PDA

View Full Version : Hendo boos op UFC, op naar strikeforce?



dirk5
02-10-2009, 10:09
Even though the Earth is still recovering from Hendo's spectacular knockout of Bisping at UFC 100, dude still hasn't ironed out a new contract in the UFC. Dan Henderson wants a title shot, sort of pissed that Vitor gets one before he does and Hendo's bummed that he has to go through Nate Marquardt to get one. In an interview with Sherdog, Hendo sort of vented about how he felt his contract negotiations were going and that if things aren't resolved he could end up in either Strikeforce or Japan (or both). Pretty intense stuff:

“Obviously I feel my value has gone up enough to warrant what I’ve asked for I don’t think I’m being greedy by any I don’t think I’m being greedy by any means...There’s a lot of numbers being thrown around out there and I feel I should be paid what I ask for. They feel like, I guess, I’m not worth that though.”

“Basically anywhere’s a possibility, but I’d like to make things work with the I’d like to make things work with the UFC...Since I’ve had a history with Japan, I guess that would be one place I’d talk to. Strikeforce, for sure, would be the next big U.S. promotion.”

Henderson pretty much has a Japanese passport. 21 of his 32 fights have been in Japan and Hendo (which is Japanese for Henderson...just made that up but I'm probably right anyway) went through a 5 year span in which every fight was on Japanese soil (damn we miss Pride).

Hendo-Mousasi is een gevecht wat ik graag zou willen zien.

bryan
02-10-2009, 10:25
staat het al vast dat vitor een title shot krijgt dan ? snap je even helemaal niet meer of silva op 205 blijft wie er nu voor de 185 titel gaan etc... is nu vitor-silva een feit dan ?

dirk5
02-10-2009, 10:35
staat het al vast dat vitor een title shot krijgt dan ? snap je even helemaal niet meer of silva op 205 blijft wie er nu voor de 185 titel gaan etc... is nu vitor-silva een feit dan ?

het is vrijwel zeker dat die partij de hoofdpartij word op ufc 108

jasfro
02-10-2009, 10:37
hopelijk wil hij nog is lhw vechte tegen mousasi als hij naar strikeforce gaat

bryan
02-10-2009, 10:45
het is vrijwel zeker dat die partij de hoofdpartij word op ufc 108

hmm ok silva doet dat ook makkelijk dat gewicht springen.. hij weet ook niet wat hij wil

Mr 1 Leg
02-10-2009, 14:05
ik ben benieuwd ;)

TheHagueBoxer
02-10-2009, 17:27
en terecht dat hij boos is

UFC gaat steeds meer de kant op van de bokswereld als het om promoten gaat, publiek gehypte vechters worden voorgetrokken vergeleken met de minder gehypte of bekende vechters, ookal hebben de laatsten er op basis van prestaties vaak meer recht op bepaalde gevechten of titleshots...

entertainment en opbrengsten gaan voor een logische competitie in andere woorden, zeer slechte zaak!!

UFC heeft mma groot gemaakt maar dat betekent niet dat ze het ook weer kunnen verpesten!

Sendur
02-10-2009, 17:30
ik geef hendo wel gelijk, maar kom op wie wil er niet liever Vitor vs Silva zien?

PD_EC
02-10-2009, 18:15
ik geef hendo wel gelijk, maar kom op wie wil er niet liever Vitor vs Silva zien?

x2 laat vitor het maar eens proberen

TheHagueBoxer
02-10-2009, 18:19
ik geef hendo wel gelijk, maar kom op wie wil er niet liever Vitor vs Silva zien?

ik geef Hendo op basis van de eerste wedstrijd met silva zeker een betere kans dan Vitor (ik zie Silva van allbei winnen hoor maar Dan kan het hem moeilijker maken). Worstelaars maken denk ik het meest kans tegen Silva, in standup gaat niemand hem verslaan Vitor ook niet.