PDA

View Full Version : Politie stuit op miljoenen aan cash in woning



rafi
12-09-2009, 18:39
Uitgegeven: 12 september 2009 16:54
Laatst gewijzigd: 12 september 2009 17:05

ROTTERDAM - De Nationale Recherche heeft woensdag in Amsterdam bij een verdachte een tas met 4,6 miljoen euro in beslag genomen. In de woning van de man stuitte de recherche op nog eens 100.000 euro.

© NU.nl/Robin Hogervorst

De man, die wordt verdacht van witwassen, werd samen met zijn broer gearresteerd. Bij de broer trof de politie een vuurwapen aan.
Dit heeft een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie zaterdag bevestigd.




Charles Z.


Het tweetal wordt ervan verdacht dat zij behoren tot de veronderstelde drugsbende van Charles Z. Deze werd in juni al aangehouden, samen met een groep medeverdachten. Tegelijkertijd pakte de politie in Spanje de vriendin van Z. op. Charles Z. en de zijnen zouden op grote schaal wiet hebben verbouwd en de winsten daarvan hebben witgewassen. Ten tijde van de arrestatie van Z. ontmantelde de politie in Naarden en Almere drie wietkwekerijen. In december vorig jaar waren er al acht kwekerijen ontdekt. In Zeewolde vond de politie toen een ruimte waar de wiet werd gedroogd, verpakt en opgeslagen.

Drugshandel


Charles Z., ooit autocoureur, lijkt geen afscheid te kunnen nemen van de grootschalige drugshandel. In de jaren negentig was hij het middelpunt van een grote strafzaak, die draaide om de import van vrachtwagenladingen hasj uit Marokko. In 2006 vond de politie een gedetailleerde drugsadministratie in de woning van Z. in Zwartebroek. In dat onderzoek werden tevens 2000 kilo softdrugs, bijna zestig kilo amfetamine en vier vuurwapens in beslag genomen. Deze zaak, die nog onder de rechter is, leidde tot het onderzoek naar de wietkwekerijen.

guess2007
12-09-2009, 19:00
Lijkt er op dat iemand naar zijn kerstbonus kan fluiten dit jaar.

ARMENIA
13-09-2009, 11:40
ssssssjonge jongeeeeee,Had ik dat maar geweten:(maareh, wie zou bereid zijn naar binnen te gaan van jullie als die wist dat er 4,6 milli lag?? is een klus van maximaal 10 minuten... en dan heb je 4,6 mil..

ICON
13-09-2009, 12:47
ja en n week later lig je met n kogel in je nek in de Rijn

Anderson
13-09-2009, 13:03
Die Charles leert het ook nooit heh.

micha
13-09-2009, 13:17
pfffffff ze moeten hem wel hebben. Hij moet ik weet niet hoeveel miljoen betalen aan de staat. Zo kan hij dat toch nooit betalen. Laat die man met rust

NielsN
13-09-2009, 13:50
pfffffff ze moeten hem wel hebben. Hij moet ik weet niet hoeveel miljoen betalen aan de staat. Zo kan hij dat toch nooit betalen. Laat die man met rust

Bij een ander had ik gepost:


:lol: Reps...

Maar op de een of andere manier heb ik het gevoel dat je geen grapje maakt...:confused:

O, en Icon= correct. Ik zou er niet over denken... Leven en laten leven... :D

micha
13-09-2009, 19:48
nee geen grap. er zijn boeven zat waar de maatschappij veel meer last van heeft dan een grote wietkweker toch?

tom l
13-09-2009, 20:50
nee geen grap. er zijn boeven zat waar de maatschappij veel meer last van heeft dan een grote wietkweker toch?

word!

micha
14-09-2009, 07:54
Er worden hier al jarenlang miljoenen tegen aan gegooid door Justitie. illegale methoden worden ingezet. Vele duizenden manuren alles maar om Charles achter de tralies te krijgen. Het is gewoon een prestige zaak. Hoeveel inbrekers overvallers en verkrachters hadden ze kunnen opsluiten met dit budget?

chief108
14-09-2009, 11:28
justitie moet gewoon eens kappen met hun prestige zaakjes....

NielsN
14-09-2009, 11:41
Er worden hier al jarenlang miljoenen tegen aan gegooid door Justitie. illegale methoden worden ingezet. Vele duizenden manuren alles maar om Charles achter de tralies te krijgen. Het is gewoon een prestige zaak. Hoeveel inbrekers overvallers en verkrachters hadden ze kunnen opsluiten met dit budget?

Dat zal allemaal best, het ging me om de opmerking, "Zo kan hij dat toch nooit betalen"...:fp:

Who cares wat hij allemaal wel of niet kan betalen? Of moeten we nou een noodfonds starten omdat iemand met een hele hoop geld zijn belastingaangifte niet correct heeft ingevuld? :crying:

NTT-FX
15-09-2009, 19:24
4,6 mljn in één tas ? Da's flink sjouwen dan !

micha
15-09-2009, 21:12
Dat zal allemaal best, het ging me om de opmerking, "Zo kan hij dat toch nooit betalen"...:fp:

Who cares wat hij allemaal wel of niet kan betalen? Of moeten we nou een noodfonds starten omdat iemand met een hele hoop geld zijn belastingaangifte niet correct heeft ingevuld? :crying:

de man is een drugsbaron met een megaboete aan de staat. Hoe moet hij dat betalen dan door gewoon een baan te nemen en iedere 200 euro te storten?

NielsN
15-09-2009, 21:18
de man is een drugsbaron met een megaboete aan de staat. Hoe moet hij dat betalen dan door gewoon een baan te nemen en iedere 200 euro te storten?

Who cares?! Is toch niet ons probleem?

Wie neemt justitie nou serieus als ze zouden zeggen "ja, maar hij mag wel drugs verbouwen, want dat levert ons meer geld op". :fp:

renamer
15-09-2009, 21:21
ik vind het verdacht.. roy stopt bij zijn favorite bedrijf en tegelijk word zijn bedrijf opgerold..


werd er hier soms geld witgewassen?

De dikke nudist
15-09-2009, 21:23
Ik zag 'Charles Z.'. Ik dacht: "De coureur?"
Is dit gewoon z'n vader. Weer wat geleerd.:D

micha
16-09-2009, 06:06
Ik zag 'Charles Z.'. Ik dacht: "De coureur?"
Is dit gewoon z'n vader. Weer wat geleerd.:D

hij was zelf ook coureur in zijn jonge jaren.

ICON
16-09-2009, 19:10
de man is een drugsbaron met een megaboete aan de staat. Hoe moet hij dat betalen dan door gewoon een baan te nemen en iedere 200 euro te storten?


hij heeft een spel gespeeld en helaas voor hem verloren hoe gives a fuck hoe hij dat terug denkt te betalen, hij heeft er jarenlang plezier van gehad nu moet ie op de blaren zitten