PDA

View Full Version : Muaythai from Thailand. Wraak voor Saenchai?



payap
14-09-2009, 22:56
SAENCHAI OP HERHALING TEGEN PETCHBOONCHU

Saenchai Sor Kingstar wordt in Thailand gezien als de pound 4 pound beste vechter van Thailand. Maar het niveau in Thailand is hoog en veel vechters kunnen op een goede dag maar zo van Saenchai winnen. De dagen dat vechters als Samart en Dieselnoi schier onverslaanbaar waren en jaren onverslaanbaar wisten te blijven zijn niet meer.

Vechters als Nopparat en Wuttidet hadden bv de laatste jaren van Saenchai weten te winnen. Al wist hij hun met de rematch wel weer te verslaan. Een andere vechter die in titels grossiert in Thailand is Petchboonchu F.A. Group, de vedergewicht kampioen van het Lumpinee. Petchboonchu en Saenchai hadden al eens tegen mekaar gevochten en toen was de winst voor Saenchai. Vervolgens vocht Saenchai in een partij tegen zowel Petchboonchu als wel Sagatdao. Twee tegenstanders in een partij. Een topprestatie van Saenchai om dit ook te winnen.

http://farm4.static.flickr.com/3382/3410438047_3de03c93a1.jpg

Vreemd genoeg kwam er nu een rematch met dezelfde Petchboonchu om de Lumpinee titel van Saenchai in het super vedergewicht. En met als winnaar ...... Petchboonchu F.A. Group! Na een split decision verloor Saenchai zijn titel aan hem. Ondertussen heeft Petchboonchu deze titel al weer succesvol verdedigd tegen Nong-O (de man die eerder van Orono won maar KO ging tegen Saenchai). Op 29 september staat er echter de rematch tussen Saenchai en petchboonchu. Krijgt Saenchai zijn wraak?


ORONO VOR PETCHPOON BACK ON TRACK

In december 2007 stond Orono aan het toppunt van zijn carriere. Na winst op Saenchai wist hij diens supervedergewicht titel van het Lumpinee te winnen. Hierna kwamen echter mindere tijden. In mei 2008 verloor hij zijn titel weer aan Saenchai. Vervolgens kwamen er verliespartijen tegen Saenchainoi (die oa van Chaid Ouladhadj, Khem Fairtex en Singdam Kiatmuu9 won) en Nong-O. Dit resulteerde er zelfs in dat Orono kompleet uit de ranking verdween. Na winst op Nong-B in de provincie, Tunagtong en vooral Singdam wist Orono zich in een zwaardere gewichtsklasse weer terug te vechten in de rankings. Momenteel bezet hij de nr.1 positie in het Lichtgewicht van het Lumpinee.


ANUWAT KAEWSAMRIT WEDEROM MEEDOGENLOOS MET LOWKICKS!

Op Slamm!! 5 zette Anuwat Kaewsamrit en Mosab Amrani een van de meest bloedstellende partijen neer ooit op vaderlandse bodem gevochten. Niet voor niets werd de partij hier op mixfght.nl verkozen tot beste partij van het jaar. Deze partij eindigde met een verrassende overwinning voor de jonge Mosab die Anuwat met een elleboog wist te verwonden waarna deze de partij moest stoppen.

Terug in Thailand versloeg Anuwat vervolgens Kompayak, de Rajadamnern kampioen van een gewichtsklasse zwaarder, het supervedergewicht. Helaas in een non-titlebout. Hierna kwam Anuwat in Frankrijk in actie en wel tegen de geroutineerde Fransman Kamal Jemel. In deze partij sloeg Anuwat Kamal in de 1e ronde KO met een vreselijke leverstoot. Deze prestaties hadden Anuwat in Thailand op de plek gebracht om uit te komen tegen de kampioen van het Rajadamnern in het vedergewicht, Sagatdao. In een slooppartij werd het een botsing der stijlen. Sagatdao met zij lange trappen en knieen om afstand te houden en de jagende Anwuat met zijn harde punches. Sagatdao scoorde de meeste punten maar Anuwat jaagde op het eind Sagatdao door de ring op jacht naar de KO. De taaie Sagatdao tolde op zijn benen maar wist de stoten van Anuwat te weerstaan en daarmee zijn titel te behouden.

http://www.muaythai2000.com/muaythai2000/images/specialreport/192009P18.jpg

Op Jamaica stelde Anuwat een ander sterk wapen van hem op, de lowkicks. Voor de wereldtitel van de WMC versloeg hij de Engelsman Liam Harrisson door hem met lowkicks KO te trappen. In Thailand kwam Anuwat nu onlangs weer in actie en wel tegen Famai Skindiew Gym, de nr 2 van het Lumpinee en Thailand in het vedergewicht. En wederom sloeg Anuwat toe met zijn lowkicks! In de 5e ronde ging Famai door zijn hoeven en werd door de scheids uitgeteld. Een unieke prestaties aangezien slechts zelden vechters op hun benen neer gaan in Thailand.

Djani
14-09-2009, 23:03
http://www.youtube.com/watch?v=X3eUAb1kAHg

Hier is een link dat Anuwat op de aziatische spelen een wushu/sanda partij vecht. Als je dat ziet eh....life isn't fair:D

payap
14-09-2009, 23:10
Thanx Djani!

Topper die Anuwat. Ben een groot fan van de Thaise vechters maar hij is mijn absolute favoriet!

onne1983
15-09-2009, 10:59
Anuwat staat ook altijd garant voor actie!
Samen met Bovy de mooiste vechter om te zien knokken!

Djani
15-09-2009, 21:47
Thanx Djani!

Topper die Anuwat. Ben een groot fan van de Thaise vechters maar hij is mijn absolute favoriet!

You're welcome!

Er zijn een hoop spectaculaire thaise vechters (zoals saenchai bijv.). Maar Anuwat get's the job done, daarom is hij ook zeker mijn favoriet:D.

ps. Ik hoop dat we Singdam in Nederland te zien krijgen!

blackadder
15-09-2009, 21:59
Is Saenchai niet overgestapt naar het prof voetbal?

Jeru
15-09-2009, 22:02
In december volgens dit artikel

http://www.mymuaythai.com/archives/farewell-sanchai/

Mr 1 Leg
16-09-2009, 06:20
Thanx Djani!

Topper die Anuwat. Ben een groot fan van de Thaise vechters maar hij is mijn absolute favoriet!x2

Karel
16-09-2009, 11:02
mooi stukje payap

Djani
16-09-2009, 11:30
http://www.youtube.com/watch?v=j5ZHw0Awn_s

En deze sandapartij van anuwat valt al helemaal onder mishandeling:D Denk je als aziaat even leuk mee te doen met de Aziatische Martial Arts Spelen, kom je ineens tegenover een thaise stadionkampioen te staan.

Dannyboy
16-09-2009, 12:40
Q: "En tegen wie moet je?"
A: "Weet ik veel, een of andere thai...."

En bedankt voor het meedoen..... :)

payap
16-09-2009, 13:06
Q: "En tegen wie moet je?"
A: "Weet ik veel, een of andere thai...."

En bedankt voor het meedoen..... :)

:hugegrin:

payap
16-09-2009, 13:07
Heb overigens de matchmaking van Nederland vs Thailand voor 29 november binnen.

Die is echt bruut. Zat met een harde zwaffel hier op mn werk toen ik hem zag.

zal hem vanavond posten!

Richelieu
16-09-2009, 14:17
Heb overigens de matchmaking van Nederland vs Thailand voor 29 november binnen.

Die is echt bruut. Zat met een harde zwaffel hier op mn werk toen ik hem zag.

zal hem vanavond posten!

Er zitten zeker een behoorlijk aantal vette partijen tussen! Aan het voorprogramma word nog druk gewerkt.

Dannyboy
16-09-2009, 14:25
Bovy is al bevestigd, als ze Namsaknoi ook nog uitgenodigd hebben ben ik helemaal gelukkig.

Overigens ben ik uiteraard nieuwsgierig naar de matchmaking.

Djani
16-09-2009, 14:42
Maar Namsaknoi vecht toch al lange tijd niet meer op topniveau?

Wat ik ook zo apart vind van namsaknoi, hij is een van de grootste kampioenen ooit en dan dit: 300 Fights – 280 Wins – 15 losses – 0 KO’s

0 ko's?!

payap
16-09-2009, 19:21
Namsaknoi is er niet bij. Maar hij is van ongeevenaarde klasse geweest. Hoewel ik niet weet hoe goed hij nu nog is. In zijn topdagen was hij beter dan Saenchai nu imo. 4 jaar lang ruim ongeslagen non stop kampioen van het Lumpinee. En de titel nooit verloren.

Denk dat 0 KO's is dat men het niet weet want Namsaknoi zal echt wel wat Ko's hebben gescoord.

lopez86
16-09-2009, 20:43
Namsaknoi is er niet bij. Maar hij is van ongeevenaarde klasse geweest. Hoewel ik niet weet hoe goed hij nu nog is. In zijn topdagen was hij beter dan Saenchai nu imo. 4 jaar lang ruim ongeslagen non stop kampioen van het Lumpinee. En de titel nooit verloren.

Denk dat 0 KO's is dat men het niet weet want Namsaknoi zal echt wel wat Ko's hebben gescoord.

Sorry Chris maar ik moet ff bijdehand doen ;)
Namsaknoi is 6 jaar ongeslagen lumpini kampioen geweest, op 135lbs en was in zijn toptijd lumpini kampioen op 3 verschillende gewichten.
Is de 135lbs titel nooit kwijtgeraakt aan iemand, maar ervan gestript omdat hij met pensioen ging.
2x winst op Saenchai
Heeft desondanks een aantal maanden geleden toch nog gevochten in één of ander stadion (niet lumpini of raja) tegen een onbekende thai en gewonnen.
En daarna nog een exhibition sparpartijtje tegen Buakaw.
Echt één van mijn persoonlijke favorieten, en hoort in het rijtje Dieselnoi, Samart, etc etc etc thuis.

highlight hier!

http://www.youtube.com/v/eaqc8HnBF20

payap
16-09-2009, 21:54
Idd Lopez, Namsaknoi is van super klasse geweest.

En dat te bedenken dat hij uit het Por Pramuk kamp kwam. Vraag me af als de Japanners hem in de K-1MAX hadden binnengelaten ipv Buakaw wat er dan was gebeurt.

Namsaknoi en ook Chokdee waren toen de sterren van het Por Pramuk kamp

Dannyboy
16-09-2009, 22:42
Hij wil graag vechten in nederland... en neem van mij aan, de man kan het nog steeds.

Heb met hem mogen trainen afgelopen zomer, zie verslag van Roy. Niet dat dat bijzonder is, want dat kan iedereen, maar vergeleken met andere nak-muay's (train ieder jaar in Thailand) zijn zijn skills ongeëvenaard....

Dus kortom als iemand iets leuks heeft... :)

Djani
16-09-2009, 23:44
Idd Lopez, Namsaknoi is van super klasse geweest.

En dat te bedenken dat hij uit het Por Pramuk kamp kwam. Vraag me af als de Japanners hem in de K-1MAX hadden binnengelaten ipv Buakaw wat er dan was gebeurt.

Namsaknoi en ook Chokdee waren toen de sterren van het Por Pramuk kamp

Dit heb ik van mymuaythai.com:

Namsaknoi Yudthagarngamtorn
Camp: Chaweng Stadium Gym (http://nsnclubmuaythai.blogspot.com/)
Date of Birth: October 13, 1979
Real Name: Mohammed Chaiyama
Place of Birth: Surat Thani, Thailand
Height: 5′ 8″ – 172 cms
Weight: 154 lbs – 70 kilos
300 Fights – 280 Wins – 15 losses – 0 KO’s
K-1 Max record 5 wins – 1 Losses

Ik heb ook wel eens beelden gezien van namsaknoi in de k-1 max (tegen een of andere vorige generatie japanner ofzo) maar ik weet niet meer waar, volgens mij ergens in een highlight verwerkt. Ik kan het nu iig niet meer vinden:(

die matchmaking van slamm:rolleyes:.......enlighten us:thup:!

payap
17-09-2009, 09:06
die matchmaking van slamm:rolleyes:.......enlighten us:thup:!

Moet hem nog even voor me houden.