PDA

View Full Version : BJJ onderwijs op school



Jochem
27-09-2009, 15:01
cool...

2009-09-26 — ADCC NEWS http://www.adcombat.com/sites/default/files/images/School%20Jitsu.jpg (http://www.adcombat.com/content/school-jitsujpg)

Under the patronage of H.H SHEIKH MOHAMMAD BIN ZAYED AL NAHYAN and H.H. SHEIKH ZAYED BIN MOHAMMAD BIN ZAYED AL NAHYAN, CHAIRMAN OF SCHOOL-JITSU PROJECT

Today is a big day for the history of Brazilian Jiu-Jitsu, not only in the UAE, but all over the world!

27 of September 2009 - Is the beginning of the school year in the government schools in the UAE (ADEC-ABU DHABI EDUCATION COUNCIL). This is the second year of the project School-Jitsu, where students in grades 6 and 7, from 9 to 12 years old, have their school curriculum grades changed. Instead of having Physical Education classes, they will be learning Brazilian Jiu-Jitsu.

Last year this project covered 14 schools. Now it has tripled for 42 schools, including 6 female schools, that totalize approximately twenty thousand students (around two thousand girls) training Brazilian Jiu-Jitsu.

The project manager and Head Coach of the Emirates Jiu-Jitsu National Team, Mr. Carlos Santos say that today is the marc of the introduction of Brazilian Jiu-Jitsu as the National Sport of the UAE, as he is very close to the main objective - to found a good base, training kids in the schools and make inter-school’s tournaments in order to develop the interest of the locals for the sport. And in the future we will be able to have a solid and stronger national team in all categories of the sport.

Jiu-Jitsu students develop a deep understanding of the mechanics of the human skeletal and muscular systems, so they are able to subdue an attacker, causing him no injuries. Acquiring these skills is not easy, and requires mental and physical effort from the student. The rewards however are great, and include massive improvements in strength, flexibility. Social skills as respect, discipline and common sense are improved as a result of interacting with individuals and the group as a whole.

School-Jitsu
Building Values.

Vision
27-09-2009, 15:11
Nice! Denk nie da het hier mogelijk is om zoiets te realiseren :)

Tuplad
27-09-2009, 15:15
Vet!

Jochem
27-09-2009, 15:17
Ik denk dat de "Partij voor Promoten van BJJ inderdaad niet zo snel de benodigde meerderheid zal halen. Aan de andere kant, Als je roept dat je een hekel hebt aan de islam en buitenlanders en verder een hoop poep uit je mond spuit kom je tegenwoordig ook al tot meer als 25 zetels in de peilingen.

Tuplad
27-09-2009, 15:28
Ik denk dat de "Partij voor Promoten van BJJ inderdaad niet zo snel de benodigde meerderheid zal halen. Aan de andere kant, Als je roept dat je een hekel hebt aan de islam en buitenlanders en verder een hoop poep uit je mond spuit kom je tegenwoordig ook al tot meer als 25 zetels in de peilingen.

hahaha

Briant
27-09-2009, 15:55
In Japan doen ze dit ook al met Judo. In Nederland hebben we schoolzwemmen wat voor veel landen vreemd is. Maar iig een goed initiatief.

JonE
27-09-2009, 16:08
Ben jaloers op die kinderen:(

Tuplad
27-09-2009, 16:17
In Japan doen ze dit ook al met Judo. In Nederland hebben we schoolzwemmen wat voor veel landen vreemd is. Maar iig een goed initiatief.

Schoolzwemmen, suppppeeerrrr!

Christophe
27-09-2009, 16:37
Ik heb in mijn jeugd ook nog jeugdzwemmen gehad.

Dit is inderdaad een erg goed initiatief, al vind ik niet dat BJJ hun "Lichamelijke Opvoeding" volledig moet vervangen. Het is nooit slecht een algemene sportopleiding te geven aan alle leerlingen. Maar het is waar dat BJJ een mooie aanvulling is hierop, en veel voordelen biedt.

ZakKa!
27-09-2009, 17:02
Goed nieuws.

Mr 1 Leg
27-09-2009, 22:53
Goed nieuws.x2 top :thup:

NTT-FX
27-09-2009, 23:13
Toch mooi dat zoiets zelfs in de emiraten gewoon van de grond kan komen. :)

iconian
27-09-2009, 23:15
wij hadden ook judo op middelbare school, kon zelfs een boks cursus volgen.

Mr 1 Leg
28-09-2009, 06:16
wij hadden ook judo op middelbare school, kon zelfs een boks cursus volgen.:cool2: DAS WEL HANDIG in belgie heb ik er noch nooit van gehoord.dat moeten ze meer doen vindt ik.

muay kpn
28-09-2009, 06:48
Goed idee, zouden ze in NL ook moeten doen.

mdk
28-09-2009, 08:48
Toch mooi dat zoiets zelfs in de emiraten gewoon van de grond kan komen. :)


Op zich niet zo raar, als daar een aantal rijke sjeiks rondlopen die het leuk vinden om naar BJJ te kijken dan leggen ze gewoon een zak geld neer en het is gerealiseerd.

Jammer dat wij geen rijke sjeiks hebben in NL.

Tuplad
28-09-2009, 09:20
:cool2: DAS WEL HANDIG in belgie heb ik er noch nooit van gehoord.dat moeten ze meer doen vindt ik.

hell yeah!

punisher77
28-09-2009, 15:49
in duitsland heb je dat al langer...karate ,jj en bjj....heel veel in keulen!!
uni-sport köln...

blazin.arr0w::::
28-09-2009, 18:08
Toch mooi dat zoiets zelfs in de emiraten gewoon van de grond kan komen. :)

Kan juist daar denk ik. Als t populair is en inovatief zit je in de UAE wel goed. Abu Dhabi had toch ook die toernooien rollen in de woestijn?