PDA

View Full Version : Jouw eerste bezochte gala waardoor je verkocht was aan vechtsport?



Rverm
17-09-2009, 15:15
Een aantal lopen hier al 10-tallen jaren mee maar mijn eerste bezochte gala was rings in Nieuwegein, oktober 2005.
Op dat gala vocht oa Sebastiaan Hunter die, omdat de scheids er te laat tussensprong, volgens mij iets brak ofzo bij iemand.
Billy kaptijn vocht hier een onbeslist tegen Stefan Struve. Marc van Rooijen won met op een keiharde knie op ko van Christos Petrousos.
Volgens mij heb ik in de vele gala's die ik daarna bezocht heb nooit meer zoveel botbreuken e.d. gezien als op dit gala. Af en toe moest ik gewoon wegkijken als iemand zijn pols ongeveer op ze elleboog zat.
Maar ik was wel verkocht aan vechtsport.

Wat was jullie eerste gala en en door welk gala waren jullie verkocht aan vechtsport?

Justinian
17-09-2009, 15:19
Damn, dat is lang geleden. Ik denk dat het ergens in 1996 is geweest, waarschijnlijk het kooigevecht in Emmen. Hier kwam ik o.a. Martijn de Jong tegen die samen met Remco Pardoel met die Zweed mee liep naar de kooi. Ik herkende Martijn van gezicht, aangezien we dezelfde opleiding volgden. Na het weekend spraken we elkaar op school en ben ik ook bij Remco gaan trainen. Sindsdien ben ik actief bezig met MMA/BJJ.

Overigens al wel eerder Thaiboksgala's bezocht; volgens mij in 1993 voor het eerst.

blackadder
17-09-2009, 15:28
Ik heb geen idee meer welk jaar het was. Een jaar of 12, 13 geleden? Een gala in Leeuwarden. Maar ik deed de sport al een jaar of twee daarvoor. En vechtsporten deed ik al veel langer.

Tony
17-09-2009, 15:39
ik was al lang verkocht aan vechtsport voor ik mijn eerste gala bezocht...

eerste gala voor mij was die van Bob Schreiber en Paspoes :p (Tough is not enough)
beste gala voor mij was UFC99 keulen
Andere leuke gala's die ik gezien heb: SLAM V en Ultimate glory ?? (in Arnhem vorig jaar)

Richelieu
17-09-2009, 16:00
Pfffff....eerste gala wat ik bezocht was begin 2002, Putten in centrum de Stroud. Weet nog goed dat deze behoorlijk sfeervolle zaal goed gevuld was.

Deze topic past denk ik ook meer in de MMA sectie dan in het offtopic gedeelte.

dietrik
17-09-2009, 16:12
Ik kickboxte al een tijdje en wou ook wel eens weten hoe het er op een gala aan toeging. In Friesland had je toen geen gala's dus zijn we op een keer naar de zilvermeeuwen/zaandam afgereisd. Faverus had een van de hoofdpartijen tegen een Fransman en Sem Braam (met z'n fanschare) vocht toen een c partij weet ik nog.

Beste gala was voor mij UFC 99, de slamm evenementen vond ik ook altijd wel tof.

dirk5
17-09-2009, 16:23
zelfde verhaal als tony...

Alles altijd gekeken via het internet, eerste live gala was UFC 93, en was ook meteen veruit de beste.

Baas
17-09-2009, 16:26
Jaap Edenhal Amsterdam 1987
Rob Kaman vs Amerikaan
Gilbert Ballentine vs Joao Vieira
Miloud El Geubli vs Tekin Donmez
Verder met Hamid El Abassi, Leo de Snoo, etc.

micha
17-09-2009, 16:28
eind jaren tachtig ging ik kijken naar Ramon Dekkers en was gelijk verkocht

phranq
17-09-2009, 16:28
Jaap Edenhal, rond 1982... Kaman, El Geubli, Schwank, v.d. Berg, Yamali, Brilleman...

Tony Galento
17-09-2009, 16:42
Heel lang geleden, zou het niet meer weten. Zal wel dronken zijn geweest. :D

Tommy v Wijngaarden
17-09-2009, 17:09
mijn 1e gala was in de Rijnhal in Arnhem , het was volgens mij het 1e K-1 gala in NL.
Ignashov vocht er en ik kreeg zware kippenvel toen het bekende opkomstnummer van hem begon.

Ook vocht Bonjasky tegen Manhoef en dat was een toppartij.

Albert Kraus en Perry Ubeda vochten daar ook maar ik weet niet meer tegen wie dat was.

Toen was ik helemaal verkocht aan de vechtsport, maar omdat ik voetbalde op redelijk niveau kon ik mijn keuze niet meteen maken.

Later ben ik gaan kijken naar een Sanda gala waar een bekende van mij moest vechten, na het gala dacht ik dit moet ik toch ook kunnen? ik ben later begonnen met thaiboksen en dat doe ik nu 5 jaar met alle plezier.

Ik ben de laatste tijd pas zeer geinteresseerd in MMA, ik heb inmiddels bijna alle UFC's gekeken, maar ik twijfel nog of ik ooit daadwerkelijk aan MMA zal beginnen.
Eerst maar eens zien hoever ik kom met thaiboksen.

osu

Tsuki
17-09-2009, 17:12
2H2H ahoy geen idee welk jaar volgens mij was gilbert tegen schilt ........ of kasteel tegen calhoon de hoofdpartij ..............

mokumnised
17-09-2009, 17:34
1983 naar de jaap eden als jochie, Rob Kaman, ik was echt meteen verkocht.

Remco
17-09-2009, 18:08
Free Fight Gala III 'Kings of Martial arts', 18 februari 1996

Dick Vrij - Hubert Numrich
Andre Mannaart - Lee Hasdell
Hans Nijman - Allan Harris
Bob Schreiber - Emil Krastev
Rene Rooze - Ruud van Esdonck
Willie Peeters - Tsuyoshi Kohsaka
Ruud Ewold - Mitsuya Nagai
Michael Tielrooy - Edwin Gertenbach
Jimmy Portier - John Benner
Valentijn Overeem - Tjerk Vermanen

Legendarische middag/avond. Sponsoring was in handen van de firma 'TRUST' (alleen met TRUST bent u gerust), geleid door boegbeeld Hugo Broers. Ik zal de entree van Hugo en zijn gevolg in 3 witte limo's nooit vergeten: polderchic op zijn mooist! In gala naar een gymzaal!

Bij de eerste partijen dacht ik: ach dat freefight valt best wel mee. Toen Michael Tielrooy lowkicks begon uit te delen dacht ik: zo zo! Ook mooi: de kreten 'draaaaaien, draaaaaien' toen Mannaart probeerde een enkelklem bij Hasdell aan te zetten. De 'Pulp Fiction' opkomst van Rene Rooze was legendarisch. De KO door Van Esdonk deed dat weer teniet. Jammer dat Dick Vrij niet helemaal sportief vocht, maar de Duitser Numrich was niet gekomen om te winnen.

NielsN
17-09-2009, 18:12
Ik denk 98?

Iig Vechtsebanen...

En ik geloof dat het dezelfde avond was dat die Krüger KO werd geschopt door Nijman...

En verder Yvel-Overeem, toch...?

edit: effe op sherdog gezocht... Yep dat was die avond... Stom dat ik vergeten was dat Gia (ofzo) daar ook vocht, die trainde toen op mijn club...

raveboy
17-09-2009, 18:15
Op video eerst UFC 2 gekeken, dacht toen echt dat ik een iligala band had gekocht, helemaal omdat hij zo duur was.
Daarna een band met Renzo Gracie tegen Ben Spijkers.

Eerste gala was Schermerhorn, toen was er een tournooi met Joeri Mes en kaas enzo.
Ik weet niet wanneer het was, alleen dat Mes toen KO ging op een hoge trap volgens mij.


Tjerk Vermanen had toen weer een comeback partij die hij snel op KO won, volgens mij een gala later in Schermerhorn.

Net terug gekeken op google, gala was 27 April 2002.

NielsN
17-09-2009, 18:17
9 George Torchinava (http://www.sherdog.com/fighter/George-Torchinava-5050) Joe Akano (http://www.sherdog.com/fighter/Joe-Akano-3636) Submission (Ankle Injury) 1 0:25Op de vraag: "was het nou een beenklem en een verwurging tegelijkertijd?", antwoordde hij: "Ietz automatic"...

:lol:

Fasada
17-09-2009, 18:32
Had wel is een gala bezocht en huurde van die banden met Rene Roze en UFC nog dus vechten vond ik sinds Bruce Lee en Jean Claude van Damme wel vet. (durf het bijna niet te zeggen maar keek ook alle America Ninja films hahah)

Het gala waar ik aan terug denk bij het zien van deze topic was absoluut 2h2h in Ahoy.
Ik had op een slinkse manier een plek in de VIP weten te bemachtigen en zat dus front row.
Niet aan zo'n tafel maar op zo'n stoel waar een official zat dus zat echt aan de ring bijna.

Ik kwam voor Alistair maar die had een walk over tegen een kleine rus volgens mij.
Toen moest Valentijn tegen Ian Freeman en wat was die partij heftig. Zat op het puntje van mijn stoel. Bas Rutten was toen ringspeaker en Gilbert Yvel vocht toen de hoofdpartij tegen Barretto meen ik en Gary Goodridge nam het op tegen Bob Schreiber...

Dat was mijn eerste echte ervaring in M.M.A. en was toen verkocht!

Ben twee keer naar de UFC geweest in England en dat was top, Strikeforce USA was ook leuk en de Amsterdam Arena met afscheid Dick Vrij was ook geweldig maar de absolute hoogtepunt waar denk ik dat nog steeds geen gala aan kan tippen is

Pride Final Conflict 2005

Arona vs Wanderlei
Alistair vs Shogun
Finale: Shogun vs Arona en de absolute kraker Fedor vs Crocop!!

Heb het gevoel dat ik een beetje aan het opscheppen ben sorry guys haha

Marco (scheids)
17-09-2009, 18:51
Free Fight Gala III 'Kings of Martial arts', 18 februari 1996

Dick Vrij - Hubert Numrich
Andre Mannaart - Lee Hasdell
Hans Nijman - Allan Harris
Bob Schreiber - Emil Krastev
Rene Rooze - Ruud van Esdonck
Willie Peeters - Tsuyoshi Kohsaka
Ruud Ewold - Mitsuya Nagai
Michael Tielrooy - Edwin Gertenbach
Jimmy Portier - John Benner
Valentijn Overeem - Tjerk Vermanen

Legendarische middag/avond. Sponsoring was in handen van de firma 'TRUST' (alleen met TRUST bent u gerust), geleid door boegbeeld Hugo Broers. Ik zal de entree van Hugo en zijn gevolg in 3 witte limo's nooit vergeten: polderchic op zijn mooist! In gala naar een gymzaal!

Bij de eerste partijen dacht ik: ach dat freefight valt best wel mee. Toen Michael Tielrooy lowkicks begon uit te delen dacht ik: zo zo! Ook mooi: de kreten 'draaaaaien, draaaaaien' toen Mannaart probeerde een enkelklem bij Hasdell aan te zetten. De 'Pulp Fiction' opkomst van Rene Rooze was legendarisch. De KO door Van Esdonk deed dat weer teniet. Jammer dat Dick Vrij niet helemaal sportief vocht, maar de Duitser Numrich was niet gekomen om te winnen.

En toen meegenomen door een scheids in amsterdam west?:D

Tjezus, weet t echt niet meer, een hoop gala's komen me iig bekend voor, hahah ... ja ik weet t ik wordt oud(er).

Christophe
17-09-2009, 19:20
Om eerlijk was ik verkocht aan vechtsport - erg origineel - door de films van Bruce Lee, en nadien door die van JCVD, Steven Segal en elke film die ook maar in de verte met vechtsport te maken had. Ik was helemaal gek van "The Karate Kid" (m'n eerste vechtsport was dan ook Karate) en nadien hebben die grootse vechtsport-festivals in Bercy elk jaar m'n liefde voor vechtsport in het algemeen alleen maar aangescherpt.

Ik snap nog altijd niet dat ik daar nooit naartoe ben gegaan! :(

Ik heb ook jaren een abonnement op Karate Bushido gehad, en daardoor meer gelezen over de verschillende vechtsporten in de wereld.

M'n eerste vechtsport-gala herinner ik me niet, maar ik ben ook begonnen met kickboks-gala's. Nadat ik MMA-gala's heb ontdekt, ben ik nooit meer naar een kickboks-gala gegaan! :D

Glen
17-09-2009, 19:38
EDENHAL 23 SEPTEMBER 1983

Kaman -Moncayo WKA wereldtitel
Fred Royers - Billy chau
Ivan Sprang - Naoki Ishino
Peter van Os - Payap Penchai

Man, man, ik was verkocht.....
Gelijk naar de ledenvergadering van de NKBB, en me aangemeld.
Volgende gala bouwde ik de ring op....
Ik moest er voortaan bij zijn.

Hans Vos
17-09-2009, 19:47
absoluut de jaap edenhal met musthafa yamali-milout el Geubli -rob kaman -ron kuit-vijzel karakus -andre brilleman-de gebroeders ballentine-fred royers- enz ,en natuurlijk de dames centerfold in de pauze zingend in lingerie ,top gala,s geweldig!!!!

Richelieu
17-09-2009, 20:05
EDENHAL 23 SEPTEMBER 1983

Kaman -Moncayo WKA wereldtitel
Fred Royers - Billy chau
Ivan Sprang - Naoki Ishino
Peter van Os - Payap Penchai

Man, man, ik was verkocht.....
Gelijk naar de ledenvergadering van de NKBB, en me aangemeld.
Volgende gala bouwde ik de ring op....
Ik moest er voortaan bij zijn.

haha, top Glen. Dit is trouwens een gala waar Chris "Payap" het vaak nog over heeft. Legendarisch!!! Chris heeft volgens mij de trunk waarmee de echte Payap tegen van Os vocht in dit gala in bezit!

Rverm
17-09-2009, 20:51
als ik iedereen zijn antwoorden hoor, dan ben ik echt een broekie hier....:D ik heb na oktober '05 een gala'tje of 30 gezien, van de kleine tot de grootste gala's in nederland...maar de meeste van de namen die hier voorbij komen ken ik alleen van internet en/of omdat ze nu nog steeds als vechter/trainer actief zijn.

mokumnised
17-09-2009, 20:55
EDENHAL 23 SEPTEMBER 1983

Kaman -Moncayo WKA wereldtitel
Fred Royers - Billy chau
Ivan Sprang - Naoki Ishino
Peter van Os - Payap Penchai

Man, man, ik was verkocht.....
Gelijk naar de ledenvergadering van de NKBB, en me aangemeld.
Volgende gala bouwde ik de ring op....
Ik moest er voortaan bij zijn.

Mijn vorige reply ging over dit gala dus.

ICON
17-09-2009, 21:35
mijn eerste was ergens rond 2001 in de zilvermeeuwen, geweldige locatie om te kijken en ook om zelf te vechten

marcelt
17-09-2009, 21:39
Mix Fight Night Haarlem in de Beyneshal was een van de eerste met Rodney Faverus en volgens Sherdog ook Valentijn Overeem en Joop Kasteel in 1996. Ik had toen nog nooit van die mensen gehoord. Pas toen zoiets in Haarlem kwam ging ik. Palmira Sandvliet, de vriendin van mijn toenmalige trainer Edwin Baas deed haar eerste wedstrijd en won. Maar volgens mij was er al een keer eerder een muay thai gala in de Beyneshal. IK herinner me de muay thai muziek wat ik erg vreemd vond. De Surinamers op de tribune die het erover hadden dat hun maatje "goeie vechtsoep" had gekregen en het geroep om mawas en hiza (hiza geri= kniestoot) .
Daarna ben ik heel lang nergens geweest . Er waren wel Showtimes in Haarlem, maar die vond ik te duur. Bovendien kende ik toen de vechters niet.
Ik ben weer voor het eerst gegaan toen Showtime voor het eerst buiten Haarlem in de Arena was. Ernesto Hoost zou komen maar kwam niet. Desondanks was het erg tof. Er stonden een hoop topnamen. Die ik overigens toen nog niet kende. Sindsdien ben ik ieder jaar gegaan . In de beginjaren in de Arena heb ik Badr, Iggy, Semmy, Perry, Kaas , Drago, Schreiber, VRij, Joeri, Melvin enz enz gezien. Later nog veel meer topnamen.
Ook ging ik een keer voor Fedor naar R'dam, maar die kwam ook niet. In Ahoy ben ik ook een paar maal geweest. Verder een paar maal Slamm, daar ga ik ook vast heen, een aantal andere Showtimes, K1 Max Nl, een keertje Glory, Een keertje Gentleman, een keertje Beatdown en nog een paar kleinere gala's . Ik ga niet zo heel vaak. Een paar keer per jaar. Zal nu wat vaker gaan als trainer.

Mickey
17-09-2009, 21:50
Millenium Sports Fightgala op 14 maart 1999.

Martijn de Jong en Rafles la Rose moesten vechten en ik was kort daarvoor door Marloes Coenen een keer meegenomen naar Brasiliaans Jiu Jitsu. Completely hooked aan het grondwerk en dit was nog in de tijd dat grondvechters de scene flink domineerden tegen de pure staande vechters.

Daarna een poos lang alle galas bezocht waarbij de meest indrukwekkende het 2h2h gala was waar het Golden Glory team werd geintroduceerd. Super evenement!

PD_EC
17-09-2009, 22:06
kickboxgala in de giraf (emmen) 2004

anoniem gg
17-09-2009, 22:23
Damn, dat is lang geleden. Ik denk dat het ergens in 1996 is geweest, waarschijnlijk het kooigevecht in Emmen. Hier kwam ik o.a. Martijn de Jong tegen die samen met Remco Pardoel met die Zweed mee liep naar de kooi. Ik herkende Martijn van gezicht, aangezien we dezelfde opleiding volgden. Na het weekend spraken we elkaar op school en ben ik ook bij Remco gaan trainen. Sindsdien ben ik actief bezig met MMA/BJJ.

Overigens al wel eerder Thaiboksgala's bezocht; volgens mij in 1993 voor het eerst.

sorry voor de kamervragen van toen en zo

Love peace

Joop Kasteel
17-09-2009, 23:23
RINGS Holland - Judgement Day, 7 februari 1999 - Sporthallen Zuid, Amsterdam

Een collega van m'n vader was in die tijd een goede vriend van Joop Kasteel en zodoende ging het gesprek op zijn werk een keer over free fight. Die collega vroeg of wij mee wilden, en dan wilde ik uiteraard wel! Ik deed toen aan karate maar wilde dit wel eens zien.
Joop's partij vond ik toen echt vet, hij versloeg binnen een minuut Henk Kuipers met een paar flinke knallen met de handpalm. Omdat ik toen in het "Joop-vak" zat en iedereen om me heen "Jopie, Jopie, Jopie" begon te schreeuwen toen Joop de catwalk opliep werkte dat enthousiasme behoorlijk besmettend op me. Ik weet nog dat ik net na de partij iemand achter hoorde me zeggen "Hij heeft niet eens gezweet!" :D
Daarna al gauw bij meerdere RINGS-gala's geweest, en ik heb nog een stel posters met Joop's handtekening erop.

Dus Joop, oorspronkelijk door jou en door de verslaving waar je me mee op hebt gezadeld heb ik in al die jaren een lief sommetje uitgegeven! Allemaal jouw schuld in eerste instantie! En ik ben je er nog steeds dankbaar voor ;)Graag gedaan!!!

knift
17-09-2009, 23:50
de eerste it's showtime in de arena was mijn eerste gala en was gelijk verkocht aan gala's bezoeken van vechtsport hield ik al.

Hammerkick
18-09-2009, 00:11
Ik ben zelf in aanraking gekomen met het kickboksen,omdat een vriend van me, Peter Smit, de allereerste kickbokser was van Dordrecht. Op 21 april 1985 vocht hij hier in Dordrecht de hoofdpartij in een interland tussen B-klasse teams van Nederland en Frankrijk. Toen ben ik voor het eerst gaan kijken en die dag veranderde mijn leven. Één jaar later (12 oktober 1986) vocht Peter tegen de Welshman Tony Ahern in de Jaap Edenhal in Amsterdam. We gingen er met een bus naar toe en die avond werd er eentje om nooit meer te vergeten. Peter maakte diepe indruk op iedereen, door in de 1e ronde al te winnen op k.o ! De hoofdpartij ging tussen Rob Kaman en Ernest Simmons, maar de meeste indruk maakte de partij tussen Milo El geubli en Joao Vierra op me. Twaalf ronden lang, in een heel groot tempo. Daarna was ik bij ieder groot gala in Amsterdam of waar dan ook. Ik ben een bevoorrecht mens, dat ik grootheden als Rob Kaman, Peter Smit, Peter Aerts, Ernesto Hoost, Ramon Dekkers, Branko Cikatic, vele malen heb zien vechten. In het aankomende jaar, ga ik dus al 25 jaar naar de gala’s.

Piet Hein
18-09-2009, 00:32
Het eerste RINGS Gala in 1995 waar Chris Dolman afscheid nam. Wat was het toen druk in de Sporthal Zuid. Ik heb nog nooit zo'n lange rij bij de kassa gezien:eek: Er was toen een interland tussen Nederland en Japan en een legendarische wedstrijd van. ik meen, Rudy Ewold. Zijn ogen waren toen helemaal dicht geslagen. Wat een sensatie was daar toen. Sindsdien ben ik verkocht:thup:

niels
18-09-2009, 02:53
Pff 2h2h gala ooit. toen moest (toendertijd) mijn trainer een toernooi vechten in de ahoy.
ik weet niet meer precies tegen wie die was maar ali o vocht uiteindelijk tegen dave vader en die won die.
sindsdien ben ik gaan trainen met in mijn achterhoofd ooit een wedstrijd te vechten..

simtekf1
18-09-2009, 10:27
Best een tijd geleden, Beast of the East in Zutphen.
Ik weet het jaar niet meer precies, maar ik weet wel dat Faldir op een kameel binnen kwam en dat zijn tegenstander vrij onsportief bezig was en uiteindelijk boos de ring verliet. (volgens mij was dat dezelfde vechter die ook in Vechtershart wordt gevolgd, Badr en nog een andere jongen)

Pimp-Daddy
18-09-2009, 10:49
(durf het bijna niet te zeggen maar keek ook alle America Ninja films hahah)

haha, heb van de week toevallig een American Ninja dvd gekocht uit de graaibox van de freerecordshop, echt old school...

Mijn 1e gala van in de jaap edenhal, weet niet meer welk jaar, en kan het helaas ook niet vinden met google. Maar de line was iig:

Bob Schreiber vs Loyd van Dams
Melvin Manhoef vs Ashwin Balrak
Patrick Erickson vs ...
Jerrel Venitiaan vs William van Rosmaalen
faisel Reding vs ...
Demerghi vs nobu

weet iemand over welk gala ik het heb??

Leventdepevent
18-09-2009, 11:03
Ik ben zelf in aanraking gekomen met het kickboksen,omdat een vriend van me, Peter Smit, de allereerste kickbokser was van Dordrecht. Op 21 april 1985 vocht hij hier in Dordrecht de hoofdpartij in een interland tussen B-klasse teams van Nederland en Frankrijk. Toen ben ik voor het eerst gaan kijken en die dag veranderde mijn leven. Één jaar later (12 oktober 1986) vocht Peter tegen de Welshman Tony Ahern in de Jaap Edenhal in Amsterdam. We gingen er met een bus naar toe en die avond werd er eentje om nooit meer te vergeten. Peter maakte diepe indruk op iedereen, door in de 1e ronde al te winnen op k.o ! De hoofdpartij ging tussen Rob Kaman en Ernest Simmons, maar de meeste indruk maakte de partij tussen Milo El geubli en Joao Vierra op me. Twaalf ronden lang, in een heel groot tempo. Daarna was ik bij ieder groot gala in Amsterdam of waar dan ook. Ik ben een bevoorrecht mens, dat ik grootheden als Rob Kaman, Peter Smit, Peter Aerts, Ernesto Hoost, Ramon Dekkers, Branko Cikatic, vele malen heb zien vechten. In het aankomende jaar, ga ik dus al 25 jaar naar de gala’s.

Tijd voor een jubileum feestje dan Dirk!:thup:

Fr3ddy
18-09-2009, 12:19
Mijn eerste gala was in '97 of '98. Het was in ieder geval in Huize Maas in Groningen. Drie jongens van onze sportschool knokten daar:
Bas Boon (dit verzin ik niet :D) verloor op punten
John Jongepier won op punten
en Michael Keuter won in een B-partij op KO van Ploeger van Vos Gym.

Ik weet nog wel dat het me echt een kick gaf en ik had ook nog nooit zoiets 'bruuts' gezien. Ik was verslaafd en deed niet lang daarna ook maar een partijtje in de Zilvermeeuwen, met destijds Rutz nog als scheidsrechter, om vervolgens definitief verslaafd te zijn.

anoniem gg
18-09-2009, 12:23
Mijn eerste gala was in '97 of '98. Het was in ieder geval in Huize Maas in Groningen. Drie jongens van onze sportschool knokten daar:
Bas Boon (dit verzin ik niet :D) verloor op punten
John Jongepier won op punten
en Michael Keuter won in een B-partij op KO van Ploeger van Vos Gym.

Ik weet nog wel dat het me echt een kick gaf en ik had ook nog nooit zoiets 'bruuts' gezien. Ik was verslaafd en deed niet lang daarna ook maar een partijtje in de Zilvermeeuwen, met destijds Rutz nog als scheidsrechter, om vervolgens definitief verslaafd te zijn.

Heeft iemand anders voor je verzonnen dan?

Love peace

Fr3ddy
18-09-2009, 12:36
Heeft iemand anders voor je verzonnen dan?

Love peace

Nee hoor.. hij had echt verloren. Zal wel aan de naam liggen

guess2007
18-09-2009, 12:54
Niet door verkocht geraakt, dat was ervoor wel, maar wel het eerste event waar ik live ben gaan kijken.
Eigelijk omdat Fedor er zou vechten, maar helaas ging dat niet door.

http://www.kickboxing.com/Articles/Images/ahoy.jpg


Wel Alexander zijn ding zien doen die avond, wat toch nog wat goedmaakte.

http://www.youtube.com/watch?v=xTsgXllgBsw99

Remco
18-09-2009, 12:59
En toen meegenomen door een scheids in amsterdam west?:D


Haha, dat was wel even daarna hoor! Kan me nog herinneren dat Andy Souwer op dat gala Bchiri helemaal lens sloeg.

Leuk al die herinneringen te lezen.

Overigens was het eerste gala dat ik 'zag' het eerste Cage Fight toernooi met Rene Rooze. Dat evenement vond ik een aanfluiting om te zien. Ik hoopte ook dat Rooze door zou mogen, maar zoals velen die avond viel hij uit. Op Eurosport zag ik het eerste Rings-gala met Chris Dolman, daarna Freefight II in de Bankrashal in Amstelveen met posters in de stad en toen ik posters van Freefight III in Sporthallen Zuid zag dacht ik: ik moet het maar eens gaan meemaken. Pas toen ik de videoband bij de Free Record Shop zag liggen en WCC 1995 (met Ben Spijkers en Renzo Gracie) ernaast, heb ik ook de Amerikaanse shows gezien. Ik geloof dat ik nog nooit zo op het puntje van mijn stoel gezeten heb als toen bij WCC. Jarenlang heb ik bij Free Record gevraagd of er nog een editie 1996 was, wat natuurlijk niemand wist. Toen maar 'behelpen' met UFC's, naar Eindhoven voor WVTC's, BVTC's en de nodige kickboksbanden. Een Japanse kennis via het internet stuurde me volledig gratis RINGS en PRIDE videobanden. Mooie tijd waarin het nog bijzonder was als je een gala op VHS had weten te bemachtigen. Nu stroomt er deze week alleen al 3x een UFC-event binnen op de computer.

MMAFAN-1122
18-09-2009, 13:01
Rings Sporthallen zuid Amsterdam!

Hammerkick
18-09-2009, 14:37
Mijn 1e gala van in de jaap edenhal, weet niet meer welk jaar, en kan het helaas ook niet vinden met google. Maar de line was iig:
Bob Schreiber vs Loyd van Dams
Melvin Manhoef vs Ashwin Balrak
Patrick Erickson vs ...
Jerrel Venitiaan vs William van Rosmaalen
faisel Reding vs ...
Demerghi vs nobu
weet iemand over welk gala ik het heb??

http://www.nikko-sportsvideo.com/products/images/kb194.jpg


The Fights of the Gladiators

http://www.nikko-sportsvideo.com/images/spacer.gifhttp://www.nikko-sportsvideo.com/images/spacer.gif
Watch these warriors rip each other apart!

http://www.nikko-sportsvideo.com/images/spacer.gif
From Amsterdam, Holland. Starring: Hayashi vs. Degirmenci, Feyli vs. Verschuren, Erikson vs. Asare, Manhoef vs. Balrak, Van Rosmalen vs. Venetiaan and Reding vs. Faverus. World Title Fight WMTA Lloyd van Dams vs. Bob Schreiber.

Kijk zelf maar, bij Nikko hebben ze er nog een videotape van : http://www.nikko-sportsvideo.com/shop/shopexd.asp?id=437





http://www.nikko-sportsvideo.com/images/spacer.gif

Justinian
18-09-2009, 14:40
sorry voor de kamervragen van toen en zo

Love peace
:D

Geen probleem Bas, love peace!

muay kpn
18-09-2009, 14:41
Lumpinee 6 jaar geleden

Perfectteamcindy
18-09-2009, 17:53
Ik denk dak een jaar of drie, vier was,... en mijn broertje werd Belgisch worstelkampioen :-)

blazin.arr0w::::
18-09-2009, 18:05
Kickboksen - Sporthallen Zuid (en kan ik me ook nog een Jaap Edenhal herinneren??)
MMA - Vechtsebanen denk ik. Yvel -Kasteel en Yvel - Schilt herinner ik me daar nog goed.

blackadder
18-09-2009, 18:07
Ik denk dak een jaar of drie, vier was,... en mijn broertje werd Belgisch worstelkampioen :-)
Je broertje? Hoe oud was die dan?

Ellen
18-09-2009, 19:34
Haarlem, 24 oktober 1999, volgens mij één van de eerste -zo niet de allereerste?!- It's Showtime.
Afscheidsgala van Rob Kaman die tegen opkomend talent Alexey Ignashov vocht.

Dat opkomstnummer van Ignashov was natuurlijk al magisch.......en toen kwam Rob Kaman, en iedereen hield de vlag in Mejiro kleuren (rood-wit) in de hand en de hele zaal ging staan voor deze vechter. Dat maakte echt indruk!! Vond het geweldig! Die vlag hangt overigens nog steeds aan de muur in mijn ouderlijk huis :-)

Volgens mij vocht Allistair hier tegen Ricardo Fyeet.......

Daarna sporthallen zuid, Bob Schreiber, Joop Kasteel, Dick Vrij en Gilbert Yvel.
Hoe kan je dan niet verslaafd aan de sport raken!

El Bambino
18-09-2009, 19:50
pff dat is echt lang geleden. Het is zeker 15 jaar terug. Ik trainde toen samen met Rayen Simson in Almere bij Shisentai en samen bezochten we een kickboxgala. Rob Kaman moest tegen een thai in een wit broekje. Het was het jaar waarin kickboxer uitkwam met in de hoofdrol van Damme.

reefer
18-09-2009, 20:14
Eerste 2H2H gala in ahoy,met als laatste gevecht Bob Schreiber tegen Duarte(dacht dattie braziliaan zo heet),leuek avond,en "verkocht"zeg maar.

Ronald
18-09-2009, 20:58
Zal voor mij ergens in '84 of '85 geweest zijn. Ik heb echter geen idee meer waar dat was of wie er vochten. In die tijd had je ook nog geen Internet. Namen en uitslagen kon je dus ook niet teruglezen. Zelfs al alleen er achter proberen te komen waar er in Nederland ergens iets georganiseerd werd was een hele klus (ging meestal via de sportschool).


mijn 1e gala was in de Rijnhal in Arnhem , het was volgens mij het 1e K-1 gala in NL.
Ignashov vocht er en ik kreeg zware kippenvel toen het bekende opkomstnummer van hem begon.

Ook vocht Bonjasky tegen Manhoef en dat was een toppartij.

Albert Kraus en Perry Ubeda vochten daar ook maar ik weet niet meer tegen wie dat was.
Grappig dat je dat gala noemt. Dat was het gala waarna ik actief het Internet op ging om over vechtsport te kletsen. Ik vermoed dat dat in 2002 was zo ongeveer?

barclay
18-09-2009, 21:54
Heej Volgens mij was dit ook mijn eerste gala

Herinner je die partij nog van Vincent vielvoye vs stephan veselic op dit gala

Deze partij was zwaar bruut ik kan hier maar geen beeldmateriaal van vinden. Op daily motion staat een partij tussen deze 2 maar dat is niet de partij die ik gezien heb. Stephan lag zwaar lijp geslagen als een plank zo recht met zijn nek in de touwen toen de bel ging en kwam de ronde erna nog terug en won op ko. Niet normaal die partij. Ook was dit het gala dat mijn grote held Hassan Ettaki ko ging door een opstoot van Perry Ubeda echt al heel vroeg in de eerste ronde. Volgens mij had hij nog niet eerder verloren en na een opkomst van zeker 20 minuten en dat abdelkader nummer dat Faldir C nu steeds gebruikt, sloopte ubeda hem in een paar seconden.

als dat het gala is weet jij dan misschien of dit no ergens te koop is of te downloaden!?

Groet


Haarlem, 24 oktober 1999, volgens mij één van de eerste -zo niet de allereerste?!- It's Showtime.
Afscheidsgala van Rob Kaman die tegen opkomend talent Alexey Ignashov vocht.

Dat opkomstnummer van Ignashov was natuurlijk al magisch.......en toen kwam Rob Kaman, en iedereen hield de vlag in Mejiro kleuren (rood-wit) in de hand en de hele zaal ging staan voor deze vechter. Dat maakte echt indruk!! Vond het geweldig! Die vlag hangt overigens nog steeds aan de muur in mijn ouderlijk huis :-)

Volgens mij vocht Allistair hier tegen Ricardo Fyeet.......

Daarna sporthallen zuid, Bob Schreiber, Joop Kasteel, Dick Vrij en Gilbert Yvel.
Hoe kan je dan niet verslaafd aan de sport raken!

Hammerkick
18-09-2009, 23:03
Heej Volgens mij was dit ook mijn eerste gala
Herinner je die partij nog van Vincent vielvoye vs stephan veselic op dit gala
Deze partij was zwaar bruut ik kan hier maar geen beeldmateriaal van vinden. Op daily motion staat een partij tussen deze 2 maar dat is niet de partij die ik gezien heb. Stephan lag zwaar lijp geslagen als een plank zo recht met zijn nek in de touwen toen de bel ging en kwam de ronde erna nog terug en won op ko. Niet normaal die partij. Ook was dit het gala dat mijn grote held Hassan Ettaki ko ging door een opstoot van Perry Ubeda echt al heel vroeg in de eerste ronde. Volgens mij had hij nog niet eerder verloren en na een opkomst van zeker 20 minuten en dat abdelkader nummer dat Faldir C nu steeds gebruikt, sloopte ubeda hem in een paar seconden.
als dat het gala is weet jij dan misschien of dit no ergens te koop is of te downloaden!?
Groet

https://www.nikko-sportsvideo.com/products/images/kb197.jpg

Day of No Mercy
Watch this event and witness no mercy!
Dutch Title Fights
Coscun Dag vs. Fikri Tyarti
Vincent Vielvoye vs. Stefan Veselic
Hassan Kasrioui vs. Mangonjuk
Abdelkader Tarzati vs. El Amrani
World Title Fight
Hassan Ettaki vs. Perry Ubeda
European Title Fights
Ashwin Balrak vs. Mark Richardt
Harry Hooft vs. Alexei Ignashov
Mustafa Dede vs. James Kudawoo
Final Fight Champions League
Paris Vassilikos vs. Marc de Wit


Nikko press heeft er een videotape van, kijk maar op : https://www.nikko-sportsvideo.com/shop/shopexd.asp?id=439

Gary
18-09-2009, 23:14
Mn eerste gala moest ik zelf vechten :P Maar tsjah, verkocht aan de vechtsport was ik toch al

barclay
19-09-2009, 12:02
Bedankt!!!



https://www.nikko-sportsvideo.com/products/images/kb197.jpg

Day of No Mercy
Watch this event and witness no mercy!
Dutch Title Fights
Coscun Dag vs. Fikri Tyarti
Vincent Vielvoye vs. Stefan Veselic
Hassan Kasrioui vs. Mangonjuk
Abdelkader Tarzati vs. El Amrani
World Title Fight
Hassan Ettaki vs. Perry Ubeda
European Title Fights
Ashwin Balrak vs. Mark Richardt
Harry Hooft vs. Alexei Ignashov
Mustafa Dede vs. James Kudawoo
Final Fight Champions League
Paris Vassilikos vs. Marc de Wit


Nikko press heeft er een videotape van, kijk maar op : https://www.nikko-sportsvideo.com/shop/shopexd.asp?id=439

Tommy v Wijngaarden
19-09-2009, 12:15
Zal voor mij ergens in '84 of '85 geweest zijn. Ik heb echter geen idee meer waar dat was of wie er vochten. In die tijd had je ook nog geen Internet. Namen en uitslagen kon je dus ook niet teruglezen. Zelfs al alleen er achter proberen te komen waar er in Nederland ergens iets georganiseerd werd was een hele klus (ging meestal via de sportschool).


Grappig dat je dat gala noemt. Dat was het gala waarna ik actief het Internet op ging om over vechtsport te kletsen. Ik vermoed dat dat in 2002 was zo ongeveer?


ja klopt Ronald dat gala was in 2002, ik begon met posten op internet in 2005 toen ik zelf daadwerkelijk met thaiboksen begon.
Eerst altijd op KB. nl maar kwam er toch achter dat mixfight "baas" is

ICON
19-09-2009, 12:18
dat gala in de rijnhal vocht kraus tegen francis itay en ik dacht ubeda tegen kaas


Zal voor mij ergens in '84 of '85 geweest zijn. Ik heb echter geen idee meer waar dat was of wie er vochten. In die tijd had je ook nog geen Internet. Namen en uitslagen kon je dus ook niet teruglezen. Zelfs al alleen er achter proberen te komen waar er in Nederland ergens iets georganiseerd werd was een hele klus (ging meestal via de sportschool).


Grappig dat je dat gala noemt. Dat was het gala waarna ik actief het Internet op ging om over vechtsport te kletsen. Ik vermoed dat dat in 2002 was zo ongeveer?

Perfectteamcindy
19-09-2009, 13:13
Je broertje? Hoe oud was die dan?
Hij was toen 12 denk ik:D

Hammerkick
19-09-2009, 14:57
mijn 1e gala was in de Rijnhal in Arnhem , het was volgens mij het 1e K-1 gala in NL.
Ignashov vocht er en ik kreeg zware kippenvel toen het bekende opkomstnummer van hem begon.
Ook vocht Bonjasky tegen Manhoef en dat was een toppartij.
Albert Kraus en Perry Ubeda vochten daar ook maar ik weet niet meer tegen wie dat was.


K1 Holland 2002(24-02-2002)
Arnhem / Rijnhal

8-Man Tournament
Big Mo-T vs. Theo Douma
Jan Wessels vs. Darius Grilauskas
Remy Bonjaski vs. Melvin Manhoef
Errol Parris vs. Andrei Zuravkov

Alternate Title Fight
Sergei Ivanovich vs. Pavel Majer

World Title Fight WKA
Perry Ubeda vs. Sahin"Kaas" Yakut

Super Fight K-1 Max
Albert Kraus vs. Francis Itay

Super Fight
Alexei Ignashov vs. Nobuki Hayashi

Marco (scheids)
19-09-2009, 16:25
K1 Holland 2002(24-02-2002)
Arnhem / Rijnhal

8-Man Tournament
Big Mo-T vs. Theo Douma
Jan Wessels vs. Darius Grilauskas
Remy Bonjaski vs. Melvin Manhoef
Errol Parris vs. Andrei Zuravkov

Alternate Title Fight
Sergei Ivanovich vs. Pavel Majer

World Title Fight WKA
Perry Ubeda vs. Sahin"Kaas" Yakut

Super Fight K-1 Max
Albert Kraus vs. Francis Itay

Super Fight
Alexei Ignashov vs. Nobuki Hayashi

Leuk gala, was mn eerste k-1 gala als scheids ;)

Pimp-Daddy
20-09-2009, 01:58
http://www.nikko-sportsvideo.com/products/images/kb194.jpg


The Fights of the Gladiators




http://www.nikko-sportsvideo.com/images/spacer.gifhttp://www.nikko-sportsvideo.com/images/spacer.gif
Watch these warriors rip each other apart!







http://www.nikko-sportsvideo.com/images/spacer.gif
From Amsterdam, Holland. Starring: Hayashi vs. Degirmenci, Feyli vs. Verschuren, Erikson vs. Asare, Manhoef vs. Balrak, Van Rosmalen vs. Venetiaan and Reding vs. Faverus. World Title Fight WMTA Lloyd van Dams vs. Bob Schreiber.





Kijk zelf maar, bij Nikko hebben ze er nog een videotape van : http://www.nikko-sportsvideo.com/shop/shopexd.asp?id=437





http://www.nikko-sportsvideo.com/images/spacer.gif


https://www.nikko-sportsvideo.com/products/images/kb197.jpg

Day of No Mercy
Watch this event and witness no mercy!
Dutch Title Fights
Coscun Dag vs. Fikri Tyarti
Vincent Vielvoye vs. Stefan Veselic
Hassan Kasrioui vs. Mangonjuk
Abdelkader Tarzati vs. El Amrani
World Title Fight
Hassan Ettaki vs. Perry Ubeda
European Title Fights
Ashwin Balrak vs. Mark Richardt
Harry Hooft vs. Alexei Ignashov
Mustafa Dede vs. James Kudawoo
Final Fight Champions League
Paris Vassilikos vs. Marc de Wit



Nikko press heeft er een videotape van, kijk maar op : https://www.nikko-sportsvideo.com/shop/shopexd.asp?id=439





K1 Holland 2002(24-02-2002)
Arnhem / Rijnhal

8-Man Tournament
Big Mo-T vs. Theo Douma
Jan Wessels vs. Darius Grilauskas
Remy Bonjaski vs. Melvin Manhoef
Errol Parris vs. Andrei Zuravkov

Alternate Title Fight
Sergei Ivanovich vs. Pavel Majer

World Title Fight WKA
Perry Ubeda vs. Sahin"Kaas" Yakut

Super Fight K-1 Max
Albert Kraus vs. Francis Itay

Super Fight
Alexei Ignashov vs. Nobuki Hayashi

Daarom noemen ze jou dus de "Dutch Kickboxing Professor"...:thup:

Thanx voor de info!! Alleen jammer dat ze geen dvd van die gala´s hebben, maar alleen tapes...

aliendwurf
20-09-2009, 02:12
YouTube - Alexey Ignashov vs Semmy Schilt (http://www.youtube.com/watch?v=FxBT7vCi34k)

PigDog
21-09-2009, 13:10
Jaap Edenhal, midden jaren 80. Dikke wietlucht, voor 100.000 jaar bajes in de zaal, de kantine van Sjakie Zwart, en vechters zoals Kaman, Dekkers, Rijker, Hoost (de magere versie), Aerts (idem), Brilleman, El Geubli, Mannaert, Wiet, Gordeau, Cikatic, Smit, Ballantine, Felter, en vele anderen. Toen hadden goede scheidsrechters nog een vlecht, werd er nooit gevochten op een gala, alleen met stoelen gegooid als men het niet eens was met een jury-uitslag en schonken ze nog echt bier.

Een ding is wel raar: voor mijn gevoel (het zal wel subjectief zijn) vond ik de vechters vroeger beter, ondanks dat de sport een enorme progressie heeft meegemaakt, en we nu tot de absolute wereldtop horen.......
Het zal wel meer indruk gemaakt hebben op mijn jonge gemoed toendertijd..

PigDog
21-09-2009, 13:16
O ja nog iets: toen mijn belangstelling voor gala's iets af begon te nemen, kreeg het een nieuwe boost door het gevecht van Schreiber tegen Hornstein in Sportcentrum 2000 in Amsterdam. Twee mannen, die gewoon helemaal tot het gaatje gingen, er had echt een dode kunnen vallen. Hornstein heeft nadien ook nooit meer de ring betreden. En de surinaamse gerechten waren er heerlijk. Toen begon de fascinatie echt. Ik was verkocht....

Richelieu
21-09-2009, 13:57
Als ik deze topic zo doorlees heb ik aardig wat memorable gala's voor bij zien komen! Grappig dat bij juist deze gala's mensen voor het eerst aanwezig waren ipv de kleinere lokale evenementen, of misschien waren die er vroeger een stuk minder?