PDA

View Full Version : Tommy Depret vs Sergio Moraes (Jungle Fight)



Tuplad
22-09-2009, 17:56
http://www.megavideo.com/?v=Z10VZHQG

:fp:

http://www.graciemag.com/data/images/news/categories/GMA_1270.JPG

http://www.graciemag.com/data/images/news/categories/GMA_1298.JPG

niels
22-09-2009, 18:41
Jammer dat Tommy heeft verloren, maar wat is verder je intensie met je post..
Als je je hier aanmeld en je eerste post is dit, dat heb je daar hoogstwaarschijnlijk andere bedoelingen bij....

Tuplad
22-09-2009, 18:46
Jammer dat Tommy heeft verloren, maar wat is verder je intensie met je post..
Als je je hier aanmeld en je eerste post is dit, dat heb je daar hoogstwaarschijnlijk andere bedoelingen bij....

:twak:

Geen stress, man. Ik check MixFight vrij vaak, en ik was benieuwd naar resultaten van Tommy zijn gevecht. Ik vond niks op MixFight dus ben zelf gaan zoeken, dat gevonden, en ik bleef MixFight bezoeken voor wat pittige discussies over het onderwerp dat Tommy verloren heeft, maar vond weer niks, dus dacht: effe registreren :eek:

Maar als je het mij vraagt, Tommy was clueless op de grond, en hoop dat hij nu wat meer BJJ lessen gaat volgen. :cool2:

niels
22-09-2009, 18:51
:twak:

Geen stress, man. Ik check MixFight vrij vaak, en ik was benieuwd naar resultaten van Tommy zijn gevecht. Ik vond niks op MixFight dus ben zelf gaan zoeken, dat gevonden, en ik bleef MixFight bezoeken voor wat pittige discussies over het onderwerp dat Tommy verloren heeft, maar vond weer niks, dus dacht: effe registreren :eek:

Maar als je het mij vraagt, Tommy was clueless op de grond, en hoop dat hij nu wat meer BJJ lessen gaat volgen. :cool2:

ah oke.

Nou hij had op de grond idd niet heel veel in te brengen, maar ik vond wel dat hij zich niet snel gewonnen gaf. Bleef gewoon door knokken..
Maar ja tegen een BJJ blackbelt, die zijn best wel goed op de grond zeg maar.

MMARuud
22-09-2009, 18:56
Bedankt voor het plaatsen van het filmpje:thup:


ah oke.

Nou hij had op de grond idd niet heel veel in te brengen, maar ik vond wel dat hij zich niet snel gewonnen gaf. Bleef gewoon door knokken..
Maar ja tegen een BJJ blackbelt, die zijn best wel goed op de grond zeg maar.
Niet zo maar een blackbelt maar ook nog een wereldkampioen die oa Kron Gracie submitte om wk te worden in de erg competitieve middleweight klasse

Tuplad
22-09-2009, 19:00
ah oke.

Nou hij had op de grond idd niet heel veel in te brengen, maar ik vond wel dat hij zich niet snel gewonnen gaf. Bleef gewoon door knokken..
Maar ja tegen een BJJ blackbelt, die zijn best wel goed op de grond zeg maar.

Als je goed kijkt naar die video zie je dat hij staand niet eens een mep of stamp heeft verkocht, op de grond hier en daar een boks op zijn hoofd, maar niets spectaculairs.

Gewoon wat BJJ lessen nemen en het komt in orde. Ik train zelf niet zo lang BJJ maar bepaalde dingen leer je toch wel af na 3x gewurgd te worden op dezelfde manier :D

niels
22-09-2009, 19:55
Als je goed kijkt naar die video zie je dat hij staand niet eens een mep of stamp heeft verkocht, op de grond hier en daar een boks op zijn hoofd, maar niets spectaculairs.


Dat zeg ik ook niet, dat hij staand niet veel heeft gedaan kan meerdere redenen hebben, take down defense etc. maar ik vond dat hij wel door bleef knokken..



Gewoon wat BJJ lessen nemen en het komt in orde. Ik train zelf niet zo lang BJJ maar bepaalde dingen leer je toch wel af na 3x gewurgd te worden op dezelfde manier :D

Ik denk dat Tommy wel redelijk wat kan op de grond, hij zal zelf ook weleens de gedachte hebben gehad om bjj lessen te volgen, aangezien hij pro mma vecht.

Maar hij vecht tegen een blackbelt, met een paar bjj lessen komt het dan niet in orde..

Maar goed bedankt voor het posten van het filmpje

Arno verbraak
22-09-2009, 19:58
een paar bjj lessen en je verslaat zo een blackbelt jaja, hij zal een paar lesjes voorlopen denk ik. maar zonde dat ie verloren heeft, had graag meer van m gezien. :)

Christophe
22-09-2009, 20:20
Gewoon wat BJJ lessen nemen en het komt in orde. Ik train zelf niet zo lang BJJ maar bepaalde dingen leer je toch wel af na 3x gewurgd te worden op dezelfde manier :D

:confused:

Hoe meer je weet, hoe meer je beseft hoe weinig je weet!

Aan jouw reactie te zien, weet jij behoorlijk weinig van BJJ. Alhoewel ik de allerlaatste ben om te zeggen dat (meer) BJJ trainen niet nodig is, ben ik toch vrij zeker dat Tommy op de grond van deze tegenstander had verloren, al was hij Europees kampioen BJJ bij de paarse gordels geweest. Ik kan alleen maar respect hebben dat hij het zover heeft geschopt dat ze hem voor zo'n gevecht naar Brazilië (toch hét land van Vale Tudo) halen, en dat hij het lef heeft tegen zo'n tegenstander in de ring te kruipen.

Enne ... ik weet niet welke dingen jij "afleert" na 3 x op dezelfde manier gewurgd te worden, maar ik kan je verzekeren dat je zelfs na 1.000.000 keer op dezelfde manier gewurgd te zijn nog voor deze tegenstander zou afkloppen (met dezelfde wurging)! :lol:

Tuplad
22-09-2009, 21:46
Omg, zo'n serieuze mannen hier. Ik praat ook niet over verslaan... maar gewoon wat mooier op de grond vechten :)

@Christophe: als hij "Europees kampioen BJJ bij de paarse gordels" zou zijn, zou hij toch meer op de grond er van bakken dan nu.


Aan jouw reactie te zien, weet jij behoorlijk weinig van BJJ.
Aan die van jou ook vriend. Ga je mij zeggen dat Tommy een deftig gevecht op de grond had geleverd... of zelfs algemeen een goed gevecht ? Bon, 't is wel super dat hij in Brazilie is geraakt. Maar als je naar Brazilië gaat vechten, en je weet op voorhand dat je tegen een zwarte band BJJ gaat vechten die Kron Gracie heeft verslagen... rara, waar ga je je dan op oefenen ?:wft:

Nopain85
22-09-2009, 21:52
Tegen zulke tegenstanders zou ik me het meest op worstelen en boksen richten .

Maar ik denk niet dat het zo makkelijk trainen is voor zo'n iemand , denk niet dat er zo veel beelden van hem waren ook .

Maarja toch respect.

Tuplad
22-09-2009, 21:55
Tegen zulke tegenstanders zou ik me het meest op worstelen en boksen richten.

:ani_deal: amen!

topfighter
22-09-2009, 22:30
Verloren of niet , maakt niet uit, Tommy gaat toch voor geen een partij opzij...en dat maakt hem een topklasser....en een topgozer!

Jochem
22-09-2009, 22:56
tsja, ik vind het dom. Beetje wanhopig op zoek naar partijen ofzo. Eerst vecht ie nooit, en nu zetten ze hem tegen 1 van de beste grondvechters ter wereld. Terwijl hij niet zoveel kan op de grond. iig wat ik tot nu toe van hem heb gezien.

A.F.
22-09-2009, 23:00
kijk .... als je weet dat je tegen zo een topper knokt .... dan ga je niet zo hoog op je benen staan maar dan zorg je dat je laag staat om een takedown goed te kunnen verdedigen.... Dat was 1 ding wat ie al fout deed... hij was aan het huppelen als een karateka...

Begrijp me niet verkeerd hoor... Ik vind TOmmy een topgozer en een leuke vechter... maar dit had ie toch ff anders aan moeten pakken

topfighter
22-09-2009, 23:30
tsja, ik vind het dom. Beetje wanhopig op zoek naar partijen ofzo. Eerst vecht ie nooit, en nu zetten ze hem tegen 1 van de beste grondvechters ter wereld. Terwijl hij niet zoveel kan op de grond. iig wat ik tot nu toe van hem heb gezien.

Daar heb je een punt, daar is het management voor en dat is ?????? JAMILLA ;-)

Perfectteamcindy
23-09-2009, 00:07
Daar heb je een punt, daar is het management voor en dat is ?????? JAMILLA ;-)
Ja Tis nu niet dat Tommy veel tijd heeft gehad om deftig te trainen voor deze klassebak. Hij wist het amper twee a drie weken voordien:eek::eek::eek:
Dan is de tijd wel erg kort voor een deftig gameplan niet?

Wim
23-09-2009, 00:30
Omg, zo'n serieuze mannen hier. Ik praat ook niet over verslaan... maar gewoon wat mooier op de grond vechten :)

@Christophe: als hij "Europees kampioen BJJ bij de paarse gordels" zou zijn, zou hij toch meer op de grond er van bakken dan nu.


Aan die van jou ook vriend. Ga je mij zeggen dat Tommy een deftig gevecht op de grond had geleverd... of zelfs algemeen een goed gevecht ? Bon, 't is wel super dat hij in Brazilie is geraakt. Maar als je naar Brazilië gaat vechten, en je weet op voorhand dat je tegen een zwarte band BJJ gaat vechten die Kron Gracie heeft verslagen... rara, waar ga je je dan op oefenen ?:wft:

Dag Tuplad (of moet ik zeggen Vlad ;)) ik vind je een coole kerel, maar...
Hoe lang train je nu BJJ in Antwerpen? Ik vind dat je sterk bezig bent en goed je best doet, maar een meer beetje respect voor Christophe mag wel! ;)

Relatief gezien train je nog niet heel lang BJJ, zeker niet in vergelijking met Christophe. Toen jij bij Exit kwam trainen, had Christophe al een succesvolle carrière bij Exit achter de rug (6 à 7 jaar als ik mij niet vergis?). Christophe heeft trouwens een paarse band BJJ en weet dus zeker waarover hij praat ;)

Ik neem het je niet kwalijk dat je hem niet kent, want waarschijnlijk was Christophe al naar Mexico toen je bij Exit kwam trainen.

Christophe heeft trouwens Exit BJJ Mexico opgericht, dus technisch gezien ben je hier wel een teammember de grond in aan 't boren ;)

Altijd even controleren met wie je een discussie aangehad. Want nu met Christophe... hmmm... no telling when this is gonna end ;)

Goed dan even deze quote


...rara, waar ga je je dan op oefenen ?:wft:

Wat ik in het volgende ga zeggen, bedoel ik in het algemeen, en niet op Tommy.

Als ik weet dat ik tegen een tegenstander moet vechten waarbij ik totaal geen kans maak op grond, is BJJ wel het LAATSTE wat ik zou gaan trainen...
Want, wat is de kans dat je beter gaat worden dan die tegenstander? (Zeker in zo'n korte tijd als Tommy deze partij aannaam...)
Ik zou mij daarentegen volledig focussen op die zaken waarmee ik wel een kans maak, die zaken waarin ik beter ben dan mijn tegenstander.
Daarnaast zou ik mij focussen op zaken die mij toelaten om mijn spel beter af te dwingen. (Zoals Jochem zei, in dit geval voor Tommy bvb. takedown defense trainen) En Tommy en Ben kennende hebben ze dit zeker gedaan.
Dat je daarmee tijdens je voorbereiding voor dit gevecht een deel van je spel zou verwaarlozen.... so be it! Waarom op korte termijn tijd gaan steken in een gedeelte van het spel (in dit geval het grondwerk) waarbij je weet dat je tegen deze tegenstander toch geen kans maakt?

Zal het anders zeggen... als ik vroeger moest studeren voor een examen en voor de zoveelste keer te laat begon, leerde ik ook maar een stuk van de cursus in de hoop daar een vraag uit te krijgen... alles een beetje leren is op voorhand gebuisd... Maar 'focus je op een stukje' en 'kom in de juiste situatie terecht' (lees: trek de juiste vraag :))... Je moest maar eens 'geluk' hebben ;)

Dit gezegd zijnde...
Heb twee weken geleden met Tommy BJJ getraind (met gi). Ik kan je verzekeren dat hij wel degelijk goede skills heeft op de grond!
Hij is misschien niet even technisch op de grond als mensen die hun volledig tijd in het BJJ steken (en geen MMA trainen), maar Tommy traint dan ook niet alleen BJJ... Hij traint MMA... dit wil zeggen dat hij waarschijnlijk zijn volledige trainingstijd gaat verdelen tussen grond en rechtstaand werk.
Daar striking zijn specialiteit is, zal hij waarschijnlijk relatief gezien daar het meeste tijd in stoppen. Aangezien dit ook hetgene is waar hij zijn partijen mee wint!
Omgekeerd, mijn voorkeur in het MMA gaat uit naar grond, ik train het volledige spelletje, maar mijn grootste trainingstijd gaat naar de grond.

Natuurlijk zou het veel beter zijn, moesten we alles evenveel trainen en in alles even goed worden, maar jammer genoeg moeten (de meeste) vechters in België en Nederland ook nog werken en velen (waaronder ook Tommy) nog een gezin onderhouden. Vandaar dus dat de meesten vooral hun tijd (moeten) steken in hun specialiteit.

Verder vind ik het wel straf dat Tommy hier door sommigen verweten wordt dat het dom is de partij aan te pakken...
Wel, zoals ik al zei, twee weken geleden sprak ik hem. Hij zei dat hij aanvankelijk twijfelde om de partij aan te pakken of niet.
Hij vertelde mij zijn reden om de partij toch aan te nemen. Het is niet aan mij om te posten wat die reden is, maar ik laat gewoon zeggen dat hij er mijn respect voor heeft.


Tommy heeft tot nu toe een prachtige record neergezet. Dat deze partij in Brazilië moeilijk ging worden, wist hij.
Het is niet makkelijk (en nu spreek ik uit persoonlijke ervaring) om, als je een mooie record hebt, dit van je af te zetten en toch een partij aannemen tegen beter weten in.
Weet je waar ik veel respect voor heb? Zeker zoveel als voor vechters die al hun partijen winnen...
Voor vechters die gewoon sch**t hebben aan hun record en gewoon de ring in gaan om te vechten omdat dat is wat ze graag doen.
Vechters die zichzelf pushen...

Weet niet of alles voor iedereen duidelijk is, wat ik hier bedoel. Heb het even snel snel getypt (en in 't 'Belgisch'! ;)), maar... I think you get the point ;)

tom l
23-09-2009, 00:38
http://www.megavideo.com/?v=Z10VZHQG

:fp:

http://www.graciemag.com/data/images/news/categories/GMA_1270.JPG

http://www.graciemag.com/data/images/news/categories/GMA_1298.JPG

Ik snap niet goed wat die smiley bij je post doet... Wat wil je daarmee zeggen?

Jochem
23-09-2009, 00:39
He Wim, thx voor je heldere verhaal. goede punten, maar regardless van de reden blijf ik het dom vinden. Kijk, als de prijs goed is, of je krijgt een paar mooie vervolgpartijen maakt het misschien begrijpbaar, of logisch. Niet slim.

tom l
23-09-2009, 00:41
Als je goed kijkt naar die video zie je dat hij staand niet eens een mep of stamp heeft verkocht, op de grond hier en daar een boks op zijn hoofd, maar niets spectaculairs.

Gewoon wat BJJ lessen nemen en het komt in orde. Ik train zelf niet zo lang BJJ maar bepaalde dingen leer je toch wel af na 3x gewurgd te worden op dezelfde manier :D

Dude...wtf... Het is een wereldkampioen bjj waar hij tegen vocht die o.a. Kron Gracie gesubmit heeft... En jij zegt dat Tommy misschien maar eens een paar lesjes bjj moet gaan volgen zodat hij niet meer door deze kerel gesubmit zou worden... Vreemde shit... Je traint/volgt nog niet zo heel lang bjj en mma denk ik he? Reps voor Tommy voor dit gevechtr aan te gaan gast! En hij heeft zich goed verweerd. Een paar 'lesjes bjj over hoe te verdedigen tegen een r'n'c hadden het verschil hier echt niet gemaakt.

tom l
23-09-2009, 00:47
Omg, zo'n serieuze mannen hier. Ik praat ook niet over verslaan... maar gewoon wat mooier op de grond vechten :)

@Christophe: als hij "Europees kampioen BJJ bij de paarse gordels" zou zijn, zou hij toch meer op de grond er van bakken dan nu.


Aan die van jou ook vriend. Ga je mij zeggen dat Tommy een deftig gevecht op de grond had geleverd... of zelfs algemeen een goed gevecht ? Bon, 't is wel super dat hij in Brazilie is geraakt. Maar als je naar Brazilië gaat vechten, en je weet op voorhand dat je tegen een zwarte band BJJ gaat vechten die Kron Gracie heeft verslagen... rara, waar ga je je dan op oefenen ?:wft:

Damn...Ik blijf maar reageren op je posts omdat je zo clueless bent... Een paarse gordel bjj die ook Europees kampioen is zou door deze kerel op de grond evengoed gesubmit worden...

En denk je nu echt dat Tommy niets bjj getraind heeft in afwachting van dit gevecht...? Damn gast, uiteraard heeft hij heel de tijd verdedigingen op de grond getraind!!! Submissies zal hij wel niet getraind hebben, aangezien dat niet echt veel zin had tegen zo'n tegenstander. Takedown defense en verdedigingen op de grond waarschijnlijk des te meer.

Heb je zelf bjj/grappling of mma wedstrijdervaring? Ik gok van niet, want dan zou je weten dat je nog zoveel kan trainen op een bepaalde verdediging, soms wordt je gewoon volledig outclassed en verlies je op de choke waar je heel de tijd de verdediging voor getraind hebt.

En trouwens, neem maar van me aan dat Christophe weet waarover hij spreekt op bjj gebied...Ik gok alleszins toch beter als jij.

Wim
23-09-2009, 00:58
He Wim, thx voor je heldere verhaal. goede punten, maar regardless van de reden blijf ik het dom vinden. Kijk, als de prijs goed is, of je krijgt een paar mooie vervolgpartijen maakt het misschien begrijpbaar, of logisch. Niet slim.

Op het eerste zicht, en meestal, denk ik er precies hetzelfde over Jochem. Maar Tommy zei me zijn reden, en vond die goed.

Het is als vechter zeer moeilijk om het te maken. Nog moeilijker als je niet de juiste mensen kent.
Ik vrees dat vaak de enige manier om het te maken is... een bepaalde partij aannemen en er gewoon voor te gaan. Een 'lucky shot' nemen als het ware...

Pepe the Ice-Murderer
23-09-2009, 11:17
zware discussies hier, respect voor Tommy, verliespartijen zijn geen schande, zeker niet tegen een wereldgrappler!

Pepe the Ice-Murderer
23-09-2009, 11:18
PS Wim, mooie Belgische uitleg man ;)

PerfectTeam
23-09-2009, 12:06
Tommy is een vechter met een zware KO in zijn handen. Als je de UFC bekijkt worden er regelmatig black belts BJJ naar het canvas gestuurd met stoten. Kijk nu bijvoorbeeld Nathan Marquardt tegen BJJ black belt en wereldkampioen Demian Maia. 1 stoot was hier genoeg. Desondanks de beperkte tijd om ons op deze partij voor te bereiden was het gevecht staande houden het gameplan. Als je het filmpje bekijkt zie je dat Sergio Maraes ongelofelijk snel een double leg shoot maakt en passeert naar de side waaruit hij Tommy geen millimeter ruimte geeft.

Of het al dan niet verstandig was om deze partij aan te nemen daarover laat ik ieder zijn mening houden. Maar aan de andere kant waarom niet? Wat heeft hij te verliezen? Welke andere Belgische vechter heeft deze kans al gehad. Had hij gewonnen hadden er zeker deuren geopend. Wie niet waagt wie niet wint.

En ezels die beweren dat Tommy niets kan op de grond en maar een paar BJJ lesjes moeten nemen, die kennen hem blijkbaar niet goed. Hij is misschien geen hoog niveau BJJ vechter, maar hij trekt aardig zijn plan op de grond en laat zich niet zomaar pakken. Natuurlijk zullen de meesten dit niet weten want bijna al Tommy’s winstpartijen eindigden op zware KO’s door stoot of trapcombinaties.

Nopain85
23-09-2009, 12:15
Tommy is een vechter met een zware KO in zijn handen. Als je de UFC bekijkt worden er regelmatig black belts BJJ naar het canvas gestuurd met stoten. Kijk nu bijvoorbeeld Nathan Marquardt tegen BJJ black belt en wereldkampioen Demian Maia. 1 stoot was hier genoeg. Desondanks de beperkte tijd om ons op deze partij voor te bereiden was het gevecht staande houden het gameplan. Als je het filmpje bekijkt zie je dat Sergio Maraes ongelofelijk snel een double leg shoot maakt en passeert naar de side waaruit hij Tommy geen millimeter ruimte geeft.

Of het al dan niet verstandig was om deze partij aan te nemen daarover laat ik ieder zijn mening houden. Maar aan de andere kant waarom niet? Wat heeft hij te verliezen? Welke andere Belgische vechter heeft deze kans al gehad. Had hij gewonnen hadden er zeker deuren geopend. Wie niet waagt wie niet wint.

En ezels die beweren dat Tommy niets kan op de grond en maar een paar BJJ lesjes moeten nemen, die kennen hem blijkbaar niet goed. Hij is misschien geen hoog niveau BJJ vechter, maar hij trekt aardig zijn plan op de grond en laat zich niet zomaar pakken. Natuurlijk zullen de meesten dit niet weten want bijna al Tommy’s winstpartijen eindigden op zware KO’s door stoot of trapcombinaties.

Ja alles respect voor tommy maar je kan k.o power hebben maar wat ga je daarmee doen als je de techniek niet beheerst, en zeker wanneer het niveau wat hoger gaat worden zul je toch aan je techniek moeten werken. En staand vind ik tommy zijn techniek nou niet echt goed.

nogmaals , voor zo'n tegenstander zou ik met veel boksers gaan werken en met de beste worstelaars in het land .

topfighter
23-09-2009, 12:33
Dag Tuplad (of moet ik zeggen Vlad ;)) ik vind je een coole kerel, maar...
Hoe lang train je nu BJJ in Antwerpen? Ik vind dat je sterk bezig bent en goed je best doet, maar een meer beetje respect voor Christophe mag wel! ;)

Relatief gezien train je nog niet heel lang BJJ, zeker niet in vergelijking met Christophe. Toen jij bij Exit kwam trainen, had Christophe al een succesvolle carrière bij Exit achter de rug (6 à 7 jaar als ik mij niet vergis?). Christophe heeft trouwens een paarse band BJJ en weet dus zeker waarover hij praat ;)

Ik neem het je niet kwalijk dat je hem niet kent, want waarschijnlijk was Christophe al naar Mexico toen je bij Exit kwam trainen.

Christophe heeft trouwens Exit BJJ Mexico opgericht, dus technisch gezien ben je hier wel een teammember de grond in aan 't boren ;)

Altijd even controleren met wie je een discussie aangehad. Want nu met Christophe... hmmm... no telling when this is gonna end ;)

Goed dan even deze quote



Wat ik in het volgende ga zeggen, bedoel ik in het algemeen, en niet op Tommy.

Als ik weet dat ik tegen een tegenstander moet vechten waarbij ik totaal geen kans maak op grond, is BJJ wel het LAATSTE wat ik zou gaan trainen...
Want, wat is de kans dat je beter gaat worden dan die tegenstander? (Zeker in zo'n korte tijd als Tommy deze partij aannaam...)
Ik zou mij daarentegen volledig focussen op die zaken waarmee ik wel een kans maak, die zaken waarin ik beter ben dan mijn tegenstander.
Daarnaast zou ik mij focussen op zaken die mij toelaten om mijn spel beter af te dwingen. (Zoals Jochem zei, in dit geval voor Tommy bvb. takedown defense trainen) En Tommy en Ben kennende hebben ze dit zeker gedaan.
Dat je daarmee tijdens je voorbereiding voor dit gevecht een deel van je spel zou verwaarlozen.... so be it! Waarom op korte termijn tijd gaan steken in een gedeelte van het spel (in dit geval het grondwerk) waarbij je weet dat je tegen deze tegenstander toch geen kans maakt?

Zal het anders zeggen... als ik vroeger moest studeren voor een examen en voor de zoveelste keer te laat begon, leerde ik ook maar een stuk van de cursus in de hoop daar een vraag uit te krijgen... alles een beetje leren is op voorhand gebuisd... Maar 'focus je op een stukje' en 'kom in de juiste situatie terecht' (lees: trek de juiste vraag :))... Je moest maar eens 'geluk' hebben ;)

Dit gezegd zijnde...
Heb twee weken geleden met Tommy BJJ getraind (met gi). Ik kan je verzekeren dat hij wel degelijk goede skills heeft op de grond!
Hij is misschien niet even technisch op de grond als mensen die hun volledig tijd in het BJJ steken (en geen MMA trainen), maar Tommy traint dan ook niet alleen BJJ... Hij traint MMA... dit wil zeggen dat hij waarschijnlijk zijn volledige trainingstijd gaat verdelen tussen grond en rechtstaand werk.
Daar striking zijn specialiteit is, zal hij waarschijnlijk relatief gezien daar het meeste tijd in stoppen. Aangezien dit ook hetgene is waar hij zijn partijen mee wint!
Omgekeerd, mijn voorkeur in het MMA gaat uit naar grond, ik train het volledige spelletje, maar mijn grootste trainingstijd gaat naar de grond.

Natuurlijk zou het veel beter zijn, moesten we alles evenveel trainen en in alles even goed worden, maar jammer genoeg moeten (de meeste) vechters in België en Nederland ook nog werken en velen (waaronder ook Tommy) nog een gezin onderhouden. Vandaar dus dat de meesten vooral hun tijd (moeten) steken in hun specialiteit.

Verder vind ik het wel straf dat Tommy hier door sommigen verweten wordt dat het dom is de partij aan te pakken...
Wel, zoals ik al zei, twee weken geleden sprak ik hem. Hij zei dat hij aanvankelijk twijfelde om de partij aan te pakken of niet.
Hij vertelde mij zijn reden om de partij toch aan te nemen. Het is niet aan mij om te posten wat die reden is, maar ik laat gewoon zeggen dat hij er mijn respect voor heeft.


Tommy heeft tot nu toe een prachtige record neergezet. Dat deze partij in Brazilië moeilijk ging worden, wist hij.
Het is niet makkelijk (en nu spreek ik uit persoonlijke ervaring) om, als je een mooie record hebt, dit van je af te zetten en toch een partij aannemen tegen beter weten in.
Weet je waar ik veel respect voor heb? Zeker zoveel als voor vechters die al hun partijen winnen...
Voor vechters die gewoon sch**t hebben aan hun record en gewoon de ring in gaan om te vechten omdat dat is wat ze graag doen.
Vechters die zichzelf pushen...

Weet niet of alles voor iedereen duidelijk is, wat ik hier bedoel. Heb het even snel snel getypt (en in 't 'Belgisch'! ;)), maar... I think you get the point ;)

Wederom een geslaagde uitleg van Wim!!!!!

breen07
23-09-2009, 12:40
we mogen uberhaupt blij zijn met iemand zoals Tommy in onze MMA scene!
Een toffe, joviale kerel die hard werkt en met zen voeten op de grond staat! Zo zouden er meer mogen zijn in België!!!

Wat hij laat zien is een vechterhart en klasse! Laat ze maar zeggen ik vind het super gedaan!

Fasada
23-09-2009, 12:47
respect voor Tommy dat hij zo'n uitdaging durft aan te gaan maar het feit dat hij een andere reden had om de partij aan te nemen (behalve de sportieve uitdaging), ben ik bang dat hij al met een verkeerde instelling de ring in gaat. Hij heeft twee verliespartijen achter elkaar dan snap ik niet waarom zijn management/trainer toch gaat voor zo'n zware partij tegen een wereldtopper in BJJ... Het gebeurt regelmatig dat vechters de ring in stappen omdat zij bijvoorbeeld financieel afhankelijk zijn geworden en ook hun kachel moeten laten branden, dat is het nadeel van een prof vechter zijn.

Jammer dat het niet gelukt is en hoop dat hij de neerwaartse spiraal weer kan ombuigen in winstpartijen want het is wel een leuke knokker en zijn partij tegen Oktay kan ik mij nog goed herinneren....

a.s.c.
23-09-2009, 15:24
Eerlijk gezegd vind ik alle kritiek op Tommy nogal misplaatst. Tuurlijk is de wedstrijd niet gelopen zoals hij voor ogen had. Tegen Maiky Reiter (een bruine bander met ook een behoorlijk grondniveau) kwam Tommy ook onderop en wist zich uiteindelijk te herstellen en de wedstrijd te winnen - dus van een tekort aan grondskills kan je in mijn ogen niet praten -. Daarbij is een wedstrijd tegen een zwarte bander van dat niveau altijd een risico. Zeker als staand georienteerde vechter. Het maakt in mijn ogen alleen conditioneel een verschil of je 8 weken of 3 weken voor een partij als deze traint want het verschil in kwaliteit met takedowns of grondskills maak je toch niet goed (en Tommy heeft de skills om goede grondvechters te stoppen al in huis). Het is heel simpel. De een wil absoluut naar de grond de ander wil absoluut staand. Het is over het algemeen iets makkelijker om iemand naar de grond te krijgen die niet naar de grond wil dan iemand staand houden die niet wil blijven staan. Voorbereiding of niet dat risico loop je toch.

geeeken
23-09-2009, 16:02
Ja alles respect voor tommy maar je kan k.o power hebben maar wat ga je daarmee doen als je de techniek niet beheerst, en zeker wanneer het niveau wat hoger gaat worden zul je toch aan je techniek moeten werken. En staand vind ik tommy zijn techniek nou niet echt goed.

nogmaals , voor zo'n tegenstander zou ik met veel boksers gaan werken en met de beste worstelaars in het land .

ben dandois is belgisch kampioen worstelen geweest, ik denk niet dat je in belgië dan veel beter kan vinden...

Tony
23-09-2009, 16:04
Kijk nu bijvoorbeeld Nathan Marquardt tegen BJJ black belt en wereldkampioen Demian Maia. 1 stoot was hier genoeg.

Wellicht verkeerd voorbeeld. Marquardt is zelf een BJJ Black Belt... (en natuurlijk is Maia een "league of his own".. maar toch :)

Perfectteamcindy
23-09-2009, 16:27
Hey mannen, kom op,...
You win some, you loose some.
Zelfd de alerbeste vechters komen ooit even door een zware periode en lopen af en toe een verliespartij op. Aan deze vechters om nadien het betere werk te tonen en even te staten wat ze waard zijn.
ik geloof in onzen Tommy hoor!
xxx

Tuplad
23-09-2009, 16:32
Ja Tis nu niet dat Tommy veel tijd heeft gehad om deftig te trainen voor deze klassebak. Hij wist het amper twee a drie weken voordien:eek::eek::eek:
Dan is de tijd wel erg kort voor een deftig gameplan niet?

Oh, das wel wa anders dan :ehhh:


En jij zegt dat Tommy misschien maar eens een paar lesjes bjj moet gaan volgen zodat hij niet meer door deze kerel gesubmit zou worden...

Gast, grow the fuck up ? Laat zien waar ik het zeg dan ? Stop met alles zo letterlijk op te nemen ook. Shiiiiiit :eek:

Tuplad
23-09-2009, 16:42
@Wim: ik geef je volledig gelijk. Maar ik denk dat ik volgende keer mijn duur klassiek pakje ga aandoen, mijn haar naar achter kammen, een pijpje in de mond nemen en heel politiek correct en super beleefd alles neertypen wat er in mij opkomt. Mensen blijven hier hangen aan mijn SMILEY in de eerste post en dat ik zeg dat hij een paar BJJ lessen moet gaan nemen. Shit, ze interpreteren dat als: "hij haat Tommy en zegt da als hij 2 bjj lessen volgt da hij Sergio Moraes kan submitte". Nog is, Wim, volledig gelijk... da is ook uiteindelijk wat ik probeerde te zeggen. 't Is zeker verkeerd uitgekomen ?

En dat van Christophe, het gaat er niet om wie er meer weet of minder, of wat zijn band is... maar zijn reactie had eigenlijk niks te maken met wat ik zei, of toch bedoelde.





Oh, en sorry mijn schatjes van Mixfight, wist niet dat jullie zo overgevoelig waren.

ICON
23-09-2009, 17:30
ga naar mixfight.be ik vind je nu al irritant

tom l
23-09-2009, 17:56
Laat zien waar ik het zeg dan ?

Misschien moet je je posts nog eens doorlezen...

Hoe dan ook, deze discussie is pointless geworden. I'm out!

Tuplad
23-09-2009, 21:35
Misschien moet je je posts nog eens doorlezen...

Hoe dan ook, deze discussie is pointless geworden. I'm out!

Nee, misschien laat jij eens zien waar ik duidelijk zeg dat hij "een paar lesjes bjj moet gaan volgen zodat hij niet meer gesubmit wordt door die kerel". Aub ?

Maar idd, domme discussie.

Christophe
24-09-2009, 07:16
ga naar mixfight.be ik vind je nu al irritant

:lol:

nicolas the red
24-09-2009, 11:04
En staand vind ik tommy zijn techniek nou niet echt goed.

:eek:

u grapt? tommy z'n grondwerk bekritiseren tegenover een BJJ monster zoals moraes is vrij belachelijk, maar dan nog eens zeggen dat tommy staand geen techniek heeft? haha dat is er wel heel erg over.

respect dat tommy die partij heeft aangenomen. wie niet waagt, niet wint!

VDM
24-09-2009, 12:05
de beste stuurlui staan, zoals altijd, aan wal.

Jochem
24-09-2009, 13:13
ik ben bang dat ze dit keer daadwerkelijk de boot bestuurden.

Iwan
24-09-2009, 13:50
Allereerst respect voor Tommy. Hij blijft gewoon doorknokken en laat zich niet ontmoedigen. Andere vraag. Is deze Moraes toevallig familie van Ricardo (the mutant) Moraes?
De ouwetjes onder ons weten vast wel over wie ik het heb!

Nopain85
24-09-2009, 15:12
:eek:

u grapt? tommy z'n grondwerk bekritiseren tegenover een BJJ monster zoals moraes is vrij belachelijk, maar dan nog eens zeggen dat tommy staand geen techniek heeft? haha dat is er wel heel erg over.

respect dat tommy die partij heeft aangenomen. wie niet waagt, niet wint!

Blijkt dat jij er ook weinig van bakt dus staand als je zijn staande werk al goed vind.

alle respect hoor.

SebasMMA
24-09-2009, 15:38
Ja Tis nu niet dat Tommy veel tijd heeft gehad om deftig te trainen voor deze klassebak. Hij wist het amper twee a drie weken voordien:eek::eek::eek:
Dan is de tijd wel erg kort voor een deftig gameplan niet?

Een deftig gameplan zou zijn om een goed management te zoeken. Knap staaltje managing om hem tegen zo'n iemand te zetten. Zo bouw je een vechter niet op maar laat je je vechter gebruiken om iemand anders op te bouwen.

nicolas the red
24-09-2009, 15:58
Blijkt dat jij er ook weinig van bakt dus staand als je zijn staande werk al goed vind.

alle respect hoor.
daarom dat hij al z'n wedstrijden ofwel wint op TKO ofwel verliest op submissie zeker :)

mss is z'n techniek niet perfect maar doeltreffend is het wel!

PerfectTeam
24-09-2009, 16:13
Zeik Tommy niet af. Er id nog geen enkele Nederlandse vechter erin geslaagd hem te pakken. Oktay noch Reiter!

goro
24-09-2009, 16:26
Nou respect hoor. Die kreeg Tommy niet gesubmit van de backmount de eerste x. Kvind wel dapper.

nicolas the red
24-09-2009, 16:40
idd die eerste arm triangle choke lukte ook niet, ik wil wel eens zien wie het er hier ruim 4 min volhoudt tegen sergio moraes :)

Pepe the Ice-Murderer
24-09-2009, 17:17
Allereerst respect voor Tommy. Hij blijft gewoon doorknokken en laat zich niet ontmoedigen. Andere vraag. Is deze Moraes toevallig familie van Ricardo (the mutant) Moraes?
De ouwetjes onder ons weten vast wel over wie ik het heb!

Nee, die andere is Ricardo Moraïs, niet met een e geschreven.
Was trouwens een beest van een vent. heeft in de jaren negentig een zestien mans toernooi gewonnen in brazilië, Absolute Fighting Chamionships als ik me niet vergis. Later heeft ie nog enkele partijen in pride gedraaid.

Tuplad
24-09-2009, 23:24
Zo bouw je een vechter niet op maar laat je je vechter gebruiken om iemand anders op te bouwen.

Zit waarheid in.

Iwan
25-09-2009, 08:01
Nee, die andere is Ricardo Moraïs, niet met een e geschreven.
Was trouwens een beest van een vent. heeft in de jaren negentig een zestien mans toernooi gewonnen in brazilië, Absolute Fighting Chamionships als ik me niet vergis. Later heeft ie nog enkele partijen in pride gedraaid.

:eek: Goddamn, ken je klassiekers!
Bedankt man.

Pepe the Ice-Murderer
25-09-2009, 11:22
:eek: Goddamn, ken je klassiekers!
Bedankt man.

anytime bro :)

MB667
25-09-2009, 12:00
Was trouwens een beest van een vent. heeft in de jaren negentig een zestien mans toernooi gewonnen in brazilië, Absolute Fighting Chamionships als ik me niet vergis. Later heeft ie nog enkele partijen in pride gedraaid.

dat was in Moskou

Pepe the Ice-Murderer
25-09-2009, 12:12
dat was in Moskou

Je hebt gelijk, het vale tudo toernooi was in Brasil, AFC moskou.

goro
25-09-2009, 12:56
Tommy zit toch nog bij GG of heb ik iets gemist? Das toch qua management zo slecht niet, of heeft iemand anders deze partij geregeld?
Zo slecht niet nee, alleen wordt je visum meestal te laat aangevraagd! :D

Tuplad
26-09-2009, 11:42
Zo slecht niet nee, alleen wordt je visum meestal te laat aangevraagd! :D

:lol::lol:

Ben
26-09-2009, 12:02
ik vind dat wim goed gesproken heeft ,en goed of niet om de partij aan te nemen er is een
reden volgens wim dus ik hoop dat hij er van geleerd heeft en dat hij zich nu richt op zn volgende partij

ICON
26-09-2009, 12:29
Zeik Tommy niet af. Er id nog geen enkele Nederlandse vechter erin geslaagd hem te pakken. Oktay noch Reiter!


de enigen die tommy afzeiken zijn volgens mij belgen ......

Mr 1 Leg
26-09-2009, 19:33
Wederom een geslaagde uitleg van Wim!!!!!x2 benny.

Mr 1 Leg
26-09-2009, 19:51
Zeik Tommy niet af. Er id nog geen enkele Nederlandse vechter erin geslaagd hem te pakken. Oktay noch Reiter!;)

Tuplad
27-09-2009, 11:31
Echt veel te gevoelig. Je praat over hoe zijn game is, en dat is dan direct "afzeiken".