PDA

View Full Version : vechten tegen vrienden



kmr
20-09-2009, 21:51
Veel fans vinden dat vechters tegen elke vechter moeten vechten. Ze moeten persoonlijke relaties opzij zetten en 'net zoals in andere sporten het geval is' het tegen elkaar opnemen.

Machida heeft gezegd niet tegen Silva te vechten en vice versa en andere gevallen ken ik nu even niet :D

We begrijpen het als broers (Rua's, Emelianenko's) niet tegen elkaar vechten, maar 2 mensen met een zeer innige vriendschap kunnen toch ook dezelfde bezwaren hebben als broers om tegen elkaar te vechten? Belfort kent Silva, maar hun vriendschap is kennelijk niet zo innig, dat concludeer ik maar omdat ze niet continu samen trainen. En daaruit vloeit dus voort dat hij wel tegen Silva wil vechten.

Wat is jullie mening over deze kwestie? :twak:

marcelt
20-09-2009, 21:59
Ik vind dat ze gewoon moeten knokken. Het zijn pro's toch.

NielsN
20-09-2009, 22:03
Iedereen moet het voor zichzelf weten.

Ik zou er geen probleem mee hebben, denk ik, maar als iemand niet wil vechten tegen iemand anders, is het klaar, lijkt me...

kmr
20-09-2009, 22:04
Ik vind dat ze gewoon moeten knokken. Het zijn pro's toch.


Stel je voor dat je met je allerrrrrrbeste vriendje van de heeeeele wereld in de ring staat, dat je hem neerslaat en dat je hem nog even moet pounden.

Hoe voelt dat?

kmr
20-09-2009, 22:05
Iedereen moet het voor zichzelf weten.

Ik zou er geen probleem mee hebben, denk ik, maar als iemand niet wil vechten tegen iemand anders, is het klaar, lijkt me...

Voor jou dezelfde vraag:

Stel je voor dat je met je allerrrrrrbeste vriendje van de heeeeele wereld in de ring staat, dat je hem neerslaat en dat je hem nog even moet pounden.

Hoe voelt dat?

Groundwork
20-09-2009, 22:05
Als iemand niet wilt vechten omdat ze vrienden zijn of elkaar al lang kennen of weet ik veel. Dan vind ik da ze het mogen weigeren om te vechten tegen elkaar.

Anders krijgt ge toch maar een partij da niemand elkaar echt wilt kwetsen..

Ieder kiest tegen wie ze vechten

NielsN
20-09-2009, 22:12
Voor jou dezelfde vraag:

En voor jou hetzelfde antwoord... :)


Ik zou er geen probleem mee hebben, denk ik

XanaduNL
20-09-2009, 23:09
Ik ben het eens met Groundwork, ze zouden dan toch niet all out gaan.

Karel
20-09-2009, 23:26
voetbal...

van mij mogen ze weigeren, maar het is wel jammer als je soms partijen niet ziet, geldt voor meerdere vechtsporten....

moet altijd wel denken aan die NLe bokser die zijn eigen vader ko sloeg trouwens als het hierover gaat

Omar.
21-09-2009, 00:31
Hoe zit het met Badr en Melvin Als zij elkaar straks tegen komen in de kwart, halve of finale van de K-1 WGP.?

KayOne
21-09-2009, 00:33
vechten toch? :d

K1shop
21-09-2009, 02:34
familie gerelateerd vind ik niet echt passen voor een gevecht..
voor de rest is het aan de vechters zelf om te bepalen of ze tegen elkaar vechten of niet..

appelsap
21-09-2009, 05:10
Het is sport, dus wel doen,ja. de Broertjes voetbalden toch ook tegen elkaar,

Ja, Ronald probeerde Frank elke keer een gebroken been te schoppen...weet je nog....
Aparte vergelijking.......

Het ligt eraan hoe goed men elkaar kent en waarschijnlijk ook wat er verdient kan worden. Alles heeft een prijs, maar Anderson en Machida trainen heel vaak samen en dat is wat anders dan Belfort en Anderson. Ook denk ik dat het bij Brazilianen anders is dan bij Amerikanen. die zien het meer als pure business. Brazilianen zijn toch wat trouwer aan sportschool en trainingsmatjes volgens mij.
Bij Xtreme Coutoure trainen ongveer 6 gasten uit de 155 en 170lbs divisie in de UFC. Die zullen ongetwijfeld tegen elkaar uit gaan komen....en hebben daar geen enkel probleem mee.

micha
21-09-2009, 07:29
Bij Gg kan het ook gebeuren bijv bij de K1 maar goed het zijn profs. Het wordt voor Cor alleen lastig in welke hoek hij gaat staan. Ik heb hem weleens horen zeggen:"als ze tegen elkaar moeten dan ga ik op de tribune zitten`.

Leventdepevent
21-09-2009, 07:35
ik zou persoonlijk veel moeite hebben om tegen mn broer te vechten meer dan tegen een goede vriend....maar t zijn profs dus men gaat daar ook als prof mee om denk ik zo.

chief108
21-09-2009, 07:55
bij WK kyokushin in Emmen stonden er alleen Russen tegen elkaar in de finale
ze overclashten iedereen het hele weekend
en al hoewel ze goed vochten in de finale, was het duidelijk niet het niveau en de hardheid die ze de dagen ervoor hadden laten zien
ze kregen eerst een waarschuwing en later een DQ

kmr
21-09-2009, 16:03
bij WK kyokushin in Emmen stonden er alleen Russen tegen elkaar in de finale
ze overclashten iedereen het hele weekend
en al hoewel ze goed vochten in de finale, was het duidelijk niet het niveau en de hardheid die ze de dagen ervoor hadden laten zien
ze kregen eerst een waarschuwing en later een DQ

Dat verwijt kregen Aerts en Hoost ook toen ze in de Arena vochten.

wesh
21-09-2009, 16:18
Als iemand tegen familie of tegen een goeie vriend/vriendin wil vechten moeten ze het zelf weten maar als ze het niet willen kan ik dat ook heel goed begrijpen.

DaveMalone
21-09-2009, 16:35
De Emelianenko broeders hebben wel degelijk een sambo match gehad trouwens, was nog best competitive xD

Kijk vriendelijke relaties vind ik dat opzich zou moeten kunnen, tenzij diegene echt een broer voor je is ofzo. Maar het blijft de vechter's beslissing. Famlie zou ik sowieso nooit doen, puur om het idee dat je je eigen vlees en bloed in elkaar aant rossen bent. Zou wel trouwens een vette hype zijn, we hebben david vs goliath al gezien waarom niet Kain vs Abel?? (A)

kmr
21-09-2009, 16:40
De Emelianenko broeders hebben wel degelijk een sambo match gehad trouwens, was nog best competitive xD

Kijk vriendelijke relaties vind ik dat opzich zou moeten kunnen, tenzij diegene echt een broer voor je is ofzo. Maar het blijft de vechter's beslissing. Famlie zou ik sowieso nooit doen, puur om het idee dat je je eigen vlees en bloed in elkaar aant rossen bent. Zou wel trouwens een vette hype zijn, we hebben david vs goliath al gezien waarom niet Kain vs Abel?? (A)

Ja, judo of worstelen is toch wat anders dan iemand in zn gezicht stoten :)

Ja, het gaat inderdaad om de hechtheid van de vriendschap. Silva heeft blijkbaar een betere vriendschap met Silva dan met Belfort.

Biiyen
21-09-2009, 18:10
Ligt eraan, als het een titel gevecht is dan moet je niet zeuren maar als een promotor het gewoon wil doen om een goed affiche te hebben dan lijkt het me sowieso zinloos. Als mensen niet willen dan willen ze niet! Dan wordt het bij voorbaat een hele saaie pot waarin twee vechters weinig doen. Wie wil dat dan?

De vergelijking met voetbal is sowieso dom, bij voetbal gaat het om winnen, en winnen wil je altijd. Wat je niet wil is een goede vriend een dik gezicht bezorgen.

Emilio
21-09-2009, 18:17
Het ligt er aan hoe high de stakes zijn. Ik zou graag met een vriend een groot bedrag willen verdienen als dat in de mogelijkheden zou liggen. :)

The_Rock
21-09-2009, 18:40
Dit is wel een interessante vraag.

Ik persoonlijk zou nooit tegen een vriend vechten (EEN ECHTE VRIEND). Misschien heeft dat ook met mijn cultuur te maken. Ik zou wel een grappling wedstrijd aangaan (of sparren) maar nooit een echt gevecht.

En Machida vs Anderson moet nooit gebeuren. Ze trainen samen en hebben een speciale band. Ze zijn teamgenoten. Nu moeten ze tegen elkaar vechten? dat is onzin. Ook vechters hebben emoties.

Christophe
21-09-2009, 18:57
Het ligt er aan hoe high de stakes zijn. Ik zou graag met een vriend een groot bedrag willen verdienen als dat in de mogelijkheden zou liggen. :)

En denk je echt dat ze géén grote bedragen gaan verdienen met het in elkaar rossen van AL de andere vechters in hun categorie?!

Dana kan doen wat hij wil, als de vriendschap zo sterk is dat ze niet willen vechten met elkaar kan ik daar alleen maar respect voor hebben.

ICON
21-09-2009, 19:07
ik zou persoonlijk veel moeite hebben om tegen mn broer te vechten meer dan tegen een goede vriend....maar t zijn profs dus men gaat daar ook als prof mee om denk ik zo.


nou ik zou mn broer af en toe best wel een blauw oog willen slaan hoor.:pimp:

Karel
21-09-2009, 19:27
Bedoel je de legendarische Harry Duiven?
.

idd, zag er laatst nog een paar partijen van op youtube

Karel
21-09-2009, 20:18
ach met al die titels is dat niet meer nodig geloof ik, in ieder geval wel het opzoeken waard hoor die filmpjes ;)

Lee Hottie # 1 fan
21-09-2009, 20:21
Harry Duiven= GOD

tom l
21-09-2009, 20:48
Het zijn pro's, het is hun job en heel serieuze blessures komen niet zo heel veel voor in mma. Ik vind dat ze het een beetje aan de fans verplicht zijn voor wel te vechten. De meeste Amerikanen doen er ook niet moeilijk over (overigens zowat het enige positieve dat je me over Amerikanen zult horen zeggen).

Ik heb het er overigens zelf ook niet zo moeilijk mee. Heb al genoeg malen tegen vrienden 'gevochten' (met handschoenen uiteraard) waarbij we allebei voluit gaan. Nee, dat ik zeg ik niet om te tonen hoe een stoere motherfuckers ik en mijn vrienden zijn, maar om een punt te bewijzen. Derna ben je toch gewoon terug goede vrienden?

Het is een sport en zij krijgen er nog heel dik voor betaald ook. Ik zie de vriendschap los van het gevecht. Ik vind dat ze het eigenlijk wel zouden moeten doen.

En komaan zeg, Silva-Machida zou het fokking gevecht van het jaar zijn!

De dikke nudist
21-09-2009, 21:33
Het zijn pro's, het is hun job en heel serieuze blessures komen niet zo heel veel voor in mma. Ik vind dat ze het een beetje aan de fans verplicht zijn voor wel te vechten. De meeste Amerikanen doen er ook niet moeilijk over (overigens zowat het enige positieve dat je me over Amerikanen zult horen zeggen).

Ik heb het er overigens zelf ook niet zo moeilijk mee. Heb al genoeg malen tegen vrienden 'gevochten' (met handschoenen uiteraard) waarbij we allebei voluit gaan. Nee, dat ik zeg ik niet om te tonen hoe een stoere motherfuckers ik en mijn vrienden zijn, maar om een punt te bewijzen. Derna ben je toch gewoon terug goede vrienden?

Het is een sport en zij krijgen er nog heel dik voor betaald ook. Ik zie de vriendschap los van het gevecht. Ik vind dat ze het eigenlijk wel zouden moeten doen.

En komaan zeg, Silva-Machida zou het fokking gevecht van het jaar zijn!

Zou jij je makker een knie voor z'n smoel geven voor geld?

chief108
21-09-2009, 21:39
Zou jij je makker een knie voor z'n smoel geven voor geld?
duh...
dat geld zou alleen maar een welkome bijkomstigheid zijn
als we sparren slaan we echt wel om elkaar neer te halen hoor
en als het een wedstrijd was gingen we d'r heus wel 100% voor
vechten op zo'n manier is niets persoonlijks

Bud S
21-09-2009, 21:43
duh...
dat geld zou alleen maar een welkome bijkomstigheid zijn
als we sparren slaan we echt wel om elkaar neer te halen hoor
en als het een wedstrijd was gingen we d'r heus wel 100% voor
vechten op zo'n manier is niets persoonlijks


jij wou op die manier een keertje sparren chief...?;)

chief108
21-09-2009, 21:46
ja hoor...
die lul van een Muth heeft me ook al herhaaldelijk neergeramd met z'n kut leverstoten en schoppen

heb nu gelukkig geen lever meer... :p

Bud S
21-09-2009, 21:47
Zou jij je makker een knie voor z'n smoel geven voor geld?

ik niet

chief108
21-09-2009, 22:02
ik niet
jij krijgt je knie ook niet zo hoog...

Vitor Belfort
21-09-2009, 22:06
Dat verwijt kregen Aerts en Hoost ook toen ze in de Arena vochten.

Was Aerts geen very last replacement voor Bob Sapp?
Aerts had nog een dikke buik van het warme eten en moest het broekje van Schilt gebruiken. Zou niet echt helemaal fair t.o.v. Aerts zijn geweest als deze partij voluit gevochten werd.

kmr
21-09-2009, 22:10
Het zijn pro's, het is hun job en heel serieuze blessures komen niet zo heel veel voor in mma. Ik vind dat ze het een beetje aan de fans verplicht zijn voor wel te vechten. De meeste Amerikanen doen er ook niet moeilijk over (overigens zowat het enige positieve dat je me over Amerikanen zult horen zeggen).

Ik heb het er overigens zelf ook niet zo moeilijk mee. Heb al genoeg malen tegen vrienden 'gevochten' (met handschoenen uiteraard) waarbij we allebei voluit gaan. Nee, dat ik zeg ik niet om te tonen hoe een stoere motherfuckers ik en mijn vrienden zijn, maar om een punt te bewijzen. Derna ben je toch gewoon terug goede vrienden?

Het is een sport en zij krijgen er nog heel dik voor betaald ook. Ik zie de vriendschap los van het gevecht. Ik vind dat ze het eigenlijk wel zouden moeten doen.



Je kent de fans niet en de fans kennen jou niet, waarom iets doen voor mensen met wie je totaal NIKS hebt.

Heb je je vrienden ook KO geslagen? Heb je hen ook geslagen toen ze neer waren om een tko te kunnen claimen?

Het is niet zo dat de vriendschap weg is na een gevecht, het is zo dat je je beste vriend fysiek pijn gedaan hebt.

NielsN
21-09-2009, 22:50
Klopt in zekere zin wel. Ja, het is sport maar ondanks dat zullen sommige vrienden het toch niet tegen elkaar opnemen. Het is idd geen straatvechten, maar het is wel vechten!
Ik zou m'n beste vriend niet op zijn bek willen slaan, ook niet in een wedstrijd. En dat is eigenlijk omdat ik verwacht dat hij dat ook niet bij mij wil doen. Wil hij dat echter wel, dan is voor mij ook de barriere weg.

Klinkt toch een beetje alsof je het persoonlijk opvat...

A.F.
21-09-2009, 22:51
ik train met sommige jongens al jaren... weet inderdaad niet of ik het zou kunnen. ( waarschijnlijk wel hoor)

Ga je over een niveau hoger praten en het niveau waar de financiele vergoedingen ook wat hoger zijn, dan moet je niet zeuren en gewoon lekker beuken!

A.F.
21-09-2009, 23:03
thou who shed his blood with me.... shall always be my brother

NielsN
21-09-2009, 23:10
Kan ik me goed voorstellen. Zo is het echter niet bedoeld. Ik verwacht van een vriend niet dat hij mij op m'n kanis wil slaan en daarom zou ik een partij tegen hem dus niet aannemen. Als hij echter aangeeft wel te willen vechten, ontneemt hij zichzelf de barriere om mij te slaan maar ook de barriere om door zijn vriend te worden geslagen. Hij geeft ermee aan dat ie er niet zozeer een probleem mee heeft om in het kader van sport (dus puur op die basis en niet op straat, in de kroeg of weet ik wat) van mij een knal voor z'n harses te krijgen. Als dat geen probleem voor hem is, vind ik het oke.

Ik vind het lastig om mijn denkwijze duidelijk uit te leggen, maar ik hoop dat ik hiermee wel een eind kom.

Ok, duidelijk.

Bud S
21-09-2009, 23:23
jij krijgt je knie ook niet zo hoog...

:D:D:D

maar serieus een kameraad een flinke hijs met een handschoen verkopen is voor mij wel de grens. dat doe je nog met de intentie 'm gewoon k.o. te slaan. met knieën, schenen of ellebogen z'n hele kop kapot rossen, als je de kans krijgt, is van een hele andere orde.

Bud S
21-09-2009, 23:34
het gaat hier toch niet om heroinespuiten ?

tom l
22-09-2009, 02:02
Zou jij je makker een knie voor z'n smoel geven voor geld?

Ik zou een mma partij draaien op ufc regels tegen een vriend van me als hij er ook akkoord mee is. Ik zeg het, ik heb er niet zo'n probleem mee. Het is gewoon een sport. Nadat de match afgelopen is ben je even goede vrienden. Ik heb overigens, zoals ik al aanhaalde, al wel voluit gegaan tegen vrienden, en ik vind er niets mis mee.

Het feit dat Machida niet tegen Anderson wilt vechten spreekt voor mij het feit dat mma een sport is een beetje tegen, er hoeft voor mij geen echte animositeit te pas te komen aan een mma partij. Ik zou niet woedend zijn op mijn vriend als hij me een knie op men smoel zou geven als we afgesproken hebben voor een mma partij te draaien, integendeel, ik ben al eens geindigd met een gescheurd trommelvlies na een sparring voluit (eigenlijk praktisch hetzelfde als een partij, want ik hield me niet in en hij ook niet) tegen een vriend en ik heb hem er nooit iets kwalijk voor genomen. We zijn nog altijd vrienden!:)

tom l
22-09-2009, 02:14
Je kent de fans niet en de fans kennen jou niet, waarom iets doen voor mensen met wie je totaal NIKS hebt.

Heb je je vrienden ook KO geslagen? Heb je hen ook geslagen toen ze neer waren om een tko te kunnen claimen?

Het is niet zo dat de vriendschap weg is na een gevecht, het is zo dat je je beste vriend fysiek pijn gedaan hebt.

Gast...De fans zijn wel de mensen die jou uiteindelijk betalen! Zonder fans zou je als pro-mma vechter geen zak voorstellen.

Hoe ver ga je met "je beste vriend fysiek pijn doen mag niet"? Tijdens het rollen heb ik ook al wel eens een submissie te ver aangetrokken omdat mijn maat niet snel genoeg afklopte. Niemand neemt niemand iets kwalijk. En ik ben zelf alleszins al eens KO geslagen door een maat, met een scheur in mijn trommelvlies als gevolg. Dat nam ik hem ook niet kwalijk en we zijn even goede vrienden, en zouden direct weer voluit sparren. Het is een sport. Shit happens. Vriendschap staat echt los van de sport voor mij.

Overigens liever fysieke pijn van een maat dan van een vreemde gast op straat, dan weet je tenminste dat er geen blijvend vijandschap blijft bestaan.

Ik ben (voor 1x) mee met de Amerikanen over dit onderwerp. Het zijn pro's, ze zijn wel wat gewend en het is wel echt hun fokking job + Het is een sport + Vriendschap staat los van de sport + Het is een goeie match-up + Je kan even goede vrienden zijn na de wedstrijd + Wie je bent in de ring, is niet wie je bent daarbuiten => Ik zie geen reden voor Machida-Anderson niet te laten gebeuren.

Emilio
22-09-2009, 08:44
En denk je echt dat ze géén grote bedragen gaan verdienen met het in elkaar rossen van AL de andere vechters in hun categorie?!

Dana kan doen wat hij wil, als de vriendschap zo sterk is dat ze niet willen vechten met elkaar kan ik daar alleen maar respect voor hebben.

Stel dat je allebei in dezelfde klasse zit en blijft winnen dan wordt het toch onvermijdelijk uiteindelijk.

goro
22-09-2009, 10:53
Gast...De fans zijn wel de mensen die jou uiteindelijk betalen! Zonder fans zou je als pro-mma vechter geen zak voorstellen.

Hoe ver ga je met "je beste vriend fysiek pijn doen mag niet"? Tijdens het rollen heb ik ook al wel eens een submissie te ver aangetrokken omdat mijn maat niet snel genoeg afklopte. Niemand neemt niemand iets kwalijk. En ik ben zelf alleszins al eens KO geslagen door een maat, met een scheur in mijn trommelvlies als gevolg. Dat nam ik hem ook niet kwalijk en we zijn even goede vrienden, en zouden direct weer voluit sparren. Het is een sport. Shit happens. Vriendschap staat echt los van de sport voor mij.

Overigens liever fysieke pijn van een maat dan van een vreemde gast op straat, dan weet je tenminste dat er geen blijvend vijandschap blijft bestaan.

Ik ben (voor 1x) mee met de Amerikanen over dit onderwerp. Het zijn pro's, ze zijn wel wat gewend en het is wel echt hun fokking job + Het is een sport + Vriendschap staat los van de sport + Het is een goeie match-up + Je kan even goede vrienden zijn na de wedstrijd + Wie je bent in de ring, is niet wie je bent daarbuiten => Ik zie geen reden voor Machida-Anderson niet te laten gebeuren.

Amai platte Belg!

Mor kgiëf toe dak soems menne moat oek in frenne slaag. En dak soems oek oep men bakkes krijg. Mor kneem da oek nie kwalijk. In de club goe wa battere en drna iene pakke on den toëg. Das de spirit eeh.

Vertaling:
Maar ik geef toe dat ik soms mijn gabber ook een opdoffer geef. En dat ik soms ook een opdoffer krijg. Maar ik neem het ze niet kwalijk. In de sportschool lekker vechten en daarna een Heiniken drinken aan de bar. Dat is de spirit he!

Omar.
22-09-2009, 15:45
MMA is het inderdaad gemixt, maar bij BJJ of judo zul je vast geen klap krijgen in je gezicht. Dus je doet je vriend ook geen pijn. Dan is het puur om het winnen.
Alsof je het UFC spelletje speelt tegen je makker...

dirk5
22-09-2009, 15:53
sport is sport...

wanneer er geen zware blessures worden overgehouden is het toch iets waar je later met zijn tweeen over kunt lachen.

kmr
22-09-2009, 16:34
Gast...De fans zijn wel de mensen die jou uiteindelijk betalen! Zonder fans zou je als pro-mma vechter geen zak voorstellen.

Hoe ver ga je met "je beste vriend fysiek pijn doen mag niet"? Tijdens het rollen heb ik ook al wel eens een submissie te ver aangetrokken omdat mijn maat niet snel genoeg afklopte. Niemand neemt niemand iets kwalijk. En ik ben zelf alleszins al eens KO geslagen door een maat, met een scheur in mijn trommelvlies als gevolg. Dat nam ik hem ook niet kwalijk en we zijn even goede vrienden, en zouden direct weer voluit sparren. Het is een sport. Shit happens. Vriendschap staat echt los van de sport voor mij.

Overigens liever fysieke pijn van een maat dan van een vreemde gast op straat, dan weet je tenminste dat er geen blijvend vijandschap blijft bestaan.

Ik ben (voor 1x) mee met de Amerikanen over dit onderwerp. Het zijn pro's, ze zijn wel wat gewend en het is wel echt hun fokking job + Het is een sport + Vriendschap staat los van de sport + Het is een goeie match-up + Je kan even goede vrienden zijn na de wedstrijd + Wie je bent in de ring, is niet wie je bent daarbuiten => Ik zie geen reden voor Machida-Anderson niet te laten gebeuren.

Dus niet tegen een vriend vechten staat gelijk aan geen respect tonen aan fans?

Een greep te hard aangezet omdat hij tijdens het sparren niet afklopte? Wauw, goed, hoor.

Zou jij je broer ook ko slaan?

xxl
22-09-2009, 17:22
Vindt het een beetje overgevoelig als je niet tegen een vriend wil vechten. Tegen familie kan ik iets beter begrijpen, maar kom op, is het nou zo'n ramp als je je beste vriend KO slaat? Hij komt wel weer bij en dan ben je weer dikke maatjes. Het is toch allemaal niet kwaad bedoelt?

Trouwens Machida vs Silva is het gevecht die ik het liefst zou willen zien. Weer net toevallig zijn het dikke vrienden. :mad: Als professionele vechter moet je in zo'n geval je emoties opzij kunnen zetten. Maarja.

Groundwork
22-09-2009, 17:40
BJJ wedstrijden tegen vrienden die zou ik wel doen, you lose some, you win some.
Geen problemen mee.

MMA vecht ik niet tegen mijn maten, end of story.

Bud S
22-09-2009, 17:50
Vindt het een beetje overgevoelig als je niet tegen een vriend wil vechten. Tegen familie kan ik iets beter begrijpen

en dan hebben we het uiteindelijk weer over hetzelfde dilemma
ga je voor de kill als je de kans krijgt ´m vol met een knie of scheen in z´n bek te rammen ? je er van bewust zijnde dat het wel es niet zo'n heel onschuldig k.o.'tje zou kunnen worden

tom l
23-09-2009, 00:56
Dus niet tegen een vriend vechten staat gelijk aan geen respect tonen aan fans?

Een greep te hard aangezet omdat hij tijdens het sparren niet afklopte? Wauw, goed, hoor.

Zou jij je broer ook ko slaan?

Mja, ik probeerde helemaal niet stoer te doen met die stament van dat 'te laat afkloppen'. Wilde meer aanhalen dat zo'n dingen nu eenmaal gebeuren in deze sport en dat dat geen reden is voor de ander iets kwalijk te nemen. Jij ziet het gewoon nogal eenzijdig en iedereen die het niet eens is met je is ineens stoer aan het doen. Je stelt ook altijd opnieuw dezelfde vragen. Dus ik ga stoppen met deze discussie.

tom l
23-09-2009, 00:59
Amai platte Belg!

Mor kgiëf toe dak soems menne moat oek in frenne slaag. En dak soems oek oep men bakkes krijg. Mor kneem da oek nie kwalijk. In de club goe wa battere en drna iene pakke on den toëg. Das de spirit eeh.

Vertaling:
Maar ik geef toe dat ik soms mijn gabber ook een opdoffer geef. En dat ik soms ook een opdoffer krijg. Maar ik neem het ze niet kwalijk. In de sportschool lekker vechten en daarna een Heiniken drinken aan de bar. Dat is de spirit he!

Buiten het woord 'maat' en 'gast' dat ik nauwelijks gebruik zie ik niet echt wat je bedoeld beste vriend... Maar zal wel aan mij liggen. Goede toevoeging aan de discussie van je overigens! Wou je bijna reps geven! Tot ik besefte dat je aanvankelijk sterk uitziende statement eigenlijk nergens naartoe gaat en meer een aanval naar mij toe is. Toch mooi geformuleerd!

oolicks_rNb
23-09-2009, 06:38
Als mensen niet willen dan willen ze niet! Dan wordt het bij voorbaat een hele saaie pot waarin twee vechters weinig doen. Ligt eraan, als het een titel gevecht is dan moet je niet zeuren maar als een promotor het gewoon wil doen om een goed affiche te hebben dan lijkt het me sowieso zinloos.




______________________
Installeer Informatie (http://www.bestewaardebonnen.nl/Categorieen/Computers_en_software/)

Glen
23-09-2009, 07:38
Verkeerde topic, dacht dat er stond vechten tegen vriendin.........
Wilde mijn verhaal kwijt over mishandeling in de huiselijke sfeer.