PDA

View Full Version : Potentie MMA in Japan



Djani
05-10-2009, 13:43
Dream is momenteel de grootste MMA-organisatie van Japan, op de posters na komen ze niet in de buurt bij het niveau van de UFC. Desondanks is MMA gigantisch populair in Japan. Wat heeft Japan nog in huis in de toekomst voor ons MMA-liefhebbers denken jullie?

ZakKa!
05-10-2009, 13:48
Niet in de buurt van het niveau van het ufc? Hoe bedoel je? Qua gevechten of qua klasse van de vechters? Dat UFC meer sterke vechters heeft is waar, maar ik ben altijd veel meer gehyped voor een Dream-evenement dan een UFC-evenement. Ik vind de gevechten bij Dream de leukste die er zijn. Daarnaast heb je ook Sengoku, wat een geweldig toernooi had met upsets en wedstrijden van extreem hoog niveau. Het laatste Sengoku-evenemnt viel alleen een beetje tegen vind ik.

Dream zal binnenkort een kooi gaan introduceren. De kooi is wel wit en zal een hexagon worden i.p.v een octagon. Verder zal Sengoku dit nieuwjaar de concurrentie aangaan met FEG en hun Dynamiite evenement. Sengoku zal namelijk ook een MMA-evenement uitzenden! Ik ben benieuwd wat de kijkcijfers zullen zijn, want de kijkcijfers van Dynamite zijn extreem hoog. Ik zou twee televisies aan hebben staan as ik een japanner was, haha.

goro
05-10-2009, 13:56
Dream is momenteel de grootste MMA-organisatie van Japan, op de posters na komen ze niet in de buurt bij het niveau van de UFC. Desondanks is MMA gigantisch populair in Japan. Wat heeft Japan nog in huis in de toekomst voor ons MMA-liefhebbers denken jullie?

Een duidelijkere rankings hebben ze nodig. Gerichte gewicht klasses niet zoals een minowa tegen een Sapp ofzo. Vaste vechters. Een TUF programma zou ook goed zijn en een octagon ipv ring. Hm gewoon UFC Japan opstarten en Kazuoshi Ishi wordt de nieuwe Dana!

Djani
05-10-2009, 13:56
Ik bedoel qua niveau van de vechters, en dan vooral in de zwaardere klasses. Ik zeg niet dat Dream slecht is, maar de organisatie staat nog altijd in de schaduw van Pride(bij wijze van spreken).

Waarom vindt je de Dream gevechten leuker dan de UFC over het algemeen?

Dat hexagon idee vind ik trouwens erg cool. Praktischer dan een ring en beter dan de octagon vanwege de scherpere hoeken, geeft toch een extra dimensie

goro
05-10-2009, 14:02
Waarom vindt je de Dream gevechten leuker dan de UFC over het algemeen?


Ik vind dream gevechten niet leuker dan UFC. Alleen als die kyokushin boy Nakahara of manhoef vecht vind ik het leuk(er).

En wat zwaardere klasses betreft, (Antwoord = simpel) Japan heeft zelf geen inbreng in de zwaardere klasses.