die er voor moeten zorgen dat de commissie op tijd wordt voorzien van volledige informatie en bedankt het bestuur de commissie voor hun extra inzet.

NielsN
05-09-2009, 10:41
Hebben jullie geen eigen website waarop dat dit bekend gemaakt kan worden?

Wie zou dat zien?

:twak:

WIM_de _Echte
05-09-2009, 22:37
Hebben jullie geen eigen website waarop dat dit bekend gemaakt kan worden?
Ach ja, sommigen proberen quasi intellectuele/populaire opmerkingen te maken, maar begrijpen niet dat ze enkel hun dommigheid etaleren.

Dat het hier plaatsen van de mededeling werkt, bewijs je zelf. Immers jij hebt het ook gelezen,.... toch!

Justinian
05-09-2009, 22:40
Hebben jullie geen eigen website waarop dat dit bekend gemaakt kan worden?
Ik denk dat het bereik op deze manier een stuk groter is. Ik zie overigens ook niet in waarom het niet beide kan. Persoonlijk kan ik de nieuwswaarde van zo'n bericht wel inzien.

Dus WPTBL bedankt voor de info ;)

thrillseekah
05-09-2009, 23:30
wat was er eigelijk gebeurd?

Jeru
06-09-2009, 00:32
De KNVB maakt schorsingen ook bekend op hun website/persbericht en niet op forums, het komt bij mij niet prof over, ieder zijn mening,he!:twak:

Schorsingen van de KNVB staan ook op teletekst :whistling:

knift
06-09-2009, 03:00
ja ik vind het een goeie zaak dat het hier gemeld word waarom niet eigenlijk

WIM_de _Echte
06-09-2009, 03:50
De KNVB maakt schorsingen ook bekend op hun website/persbericht en niet op forums, het komt bij mij niet prof over, ieder zijn mening,he!:twak:

En lult maar verder....:sleep1:

De KNVB is de enige voetbalbond in NL.
Indien iemand info nodig heeft hoeft maar 1 site te bezoeken ipv 10 bonden in thaiboksland.
Er zullen heel erg weinig mensen zijn die dagelijks al die 10 sites bezoeken, overigens heeft niet iedere bond een (actuele) website.

Als ik jou stomme redenatie moet volgen, stel je het bestaansrecht van vrijwel alle (nieuws)media te discussie. Overheden, instellingen, verenigingen, voetballers, vechters, promotors, Piet Patat, autofabrikanten, supermakten, artiesten, crematoria en absolute nono's hebben een website. ALs je iets wil weten, bekijk al die sites toch...dan heb je fora als mixfight, of andere media zoals RTL boulevard, en NOS niet meer nodig.

Heb jij een of ander product te koop dan plak je ook geen folder op je schuurdeur. Ik neem aan dat je die plakt op en plek waar veel mensen voorbij komen die het kúnnen lezen. (Je bent nooit verplicht die folder te lezen en dat product af te nemen, net zo min je elke topic hoe te lezen en/of er op te reageren.)

Je mag er trouwens blij mee zijn dat er een bond is die openheid van zaken geeft en die wil delen met iedereen die er belang bij heeft. (vechters, sportscholen, promotors, bonden, officials en Jan Publiek)
Het is eerdere regel dan uitzondering dat men kopschuw omtrent zulke zaken.
Zou het niet gebeuren, zijn het helaas dezelfde figuren die lopen te blêren over vermeende doofpotten, vriendjespolitiek ed.

Ps. je siert je niet dat je gekwaak beëindigd met het goedkope "ieder zijn mening,he!". Het geeft mij de indruk dat je argumenten op zijn, mocht je die al hebben en ergens best wel weet dat je uit je nek lult.

Justinian
06-09-2009, 09:53
Het wordt eens tijd dat er 1 bond komt, zoals de Judobond en Teaekwondo, dat zijn nl al een tijdje Olympische sporten!
en je weet toch, ieder zijn mening,he;)
Ik ben het helemaal met je eens dat het goed zou zijn dat er 1 bond komt, waarin alle andere bonden op zouden gaan. Wie weet komt het er nog een keer van in de toekomst.

FOCUS
06-09-2009, 14:31
als je dit dan op een forum vind thuishoren, dan graag ook uitleggen waar het over gaat.

dank

renamer
06-09-2009, 15:08
prima dat het hier staat..

over 1 bond maken moet je maar naar een van de 6754934 andere topics gaan

WIM_de _Echte
06-09-2009, 15:44
Als er iemand stom is ben jij het, je praat alsof je nog in 1989 leeft, we leven in 2009.
Waar wil je MMA hebben over 10 jaar, nog steeds in de kinderschoenen?
Ik lul helemaal niet uit mijn nek, het getuigt niet van prof als je als zogenaamde bond alleen maar dit soort dingen op forums plaatst.
Het wordt eens tijd dat er 1 bond komt, zoals de Judobond en Teaekwondo, dat zijn nl al een tijdje Olympische sporten!
en je weet toch, ieder zijn mening,he;)



Je kwaakt weer. Wie heeft het over MMA?
Kinderschoenen? Volgens mij slaap je.

Het is een feit, waar je helaas niet omheen kan, dat er zo'n 10 Muay Thai/ Kickboks bonden zijn.
Al ruim dertig jaar een schimmige wereld van onduidelijkheden, vriendjespolitiek en verschillende kampen.
Nu wordt er eindelijk er wat aan gedaan, oa. door het publiceren van zulke stukken. Die 'wir haben es nicht gewüst' smoes kan niet meer gebruikt worden.

Volgens mij, dat is wel duidelijk, ontgaan je heel wat zaken en feiten, dat je Judo en Taekwondo als voorbeeld hier bij betrekt.
Je suggereert dat omdat er maar 1 bond is voor Judo en en 1 voor Taekwondo is, dat het beloont wordt met een olympische status.:wacko:
Niets is minder waar.
Beide sporten zijn minder eenheid dan jij denkt. Judo met de IBF en de JBN. Bij taekwondo is de verdeling nog groter. Wereldwijd met de ITF en de WTF. In nederland met allelei afgeleidingen van de ITF en WTF zoals de TIN, de NTA en de UTI.

Sinds enige tijd zijn de verschillende bonden voor het eerst (sinds ± 30 jaar) serieus met elkaar in overleg. Ondanks het 10-tal bonden dat we hier in NL kennen, spelen we gewoon mee in de top van de wereld. In sommige onderdelen zijn we de top.
Overheidsbemoeienis (gevolg van een eventuele olympische status) zal heel veel teniet doen. Heel grote mannen zullen dan afhaken. Geen Golden Glory, geen Simon Rutz It's showtime enz.

NielsN
06-09-2009, 15:53
Overheidsbemoeienis (gevolg van een eventuele olympische status) zal heel veel teniet doen. Heel grote mannen zullen dan afhaken. Geen Golden Glory, geen Simon Rutz It's showtime enz.

Interessante opmerking. Waarom denk je dat?

Ben het verder helemaal met je eens, btw...

Kameleon
06-09-2009, 16:05
Beter nieuws voor MT Delft en TB Den Haag. het is ook moeilijk om hele scholen uit te sluiten. De individuen moeten worden aangepakt. Er was toch ook aangifte gedaan? Hopelijk worden de direct betrokkenen aangepakt!

WIM_de _Echte
06-09-2009, 18:17
Interessante opmerking. Waarom denk je dat?

Ben het verder helemaal met je eens, btw...

Op het moment dat de overheid zich ermee bemoeit zullen er gelden vrijkomen.
Daartegenover staat dat er regels en eisen opgelegd zullen worden als tegenprestatie. De bekende papierwinkel; adminstratieve rompslomp, registratie van leden en bijbehorende contibutie buiten sportschoolcontirbutie, trainers moeten een of andere papier met lesbevoegdheid moeten hebben tesamen met BHV/EHBO, veiligheid tijdens de wedstrijden, die vanaf de/een bond gestuurd worden. Op zich niet slecht en soms wenselijk.

Maar ik denk dat er voor promotors zoals we die nu kennen, geen ruimte is en ook zelf niet willen. Deze mensen werken op commerciële basis en hebben graag de touwtjes in eigen handen.
Enkelen hebben veel geinvesteerd en hebben internationaal ook wat in de melk te brokkelen. Zij zullen hun (macht)positie niet zomaar prijsgeven.
De kans is aanwezig dat ze met hun activiteiten vertrekken uit nederland. Dat zal de naadloze doorstroom uit de nederlandse kweekvijver naar wereldtop ook niet bevorderen.

WIM_de _Echte
06-09-2009, 18:19
Beter nieuws voor MT Delft en TB Den Haag. het is ook moeilijk om hele scholen uit te sluiten. De individuen moeten worden aangepakt. Er was toch ook aangifte gedaan? Hopelijk worden de direct betrokkenen aangepakt!
Het gaat hier om MT Delft en Dragon Gym.

Thaiboxing Den Haag is een ander verhaal.

WIM_de _Echte
06-09-2009, 18:27
Het gaat mij niet dat hier een bekendmaking staat van een bond, het gaat mij erom dat een forum(s) als enigste middel wordt gebruikt om dit bekend te maken, Een bond die zichzelf serieus neemt, heeft anno 2009, gewoon een goede website, waar dit soort dingen opstaan.
Een link op een forum is dan voldoende, om het nieuws dan wat verder te verspreiden, dan kan er ook over de eventuele strafmaat gediscussieerd worden.
Nu wordt het hier gewoon neergepleurd, zonder dat de TS/bond hier verder op het onderwerp ingaat, dat is niet het grondbeginsel van een forum.

Volgens mij wordt er wel degelijk gediscusseerd.
Overigens komt het zeer regelmatig voor dat er een stelling geproneerd wordt , waarna de TS niet of nauwelijks verder aan de discussie deelneemt.
Dit is niet uizonderlijk of nieuw. Voordat internet bestond gebeurde dit via bijv. boeken en tijdschriften. Ook nu nog in de form van een column (ook op internetfora).

FOCUS
07-09-2009, 11:10
beste Wim de Echte, WPTBL,
wat is er dan gepasseerd vooraf aan de uitspraak?

NielsN
07-09-2009, 11:17
beste Wim de Echte, WPTBL,
wat is er dan gepasseerd vooraf aan de uitspraak?

Schorsing Muay Thai Delft / Dragon Gym - MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=94603)

;)

FOCUS
07-09-2009, 11:36
thnx Niels