PDA

View Full Version : Brotherhood serie



Judas
29-09-2009, 20:34
Hoorde dat deze de moeite waard is. Heeft iemand het al gezien?

http://www.sho.com/site/brotherhood/home.do

NormaR
30-09-2009, 09:16
Ik heb serie 1 gekocht omdat het me ook interessant leek maar ik heb het halverwege weggelegd en sindsdien niet meer bekeken. Ik had verwacht dat het een Soprano's achtige serie zou zijn maar het lijkt er absoluut niet op. In de Soprano's zaten een hoop kleurrijke figuren, bizarre gangsterhumor en 'over the top' geweld. Brotherhood is veel serieuzer en tja, naar mijn mening, saaier.

Het gaat over twee Ierse broers in een volkswijk van een grote Amerikaanse stad waarvan de één in de politiek zit en de ander een gangster is die na lange tijd weer in de wijk terug komt en daar weer de macht probeert te krijgen. De 'goeie' broer probeert tegelijkertijd in het niet al te frisse politieke wereldje voet aan de grond te krijgen. Zijn echtgenote gaat vreemd en krijgt een drugsprobleem. De 'slechte' broer krijgt een verhouding met een jonge studente die het wel stoer vindt om een ruig gangstervriendje te hebben. De broers hebben onderling spanningen maar uiteindelijk gaat de familie voor alles. De spanning in de serie moet komen van de machtsstrijd van de broers in het gangster en politieke wereldje en de onderlinge familietoestanden maar het kon mij helaas niet zo boeien.