PDA

View Full Version : Cro Cop *SPOILER*



el bastardo
20-09-2009, 14:30
Ik ben een van de grootste fans van de man geweest en kan nog steeds genieten van de Pride fights. Daarom vind ik het nu eeuwig zonde dat er een van de grootste heavy weight legendes van de sport, zulke partijen neerzet. Ik ben continue blijven hopen dat hij weer terug zou komen op zijn oude niveau, misschien wel een beetje tegen beter weten in, maar na de partij tegen Dos Santos, hetgeen natuurlijk geen kleintje is, moet ik toch tot de conclusie komen dat Cro Cop helemaal done is. Geen terugkomst, maar een middelmatige vechter die wat mij betreft beter de eer aan zichzelf kan houden en ermee stopt. Het is natuurlijk aan de man zelf, maar wat voor eer is er voor hem nog te behalen? Jammer dat hij niet al eerder gestopt is. Einde van een tijdperk.

iconian
20-09-2009, 14:35
Hij is echt traag geworden, ik gun hem nog wel 2 laatste partijen tegen de coutures en andere legendes. Maar ik vrees dat hij alleen nog maar naar europese UFC's wordt gestuurd tegen middelmatige vechters.

The Bulldog
20-09-2009, 14:40
ik bleef hopen zelf begin 2e ronde ...ik dacht echt"nu gaat ie komen "

FOUT.....gewoon een blamage...kijk verliezen hoort erbij, maar Crocop liet niks zien wat betreft vechtlust en aanvals drift...

he`s done...


erg spijtig

MMAFAN-1122
20-09-2009, 14:45
Jammer, maar het blijft een legende!

Biiyen
20-09-2009, 14:51
Tja, de man is 35 en heeft al heel wat partijen gedraaid, het einde van de weg is in zicht. Daarnaast is hij niet zoals Couture een top worstelaar waarmee je in MMA toch veel meer op routine kunt doen dan als kickbokser.

ICON
20-09-2009, 15:12
tegen beter weten in vcash op hem gewed en hij kost me weer geld.

Fyodor
20-09-2009, 15:24
Ik heb ineens een geweldig idee:

Battle of the oudjes!

Laat CroCop, Liddell, Couture en Coleman een 4-mans tournament vechten. De drie verliezers moeten verplicht stoppen met MMA en de winnaar krijgt een titleshot op LHW of HW :D

Tsuki
20-09-2009, 15:26
eeuwig zonde maar hij is klaar ...................

marcelt
20-09-2009, 15:36
Ik heb ineens een geweldig idee:

Battle of the oudjes!

Laat CroCop, Liddell, Couture en Coleman een 4-mans tournament vechten. De drie verliezers moeten verplicht stoppen met MMA en de winnaar krijgt een titleshot op LHW of HW :D

Hahaha, ik zet mijn geld op de oudste! Randy rules.

Maarre idd. het is klaar voor onze Mirko. Hij heeft me al drie keer v-cash gekost.

Tony
20-09-2009, 15:37
tja wat zal ik zeggen...

Ik gun hem nog steeds de wereld.... zal ook eeuwig fan blijven.

Maar CC is done voor mijn gevoel.

Ik hoop dat ie me nog een keertje weet te verrassen.. en ik hoop ook nog dat ie nog eens een keer een mooie partij kan laten zien. maar voor de rest kan hij het gewoon niet meer bijbenen tegen de nieuwkomers....

Te traag... geen drive meer... en geen vuur.

zonde maar ik kijk met veel plezier terug naar zijn carriére

tom l
20-09-2009, 15:55
I've said it (waaaay) before and I'll say it again: Cro-cop is done. Zij die het nu nog niet zien geloven echt in sprookjes. Mij kan het persoonlijk ook niet zo heel veel schelen, want ik ben nooit echt een Cro-cop fan geweest.

biggz
20-09-2009, 15:56
Ik wist dat hij de partij al zou verliezen. Kijk naar zijn gezicht voordat de wedstrijd is begonnen. Hij keek zielig alsof hij geen zin erin had. Als je kijkt bij pride hoe hij dan keek, daar was hij van plan je echt pijn te doen.

chief108
20-09-2009, 16:43
ik ga die partij niet eens kijken
kan dat niet aanzien zo te lezen...

chief108
20-09-2009, 17:14
toch gezien en vond crocop niet zo beroerd als dat jullie zeiden

hij kan heus nog wel wat moois laten zien zo...

Emilio
20-09-2009, 17:17
Niet beroerd?

Enige wat hij deed was een beetje duwen en die linkse stoot.

Hij werd in de 3de ronde gewoon gesloopt en ik heb sterk het idee dat hij gewoon quite om erger te voorkomen.

bladetrinity
20-09-2009, 17:25
Ik vond het ook weer erg teleurstellend en jammer op crocop zo bezig te zien. Hij maakte
geen combinaties. Ook trapte hij weinig en als hij was gaan low kicken was hij al een heel stuk verder gekomen. Ik baal er echt ontzettend van.

Ralph
20-09-2009, 17:50
Ik vond hem niet superslecht tegen Dos Santos; zag er iig beter uit dan zijn vorige paar partijen. Maar misschien zou hij een andere trainer moeten nemen? Sprake van een duidelijk gameplan was er volgens mij niet. En zoals bladetrinity ook al zei: waarom niet veel meer lowkicks? Had ie een stuk verder mee gekomen. Dos Santos heeft echt veel power, maar erg technisch is het nu ook weer niet. Die hoek-opstoot combinatie kan ie ook niet blijven maken natuurlijk.
Zo'n oudjes/legends toernooi lijkt me trouwens ook wel wat.

chief108
20-09-2009, 18:01
nuthugger en roze bril?
nahhhh...


Ik vond hem niet superslecht tegen Dos Santos; zag er iig beter uit dan zijn vorige paar partijen. Maar misschien zou hij een andere trainer moeten nemen? Sprake van een duidelijk gameplan was er volgens mij niet. En zoals bladetrinity ook al zei: waarom niet veel meer lowkicks? Had ie een stuk verder mee gekomen. Dos Santos heeft echt veel power, maar erg technisch is het nu ook weer niet. Die hoek-opstoot combinatie kan ie ook niet blijven maken natuurlijk.
Zo'n oudjes/legends toernooi lijkt me trouwens ook wel wat.
dat dus...

en wat ik las...
dat leek me AFSCHUWELIJK....

maar dat viel uiteindelijk wel enorm mee..

Ivo C.
20-09-2009, 18:41
The only man on this planet who can help CC save his creer is Greg Jackson!
Word!

No combinations, he was pushing, had some kicks, had almost a takedown. One of the few in his career.

Only a good trainer, trainingscamp and a new gameplan can save his ass.
He has potential but he had no idea what he wanted to do with dos santos...

Remco
20-09-2009, 19:05
Ik ben helemaal klaar met deze man. Heb me mateloos geirriteerd aan zijn houding en het eeuwige geduld en respect dat er voor hem klaarligt. Ik denk inmiddels dat de mythe en zijn karakteristieke, bijna Streetfighter-achtige verschijning van de Oosteuropese sluipmoordenaar hem zo populair maken: iedereen zegt dat ie geweldig is, omdat men wil dat dat waar is. Anders kan ik de goodwill niet verklaren. Het commentaar van Joe en Mike was werkelijk zo onrealistisch. Cro Cop was ronduit bang. Dat straalde hij vanaf de eerste minuut uit. Dos Santos had hem binnen 1 minuut kunnen vernietigen maar was vanwege zijn onervarenheid nog wat verlegen denk ik.Walgelijk die Cro Cop, vingers vooruit in een soort poging zijn tegenstander van zich af te duwen. Was er een aanval dan koos Cro Cop voor dubbele dekking en hangen in het hek. Hij kwam niet om te vechten. Ik vermoed zelfs dat die trap in het kruis opzettelijk was. Hij heeft zijn reputatie wat dat betreft bij mij verspeeld en vanuit die hoek kon hij haast onmogelijk nog een binnenkant-been lowkick maken. Gewoon een vuile truc om tijd te winnen denk ik.

simtekf1
20-09-2009, 19:13
Echt jammer dat hij zo afgezakt is zeg, ik loop me echt te ergeren aan z'n laatste gevechten.
Hij had zoveel lowkicks kunnen geven, en Dos Santos dekking was ook vrij laag, waarom niet vaker die highkick er in?

Als je kijkt naar Crocops partij tegen Bonjasky, zie je hem zoveel boksen, lekker agressief.
Maar in deze partij zie je hem constant het gevecht uit de weg gaan, ik snap dat echt niet.

Eeuwig zonde. :(

NielsN
20-09-2009, 19:14
Ik ben helemaal klaar met deze man. Heb me mateloos geirriteerd aan zijn houding en het eeuwige geduld en respect dat er voor hem klaarligt. Ik denk inmiddels dat de mythe en zijn karakteristieke, bijna Streetfighter-achtige verschijning van de Oosteuropese sluipmoordenaar hem zo populair maken: iedereen zegt dat ie geweldig is, omdat men wil dat dat waar is. Anders kan ik de goodwill niet verklaren. Het commentaar van Joe en Mike was werkelijk zo onrealistisch. Cro Cop was ronduit bang. Dat straalde hij vanaf de eerste minuut uit. Dos Santos had hem binnen 1 minuut kunnen vernietigen maar was vanwege zijn onervarenheid nog wat verlegen denk ik.Walgelijk die Cro Cop, vingers vooruit in een soort poging zijn tegenstander van zich af te duwen. Was er een aanval dan koos Cro Cop voor dubbele dekking en hangen in het hek. Hij kwam niet om te vechten. Ik vermoed zelfs dat die trap in het kruis opzettelijk was. Hij heeft zijn reputatie wat dat betreft bij mij verspeeld en vanuit die hoek kon hij haast onmogelijk nog een binnenkant-been lowkick maken. Gewoon een vuile truc om tijd te winnen denk ik.


Goeie post...

Weet niet zeker of ik het er helemaal mee eens ben, maar toch zeker wel een gedeelte...

iconian
20-09-2009, 19:42
dit soort moves kon de kreupele versie van crocop gister helaas niet tonen
http://www.ufcmedia.com/wp-content/uploads/Image/crocop(1).jpg

NielsN
20-09-2009, 19:49
Ik denk dat ook, vorige keer was het opzettelijk 4 vingers eyepoke, in mijn ogen geen win en nu destroyed, ben eens benieuwd op zijn oog nog gaat herstellen?

Ik dacht eerst ook dat hij het expres deed (omdat ik ook de indruk heb dat hij een onsportieve actie niet schuwt, zeker tegenwoordig), maar toen ik naar de herhaling keek, dacht ik van niet...

Maar wie weet...

(eyepoke tegen Al Turk leek mij idd wel expres, en het laatste gedeelte van je post snap ik niet)

Angelco
20-09-2009, 20:06
Ik ben helemaal klaar met deze man. Heb me mateloos geirriteerd aan zijn houding en het eeuwige geduld en respect dat er voor hem klaarligt. Ik denk inmiddels dat de mythe en zijn karakteristieke, bijna Streetfighter-achtige verschijning van de Oosteuropese sluipmoordenaar hem zo populair maken: iedereen zegt dat ie geweldig is, omdat men wil dat dat waar is. Anders kan ik de goodwill niet verklaren. Het commentaar van Joe en Mike was werkelijk zo onrealistisch. Cro Cop was ronduit bang. Dat straalde hij vanaf de eerste minuut uit. Dos Santos had hem binnen 1 minuut kunnen vernietigen maar was vanwege zijn onervarenheid nog wat verlegen denk ik.Walgelijk die Cro Cop, vingers vooruit in een soort poging zijn tegenstander van zich af te duwen. Was er een aanval dan koos Cro Cop voor dubbele dekking en hangen in het hek. Hij kwam niet om te vechten. Ik vermoed zelfs dat die trap in het kruis opzettelijk was. Hij heeft zijn reputatie wat dat betreft bij mij verspeeld en vanuit die hoek kon hij haast onmogelijk nog een binnenkant-been lowkick maken. Gewoon een vuile truc om tijd te winnen denk ik.
Hmm je post past zo op http://www.failblog.org

Ivo C.
20-09-2009, 20:20
Hmm je post past zo op http://www.failblog.org

I love that blog!:thup:

Tony Galento
20-09-2009, 20:24
CroCop is z'n timing kwijt. Bovendien is de concurentie veel beter geworden. Tegenwoordig kan bijna iedereen staand uit de voeten.

En als ik naar z'n fysiek kijk kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat CroCop in z'n Pridetijd uit de anabolenpot heeft lopen snoepen.

Ivo C.
20-09-2009, 20:27
CroCop is z'n timing kwijt. Bovendien is de concurentie veel beter geworden. Tegenwoordig kan bijna iedereen staand uit de voeten.

En als ik naar z'n fysiek kijk kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat CroCop in z'n Pridetijd uit de anabolenpot heeft lopen snoepen.

I think everybody did...

Ivo C.
20-09-2009, 20:40
Crocop verloor niet, hij stopte zelf het gevecht omdat zijn oog kapot was.
Hey may have a cut on the eye (?) skin...
It looked cut to me.

chief108
20-09-2009, 20:56
I think everybody did...
duhhhh....

Ivo C.
20-09-2009, 20:58
ooh, boven het oog of zijn ooglid?

I saw the blood arround the eye...

Ivo C.
20-09-2009, 20:59
duhhhh....

Don't take it to serious.
I forgot my smiley...
this one
:rolleyes:

Briant
20-09-2009, 23:43
Crocop is done. Ik ben nooit echt fan van hem geweest. Hij is nooit de vechter geweest die door een diep dal kon kruipen en zichzelf weer kon herstellen. Hij was geweldig als hij won, en verschrikkelijk als hij verloor. Ik denk dat hij nu alleen nog maar vecht voor het geld, maar de passie is weg.
Ik ben blij dat Nogueira nu op de weg terug is. Dat is een echte vechter naar mijn mening. Je kan hem meppen, (proberen te) submitten, maar hij blijft vechten en met zo'n instelling kom je er gewoon weer boven op.

Alleen talent is niet genoeg. Het is 20% talent 80% hard werken.

Roob
20-09-2009, 23:52
POST fight interview!
translated by stripy at sherdog

Cro cop admited after ufc 103 that he dosnt have the passion for mma.
Croatian gladiator Mirko Filipovic didnt make any excuses for him self or anyone else after a new failure in the UFC octagon in Dallas. Defeat from the brazilian "stallion" Junior dos Santos best describes hes own sentance: I fucked up, and thats it.

Its obvius your far from a champion form?
- Maybe those who say i'm for old metal scrap yard are right. Its obvius i cant break the psychological barrier in the octagon. In addition there is 20 years of spartanic training behind me, its come to some fatigue. Years have caught up to me, "i'm eaten by saturation" (hes a bit fed up).

What exactly happend at to stoppage in the 3rd round?
- Dos Santos hit me with hes fist in the eye and slashed my eyelid. Blood and sweet compliantly blurred my sight field, i stood like a blind man in the cage. In one moment at the end of the fight i confused the referee and the opponent. Later on it was reviled that the inside from my eyelid broke from the punch.
In the locker room I got four stitches.

Did you on surrender on your own or was it the referees initiative?
- No, i didnt give up, nor did i asked the referee to stop it. It was hes call.

Did the refree stop the fight prematurle ?
- It dosnt matter, i would have lost on points regardless.

Did Dos Santos surprise u with hes aggressiveness and strength?
- Simply, hes younger, hungrier, more motivated. He wanted to win more.

The blood on Santos face shows that you were not completely harmless?
I broke hes arcade, several times I hit well, but overall speaking, it was my failure.

Where did that lethal HK vanish?
The surface was slippery as glass. A couple of times i almost landed on my butt trying to do the high-kick.
However, thats no alibi. That was not a performance people would buy tickets for.

So what did hinder you in Dallas?
The hunger for wining is missing. I became a "ziheras" (some who only does safe things. dose not take risks) , i'm not wiling to risk anymore. I thank everyone who supported me, all who cheered for me and everyone who helped me to prepare for a duel against Dos Santos. I'm sorry I have disappointed them.


These sound like farewell words from ultimate fight?
For two decades, I feel like i'm on military time. Every morning i get up at 6 and i dont stop with sport activities till night.
I wishing some civilian life. I enter the cage, and i'm thinking of fishing in Privlaca. You cant win that way

If this was your last fight in his career?
- Maybe I should have said my goodbyes in 2006, after I won the Pride Grand Prix ...
http://www.jutarnji.hr/sport/borilacki_sportovi/clanak/art-2009,9,20,,176969.jl

tom l
21-09-2009, 00:42
Goeie post...

Weet niet zeker of ik het er helemaal mee eens ben, maar toch zeker wel een gedeelte...

X2. Word!

Omar.
21-09-2009, 01:26
mirko mirko mirko toch :(

micha
21-09-2009, 08:31
the end of an era

Tony
21-09-2009, 08:57
If this was your last fight in his career?
- Maybe I should have said my goodbyes in 2006, after I won the Pride Grand Prix ...


Dan zou ie wel als een soort legende de boeken in zijn gegaan... net een trede onder Fedor... maar nog steeds aan de absolute top.

Ik vind het een mooi en vooral open en eerlijk interview.....

het vuur is op....

Remco
21-09-2009, 10:03
Onverwacht eigenlijk deze verklaring, maar het past wel naadloos in onze opvattingen in dit topic.

Ondanks dat ik altijd erg van hun commentaar kan genieten, vind ik dat Joe en Mike zich zeker na deze verklaring moeten schamen. Aan het einde van UFC 103 zei Joe zelf nog dat Mirco de eerste twee rondes prima meevocht!!! Het imago en de legacy van Cro Cop maakt zelfs deze ervaren commentatoren blind. Cro Cop zelf heeft zich daar vermoedelijk door laten meevoeren en gedacht: misschien ben ik inderdaad nog een vechter. Lullig als je diep van binnen eigenlijk toe bent aan een dagje vissen.

Ik kan het trouwens heel goed begrijpen. Zo veel jaar zo hard trainen is geen kattepis. Dat is voor een forummember met een keyboard makkelijk te bagatelliseren.

Ivo C.
21-09-2009, 10:32
Dan zou ie wel als een soort legende de boeken in zijn gegaan... net een trede onder Fedor... maar nog steeds aan de absolute top.

Ik vind het een mooi en vooral open en eerlijk interview.....

het vuur is op....

Yes and that is a big pitty.
He should stop...

Fyodor
21-09-2009, 11:11
Onverwacht eigenlijk deze verklaring, maar het past wel naadloos in onze opvattingen in dit topic.

Ondanks dat ik altijd erg van hun commentaar kan genieten, vind ik dat Joe en Mike zich zeker na deze verklaring moeten schamen. Aan het einde van UFC 103 zei Joe zelf nog dat Mirco de eerste twee rondes prima meevocht!!! Het imago en de legacy van Cro Cop maakt zelfs deze ervaren commentatoren blind. Cro Cop zelf heeft zich daar vermoedelijk door laten meevoeren en gedacht: misschien ben ik inderdaad nog een vechter. Lullig als je diep van binnen eigenlijk toe bent aan een dagje vissen.

Ik kan het trouwens heel goed begrijpen. Zo veel jaar zo hard trainen is geen kattepis. Dat is voor een forummember met een keyboard makkelijk te bagatelliseren.

Ik heb het gevecht slechts één keer gezien, maar wat mij ook opviel was dat Joe en Goldy erg biased waren. Het was elke keer CroCop dit, CroCop dat. Elke keer zei Goldy dat de LHK eraan zat te komen, ook volgens mij iets over dat de oude leeuw het nog in zit had enz. enz.
Terwijl zijn hele performance gewoon dramatisch was...

Deed me een beetje denken aan Chuck vs Wandy. Toen waren beiden ook zeer biased. Wanderlei slaat Chuck neer: 'That's a slip!' :fp:

MJOKKIE
21-09-2009, 12:18
Ik wist dat hij de partij al zou verliezen. Kijk naar zijn gezicht voordat de wedstrijd is begonnen. Hij keek zielig alsof hij geen zin erin had. Als je kijkt bij pride hoe hij dan keek, daar was hij van plan je echt pijn te doen.

Cro Cop heeft altijd al die zielige blik gehad. Alsof hij op weg naar de ring het leed van de wereld op zijn schouders draagt. Om met Ernesto Hoost te spreken, 'als het erop aankomt, is Cro Cop een poeperd.' En begrijp me niet verkeerd, want ook ik ben jarenlang fan van de man geweest, maar hij is traag en vooral bang. Dan heb je niets meer in de ring/kooi te zoeken.

Tony
21-09-2009, 12:29
De vraag voor nu is...

CC met pensioen?

Of CC naar een fatsoenlijk trainingskamp met een top trainer (Dellagrotte, Jackson, Nelson etc)... en dan (mogelijk) nog 1 of 2 vette partijen laten zien om toch nog met een goed gevoel met pensioen te gaan.

dirk5
21-09-2009, 12:34
het is mooi geweest...

een keer met de stoflap erover heen en in de kast om hem er vervolgens nooit meer uit te halen.

kijk liever de pride hardcore knockouts die ik allemaal al 15 keer gezien heb nog een keer, dan CC nog een keer zo te zien stuntelen.

Ivo C.
21-09-2009, 12:43
De vraag voor nu is...

CC met pensioen?

Of CC naar een fatsoenlijk trainingskamp met een top trainer (Dellagrotte, Jackson, Nelson etc)... en dan (mogelijk) nog 1 of 2 vette partijen laten zien om toch nog met een goed gevoel met pensioen te gaan.

It's simple.
He needs a new trainings camp.
Does he want to? No...

FOCUS
21-09-2009, 16:19
Cro Cop was ronduit bang.


en dat is al vanaf zn eerste partij PRIDE -tegen Nogueira!
daar staat ie ook een beetje nerveus te kijken, geen enkel zelfvertrouwen, laat staan killersmentaliteit.

ik vraag me af waarom

Tony
21-09-2009, 16:27
Er is maar 1 partij waarin je de "ECHTE" crocop pas echt goed zag.... en dat was tegen Silva tijdens de Open Weight GP...

Ik had nog nooit eerder zo'n woeste en agressieve crocop gezien.

Toen was zijn verklaring achteraf dat de partij plaatsvond op de dag dat zijn vader (zoveer jaar eerder) gestorven was.. en hij had toen besloten dat als ie zou verliezen van Silva dat hij dan zou stoppen met MMA....

Die mindset had ie van mij vaker mogen gebruiken.

Effective
21-09-2009, 16:29
Vindt het gewoon zonde dat iemand met zijn staat van dienst zo afgegleden is, misschien gewoon weer een baantje bij de politie..

superfreak
21-09-2009, 16:35
Hij kan ook weer de politiek in gaan. Tijd zat om te vissen dan, op kosten van de overheid nog. haha.

LHK wilde niet lukken omdat het "Slippery" was. Of je bent niet lenig genoeg meer en trek je je standbeen mee. het kan allemaal. Tweede ronde liet Dos Santos zijn dekking nog wel eens hangen dan had hij 'm wel kunnen plaatsen maar als er geen vuur meer in zit dan houdt het op. Jammer dit.

iconian
21-09-2009, 16:38
Vindt het gewoon zonde dat iemand met zijn staat van dienst zo afgegleden is, misschien gewoon weer een baantje bij de politie..

als er een terrorisme aanslag is in kroatie, zouden ze crocop na deze partij nog wel sturen?

amilster
21-09-2009, 16:47
jammer jammer jammer maar goed zoals al eerder gezegd, eerlijk en open interview en dat moeten we ook kunnen respecteren.

Jammer ik had Mircro graag in zijn oude doen gezien in de UFC al was het alleen maar om de Pride era opnieuw te doen glanzen.

Ik denk dattie de eer aanzichzelf moet houden en lekker moet gaan vissen, dat heeftie ook wel verdiend!

chief108
21-09-2009, 17:37
Het interview is idd absoluut open en eerlijk. Geen smoesjes, geen excuses, gewoon vertellen zoals het zit en zoals ie zich voelt. Top!
idd....

hoe kut het ook is... :(

Pernik
21-09-2009, 17:41
LHK wilde niet lukken omdat het "Slippery" was. Of je bent niet lenig genoeg meer en trek je je standbeen mee. het kan allemaal. Tweede ronde liet Dos Santos zijn dekking nog wel eens hangen dan had hij 'm wel kunnen plaatsen maar als er geen vuur meer in zit dan houdt het op. Jammer dit.

Als Fedor hetzelfde had gedaan als nu Santos zou hij er op een brancard afgegaan zijn, helaas einde tijdperk van een legende.

steftheboxer
21-09-2009, 17:53
over en uit, alleen wel weer jammer dat mensen meteen de link Pride en de snoeppot leggen...

heb onlangs geweldig gelachen om die documantaire over crocop, laat de beste man lekker gaan vissen en BBQ in de achtertuin en een rematch tussen zijn twee oom's organiseren

FOCUS
21-09-2009, 18:03
over en uit, alleen wel weer jammer dat mensen meteen de link Pride en de snoeppot leggen...


ignorance is bliss


ik leg ALTIJD de link tussen topsport en de snoeppot:rolleyes:
en wat voor snoepjes hij dan ook nam ten tijde van PRIDE,
neem ze Mirco!!! ... You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes

Tony
21-09-2009, 18:25
geef me het nummer van je vriendin en ik zal haar laten voelen hoe diep haar hole is

Pepe the Ice-Murderer
21-09-2009, 18:31
ach misschien gaat hij volgende maand wel terug naar Dream om daar een paar hapklare aziaten af te slachten...

joost
21-09-2009, 18:46
Ik verbaas me soms echt hoe het niveau hier soms is van bepaalde forummembers... diepe zucht!

Pepe the Ice-Murderer
21-09-2009, 18:51
kop op joost, dat wist je toch al langer :)

Lionheart
22-09-2009, 01:21
Erg jammer om Crocop zo te zien.
Eens was het een van mijn favorieten vechters, sinds zijn 1e partij in de K1 (1994), mooie trappen, goede bokstechniek etc.

De overstap naar MMA ging hem goed af tot hij de Octagon enterde, erg jammer.

Maar hij blijft 1 van de grootheden van het MMA.

Hij had een contract bij de ufc voor 6 partijen in 1,5 jaar voor 6 miljoen dollar, dus de beste man is ook binnen.

En de mensen die hier zeggen dat het een bange poeperd is... Als je bij een anti-terroristen eenheid zit in Kroatië (en al verschillende criminelen hebt omgebracht tijdens acties) dan ben je niet bepaald een bange poeperd. Dat gaf hij in een interview een paar jaa geleden aan.

Ik hoop dat het hem goed gaat.

Oesh!

FightingDutchman
22-09-2009, 14:55
ach misschien gaat hij volgende maand wel terug naar Dream om daar een paar hapklare aziaten af te slachten...

Lijkt me helaas niet waarschijnlijk gezien het volgende bericht op GracieMag.com



In September of 2006 Cro Cop was at his peak. He had just conquered the Pride Open Weight GP and the following year would arrive at the UFC with the status of being the greatest heavyweight star around. However, his performance in the octagon was well below what he had displayed in the rings of Japan and the technical knockout he suffered in his fight against Junior Cigano last Saturday may have been a melancholy exit from the octagon.

In an interview with Jutarnj.hr, Cro Cop recognized he hasn’t the motivation to carry on in the demanding career any longer.
“I've been living a military life for 20 years now. Getting up at 6 am and having physically challenging task up to 8pm. I want a normal life. I'm entering a cage and thinking about fishing in Privlaka. You can't win that way,” he remarked.

“Obviously i can't break my mental block in the octagon. Besides, I've been training like a Spartan for 20 years now, my body is worn out. The years caught up to me, I've been worn out,” Cro Cop, who just turned 35, added.

The moment he was TKO’d with a verbal submission was also touched on in the interview. “Dos Santos punched me in the eye and tore my eye-lid. Blood and sweat completely blurred my vision. I was standing there like a blind man. At one moment I confused my opponent and the referee,” he revealed
.
When queried as to whether he might be hinting at retirement, Cro Cop was laconic: “Maybe I should have quit after I won OWGP.

De man van 14K
22-09-2009, 14:58
tja.. Of misschien nog een K1 partijtje knokken? Why the fuck not.. Tegen Musashi ofzo

Muay Thai Elite
22-09-2009, 15:51
Ik wil gevecht ook zien! Iemand link? Ik ben n0b.

dirk5
22-09-2009, 15:56
zoek en gij zult vinden:

http://www.mma-core.com/videos/_Junior_dos_Santos_vs_Mirko_Cro_Cop_UFC_103?vid=10 006550&tid=100

Ik hoef ik hem ook niet meer in k-1 te zien wanneer ie daar ook alleen gaat lopen duwen, hij heeft er duidelijk geen zin meer in en het vuur is op. Hij moet de eer aan zichzelf houden.

marrilia
22-09-2009, 19:15
Van MMA news

MMANEWS.COM | Cro Cop Down On Himself After UFC 103 Loss, Talks Retiring (http://www.mmanews.com/ufc/Cro-Cop-Down-On-Himself-After-UFC-103-Loss-Talks-Retiring.html)

Cro Cop reacts following UFC 103 in an interview with
>jutarnji.hr. Props to Robert K for the translation:

Cro Cop: I Didn't Have The Hunger

I f***ed up and that's all there is to it. Maybe the ones who i've said that I'm done are right. Obviously i can't break my mental block in the octagon. Besides, I've been training like a spartan for 20 years now, my body is worn out. The years cought up to me, I've been worn out.

WHAT EXACTLY HAPPENED IN THE THIRD ROUND BEFORE THE STOPPAGE?

Dos Santos punched me in the eye and tore my eye-lid. Blood and sweat completely blurred my vision. I was standing there like a blind man. At one moment i confused my opponent and the referee.

DID YOU STOP THE FIGHT?

No, I didn't stop it and I didn't ask the judge to stop it. But it wasn't an early stoppage, he won that fight and would have won it by decision.

Simply put he is younger, more hungry, more aggressive. He wanted to win a lot more.

HIS FACE SHOWS YOU DID SOME DAMAGE?

Yeah, I landed a few good shots and cut above his eye but all together I failed big time.

WHAT HAPPENED TO THE LEGENDARY LHK?

The mat was slippery like glass. I almost fell down trying to do the LHK. But I'm not looking for an alibi. This was not the performance the public would pay for.

SO, WHAT HAPPENED IN DALLAS, WHAT HELD YOU BACK?

I don't feel the hunger anymore. I started playing it safe, I'm not ready to take risks. I would like to thank everybody that supported me and stood by me and everyone who helped me to prepare for this fight.

THIS SOUNDS LIKE A GOODBYE?

I've been living a military life for 20 years now. Getting up at 6 am and having physically challenging task up to 8pm. I want a normal life. I'm entering a cage and thinking about fishing in Privlaka. You can't win that way.

WAS THIS YOUR LAST FIGHT?

Maybe I shold've quit after i won OWGP.

jammer van deze man,blijft toch een van mijn helden

Muay Thai Elite
22-09-2009, 19:39
Jammer van deze man? Nou ja, we hebben toch allemaal lang kunnen genieten van zijn mooie partijen. Ik snap heel goed dat ie nu wil gaan vissen. Hij lijkt net menselijk he?

The_Rock
22-09-2009, 21:05
Nou om het hier wat leuker te maken, een verhaal dat in de Balkan aandacht kreeg:

Paar jaar terug parkeerde CroCop zijn auto, stapte uit zijn auto en wou een winkel inlopen. Naast die winkel was een tent open en 4 gozers zaten daar te zuipen. Alle 4 waren Croaten. CroCop werd aangesproken door een van de gozers "Sta se ti pravis vazan? - Je moet niet zo hoog lopen doen" ..CroCop aantwoorde "Sjedi tu, i uzivaj uz pice" - Blijf daar zitten en geniet van je drankje"

De man reageerde fell, stond op en liep naar CroCop toe, werd steeds agressiever en viel CroCop aan ..hij kreeg een linker en ging KO. De andere 3 mannen waren op dat moment ook op hun benen. De eerste van de 3 kreeg een kick, KO dus. De 2e kreeg ook een stoot en was half weg. Maar omdat dat allemaal zijn seconden heeft kon de 4e man, en de grootste van de 4 crocop vast pakken. Hij had hem dus in een back suplex positie. CroCop probeerde om daaruit te komen en viel samen met de man. Grappige is ze vielen allebei op een rare manier op dat betton en waren beetje duizelig. Politie kwam er snel bij.

Uiteindelijk werden 2 van die mannen door CroCop bezocht in het ziekenhuis (om het netjes af te sluiten waarschijnlijk). Geen gevolgen ofzo ..maar toen wisten ze tegen wie ze opliepen.

Tony
22-09-2009, 21:19
hahaha mooie anekdote :p

top thanks

Muay Thai Elite
22-09-2009, 21:32
Als we het over bananen hebben, mag een anekdote over een boom natuurlijk niet ontbreken.

Quato
22-09-2009, 22:29
Vind CC wel wat hebben van Ignashov. Elke keer hopen dat dit de partij wordt waarin hij terug komt en z'n ouwe niveau en mentaliteit weer laat zien, maar wat nooit gebeurd.
Zijn beide favorieten van me, verschil is alleen dat CC toch wel "ietsje" meer bereikt heeft.

TheCarnage
22-09-2009, 23:40
Kom op guys niet zo negatief over die man hij heeft voor mij echt een van de mooiste dingen in vechtsport history laten zien in al zijn gevechten, K1 en Pride. Was echt een killer en dat kan niemand em ontnemen het is nu weer tijd voor de nieuwe lichting alleen.

Jochem
22-09-2009, 23:48
Ben nooit fan geweest, zal het ook nooit worden. 1-dimensionaal. (Jah, het was een goede kickbokser.) Had hem wel een waardiger afscheid gegund. Moeten stoppen na keulen, toen heerste er iig nog het " what-if" gevoel.

Ivo C.
23-09-2009, 10:07
Ben nooit fan geweest, zal het ook nooit worden. 1-dimensionaal. (Jah, het was een goede kickbokser.) Had hem wel een waardiger afscheid gegund. Moeten stoppen na keulen, toen heerste er iig nog het " what-if" gevoel.

Agree!

dirk5
23-09-2009, 10:25
Je favoriet of niet, het was een topper met een highlight real waar menig vechter jaloers op is:

It's looking like MMA great Mirko "Cro Cop" Filipovic might call it a career and move on to a life that does not involve kicking people in their heads. That's sad for those of us who remember his glory days in Pride, but it's also an inevitable fact of life. No matter how well you do something, you can't do it well forever. Just ask Mötley Crüe. But at the risk of eulogizing Cro Cop too soon, we wanted to pay tribute to his greatest moments in the ring. Nothing gold can stay, but we're guessing these victims will never forget their beatdowns.

#5: Cro Cop vs. Aleksander Emelianenko, Pride Final Conflict, 8/15/04





Some of you youngsters may find this hard to believe, but there was a time when Aleksander “Don’t Ask Me To Take a Blood Test” Emelianenko was a fresh-faced killer on the Pride scene, knocking dudes out and not feeling one way or another about it. Then he ran up against Cro Cop, who fed him a steady diet of straight lefts and a brain-jarring high kick that effectively ended it. Though Fedor would later win a decision over Cro Cop in a bit of reluctant revenge for his embarrassing younger bro, it didn’t cancel out the sheer brutality that left brother Aleks on his back in a mummy pose.


#4: Cro Cop vs. Igor Vovchanchyn, Pride Total Elimination, 8/10/03



Even before Fedor Emelianenko was the dominant heavyweight with the man-on-the-street build, Igor Vovchanchyn showed fight fans that a pale, doughy, almost infant-like physique didn’t necessarily mean that you couldn’t knock suckas out. Against Cro Cop, however, he found an opponent who could take a shot as well as he could give one, and it didn’t take long for Mirko to find his range and go upside Igor’s head with a little foot music.

#3: Cro Cop vs. Heath Herring, Pride 26, 6/8/03






If you thought Cro Cop’s kicks could only end a fight when they landed in the cranial region, think again. After he tossed around Heath Herring like he was a rascally Croatian village orphan, Cro Cop could see that “The Texas Crazy Horse” was ready to quit. All he needed was a little help. That help came in the form of a kick to the liver that crumpled Herring in the corner. Too bad for him those nice Pride refs were perfectly willing to let him take about fifteen mostly unnecessary punches before deciding to stop it.

#2: Cro Cop vs. Wanderlei Silva, Pride Final Conflict Absolute, 9/10/06






Sure, this was Cro Cop’s chance to fight someone out of his weight class and put a man-sized beating on a smaller opponent. But dammit, what else are crazy open weight tournaments for? At least now we know why no one else does them. After roughing Silva up for a few minutes and weathering the storms of looping hooks, Cro Cop found the opening he never really stops looking for and it was time to bounce a kick off Wanderlei’s dome. Thank God Frank Trigg was on the mic to give us his trademark catch-phrase.

#1: Cro Cop vs. Josh Barnett, Pride Final Conflict Absolute, 9/10/06






We had no way of knowing it at the time, but his open weight GP victory over Josh Barnett was truly the peak of Cro Cop’s career. The aggression, power, and single-minded focus on his opponent’s total destruction that he displayed in this fight is everything that he lacked in his outing. It may not make him feel much better now, but this fight is proof that Cro Cop was an absolute terror once. Just because it’s over doesn’t mean it wasn’t great while it lasted.

Emilio
23-09-2009, 10:39
Ben nooit fan geweest, zal het ook nooit worden. 1-dimensionaal. (Jah, het was een goede kickbokser.) Had hem wel een waardiger afscheid gegund. Moeten stoppen na keulen, toen heerste er iig nog het " what-if" gevoel.

Dat heb ik ook. Hij is ook een beetje ingehaald door de sport denk ik. Grapplers zijn tegenwoordig betere strikers en striker worden betere grapplers.

Bij CC weet je al gewoon dat hij nooit voor een takedown zal gaan. Als je dan zn striking weet te neutraliseren heb je in feite al gewonnen.

Verder was het bij CC ook altijd maar de vraag met welke mentaliteit hij de ring in kwam. Hij had ook altijd grote moeite met vechters die het hem vanaf de eerste gong meteen onder druk zetten. (Hunt, Fedor)

MJOKKIE
23-09-2009, 12:00
quote:

Verder was het bij CC ook altijd maar de vraag met welke mentaliteit hij de ring in kwam. Hij had ook altijd grote moeite met vechters die het hem vanaf de eerste gong meteen onder druk zetten. (Hunt, Fedor)

Of mensen voor wie hij bang was, omdat ze hem zoveel pijn deden, zoals Hoost. Dat zielige kijken had hij al in K-1. Volgens Hoost was Cro Cop een topvechter zolang hij zelf de toon kon zetten. Maar als hij zelf onder druk kwam en wat pijn had moeten nemen dan kwamen die zielige ogen.

De man van 14K
23-09-2009, 12:30
Ik vond hem op zijn best in de K1, echt een top kickbokser. Denk nog steeds dat hij in staat moet zijn om een goede k1 partij neer te zetten...

Tony
23-09-2009, 12:31
dat laatste denk ik ook...

Muay Thai Elite
23-09-2009, 12:31
Yeah right. UFC lukt m niet meer, maar K1 nog wel? Lol.

iconian
23-09-2009, 12:59
http://i36.tinypic.com/14mt7af.gif
http://img97.imageshack.us/img97/8861/ccprize.jpg
http://i35.tinypic.com/fdvny8.jpg
http://i352.photobucket.com/albums/r331/Criwe/mirk0.jpg
http://i34.tinypic.com/10sesfn.gif
die amerikanen kunnen wel shoopen

Djani
23-09-2009, 13:49
quote:

Verder was het bij CC ook altijd maar de vraag met welke mentaliteit hij de ring in kwam. Hij had ook altijd grote moeite met vechters die het hem vanaf de eerste gong meteen onder druk zetten. (Hunt, Fedor)

Of mensen voor wie hij bang was, omdat ze hem zoveel pijn deden, zoals Hoost. Dat zielige kijken had hij al in K-1. Volgens Hoost was Cro Cop een topvechter zolang hij zelf de toon kon zetten. Maar als hij zelf onder druk kwam en wat pijn had moeten nemen dan kwamen die zielige ogen.

Als je denkt dat een vechter op dat niveau bang is om pijn te lijden ben je echt raar:D

En als je zelf in de ring hebt gestaan, dan weet je dat de adrenaline ervoor zorgt dat je veel minder voelt, ja pas als je klaar bent en ff gaat zitten helaas

wrestler_nl
23-09-2009, 13:53
Ik ben altijd een super grote fan geweest van cro cop, en nog steeds!
Het is alleen zo jammer dat hij laatste tijd niet zo goed presteert.
Ik hoop dat hij nog een waardige afscheidspartij draait! Dat verdient crocop wel!!

FOCUS
23-09-2009, 14:00
k lees net pas dat interview met hem,
vandaar de opmerkingen over vissen enzo:lol:
tja, hij geeft het zelf al aan, dr zit geen drive meer in hem om te gaan vechten..

ik heb altijd wel genoten van hem, een van de weinigen die het staand hielden:cool2: in een tijd dat naar de grond gaan als onvermijdelijk werd gezien:thup:

T15Boxing
23-09-2009, 15:16
Hij had toch een nieuwe contract met UFC voor meer dan 1 gevecht? Het klinkt nu alsof alles niet doorgaat.

Ivo C.
23-09-2009, 15:19
Hij had toch een nieuwe contract met UFC voor meer dan 1 gevecht? Het klinkt nu alsof alles niet doorgaat.

It was a 4 fight deal (minus 2) so he would still have two to go...

DaveMalone
23-09-2009, 18:37
Onverwacht eigenlijk deze verklaring, maar het past wel naadloos in onze opvattingen in dit topic.

Ondanks dat ik altijd erg van hun commentaar kan genieten, vind ik dat Joe en Mike zich zeker na deze verklaring moeten schamen. Aan het einde van UFC 103 zei Joe zelf nog dat Mirco de eerste twee rondes prima meevocht!!! Het imago en de legacy van Cro Cop maakt zelfs deze ervaren commentatoren blind. Cro Cop zelf heeft zich daar vermoedelijk door laten meevoeren en gedacht: misschien ben ik inderdaad nog een vechter. Lullig als je diep van binnen eigenlijk toe bent aan een dagje vissen.

Ik kan het trouwens heel goed begrijpen. Zo veel jaar zo hard trainen is geen kattepis. Dat is voor een forummember met een keyboard makkelijk te bagatelliseren.

Ik vind sowieso het commentaar in de UFC halve propaganda. Over Anderson Silva zeiden ze dat toen hij tegen Chonan vocht (scissor kick) hij zijn enkelbanden had gescheurd ofzo en daarom niet in top vorm was. Terwilj elke knuppel dat gevecht op kan zoeken en zien dat Anderson hem helemaal ziek maakt en gewoon niet verwacht dat hij met zoiets aankomt en tja dus gepakt wordt. Vind het erg triest dat ze dat soort dingne niet gewoon toe geven bij de UFC.

Judas
23-09-2009, 20:44
Heel erg jammer om te zien dat het over is met hem. Wereld van verschil met z'n Pride tijd. Bij Pride zag je al tijdens z'n opkomst dat hij kwam om te slopen. Nu zie je, zoals hij zelf al zegt, een totaal afwezige Crocop.
Dit gifje zegt al genoeg, de oude Crocop had een dikke linkerdirecte geplaatst en nu...tja...

http://i36.tinypic.com/98hfl0.gif

king
23-09-2009, 23:17
Het is een topvechter waarvan we heel wat jaartjes hebben mogen genieten, zowel in het K-1 als het MMA. De tijd is nu (maar eigenlijk een tijdje geleden al) gekomen om te stoppen met serieuze partijen te draaien. Als je zo lang al hij op dit niveau meedraait en dan ook nog eens tussentijds de stap van K-1 naar MMA maakt, is het ook niet zo gek dat hij na zoveel jaren het vuur in z'n ogen een beetje heeft verloren. Dat mensen hier, waarvan sommige zelf nota bene nog nooit in de ring hebben gestaan, nu gaan roepen dat hij bang is, is op z'n zachts gezegd een beetje jammer.