PDA

View Full Version : AMSTERDAM OPEN 25th OCTOBER 2009 "BJJ TOURNAMENT"



cholitzu
07-09-2009, 01:57
http://www.bjjholland.com/images/Last-clean-amsterdamopen2009-big.jpg


We would like to invite you for the Amsterdam Open 2008 on Sunday 25th of October.
THE WINNER OF EACH OPEN CLASS WILL WIN A KEIKO GI !!


All early registrations will receive a Keiko Raca tshirt!!




RULES & FIGHT TIME


The point system of the IBJJF (http://www.ibjjf.org/rules.htm (http://www.ibjjf.org/rules.htm)) will be used.
White Belt fights will last 5 minutes. Blue Belt fights will last 6 minutes.
Elite (Purple & Up) fights will last 7 minutes.






PRIZES


Medals will be awarded for the 1st, 2nd and 3rd places.
The winner of each open class will win a Gi.
There will be a trophy for the Best Team.





WEIGHT CLASSES & REGISTRATION


Men: -70kg, - 76 kg, - 82.3kg, -88.3 kg , -94.3 kg , -100.5 kg, + 100.5 kg
Women: -60kg and +60kg
(Weight categories and weigh-in is with Gi)


Early registration until October 4th
The fee for early registration is € 25 and gives right to a free Keiko Raca tshirt.
Payment is possible by using bank deposit or Paypal.
Early registration will close on Sunday October 11th


Late registration until October 18th
The fee for late registration is € 25 and is only possible by payment using Paypal.
Registration will close on Sunday October 18th
Information regarding payment by bank deposit or Paypal can be found on our site.
Online registration at: AMSTERDAM OPEN 2009 REGISTRATION (http://www.bjjholland.com/amsopen-reg-form.html)




REGISTRATION AFTER OCTOBER 18th & REGISTRATION BY EMAIL WILL NOT BE ACCEPTED!!


If you haven’t paid and subscribed before the deadline,
please do not come to the competition to try enrolling on the day itself, for this will be not be accepted.




REGISTRATION CHECKDAY


Wednesday 21st of October will be registration check day.


ALL ATHLETES MUST CHECK THEIR REGISTRATION INFORMATION ON
THE REGISTRATION CHECK DAY – OCTOBER 21st ON OUR WEBSITE: WWW.BJJHOLLAND.COM (http://WWW.BJJHOLLAND.COM)


If there are any mistakes on the information please send an email to [email protected]
After the registration check day, no changes will be made and no refunds will be given.




WEIGH-IN & FIGHT SCHEDULE


A schedule with the start time of all categories will be available at our site on
Thursday October 22nd.


THE WEIGH IN WILL BE JUST BEFORE YOU STEP ON THE MAT FOR YOUR FIRST FIGHT.


WHEN CALLED OUT TO FIGHT, BRING YOUR ID TO THE MAT TO IDENTIFY YOURSELF.


The athletes must be at the warm up area, according to their fight schedule.
The athlete can only enter in the fighting area when called by the official.


In case of victory the athlete must return to the warm up area, and remain there till the next fight.




CHEAP HOSTEL


There is a nice and cheap hostel in the centre of Amsterdam.
Rates are around 25 euro and you can book a room at: http://www.stayokay.com/index.cfm?&lng=2




LOCATION


Sporthallen Zuid Amsterdam
Burgerweeshuispad 54
1076 EP Amsterdam
020-3058305


http://www.sporthallenzuid.amsterdam.nl/
(http://www.sporthallenzuid.amsterdam.nl/)(Directions in English are available via email)



There will be fight gear for sale from Zona-MMA (zona-mma.com (http://www.zona-mma.com))

Mr 1 Leg
07-09-2009, 07:42
ik ben er zeker bij patje daar kan je op rekenen een goede voorberijding voor mijn 5de MMA partij in november ik zie je daar patje grtz :thup:

ZakKa!
07-09-2009, 12:38
ik ben er zeker bij patje daar kan je op rekenen een goede voorberijding voor mijn 5de MMA partij in november ik zie je daar patje grtz :thup:

Vet! Ik kom je aanmoedigen!

Jochem
07-09-2009, 13:29
Het lijkt me wel leuk. Is dit dubbel Knockout voor white belts? ik heb een 15 tot 20 white belts die aan tournooien mee willen, maar ik ga alleen nog maar naar tournooien waar we ervaring op kunnen doen. en niet de helft al na 1x naar huis kan, zoals vorig jaar een paar tournooien.

FightingDutchman
07-09-2009, 16:20
Het lijkt me wel leuk. Is dit dubbel Knockout voor white belts? ik heb een 15 tot 20 white belts die aan tournooien mee willen, maar ik ga alleen nog maar naar tournooien waar we ervaring op kunnen doen. en niet de helft al na 1x naar huis kan, zoals vorig jaar een paar tournooien.

Met de open klasse zou iedereen toch minimaal 2 partijen moeten kunnen draaien?

Mr 1 Leg
07-09-2009, 19:18
Vet! Ik kom je aanmoedigen!thanks zakka das super tof gozer we gaan er voor.je zult er spijt van krijgen :thup:

mdk
07-09-2009, 19:22
Precies op mijn verjaardag dus moet ik kiezen......































NATUURLIJK BEN IK ER BIJ!!!

mdk
07-09-2009, 19:24
Met de open klasse zou iedereen toch minimaal 2 partijen moeten kunnen draaien?


Ligt er aan, waarschijnlijk is er een maximum van deelnemers per club in de open klasse.

ZakKa!
07-09-2009, 22:41
thanks zakka das super tof gozer we gaan er voor.je zult er spijt van krijgen :thup:

Geen spijt van krijgen bedoel je toch? :pimp: Je gaat gewoon winnen hoor!

Mr 1 Leg
08-09-2009, 06:06
Geen spijt van krijgen bedoel je toch? :pimp: Je gaat gewoon winnen hoor!GEEN sorry was te snel met typen grtz zakka iy am ready to ROLLLLLLLLLLLLL

Jochem
08-09-2009, 09:49
Ligt er aan, waarschijnlijk is er een maximum van deelnemers per club in de open klasse.

x2. Meestal 2 per team. En dan telt heel graciebarra als team.

blaatenator
08-09-2009, 20:38
Het lijkt me wel leuk. Is dit dubbel Knockout voor white belts? ik heb een 15 tot 20 white belts die aan tournooien mee willen, maar ik ga alleen nog maar naar tournooien waar we ervaring op kunnen doen. en niet de helft al na 1x naar huis kan, zoals vorig jaar een paar tournooien.

Dubbel knockout systeem (voor de witte banden) zoals bij de Brabant Open zou wel heel mooi zijn inderdaad. Dan ben je in ieder geval zeker van een paar partijen.

cholitzu
09-09-2009, 23:18
Dubbel knockout systeem (voor de witte banden) zoals bij de Brabant Open zou wel heel mooi zijn inderdaad. Dan ben je in ieder geval zeker van een paar partijen.


Ams open heeft over het algemeen tussen de 150 en 200 deelnemers, waaronder veel uit het buitenland.
Als de witte banders zoveel tijd krijgen, kan de elite pas laat in de middag of begin van de avond te starten. En maandag is weer gewoon een werkdag. (voor de meesten)

HBN heeft iig gekozen om het op deze manier te doen.
Brabant open had volgens mij nog geen 100 deelnemers, en dan is er natuurlijk wel tijd om de witte banden een extra kans te geven.

Briant
09-09-2009, 23:31
Ams open heeft over het algemeen tussen de 150 en 200 deelnemers, waaronder veel uit het buitenland.
Als de witte banders zoveel tijd krijgen, kan de elite pas laat in de middag of begin van de avond te starten. En maandag is weer gewoon een werkdag. (voor de meesten)

HBN heeft iig gekozen om het op deze manier te doen.
Brabant open had volgens mij nog geen 100 deelnemers, en dan is er natuurlijk wel tijd om de witte banden een extra kans te geven.

Ik verbaas me hier vaker over hoe dit altijd kan. Bij Grappling Ede komen er gemiddeld net zo veel deelnemers (tussen 150 en 200) maar iedereen is gegarandeerd van 3 tot 4 partijen van ong 5 minuten. Het moet heel gek lopen in Ede als het later word dan 15u.
Ik denk daarom dat de logistieke problemen opgelost moeten worden niet ten kostte van de deelnemers, maar door een efficientere aanpak en doorstroom.

maar goed volgens mij is dit al een oude discussie, ik benoem het alleen maar bij deze omdat er nu gezegd word dat jouw toernooi (Wat overigens altijd prima is geweest kwa sfeer en sportiviteit) vermeden word door dit soort logistieke problemen. Iedereen is vrij om de toernooien naar eigen inzicht in te delen. Het zou alleen zonde zijn als een goed evenement als dit deelnemers verliest door een eenvoudig op te lossen probleem.

mdk
10-09-2009, 09:02
Ik verbaas me hier vaker over hoe dit altijd kan. Bij Grappling Ede komen er gemiddeld net zo veel deelnemers (tussen 150 en 200) maar iedereen is gegarandeerd van 3 tot 4 partijen van ong 5 minuten. Het moet heel gek lopen in Ede als het later word dan 15u.
Ik denk daarom dat de logistieke problemen opgelost moeten worden niet ten kostte van de deelnemers, maar door een efficientere aanpak en doorstroom.

maar goed volgens mij is dit al een oude discussie, ik benoem het alleen maar bij deze omdat er nu gezegd word dat jouw toernooi (Wat overigens altijd prima is geweest kwa sfeer en sportiviteit) vermeden word door dit soort logistieke problemen. Iedereen is vrij om de toernooien naar eigen inzicht in te delen. Het zou alleen zonde zijn als een goed evenement als dit deelnemers verliest door een eenvoudig op te lossen probleem.

I.d.d. is het poulesysteem in Ede voor beginners en erg goed toernooi maar, vergeet niet dat er daar 2 klasse zijn, beginner en gevorderd.
Bij een BJJ toernooi zijn er meerdere klasse door de indeling per band.
Ook zijn er op de Amsterdam Open 2 open klasses welke volgens mij niet in Ede zijn.

Ik zelf ben een beginner in de blauwe band en ook ik zal dus de eerstkomende tijd hetzelfde probleem hebben als beginnende witte banders.

Het zal altijd een discussie blijven maar ik vind wel dat de fundamenten van een HBN-toernooi goed zijn want dit is toch één van de weinige toernooien waarbij vaak alles strak verloopt in een goed tijdsschema.

Jochem
10-09-2009, 11:49
Ik snap dat jullie het niet meer gaan omgooien, toch denk er volgende keer eens over na. Wie wil er nou om 3 uur naar huis als je meer 1x kunt knokken??

Als er echt 200 deelnemers zijn heb je een luxeprobleem, dan leg je 1 of zelfs 2 extra matten neer. Ik wil best meehelpen scheidsen als het nodig is, en zo ken ik er nog wel een paar. Ik denk dat juist witte banders op een laagdrempelig tournooi afkomen waar ze vaker kunnen knokken. Dus commercieel gezien is het gewoon slim.


Ik ga gewoon ff uitrekenen :)
stel je hebt 150 man in de witte banden klasse (extreem geval) en 50 man blauw+
5 klassen van 30 man

15x4 is 60 minuten
8x4 is 32 minuten winnaars
8x4 is 32 minuten verliezersronde
4x4 is 16 minuten winnaars
8x4 is 32 minuten verliezersronde
2x4 is 8 minuten winnaars
4x4 is 16 minuten verliezersronde
1x4 is 4minuten finales
2x4 is 8 minuten 3e plek.

3 uur per witte banden klasse.
15 uur bij 5 klasses/150 man

blauw+ 50 man
25x5 125
12x5 60
6x5 30
4 uur max

open klasse 2x 32 man

16x5 is
8x5
4x5
2x5
1x5
keer 2 is 300 minuten, 5 uur.

totaal 24 uur partijen.
3 matten 8 uur. (10 uur start is 1800 klaar)
4 matten 6 uur. (10 uur start is 1600 klaar)
5 matten 5 uur. (10 uur start is 1500 klaar)

4 matten is dus goed tot maximaal 200 deelnemers.

Briant
10-09-2009, 12:09
I.d.d. is het poulesysteem in Ede voor beginners en erg goed toernooi maar, vergeet niet dat er daar 2 klasse zijn, beginner en gevorderd.
Bij een BJJ toernooi zijn er meerdere klasse door de indeling per band.
Ook zijn er op de Amsterdam Open 2 open klasses welke volgens mij niet in Ede zijn.

Ik zelf ben een beginner in de blauwe band en ook ik zal dus de eerstkomende tijd hetzelfde probleem hebben als beginnende witte banders.

Het zal altijd een discussie blijven maar ik vind wel dat de fundamenten van een HBN-toernooi goed zijn want dit is toch één van de weinige toernooien waarbij vaak alles strak verloopt in een goed tijdsschema.


Je hebt bij Grappling Ede, gevorderden en beginners. dat zijn twee klassen, die zou je kunnen vergelijken met Witte band en Blauw en hoger. Daarbij krijgt elke deelnemer sowieso 3 of 4 partijen, en bij Amsterdam in het minste geval maar 1 partij (het streven is 2).

Ik waardeer het enorm dat er evenementen worden georganiseerd zoals Amsterdam open, maar dat betekend niet dat we niet kunnen discusieren over hoe het eventueel "beter" kan. Adviezen die hier gegeven worden zouden kunnen worden opgepakt of genegeerd, dat is geheel aan de organisator.

Jochem heeft een goede berekening gedaan. De oplossing zit hem inderdaad in meer matten en scheidsen naar mijn idee.

mdk
10-09-2009, 13:14
Je hebt bij Grappling Ede, gevorderden en beginners. dat zijn twee klassen, die zou je kunnen vergelijken met Witte band en Blauw en hoger. Daarbij krijgt elke deelnemer sowieso 3 of 4 partijen, en bij Amsterdam in het minste geval maar 1 partij (het streven is 2).

Ik waardeer het enorm dat er evenementen worden georganiseerd zoals Amsterdam open, maar dat betekend niet dat we niet kunnen discusieren over hoe het eventueel "beter" kan. Adviezen die hier gegeven worden zouden kunnen worden opgepakt of genegeerd, dat is geheel aan de organisator.

Jochem heeft een goede berekening gedaan. De oplossing zit hem inderdaad in meer matten en scheidsen naar mijn idee.

Je hebt gelijk, een discussie moet altijd mogelijk zijn.
Er zijn altijd voors en tegens te vinden, vind overigens wel dat vechters ook zelf de hand in eigen boezem mogen steken door wanneer je jezelf inschrijft ook echt op te komen dagen en buiten dat hebben een aantal mensen ook nog moeite met op tijd komen en het juiste gewicht halen.
Heb van dichtbij meegemaakt dat het stalen zenuwen en een goede planning vereist om als organisatie met bovenstaande problemen om te gaan.

Anyway hoop dat de AO net als voorgaande jaren een succes word en wellicht pakt de organisatie een aantal van deze signalen op, hoe het ook gaat, ik heb er zin in!

FightingDutchman
10-09-2009, 15:10
hoe het ook gaat, ik heb er zin in!

X2 !

Alhoewel ik het inderdaad wel met Jochem eens ben dat het misschien handiger is als alle witte banders mogen inschrijven in de open klasse. Voor mensen met een witte band zijn toernooien er eigenlijk voor om ervaring op te doen en dus zou een garantie van 2 partijen (1 op gewicht en 1 in de open) wel een stimulans kunnen zijn voor witte banders om te komen.
2 deelnemers per team in de open klasse scheelt misschien een man of 15. Ik vraag me af of de tijdwinst hier in zit, ik denk dat die eerder te behalen is in het ten alle tijden gebruiken van matten (ook al lopen er dan 2 gewichten door elkaar). Nu staan er soms nog matten leeg.

Uiteraard is bovenstaande niet als negatief bedoelt, ik heb het altijd zeer goed naar mijn zin op de door HBN georganiseerde toernooien en ik denk dat het de betere, als het niet de beste, toernooien zijn van Nederland. En zal ook dit jaar gewoon weer van de partij zijn :thup:

cholitzu
22-09-2009, 18:42
Inschrijvingen komen langzaam binnen, er zijn al weer een aantal deelnemers uit Frankrijk, Engeland, Belgie, en Nederland.

Nopain85
22-09-2009, 18:53
alleen met gi dit ?

JP
22-09-2009, 21:06
Ja.

HBN
01-10-2009, 13:34
Tot en met zondag kun je je nog opgeven voor de 'Early Registration' wat recht geeft op het Keiko Raca t-shirt.

Daarna heb je nog 2 weken de tijd om je op te geven voor 'Late Registration'. (geen t-shirt)

Er zijn inmiddels al flink wat inschrijvingen binnen o.a. uit landen als Belgie, Frankrijk, Engeland, Spanje, Brazilie en Zwitserland.


M.b.t. poulesysteem voor witte banden:
Hiervoor moet je wel genoeg matten hebben, aangezien je dan heel veel wedstrijden moet draaien. In 2010 zullen die matten er zijn en dan zal Holland BJJ Network met een nieuw toernooi beginnen, genaamd White Belts Only.

Dit wordt een witte banden toernooi, waar in poulesysteem wordt geknokt.

FightingDutchman
01-10-2009, 18:19
Heb me van de week ingeschreven dus ik ben er zeker bij!

Wat betreft het toernooi voor witte banders lijkt me een goed idee jullie zijn goed bezig!

ZakKa!
01-10-2009, 22:10
Toegang is gratis voor bezoekers neem ik aan?

gymalkmaar1
01-10-2009, 22:21
Mn bjj suckt maar ill be there..

the boxer
02-10-2009, 17:19
I'm in.

JP
02-10-2009, 18:02
Ik ook. Siked.

cholitzu
03-10-2009, 01:30
Tot en met zondag kun je je nog opgeven voor de 'Early Registration' wat recht geeft op het Keiko Raca t-shirt.

Daarna heb je nog 2 weken de tijd om je op te geven voor 'Late Registration'. (geen t-shirt)

Er zijn inmiddels al flink wat inschrijvingen binnen o.a. uit landen als Belgie, Frankrijk, Engeland, Spanje, Brazilie en Zwitserland.


M.b.t. poulesysteem voor witte banden:
Hiervoor moet je wel genoeg matten hebben, aangezien je dan heel veel wedstrijden moet draaien. In 2010 zullen die matten er zijn en dan zal Holland BJJ Network met een nieuw toernooi beginnen, genaamd White Belts Only.

Dit wordt een witte banden toernooi, waar in poulesysteem wordt geknokt.


Goed nieuws!!!!Toch?

Mr 1 Leg
03-10-2009, 06:53
Goed nieuws!!!!Toch?zeker weten patje ik ben er bij amigo.blauw -70kg ik heb er zin in believe me :thup:

the boxer
03-10-2009, 18:01
Goed nieuws!!!!Toch?

zeer zeker goed nieuws!!!

Jochem
03-10-2009, 20:31
Tot en met zondag kun je je nog opgeven voor de 'Early Registration' wat recht geeft op het Keiko Raca t-shirt.

Daarna heb je nog 2 weken de tijd om je op te geven voor 'Late Registration'. (geen t-shirt)

Er zijn inmiddels al flink wat inschrijvingen binnen o.a. uit landen als Belgie, Frankrijk, Engeland, Spanje, Brazilie en Zwitserland.


M.b.t. poulesysteem voor witte banden:
Hiervoor moet je wel genoeg matten hebben, aangezien je dan heel veel wedstrijden moet draaien. In 2010 zullen die matten er zijn en dan zal Holland BJJ Network met een nieuw toernooi beginnen, genaamd White Belts Only.

Dit wordt een witte banden toernooi, waar in poulesysteem wordt geknokt.

Super, goed nieuws. Overigens als speltip nr 7: matten zijn gratis te leen bij de JBN.. in utrecht.

En als je ze zelf komt halen en terugbrengen, kan je bij mij in eindhoven ook 2 wedstrijdmatten komen halen, als je zorgt dat ze goed worden gereinigd.

Mr 1 Leg
06-10-2009, 07:03
ik en bruno zijn ingeschreven patje tot daar dan goede voorberijding voor mijn 5de MMA partij.:thup:

Hanuman
06-10-2009, 10:41
Ik ben ook ingeschreven, eerste competitie in blauw :)

Ben wel ff in de war, ik las hier het volgende op facebook ergens :


Je kan inwegen met of zonder gi. Met gi krijg je 3 kg speling.

Even een voorbeeld...
Stel je wilt meedoen in de -73kg, mag je met gi aan dus 75,9 kg wegen.
Als je zelf dus 73,8 kg weegt en je draagt een gi van 2 kg, mag je dus meevechten in de -73 kg.Dacht nochtans dat het bvb -88 met Gi was ... of klopt dit toch ? Hopelijk wel, dan hoef ik niet teveel op m'n gewicht te letten de komende weken. Een extra bakje kwark is altijd welkom :thup:

FightingDutchman
06-10-2009, 12:41
Voor zover ik weet wordt gewoon het systeem van de IBJJF gehanteerd, dat wil zeggen wegen MET gi en dat de klasse in jou geval tot 88,2 kg is.

nicolas the red
09-10-2009, 16:09
is die early registration nu tot 4 of tot 11 oktober?


Early registration until October 4th
The fee for early registration is € 25 and gives right to a free Keiko Raca tshirt.
Payment is possible by using bank deposit or Paypal.
Early registration will close on Sunday October 11th

cholitzu
09-10-2009, 16:19
is die early registration nu tot 4 of tot 11 oktober?


Early registration until October 4th
The fee for early registration is € 25 and gives right to a free Keiko Raca tshirt.
Payment is possible by using bank deposit or Paypal.
Early registration will close on Sunday October 4th

Late registration until October 18th
The fee for late registration is € 25 and is only possible by payment using Paypal.
Registration will close on Sunday October 18th

nicolas the red
09-10-2009, 16:51
ok dus er stond een tikfout in die eerste post. early registration is dus al afgesloten?

Mr 1 Leg
09-10-2009, 16:55
Early registration until October 4th
The fee for early registration is € 25 and gives right to a free Keiko Raca tshirt.
Payment is possible by using bank deposit or Paypal.
Early registration will close on Sunday October 4th

Late registration until October 18th
The fee for late registration is € 25 and is only possible by payment using Paypal.
Registration will close on Sunday October 18thpatje ik ben er bruno en cindy dandois vandaag gaat bruno zijn broertje het regelen voor het inschrijvings geld ik zie je daar grtz

cholitzu
09-10-2009, 17:04
patje ik ben er bruno en cindy dandois vandaag gaat bruno zijn broertje het regelen voor het inschrijvings geld ik zie je daar grtz


Cool Franky, goed om jullie weer te zien!!!!!

Mr 1 Leg
09-10-2009, 17:14
Cool Franky, goed om jullie weer te zien!!!!!wedezijds partje top :thup:

cholitzu
09-10-2009, 18:12
ok dus er stond een tikfout in die eerste post. early registration is dus al afgesloten?


Klopt, excuses daarvoor.

Early registration is al afgelopen, maar mocht je nog bij de eerste 100 inschrijvingen behoren, krijg je alsnog een t-shirt.

HBN
15-10-2009, 19:26
A.s. zondag om middernacht sluit de inschrijving.

We zitten al over de 150 deelnemers.

Dit keer zeer veel buitenlanders en een grotere Elite groep.

Briant
15-10-2009, 19:55
Goed nieuws!!!!Toch?

Geweldig nieuws... goed initiatief!

cholitzu
17-10-2009, 01:16
Registration will close on Sunday October 18th

The fee for late registration is € 25 and is only possible by payment using Paypal.


REGISTER (http://www.bjjholland.com/amsopen-reg-form.html) / MORE INFO (http://www.bjjholland.com/)

cholitzu
18-10-2009, 18:08
Registration will close on Sunday October 18th

The fee for late registration is € 25 and is only possible by payment using Paypal.


REGISTER (http://www.bjjholland.com/amsopen-reg-form.html) / MORE INFO (http://www.bjjholland.com/)





Er zijn op dit moment 217 deelnemers uit U.K. Duitsland, Polen Bulgarije, Belgie, Roemenie, Frankrijk Luxemburg, Zweden, Zwitserland, Brazilie, Spanje, en nl.

Vandaag laatste dag om je in te schrijven.

FightingDutchman
18-10-2009, 18:13
Er zijn op dit moment 217 deelnemers uit U.K. Duitsland, Polen Bulgarije, Belgie, Roemenie, Frankrijk Luxemburg, Zweden, Zwitserland, Brazilie, Spanje, en nl.

Klinkt goed! Ik ben er in ieder geval bij, heb me een paar weken geleden ingeschreven en heb er zin in!

Solar
18-10-2009, 19:56
Er zijn op dit moment 217 deelnemers uit U.K. Duitsland, Polen Bulgarije, Belgie, Roemenie, Frankrijk Luxemburg, Zweden, Zwitserland, Brazilie, Spanje, en nl.

Vandaag laatste dag om je in te schrijven.

Ben een poosje uit de running geweest, maar toch nog maar op de valreep ingeschreven. -> 218 dus :)
Tot zondag!

Jochem
18-10-2009, 23:04
ik wist dat je zwaar geworden was bob, maar 218 pond? damn.

Ik ook net ingeschreven, leuk om te horen dat er een wat grotere elite klasse is. Kunnen jullie tenminste volgend jaar een andere foto op de site zetten... ;)

Solar
18-10-2009, 23:08
ik wist dat je zwaar geworden was bob, maar 218 pond? damn.

Ik ook net ingeschreven, leuk om te horen dat er een wat grotere elite klasse is. Kunnen jullie tenminste volgend jaar een andere foto op de site zetten... ;)

Ja, niet normaal hè?

Van een half jaartje vrachtwagentrekken kom je enorm aan :D

cholitzu
19-10-2009, 02:21
AMSTERDAM OPEN 25 OKTOBER 2009

Registration Time is Over!!!

> 250 Competitors.

mdk
19-10-2009, 08:33
AMSTERDAM OPEN 25 OKTOBER 2009

Registration Time is Over!!!

> 250 Competitors.

Zo dat is weer een aardig volkje bijeen!

Wordt een topdag!

ijsblok
19-10-2009, 11:33
succes allemaal, wellicht kom ik even kijken...

cholitzu
20-10-2009, 21:25
Registration Check (http://www.bjjholland.com/registration-check.html)


Time Schedule (http://www.bjjholland.com/time-schedule.html)

YoMarK
20-10-2009, 21:54
Heb me ook ingeschreven, eerste toernooi...en ik hoop 2 partijen te kunnen knokken. :)

Mr 1 Leg
22-10-2009, 19:32
Heb me ook ingeschreven, eerste toernooi...en ik hoop 2 partijen te kunnen knokken. :)komt wel goed mark geloof er in en je gaat ervoor het is een leuke ervaring geloof me succes ik zie je daar grtz

FightingDutchman
22-10-2009, 19:54
Heb me ook ingeschreven, eerste toernooi...en ik hoop 2 partijen te kunnen knokken. :)

Leuk! Wie ben je dan precies (en welke band en gewicht doe je mee?) Misschien komen we elkaar wel tegen! In ieder geval succes.

Samko
22-10-2009, 21:35
Heb me ook ingeschreven, eerste toernooi...en ik hoop 2 partijen te kunnen knokken. :)

Idem hier geen zin om er direct uit te liggen

FightingDutchman
23-10-2009, 10:00
Idem hier geen zin om er direct uit te liggen

Tja dat is het nadeel van een toernooi. Voor hetzelfde geld rij je naar amsteram (voor ons ongeveer 2 uur sturen), kom je daar en lig je dr binnen 2 minuten weer uit, kun je weer naar huis. Maar het gaat vooral om de ervaring!

mdk
23-10-2009, 11:41
Idem hier geen zin om er direct uit te liggen

Volgens mij telt het onderstaande toch ook mee:

Ervaring op doen.
Plezier in de sport hebben (op en naast de mat).
Aanmoedigen van teammembers.
Nieuwe sporters leren kennen.
Hogere banders in actie zien.

Kortom een sportief dagje uit.

FightingDutchman
23-10-2009, 11:42
Volgens mij telt het onderstaande toch ook mee:

Ervaring op doen.
Plezier in de sport hebben (op en naast de mat).
Aanmoedigen van teammembers.
Nieuwe sporters leren kennen.
Hogere banders in actie zien.

Kortom een sportief dagje uit.

Precies wat ik bedoelde!

Gary
23-10-2009, 12:52
Ik weet dat het eigenlijk al niet meer mogelijk is, maar kan ik me nog inschrijven ? :P

mdk
23-10-2009, 13:21
Ik weet dat het eigenlijk al niet meer mogelijk is, maar kan ik me nog inschrijven ? :P

Man hoe krijg je het voor elkaar, dit toernooi was maanden geleden al bekend, haha.

maar goed stuur een mailtje naar [email protected] en wellicht kunnen ze je verder helpen.

breen07
23-10-2009, 13:54
Damn Danny Hoyer bij de white belts?!

FightingDutchman
23-10-2009, 14:06
Damn Danny Hoyer bij de white belts?!

Yep, Danny is gewoon een White Belt BJJ. Hij traint pas een maand of 6 BJJ met pak dus vandaar.

Gary
23-10-2009, 14:10
Yep, Danny is gewoon een White Belt BJJ. Hij traint pas een maand of 6 BJJ met pak dus vandaar.

ja hoor....

matt hughes is ook een white belt

FightingDutchman
23-10-2009, 14:19
ja hoor....

matt hughes is ook een white belt

Hahaha LoL! Je hebt inderdaad een punt als je zegt dat mensen met bijvoorbeeld veel worstel of andere grappling ervaring niet bij de white belts mee moeten doen. Zie bijvoorbeeld Rahad Darpinyan die een tijd terug bij een BJJ toernooi bij de white belts mee deed terwijl hij al heel veel judo, worstel en grappling ervaring heeft.

Met Danny vind ik het persoonlijk een iets ander verhaal, hij is vanuit het staande werk in MMA terecht gekomen en heeft, tot op 6 maanden geleden nog nooit met pak gerold. Ik geef toe dat hij wel al een boel MMA partijen heeft gedraaid maar laten we heel eerlijk zijn, die heeft ie nou niet bepaald gedomineerd op de grond.

Verder heeft hij het afgelopen seizoen al zijn BJJ toernooien in de White belt klasse gedraaid en neem maar van mij aan dat hij heus niet alles en iedereen heeft gedomineerd. Hij kan goed meekomen maar bijvoorbeeld ook op de training wordt hij door andere white belts wel gepakt. Met andere woorden hij zit op de goede plaats in de categorie waar hij staat ingeschreven. Bovendien zou hij, als hij dat niveau al bereikt had, zijn blauwe band heus wel gekregen hebben van Jordy.

breen07
23-10-2009, 16:08
Kijk, als je prof bent, al een jaar of 5 worsteld of een zwarte band judo hebt ed......moet je niet bij de witte banders gaan vechten....dat kan gewoon niet, je gaat me toch niet zeggen dat iemand met zijn kwaliteiten nog maar 6 maand BJJ doet, hij heeft zeker al ergens zijn groundgame bijgeschaafd, of het nu worstelen, sambo, of iets anders is het zal me een worst wezen, dit kan gewoon niet!

Gary
23-10-2009, 16:31
Hahaha LoL! Je hebt inderdaad een punt als je zegt dat mensen met bijvoorbeeld veel worstel of andere grappling ervaring niet bij de white belts mee moeten doen. Zie bijvoorbeeld Rahad Darpinyan die een tijd terug bij een BJJ toernooi bij de white belts mee deed terwijl hij al heel veel judo, worstel en grappling ervaring heeft.

Met Danny vind ik het persoonlijk een iets ander verhaal, hij is vanuit het staande werk in MMA terecht gekomen en heeft, tot op 6 maanden geleden nog nooit met pak gerold. Ik geef toe dat hij wel al een boel MMA partijen heeft gedraaid maar laten we heel eerlijk zijn, die heeft ie nou niet bepaald gedomineerd op de grond.

Verder heeft hij het afgelopen seizoen al zijn BJJ toernooien in de White belt klasse gedraaid en neem maar van mij aan dat hij heus niet alles en iedereen heeft gedomineerd. Hij kan goed meekomen maar bijvoorbeeld ook op de training wordt hij door andere white belts wel gepakt. Met andere woorden hij zit op de goede plaats in de categorie waar hij staat ingeschreven. Bovendien zou hij, als hij dat niveau al bereikt had, zijn blauwe band heus wel gekregen hebben van Jordy.

Bij de witte banders zitten ook mensen die echt net beginnen en wat wedstrijdervaring willen opdoen. Ik ben verder niet bekend met Danny's grondskills, maar als je al veel mma partijen hebt gedraaid dan zou ik gewoon naar de blue belts gaan. Of je met of zonder pak hebt gerold doet er niet echt aan toe. Maarja, mijn mening :)

FightingDutchman
23-10-2009, 18:02
Bij de witte banders zitten ook mensen die echt net beginnen en wat wedstrijdervaring willen opdoen. Ik ben verder niet bekend met Danny's grondskills, maar als je al veel mma partijen hebt gedraaid dan zou ik gewoon naar de blue belts gaan. Of je met of zonder pak hebt gerold doet er niet echt aan toe. Maarja, mijn mening :)

Mee eens dat bij de witte banden inderdaad mensen zitten die pas net beginnen met wedstrijden draaien. Maar dit is nou eenmaal het vervelende van witteband, want dit verschil is net zo groot tussen iemand die z'n eerste wedstrijd draait en iemand die al bijna blauw is. Is hetzelfde probleem als bij andere banden, iemand die net bij blauw komt kijken zal waarschijnlijk minder kans maken dan iemand die alweer tegen paars aan zit.

Denk dat als je bekend bent met Danny z'n grondskills je waarschijnlijk de discussie niet zou voeren ;) (niet dat ik zeg dat hij helemaal niets kan ofzo haha). Hij heeft in ieder geval geen noemenswaardige worstel, sambo of judo achtergrond zoals eerder gesuggereerd werd (overigens zitten er tal van judoka's met zwarte band bij de wittebanders BJJ, zou je zo een lijst kunnen geven maar dat is een andere discussie). Tuurlijk heeft hij wel wat gerold maar het inschalen op band kleur is in mijn ogen bedoelt om mensen op hun niveau in te delen, niet naar hoe lang ze trainen. Danny zit bij wit echt op z'n niveau.

Nogmaals, het is niet aan mij om te zeggen of hij hoger of later moet, ik leg alleen uit hoe het zit en probeer wat inzicht in de situatie te geven.

ZakKa!
24-10-2009, 20:33
Franky hoe laat moet je?

Groundwork
24-10-2009, 22:34
Volgens mij beginnen de Blue Belts -70 rond een uur of 13.

Groundwork
24-10-2009, 22:35
Correctie, blue belt -70 beginnen om 13.30.
Grtzz

ZakKa!
24-10-2009, 23:39
Dus Franky is een Blue Belt? Nice, zal zaker aanwezig zijn rond die tijd.

Groundwork
25-10-2009, 00:27
Jep, Franky is al een tijdje Blue Belt volgens mij.

YoMarK
25-10-2009, 00:41
Leuk! Wie ben je dan precies (en welke band en gewicht doe je mee?) Misschien komen we elkaar wel tegen! In ieder geval succes.
Mis een boel live MMA hierdoor, dus het moet maar leuk worden! ;) White belt -88, jij?

sebastiaan
25-10-2009, 04:32
Bwaah, ik mezelf vroeg aanmelden, weken er naar toe trainen, en sinds vrijdag griep en keel ontsteking... Vandaar dat ik nu ook wakker ben:S
Ga wel vragen of iemand mn shirtje mee kan nemen,anders wel heel zonde van mn 25 euro :S

Mr 1 Leg
25-10-2009, 06:46
Franky hoe laat moet je?om 13u30 begint mijne poel -70 blauw zakka hoop je daar te zien grtz

Mr 1 Leg
25-10-2009, 06:49
Jep, Franky is al een tijdje Blue Belt volgens mij.6 maanden ben ik blauwe belt tom het gaat er weer leuk zijn ik heb er zin in grtz en tot daar :thup:

Mr 1 Leg
25-10-2009, 06:50
Dus Franky is een Blue Belt? Nice, zal zaker aanwezig zijn rond die tijd.thanks zakka voor je komst en steun top ;):thup:

Mr 1 Leg
25-10-2009, 07:29
ok mannen ik ga mij klaar maken ik kom van antwerpen dus ik wil elke match zien tot straks grtz :thup:

FightingDutchman
26-10-2009, 08:33
Mis een boel live MMA hierdoor, dus het moet maar leuk worden! ;) White belt -88, jij?

Heb zelf in de white belt -76 meegedaan, misschien ben ik je wel tegen gekomen maar het was super druk. Was overigens een leuk toernooi! Ik zag ook een mixfight fotograaf rondlopen dus er zullen vast een paar mooie foto's geschoten zijn!

mdk
26-10-2009, 08:39
He FightingDutchman heb gisteren nog wel even met je kunnen praten maar weet niet hoe je toernooi in je eigen en open klasse verlopen is?

Alles goed gegaan?

FightingDutchman
26-10-2009, 11:03
He FightingDutchman heb gisteren nog wel even met je kunnen praten maar weet niet hoe je toernooi in je eigen en open klasse verlopen is?

Alles goed gegaan?

Hey man!

Altijd leuk inderdaad om even met mede mixfighters te praten. Toernooi ging wel vrij goed, in m'n eigen klasse 2e geworden. Finale verloren op punten van een jonge van Exit. Hij deed niet veel, legde me plat in half guard en scoorde daarmee een advantage en hield me eigenlijk alleen maar vast. Was wel jammer, maar toch 5 partijen gerold geloof ik. Lekker ervaring op kunnen doen dus!

Open klasse 1e partij gewonnen, 2e verloren van Melvin, die uiteindelijk de klasse won. Hij verraste me met een maffe guardpas en maakte het goed af. Goed gedaan dus!

Al met al iets van 7 partijen gedraaid, wel een goed gevoel over gehouden aan het toernooi. Helaas geen beeld materiaal want m'n broertje was de camera vergeten :twak:! FF afwachten wat voor foto's de mixfight fotograaf heeft geschoten dus.

Ik zag jou trouwens ook weer op het podium staan bij de blue belts? Toernooi dus wel goed verlopen neem ik aan...!?

mdk
26-10-2009, 11:09
Yep 2e blue belt toernooi en weer een podiumplek.
Waar ik op de Brabant Open 3e werd, was het deze keer de 2e plaats voor mij.
2 Fransen verslagen met als eerste bij beide een punten voorsprong en daarna beide kunnen laten tappen!

Was wel rennen en vliegen om eerst vechters naar de mat heen en weer te brengen en daarna zelf weer te vechten maar was zeker een leuke dag.

Tot op de Dutch Open!

FightingDutchman
26-10-2009, 11:12
Yep 2e blue belt toernooi en weer een podiumplek.
Waar ik op de Brabant Open 3e werd, was het deze keer de 2e plaats voor mij.
2 Fransen verslagen met als eerste bij beide een punten voorsprong en daarna beide kunnen laten tappen!

Was wel rennen en vliegen om eerst vechters naar de mat heen en weer te brengen en daarna zelf weer te vechten maar was zeker een leuke dag.

Tot op de Dutch Open!

Top man! Goed bezig, zag dat ze je inderdaad flink aan de bak hadden gezet om alles op rolletjes te laten verlopen maar dat is volgens mij vrij goed gelukt. Was al met al een mooi georganiseerd toernooi, complimenten! Tot over 3 weken :D

Tuplad
27-10-2009, 00:24
Finale verloren op punten van een jonge van Exit. Hij deed niet veel, legde me plat in half guard en scoorde daarmee een advantage en hield me eigenlijk alleen maar vast.
Dan mag je van geluk spreken dat hij zo passief was :thup: .

FightingDutchman
27-10-2009, 10:12
Dan mag je van geluk spreken dat hij zo passief was :thup: .

Juist ja;) wat dat ook moge betekenen