PDA

View Full Version : Typefout kost man 43.000 euro



stiffler
24-09-2009, 14:32
ALMELO - Een man uit Wageningen heeft bij het overboeken van 43.000 euro een duur foutje gemaakt. Eind juni wilde de man dit bedrag overboeken op de rekening van zijn zoon, maar door een typefout kwam het geld terecht op de rekening van een vrouw in Almelo.


Zij heeft ruim driekwart van het geld meteen gebruikt om gokschulden af te betalen en een auto te kopen.
Een verzoek van de man en de bank aan de vrouw om het geld terug te storten liep op niks uit. Vervolgens is de politie ingeschakeld, die bij een huiszoeking in de woning van de vrouw 10.000 euro aan contant geld vond.


Kort geding


Via een kort geding dinsdag bij de rechtbank in Almelo wil de Wageninger deze 10.000 euro plus het bedrag dat de auto bij verkoop oplevert, terugkrijgen.
Het Openbaar Ministerie in Almelo is inmiddels een strafrechtelijke procedure tegen de vrouw begonnen. Deze kan tot terugvordering van het resterende bedrag leiden. Voordat het zo ver is, kan het nog wel een jaar duren

:lol:

Garcia
24-09-2009, 15:03
wow ben je mooi klaar mee :o

Donjopie
24-09-2009, 15:04
Zooo das echt zuur !
En stom....

joost
24-09-2009, 15:05
pfffff

dat is beroerd!

maar het nummer en de naam moet toch altijd kloppen voordat het wordt overgemaakt?

De dikke nudist
24-09-2009, 15:28
lol, dat wijf is wel een échte kuthond.:lol:

Iggy
24-09-2009, 15:41
pfffff

dat is beroerd!

maar het nummer en de naam moet toch altijd kloppen voordat het wordt overgemaakt?

Ja daar dacht ik ook al aan. Je krijgt zowieso een melding dat die naam niet bij het opgegeven rekeningnummer hoort.

Biiyen
24-09-2009, 15:48
Wat een hondekop is dat wijf zeg, maar ja "Gokschulden" ... dat zegt wel genoeg... ik zou 10% vindersloon behouden, maar het hele bedrag er direct doorheen knallen is wel heel erg aso.

stiffler
24-09-2009, 15:50
pfffff

dat is beroerd!

maar het nummer en de naam moet toch altijd kloppen voordat het wordt overgemaakt?

Dat is volgens mij alleen als je van naar dezelfde bank overmaakt.
Bijvoorbeeld van giro naar bank is er volgens mij geen controle....


Maar dan nog alles erdoor jassen :fp:

ICON
24-09-2009, 16:09
http://www.youtube.com/watch?v=bhJv2ZpMlM4