PDA

View Full Version : BJJ: Europese selectie World Prof BJJ Cup (Abu Dhabi)



Christophe
07-10-2009, 20:19
Ik denk dat dit wel een eigen topic verdiend:


Op 20 maart 2010 worden er in België eveneens de Europese Selecties georganiseerd voor de world prof. bjj cup, waarvan de finales worden gehouden in Abu Dhabi.

Hiervoor worden mensen uit heel Europa verwacht, waaronder inderdaad een hele hoop bruine en zwarte gordels.

Nadeel is wel dat de paarse, bruine en zwarte banden inderdaad 1 groep vormen, niet omdat wij dit zo willen, maar omdat alle Trials op dezelfde manier moeten worden georganiseerd.

50 euro voor deelname is meer dan een gemiddeld toernooi, maar nog steeds minder dan de Europese kamoioenschappen in Portugal en bovendien krijgt elke winnaar zijn ticket+hotel+deelname betaald, naast sponsoring voor elke podiumplaats door Atama.

Dus kort samengevat zou dit toch zeker de moeite moeten zijn voor de hogere banden!

Christophe
07-10-2009, 20:20
QUOTE=a*kansei:

Op 20 maart 2010 worden er in België eveneens de Europese Selecties georganiseerd voor de world prof. bjj cup, waarvan de finales worden gehouden in Abu Dhabi.

Hiervoor worden mensen uit heel Europa verwacht, waaronder inderdaad een hele hoop bruine en zwarte gordels.

Nadeel is wel dat de paarse, bruine en zwarte banden inderdaad 1 groep vormen, niet omdat wij dit zo willen, maar omdat alle Trials op dezelfde manier moeten worden georganiseerd.

50 euro voor deelname is meer dan een gemiddeld toernooi, maar nog steeds minder dan de Europese kamoioenschappen in Portugal en bovendien krijgt elke winnaar zijn ticket+hotel+deelname betaald, naast sponsoring voor elke podiumplaats door Atama.

Dus kort samengevat zou dit toch zeker de moeite moeten zijn voor de hogere banden!

JP
07-10-2009, 21:24
Er zijn ook selecties in London op 12(?) december 2009.

Cave
07-10-2009, 21:43
Ben er sowieso bij in België!

Groundwork
07-10-2009, 23:47
Idd op 12 December in Kent dacht ik zijn de trials van Engeland, geen idee of dat dit vlakbij Londen is of niet.

a*kansei
08-10-2009, 14:39
@ christophe, dit was de oorspronkelijke post van 22 juli.
Ondertussen is er ook een facebookgroup en zouden de sites stilletjes aan moeten worden ge up dated.

12 december zijn inderdaad de trials in de UK, dit zou in de buurt moeten zijn van london.

Op zich hebben we scheidsrechters geregeld, maar een lokale back up hebben kan zeker geen kwaad. Het blijven immers brazilianen :-)
Er is een vergoeding voorzien, en zelfs een maaltijd. :-) Dus wie zich geroepen voelt, mag me contacteren via mail. ([email protected] ([email protected]))


officiële trials world professional jiu jitsu cup
Op 20 maart 2010 zullen er in de topsporthal van Herentals de trials voor de world professional jiu jitsu cub doorgaan.

Deze worden per continent georganiseerd, voor Europa met name in Engeland en België. Hieruit volgt dat er ENKEL Europeanen mogen deelnemen op voorlegging van hun paspoort en dus GEEN Brazilianen en dergelijke kanshebbers.

We gaan 8 vechtzone's tegelijkertijd kunnen laten draaien, waardoor we op een vlot verloop hopen. :-)
De categorieën zijn als volgt: blauw en wit samen waarvan de 4 eerste van elke categorie doorstromen naar de open lichtgewicht en zwaargewichten.
Paars, Bruin en Zwart worden samengenomen met een winnaar in elke categorie + een lichtgewicht open en zwaargewicht open.
Voor de vrouwen: licht gewicht en zwaargewicht met elk een winnares.

De scheidsrechters zijn allen zwarte banden, waaronder Zé Marcello, Juan Grizzo, Xhandhino, Anderson Pereira, Braulio Estima (in beraad) en anderen, bijna allen uit de BTT stal.

Wat valt er te winnen? Buiten eeuwige roem en eer tot minstens het einde van het seizoen, is er voor elke winnaar van elke categorie een ticket richting Abu Dhabi voorzien, alsook mogelijk de hotelkosten (hierover later meer). Vooropgesteld dat u de mini bar niet plundert natuurlijk.

update : de hotelkosten idd ook, net als de deelname prijs

Voor de verdienstelijke tweede en derde plaatsen (alsook de eerste) is er een mooie sponsoring van onder andere Atama voorzien.

In Abu Dhabi zelf zijn er duizenden dollars aan prijzengeld te winnen en nog meer eeuwige roem.

Meer informatie kan u voorlopig vinden op WORLD PROFESSIONAL JJ CUP (http://www.worldpro2009.blogspot.com/)
en emiratesone.blogspot.com

Uiteraard gaan de trials dus niet door in Spanje, maar in België.

Later volgt nog meer informatie en een mooie affiche, maar bij deze kan u niet zeggen dat u niet tijdig op de hoogte werd gesteld van de datum. :-)

update : de affiche is klaar maar ik wacht nog op een uploadbare versie ervan.

a*kansei
13-10-2009, 18:17
ondertussen is de site ook online gegaan. Ze is nog niet volledig af, en men kan zich nog niet registreren, maar er wordt aan gewerkt.

http://www.abudhabi-pro.be/

mdk
14-10-2009, 19:05
Trials in Maart staan zeker op mijn agenda.
Niet omdat ik het idee heb deze te winnen maar wel om de sfeer van zo'n groot toernooi mee te maken!

ijsblok
14-10-2009, 23:12
We gaan 8 vechtzone's tegelijkertijd kunnen laten draaien, waardoor we op een vlot verloop hopen. :-)
De categorieën zijn als volgt: blauw en wit samen waarvan de 4 eerste van elke categorie doorstromen naar de open lichtgewicht en zwaargewichten.




zijn blauw en wit alleen samen in de open klasse, of ook in de regulier klasse? Zoals ik het hier namelijk lees zijn ze namelijk daar ook gemixt.\
Maar bij de trials in belgie zijn wit en blauw gescheiden, en alleen in de open klasse gemixt.

a*kansei
19-10-2009, 11:49
sorry, je hebt gelijk.

De witte en blauwe banden zijn inderdaad een aparte categorie, maar in de open worden ze samen gegooid.

Christophe
26-10-2009, 04:40
En nu ook met poster:

http://img29.imageshack.us/img29/194/frontpagebe.jpg

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe jaloers ik ben dat ik hier niet naar toe kan! :(

In ieder geval, aan alle deelnemers: erg veel succes gewenst! :thup:

mdk
12-02-2010, 09:36
Voor degene die op het gewichtsklasse randje zitten:

Lees op www.abudhabi-pro.be (http://www.abudhabi-pro.be/) onder het kopje rules dat de weging zonder gi is.

Vaak zijn de gewichtklasses iets hoger maar dan met Gi, dus haal er je voordeel uit!

FightingDutchman
12-02-2010, 09:48
Voor degene die op het gewichtsklasse randje zitten:

Lees op www.abudhabi-pro.be (http://www.abudhabi-pro.be/) onder het kopje rules dat de weging zonder gi is.

Vaak zijn de gewichtklasses iets hoger maar dan met Gi, dus haal er je voordeel uit!

In Londen was het inderdaad ook wegen zonder Gi maar de gewichten zijn wel anders dan bij de BJJ wedstrijden van de IBJJF! -73 kg is bijvoorbeeld lager dan -76 met gi maar -83 is weer hoger dan de -82 met gi. Dus even goed opletten!

Ben hier in ieder geval bij! In Londen was het een mooi toernooi alleen waren de medailles nog niet binnen :fp:.

mdk
12-02-2010, 10:09
Normaal vecht ik -82.3 met Gi.
Dit keer hoef ik niet in de -83 maar kan ik waarschijnlijk -78 meedoen.

I.d.d. goed opletten dus bij de inschrijving.

yas
26-02-2010, 11:01
wanneer start de registratie? alvast bedankt!

FightingDutchman
26-02-2010, 11:06
Volgens mij is de registratie al open. Tenminste, op de site staat onder het kopje registration dat je kunt registreren.

mdk
26-02-2010, 11:40
Yep heb mij al geregistreerd!

Via de site schrijf je jezelf in en via je eigen Paypalaccount maak je het geld over.

mdk
26-02-2010, 11:40
Lijst van mixfightdeelnemers:

MDK 78kg blauw.

FightingDutchman
26-02-2010, 12:46
Lijst van mixfightdeelnemers:

MDK 78kg blauw
FightingDutchman 73 kg Blauw (nog niet ingeschreven :D)

a*kansei
28-02-2010, 12:00
De registratie is inderdaad al een tijdje open. Let er best op dat je tijdig inschrijft. De late inschrijving loopt vanaf 9 maart...

mdk
05-03-2010, 16:57
Lijst van mixfightdeelnemers:

MDK 78kg blauw
FightingDutchman 73 kg Blauw (nog niet ingeschreven :D)

niemand verder van hier???

BJJCORE
05-03-2010, 18:30
MDK hoop dat het beter gaat dan dinsdag want dat was echt pannenkoekenwerk natuurlijk ;-)
.... zie je dinsdag m8 ;-)

FightingDutchman
05-03-2010, 18:31
Vandaag gehoord dat The Boxer ook meegaat dus dan krijgen we dit.


Lijst van mixfightdeelnemers:

MDK 78kg blauw
FightingDutchman 73 kg Blauw
The Boxer 78 kg wit

the boxer
05-03-2010, 21:03
Vandaag gehoord dat The Boxer ook meegaat dus dan krijgen we dit.


Lijst van mixfightdeelnemers:

MDK 78kg blauw
FightingDutchman 73 kg Blauw
The Boxer 78 kg wit

:thup:

Mr 1 Leg
06-03-2010, 08:47
mr1 leg -73 blauw ik ben er bij :thup:

mdk
06-03-2010, 09:22
MDK 78kg blauw
FightingDutchman 73kg blauw
The Boxer 78kg wit
Mr 1 Leg 73kg blauw

Michael.M.
06-03-2010, 13:09
mr1 leg -73 blauw ik ben er bij :thup:

Hey Frankie is een vraagje hoe lang heb jij over je blauwe band gedaan man alle respect voor dat om met een been dit te kunnen!

a*kansei
06-03-2010, 20:54
denk er aan : de early registration loopt tot en met 9 maart!!!

Mr 1 Leg
07-03-2010, 08:31
Hey Frankie is een vraagje hoe lang heb jij over je blauwe band gedaan man alle respect voor dat om met een been dit te kunnen!3 jaartjes geen probleem vragen zijn er om een antwoord op te geven respect micheal :D

BBC
11-03-2010, 12:12
MDK 78kg blauw
FightingDutchman 73kg blauw
The Boxer 78kg wit
Mr 1 Leg 73kg blauw
BBC 73kg elite

BBC
11-03-2010, 12:13
TTT

mdk
12-03-2010, 09:39
Kom op mannen, ik weet dat er meer mensen van mixfight gaan.
Laat het weten, of moeten we echt met maar een paar man de NL eer hoog houden???

FightingDutchman
12-03-2010, 10:09
Ik vind het overigens wel een prijzig toernooi. In Londen koste het 35 euro om mee te doen en dit maal kost het 50 euro (70 euro voor late registration) om mee te doen. Ik ben normaal niet de beroerdste om inschrijfgeld te betalen en ik snap dat een organisator ook uit de kosten moet/wil komen maar vanwaar het grote verschil tussen twee 'dezelfde' toernooien?

Ondanks dat ben ik er wel gewoon bij hoor en betaal ik netjes het inschrijfgeld maar ben wel benieuwd naar de oorzaak...

Zanshin
12-03-2010, 14:38
Ik ben zeker aanwezig, -92 kg Purple belt. Zie jullie volgende week in België.

ijsblok
12-03-2010, 14:55
Ik vind het overigens wel een prijzig toernooi. In Londen koste het 35 euro om mee te doen en dit maal kost het 50 euro (70 euro voor late registration) om mee te doen. Ik ben normaal niet de beroerdste om inschrijfgeld te betalen en ik snap dat een organisator ook uit de kosten moet/wil komen maar vanwaar het grote verschil tussen twee 'dezelfde' toernooien?

Ondanks dat ben ik er wel gewoon bij hoor en betaal ik netjes het inschrijfgeld maar ben wel benieuwd naar de oorzaak...

ik heb t zelfde... ik begrijp best dat een toernooi niet goedkoop hoeft te/ kan zijn, maar 70 euri vind ik wel echt een beetje te gortig.

mdk
12-03-2010, 14:56
MDK 78kg blauw
FightingDutchman 73kg blauw
The Boxer 78kg wit
Mr 1 Leg 73kg blauw
BBC 73 kg elite
Zanshin 92kg elite

protput
12-03-2010, 15:23
ik heb t zelfde... ik begrijp best dat een toernooi niet goedkoop hoeft te/ kan zijn, maar 70 euri vind ik wel echt een beetje te gortig.

Vergeet niet dat de vlucht, hotel en inschrijvingsgeld voor WorldCup volledig wordt betaald voor de winnaars:
5x voor elite (-65Kg, -74Kg, -83Kg, -92Kg and +92Kg)
2x voor blauw/wit (-73Kg, +73Kg)
2x dames (-63Kg, + 63Kg)

en dan kom je toch wel aan een aardig bedrag en dan is 50euro al bij al toch niet zoveel.

Anyway, heb mij ook ingeschreven:

MDK 78kg blauw
FightingDutchman 73kg blauw
The Boxer 78kg wit
Mr 1 Leg 73kg blauw
BBC 73 kg elite
Zanshin 92kg elite
Protput 73kg blauw

FightingDutchman
12-03-2010, 15:37
Vergeet niet dat de vlucht, hotel en inschrijvingsgeld voor WorldCup volledig wordt betaald voor de winnaars:
5x voor elite (-65Kg, -74Kg, -83Kg, -92Kg and +92Kg)
2x voor blauw/wit (-73Kg, +73Kg)
2x dames (-63Kg, + 63Kg)

en dan kom je toch wel aan een aardig bedrag en dan is 50euro al bij al toch niet zoveel.

Dat werd het bij de Trials in Engenland ook en daar was het inschrijfgeld 35 euro (bijna 1/3 goedkoper). Tevens hadden ze daar een prachtige zaal waar het toernooi in werd gehouden. Wellicht dat ze toen niet uit de kosten zijn gekomen ofzo maar vraag me gewoon af hoe het komt dat het op het vaste land zo'n stuk duurder is.

Wordt trouwens gezellig druk in -73 blauw haha
:thup:

Mr 1 Leg
12-03-2010, 17:46
Dat werd het bij de Trials in Engenland ook en daar was het inschrijfgeld 35 euro (bijna 1/3 goedkoper). Tevens hadden ze daar een prachtige zaal waar het toernooi in werd gehouden. Wellicht dat ze toen niet uit de kosten zijn gekomen ofzo maar vraag me gewoon af hoe het komt dat het op het vaste land zo'n stuk duurder is.

Wordt trouwens gezellig druk in -73 blauw haha
:thup:jaja zeker i love ittt yiaaaaaa

Groundwork
12-03-2010, 17:47
zit gij in de -73 Franky ?
Ik dacht in -70 eigelijk, hoe dan ook doe da goe é!

a*kansei
13-03-2010, 15:13
Ik vind het overigens wel een prijzig toernooi. In Londen koste het 35 euro om mee te doen en dit maal kost het 50 euro (70 euro voor late registration) om mee te doen. Ik ben normaal niet de beroerdste om inschrijfgeld te betalen en ik snap dat een organisator ook uit de kosten moet/wil komen maar vanwaar het grote verschil tussen twee 'dezelfde' toernooien?

Ondanks dat ben ik er wel gewoon bij hoor en betaal ik netjes het inschrijfgeld maar ben wel benieuwd naar de oorzaak...

Daar geef ik je geen ongelijk in. London en Belgie is trouwens dezelfde organisatie.

Het verschil zit hem in

1) de zaal : deze gaan door in de topsporthal te Herentals, die absoluut geen goedkope vogels zijn.

2) de scheidsrechters: In London woonden ze allemaal in de buurt, nu moeten we ze laten overkomen uit de UK. Je kan daar over discussiëren, maar er zijn niet veel geschikte zwarte banden in België die op zo een niveau kunnen jureren. Het reglement is door hen echt wel gekend, en ze hebben allen enorm veel ervaring met jureren op Europees niveau. Aangezien er een groot aantal (buitenlandse) hoge banden meedoen, en als deze trials een succes blijken er jaarlijkse edities volgen, wouden we geen risico nemen. Het gaat hier immers idd over een ticket etc. richting abu dhabi, en niet enkel een medaille.

3) De matten: In London waren er tot beschikking in de sportclub zelf, in Herentals niet. Deze moeten ook gehaald worden en terug afgeleverd = transportkosten.

4) de bedoeling van de hoge prijs voor late registratie was vooral mensen aan te zetten vroeg te registreren, kwestie van een goede inschatting te maken van het aantal mensen dat afkomt. We zijn echt wel op tijd begonnen met het bekend maken van dit toernooi. Bovendien is de late registratie 10 dagen voor het einde van de registratie begonnen. Niet geheel onredelijk denk ik.

5) Uiteindelijk kosten de Europese in Lissabon een pak meer, en kan je enkel een medaille winnen, hetgeen 50 euro toch in perspectief zou moeten plaatsen.


Ik hoop dat dit een beetje voldeed aan je vragen. :-)

groetjes en tot zaterdag

FightingDutchman
13-03-2010, 16:35
Daar geef ik je geen ongelijk in. London en Belgie is trouwens dezelfde organisatie.

Het verschil zit hem in

1) de zaal : deze gaan door in de topsporthal te Herentals, die absoluut geen goedkope vogels zijn.

2) de scheidsrechters: In London woonden ze allemaal in de buurt, nu moeten we ze laten overkomen uit de UK. Je kan daar over discussiëren, maar er zijn niet veel geschikte zwarte banden in België die op zo een niveau kunnen jureren. Het reglement is door hen echt wel gekend, en ze hebben allen enorm veel ervaring met jureren op Europees niveau. Aangezien er een groot aantal (buitenlandse) hoge banden meedoen, en als deze trials een succes blijken er jaarlijkse edities volgen, wouden we geen risico nemen. Het gaat hier immers idd over een ticket etc. richting abu dhabi, en niet enkel een medaille.

3) De matten: In London waren er tot beschikking in de sportclub zelf, in Herentals niet. Deze moeten ook gehaald worden en terug afgeleverd = transportkosten.

4) de bedoeling van de hoge prijs voor late registratie was vooral mensen aan te zetten vroeg te registreren, kwestie van een goede inschatting te maken van het aantal mensen dat afkomt. We zijn echt wel op tijd begonnen met het bekend maken van dit toernooi. Bovendien is de late registratie 10 dagen voor het einde van de registratie begonnen. Niet geheel onredelijk denk ik.

5) Uiteindelijk kosten de Europese in Lissabon een pak meer, en kan je enkel een medaille winnen, hetgeen 50 euro toch in perspectief zou moeten plaatsen.


Ik hoop dat dit een beetje voldeed aan je vragen. :-)

groetjes en tot zaterdag

Helemaal duidelijk. De oorzaken die je noemt vind ik eerlijk gezegd een goede verklaring van het verschil.

In Londen was alles overigens super strak georganiseerd (buiten het feit dat er geen medailles waren haha). Hoop dat dit in Belgie ook zo is. Heb er in iedergeval zin in :thup:!

Mr 1 Leg
13-03-2010, 18:46
zit gij in de -73 Franky ?
Ik dacht in -70 eigelijk, hoe dan ook doe da goe é!ik zit in -70 maar met gi is het 73kg tom je wordt me gi gewogen denk ik of heb ik een foutje gezien in de gewichtsklasses grtz

Solar
13-03-2010, 19:14
MDK 78kg blauw
FightingDutchman 73kg blauw
The Boxer 78kg wit
Mr 1 Leg 73kg blauw
BBC 73 kg elite
Zanshin 92kg elite

Hey Marco, ik ga je tegenkomen misschien :)

Bob Ruijg 78kg blauw

Groundwork
13-03-2010, 20:07
Franky, ik heb de trials in London meegedaan en daar heb ik ingewogen ZONDER GI!!
Dus let op met welke gewichtsklasse dat je inschrijft!

Veel geluk zaterdag en ik zien u daar!

Groundwork
13-03-2010, 20:09
Ik heb dus net gekeken Franky en de weging is ZONDER GI!
Dus -70 is mogelijk voor u.

http://www.abudhabi-pro.be/

Op deze site kunde gaan zien bij "rules" en dan int rood staat het dat weigh-in zonder kimono is.

protput
13-03-2010, 20:18
Ik heb dus net gekeken Franky en de weging is ZONDER GI!
Dus -70 is mogelijk voor u.


De categorie eronder is wel -68 en niet -70.
Dus als Franky in -68 wil vechten zal het nog effe diëten worden :(

Groundwork
13-03-2010, 23:00
of hij zit op 68.9 => met gi is da 71 kilogram en zit hij in -73..

Mr 1 Leg
14-03-2010, 08:38
of hij zit op 68.9 => met gi is da 71 kilogram en zit hij in -73..thanks tom voor de info ik zie je daar ik doe gewoon mee in -73kg blauw heb er zin in maakt ni uit eentje lager of hoger in de gewichtsklasse ik zie je zaterdag zeker grtz en thanks nogmaals :thup:

mdk
14-03-2010, 09:46
Hey Marco, ik ga je tegenkomen misschien :)

Bob Ruijg 78kg blauw

Zullen we afspreken dat we elkaar in de finale tegen komen?
Hebben we allebei een top dag, haha.

mdk
14-03-2010, 09:47
Helemaal duidelijk. De oorzaken die je noemt vind ik eerlijk gezegd een goede verklaring van het verschil.

In Londen was alles overigens super strak georganiseerd (buiten het feit dat er geen medailles waren haha). Hoop dat dit in Belgie ook zo is.

Hoezo? wil je in België ook geen medaille mee krijgen? haha.

mdk
14-03-2010, 09:51
@ Kansei:

-Hoeveel trials worden er wereldwijd georganiseerd?

- Als je bij blauw in je eigen klasse 1,2 of 3 wordt mag je je dan wel inschrijven voor het uiteindelijke toernooi (waarbij je zelf vlucht en hotel betaald)?
Want als er per toernooi maar 1 -73kg en 1 +73kg (uit alle witte en blauwe banders) door mag dan lijkt het mij dat er in Abu Dhabi een hele klein groep witte/blauwe banders aanwezig is.

FightingDutchman
14-03-2010, 10:20
Hoezo? wil je in België ook geen medaille mee krijgen? haha.

Hahahaha lol! Bedoelde uiteraard dat ik hoop dat het in Belgie ook zo netjes geregeld is.

Je kunt trouwens altijd inschrijven voor het toernooi in Abu Dhabi volgens mij. Het is alleen zo dat je dan wel alles zelf moet betalen (ik ga er vanuit dat er een redelijk prijskaartje aan hangt om een hotel etc in Abu Dhabi te boeken). Degene die de trials winnen krijgen alles verzorgd maar de rest van de deelnemers kan zich rustig inschrijven volgens mij.

mdk
14-03-2010, 10:50
Hahahaha lol! Bedoelde uiteraard dat ik hoop dat het in Belgie ook zo netjes geregeld is.

Je kunt trouwens altijd inschrijven voor het toernooi in Abu Dhabi volgens mij. Het is alleen zo dat je dan wel alles zelf moet betalen (ik ga er vanuit dat er een redelijk prijskaartje aan hangt om een hotel etc in Abu Dhabi te boeken). Degene die de trials winnen krijgen alles verzorgd maar de rest van de deelnemers kan zich rustig inschrijven volgens mij.

Oke, dacht dat je jezelf eerst moest plaatsen.

remco pardoel
14-03-2010, 11:29
Op een voorselectie van een toernooi kan je toch ook geen medaille of prijsje verdienen...
Je kwalificeert je voor een toernooi
:)

protput
14-03-2010, 12:44
In Londen was alles overigens super strak georganiseerd (buiten het feit dat er geen medailles waren haha).

Toch wel, de medailles werden namelijk achteraf nog opgestuurd via de post :thup:

mdk
14-03-2010, 13:06
Op een voorselectie van een toernooi kan je toch ook geen medaille of prijsje verdienen...
Je kwalificeert je voor een toernooi
:)

Dus is het toch zo dat je je niet zomaar voor Abu Dhabi kan inschrijven?
Het is dus wel degelijk een kwalificatietoernooi?

a*kansei
14-03-2010, 16:19
Wereldwijd zijn er voor Europa 2 trials, Amerika oost en west,
Japan, Brazilie en Canada.

Het is echter wel zo dat iedereen in Abu Dhabi kan inschrijven en meedoen, maar met de Trials kan je dus je ticket etc. winnen en dus gratis meedoen.


Ivm de medailles: Die komen uit brazilie, en er waren inderdaad transportproblemen in London. Ze waren wel al in augustus besteld. :-)

Alleszins, de medailles voor Belgie zijn nu in London en ik heb ze marcello al 50 keer laten beloven dat hij ze zeker niet vergeet dit weekend mee te brengen. Diegenen die in London een medailleplaats hadden behaald, zouden inderdaad ondertussen per post hun medaille hebben moeten ontvangen.

ivm de wereldfinales vind je meer info op FIJJA - Federation International of Jiu-Jitsu Association (http://www.fijja.org)
alsook een leuk promofilmpje.

FightingDutchman
14-03-2010, 18:43
Toch wel, de medailles werden namelijk achteraf nog opgestuurd via de post :thup:

Ja dat weet ik, is hier bij ons thuis ook netjes afgeleverd (m'n broertje wist een eerste plaats te veroveren) maar het staat toch lullig. Ook al is hiet niet met opzet of door overmacht. Dus goed om te horen dat ze voor Belgie wel geregeld is haha ;)

JP
14-03-2010, 23:48
Ik ben nog steeds geblesseerd en kan jammer genoeg niet mee doen.

Wat een rot seizoen. :crying:

Mr 1 Leg
15-03-2010, 06:05
Ik ben nog steeds geblesseerd en kan jammer genoeg niet mee doen.

Wat een rot seizoen. :crying:geen zorgen jp blessures genezen en er zijn noch veel toornoois dit jaar.ps mijn been komt niet meet terug denk daar aan als je fuckt op bent grtz franky en ik wens je een spoedig herstel jp ;)

remco pardoel
15-03-2010, 10:15
Ik heb geen uitnodiging gehad voor te komen scheidsrechteren

matten kan je voor 250 huren in België bij aglorex
(volgende keer even bellen en ik kan je er mee helpen)

FightingDutchman
15-03-2010, 15:32
Zit net de deelnemerslijst even te bekijken en het valt me op dat er maar weinig mensen mee doen, vooral bij wit! Zijn er gewoon zo weinig inschrijvingen of is de lijst nog niet helemaal up to date en komen er nog een boel namen bij?

Ik hoop trouwens (zeker met dit aantal deelnemers) dat gewoon iedereen zich kan inschrijven voor de open gewichten (-73 en +73 blauw en wit)....!

mdk
15-03-2010, 15:34
Zit net de deelnemerslijst even te bekijken en het valt me op dat er maar weinig mensen mee doen, vooral bij wit! Zijn er gewoon zo weinig inschrijvingen of is de lijst nog niet helemaal up to date en komen er nog een boel namen bij?

Ik hoop trouwens (zeker met dit aantal deelnemers) dat gewoon iedereen zich kan inschrijven voor de open gewichten (-73 en +73 blauw en wit)....!

Heb je een link voor mij naar de deelnemerslijst?

mdk
15-03-2010, 15:48
Heb je een link voor mij naar de deelnemerslijst?

Laat maar, ik had over de checklist heen gekeken.

FightingDutchman
15-03-2010, 16:02
Laat maar, ik had over de checklist heen gekeken.

Ik dacht al, staat er toch redelijk duidelijk op ;).

ijsblok
15-03-2010, 17:07
Zit net de deelnemerslijst even te bekijken en het valt me op dat er maar weinig mensen mee doen, vooral bij wit! Zijn er gewoon zo weinig inschrijvingen of is de lijst nog niet helemaal up to date en komen er nog een boel namen bij?

Ik hoop trouwens (zeker met dit aantal deelnemers) dat gewoon iedereen zich kan inschrijven voor de open gewichten (-73 en +73 blauw en wit)....!

Het viel ons toch ook al op dat er in Engeland niet veel deelnemers waren? Ben wel benieuwd waardoor dat eigenlijk komt... Het inschrijfgeld? Bang voor een te hoog niveau? Ik weet het niet! Zelf doe ik in ieder geval niet mee ivm een blessure.

DK
15-03-2010, 19:14
Ik heb mij wel ingeschreven, betaald en betalings bevestiging ontvangen maar sta niet op de deelnemers lijst.

a*kansei
15-03-2010, 19:51
als je betaald hebt en niet op de lijst staat, stuur je best effe een mail naar
[email protected]

Ik ben dan wel nagenoeg perfect, maar kleine foutjes kunnen gebeuren :-)

@ remco : ik ken je niet persoonlijk, vandaar waarschijnlijk. Maar goed om te weten :-) Je mag je gegevens altijd doorspelen, en als je er zaterdag bent, kom dan eens hallo zeggen :-)

de matten: het is vooral het transport dat zo duur is. En we hebben contact gehad met aglorex, ze wouden ons de nieuwe 'top of the bill' mma maten uitlenen, maar absoluut niet aan die prijs hoor.

Tja, inderdaad als het zo blijft, zal iedereen kunnen meedoen met de open.
Des te beter voor de deelnemers! :-)
Langs de andere kant: er komen nu wel veel inschrijvingen binnen, uit tactische overwegingen denk ik dan maar. Als iedereen nu eens netjes op tijd zou inschrijven, dan kan ik trouwens ook gaan trainen ' s avonds in plaats van gewichtsklassen te veranderen en team namen aan te passen.

Ik denk idd dat de prijs en het niveau mensen tegenhoudt. Langs de andere kant: vergeleken met de Europese in Lissabon, heb je hier veel meer aan. Maar ik ben wssh niet objectief :-) Het is natuurlijk ook het eerste jaar dat we dit doen.

Ach ja, we doen ook maar ons best hé.

Solar
16-03-2010, 00:27
als je betaald hebt en niet op de lijst staat, stuur je best effe een mail naar
[email protected]

Ik ben dan wel nagenoeg perfect, maar kleine foutjes kunnen gebeuren :-)

@ remco : ik ken je niet persoonlijk, vandaar waarschijnlijk. Maar goed om te weten :-) Je mag je gegevens altijd doorspelen, en als je er zaterdag bent, kom dan eens hallo zeggen :-)

de matten: het is vooral het transport dat zo duur is. En we hebben contact gehad met aglorex, ze wouden ons de nieuwe 'top of the bill' mma maten uitlenen, maar absoluut niet aan die prijs hoor.

Tja, inderdaad als het zo blijft, zal iedereen kunnen meedoen met de open.
Des te beter voor de deelnemers! :-)
Langs de andere kant: er komen nu wel veel inschrijvingen binnen, uit tactische overwegingen denk ik dan maar. Als iedereen nu eens netjes op tijd zou inschrijven, dan kan ik trouwens ook gaan trainen ' s avonds in plaats van gewichtsklassen te veranderen en team namen aan te passen.

Ik denk idd dat de prijs en het niveau mensen tegenhoudt. Langs de andere kant: vergeleken met de Europese in Lissabon, heb je hier veel meer aan. Maar ik ben wssh niet objectief :-) Het is natuurlijk ook het eerste jaar dat we dit doen.

Ach ja, we doen ook maar ons best hé.

Ik kijk er in ieder geval naar uit. Ben blij dat ik eens aan zo'n groot toernooi kan meedoen lekker dicht bij huis. Ik vind 50 euro best veel, maar twee weken geleden was ik dat ook aan benzine kwijt toen ik naar Brakel op en neer reed.

Maar wat bedoel je met "dan kan iedereen meedoen in de open"?
Ik dacht dat ik met het check box-je op het inschrijfformulier me daar al van verzekerd had...

mdk
16-03-2010, 09:27
Maar wat bedoel je met "dan kan iedereen meedoen in de open"?
Ik dacht dat ik met het check box-je op het inschrijfformulier me daar al van verzekerd had...

Alleen als je 1,2 of 3 wordt in je eigen klasse mag je meedoen in de open.

mdk
16-03-2010, 09:39
@ kansei:

Ik mag toch aannemen dat bij te weinig animo er GEEN klasses bijeen worden gevoegd?
(dit staat ook nergens op de site).

Zou het namelijk erg vervelend vinden om 3 weken lang te "lijnen" om een keer in -78kg deel te nemen om vervolgens te zien dat er 2 mannen van 83kg worden toegevoegd bij de 78kg.....

Solar
16-03-2010, 13:08
Alleen als je 1,2 of 3 wordt in je eigen klasse mag je meedoen in de open.

Jeetje, dat had ik dan even over het hoofd gezien.

Dus als je met een beetje pech de eerste meteen verliest, kun je voor je 50 euro niet eens meer mee doen in de open :wacko:

FightingDutchman
16-03-2010, 14:10
Jeetje, dat had ik dan even over het hoofd gezien.

Dus als je met een beetje pech de eerste meteen verliest, kun je voor je 50 euro niet eens meer mee doen in de open :wacko:

Daarom dat ik dus gepost had dat ik hoop dat iedereen aan de open mee kan doen. Als het toernooi strak geregeld is (waar ik natuurlijk blind van uit ga ;)) moet het qua tijd lukken. Daarbij komt dat het wel zo eerlijk is dat iedereen aan de open meedoet om iedereen een gelijke kans op het ticket te geven. De assumptie dat de 1e 4 deelnemers in een klasse ook daadwerkelijk de beste zijn gaat namelijk in mijn ogen niet op. Daarvoor is de loting een te grote onzekerheidsfactor.

a*kansei
16-03-2010, 19:22
hey,

nee, er worden geen klassen samengevoegd.

Qua tijdmanagement is een open voor iedereen niet echt aangewezen. Bovendien zijn dat algemene richtlijnen voor elke trial.
Ik snap je punt met pech kunnen hebben, maar langs de andere kant is het niet zo dat enkel de eerste kan deelnemen.

En tja, daar kan men natuurlijk over blijven discussieren. Tegenwoordig moet je je op elk toernooi plaatsen voor de open, dus zo uitzonderlijk is het nu ook weer niet. En bovendien is er dan ook totaal geen point om wit en blauw eerst apart te houden. Dan zijn er wel weer die het niet eerlijk vinden om meteen in de groep te worden gegooid met blauwe banden.

mdk
16-03-2010, 22:44
hey,

nee, er worden geen klassen samengevoegd.



Dank voor je antwoord, heeft al dat lijnen toch nut voor mij, haha.

BJJCORE
17-03-2010, 00:02
Zonde van het geld MDK , als je net zo gaat vechten als bij trainen kun je net zo goed het geld op het WNF storten of gewoon gelijk zeggen dat ze het aan de winnaar moeten geven ofzo. Snap niet waarom je je nu weer zo te kijk moet zetten.
PS: Kungfu rules :)

mdk
17-03-2010, 17:43
Zonde van het geld MDK , als je net zo gaat vechten als bij trainen kun je net zo goed het geld op het WNF storten of gewoon gelijk zeggen dat ze het aan de winnaar moeten geven ofzo. Snap niet waarom je je nu weer zo te kijk moet zetten.
PS: Kungfu rules :)

Hebbie haar ook weer, waar was je gisteren.... je vriendje miste je......

ps jou kungfu is zo old school.... ninja is de nieuwe kung fu!

FightingDutchman
19-03-2010, 10:44
Qua tijdmanagement is een open voor iedereen niet echt aangewezen. Bovendien zijn dat algemene richtlijnen voor elke trial.
Ik snap je punt met pech kunnen hebben, maar langs de andere kant is het niet zo dat enkel de eerste kan deelnemen.

En tja, daar kan men natuurlijk over blijven discussieren. Tegenwoordig moet je je op elk toernooi plaatsen voor de open, dus zo uitzonderlijk is het nu ook weer niet. En bovendien is er dan ook totaal geen point om wit en blauw eerst apart te houden. Dan zijn er wel weer die het niet eerlijk vinden om meteen in de groep te worden gegooid met blauwe banden.

Tijdsmanagement lijkt me in dit geval geen issue omdat er (vooral in de witte banden klasse) in de lagere gewichten niet overal 4 deelnemers zijn. Wanneer je alle deelnemers in wit en blauw -73 optelt kom je tot exact 24 deelnemers, evenveel dus als wanneer je de top 4 van iedere klasse doet bij een volledige bezetting ;).

Dat het een richtlijn is voor elke trial en dat jullie daarom aan bepaalde voorschriften gebonden zijn dat kan ik volledig begrijpen. Deze reactie is ook zeker niet gepost om jullie af te vallen ofzo. Het is eigenlijk meer een vraag wat er nou gaat gebeuren aangezien er nergens op de site expliciet staat aangegeven wanneer je voor de open in aanmerking komt en zoals Solar al zei, je bij inschrijving aan kon geven dat je open wilde vechten of niet.

In londen was het ook een beetje vreemd, daar waren bij de -73 open de eerste 8 van iedere categorie geplaatst en bij de +73 open de eerste vier. Maar dit stond wel op de site vermeld.

Je geeft aan dat er dan geen point is om wit en blauw appart de doen is inderdaad wel een goed punt. Immers als iedereen toch later samen knokt, waarom zou je dan eerst appart vechten. Persoonlijk vind ik het jammer dat je je tegenwoordig steeds vaker moet plaatsen voor de open. Voor mij was dat altijd een klasse waarin je zonder druk of wat dan ook kon meedraaien en was het altijd een extratje, vooral om nog meer ervaring op te doen.

Heb in iedergeval zin in het toernooi dus tot morgen!

Solar
19-03-2010, 11:35
Helemaal mee eens FlyingDutchman. Zou het zelf niet beter kunnen verwoorden.
Ik zit overigens al sinds gisteren ieder uur op de website (http://www.abudhabi-pro.be/) te kijken, maar de "Fight Schedule" zie ik er nog steeds niet bij staan.

Zie jullie morgen!

the boxer
19-03-2010, 12:33
Helemaal mee eens FlyingDutchman. Zou het zelf niet beter kunnen verwoorden.
Ik zit overigens al sinds gisteren ieder uur op de website (http://www.abudhabi-pro.be/) te kijken, maar de "Fight Schedule" zie ik er nog steeds niet bij staan.

Zie jullie morgen!

x2!

FightingDutchman
19-03-2010, 17:52
[quote=Solar;890700]Ik zit overigens al sinds gisteren ieder uur op de website (http://www.abudhabi-pro.be/) te kijken, maar de "Fight Schedule" zie ik er nog steeds niet bij staan.[quote]

Of het Fight Schedule al online staat is natuurlijk niet de grootste vraag. De grootste vraag is natuurlijk of er Acai is morgen of niet :D

sebastiaan
21-03-2010, 14:40
Ha!
Het was een mooi toernooi! Erg goed geregeld, vlotte partijen.
Ik hoop dat het volgend jaar weer gewoon terug komt!
Het niveau was ondanks een niet heel grote opkomst, hoog.
Leuke partijen gedraaid, mn eerste was goed te doen, maar de tweede jongen was me te snel af.(4-2 verloren)
En de openklasse ook verloren, maar wel een pluim voor Henk, want zn coaching heeft me echt goed geholpen daar, heel tof.

Enige commentaar van mij zou zijn dat 5min voor blauweband nogal kort is..
(de meeste punten uitslagen kwamen niet boven de 5 a 6 punten uit, want meer tijd had je niet)
En dat loting systeem, waarbij je 4e word als je van de 2e plaats winnaar verliest vindt ik een beetje vaag.
Zou liever vechten voor een 3e plaats.

Al met al, heel mooi toernooi dus!

mdk
21-03-2010, 15:53
En dat loting systeem, waarbij je 4e word als je van de 2e plaats winnaar verliest vindt ik een beetje vaag.
Zou liever vechten voor een 3e plaats.



helemaal mee eens!

Of 2 derde plaatsen of er voor vechten.

Als je verliest van de uiteindelijke winnaar wil in mijn ogen niet zeggen dat je ook van de andere halve finale verliezer had gewonnen.

Je wordt ineens afhankelijk van degene die in de halve final van jou wint in plaats dat je het zelf in de hand hebt.

a*kansei
21-03-2010, 15:53
bedankt.

We hebben ons best gedaan :-)

de schema's stonden idd niet online. Het probleem was dat ik de inschrijvingen bijhield en deze update, maar ik ken totaal niets van sites maken en onderhouden etc.

Bijgevolg heb ik de lijst constant upgedated en doorgestuurd naar iemand die dat deed in de UK voor ons, maar op den duur het bos door de bomen niet meer zag :-)
Ik denk dat daarom ook de schema's niet online stonden.

dutchman : ik ben het met je eens ivm de open, maar als iedereen in de open meedoet, dat neemt zoveel tijd in beslag dat veel organisaties dat niet meer zien zitten denk ik. Zeker als je met veel witte en blauwe gordels werkt.
Nu was het ook zo dat uiteindelijk wel ongeveer iedereen aan de open mocht meedoen denk ik :-) dus das nog wel een meevaller.
Ik weet dat je ons niet wil aanvallen, maar ik probeer gewoon een eerlijk en volledig antwoord te geven op ieders vragen en opmerkingen, dat helpt ons ook in het werk.

sebastiaan: het komt op hetzelfde neer maar de redenering is dat diegene die verloren heeft van de winnaar in de halve finale derde plaats heeft. Das een keuze die men maakt, je kan ook een gedeelde derde plaats geven, of ervoor laten vechten, hetgeen ik persoonlijk wel leuker vind. Maar ik kan niet altijd mijn gelijk proberen te halen als je team vormt :-)

Alleszins, we hebben ons best gedaan en ik hoop dat iedereen het wat leuk vond!

groetjes

ijsblok
21-03-2010, 15:54
maarreh.. uitslagen? Hoe heb jij t gedaan marco?

Zanshin
21-03-2010, 16:39
Sebastiaan wrote:
"maar wel een pluim voor Henk, want zn coaching heeft me echt goed geholpen daar, heel tof."

Graag gedaan sebastiaan!!! Je vocht goede partijen.

Het niveau was inderdaad hoog, mooie partijen gezien.

Wat betreft de organisatie, strak geregeld echt helemaal top!!!

Solar
21-03-2010, 17:03
Ik vond het toernooi redelijk georganiseerd, maar ik heb me toch nog wel verwonderd over wat zaken (wederom niet om af te zeiken, hoor. Zie het maar als opbouwende kritiek)
Misschien waren mijn verwachtingen wat hoog voor een groot internationaal toernooi à €50,-

Weging was van 8.00 tot 9.30. Wij kwamen om 9.00 binnen en er stond een enorme rij te wachten terwijl er toch niet zo heel veel deelnemers waren. Zie ik er dan net pas iemand met een weegschaal aan komen lopen. Hebben die gasten die er om 8.00 al waren echt een uur moeten wachten?

3de plaats systeem is echt waardeloos. In een poul van 7, zou iemand met een bye al meteen in de halve finale ziten, verliezen van de uiteindelijke winnaar en dus derde worden met één verloren partij :twak:

Open klasse eveneens. Ik verlies in de blauw -78k van de uiteindelijke winnaar in de kwart finale en mag dus niet meedoen, terwijl iemand die in de wit -78 (4 deelnemers) meteen verliest, wel mee mag doen.

Ik wirst hoe het werkte van tevoren, maar ik baalde daar toch wel van.
Het argument dat dat te veel tijd zou kosten, was gisteren niet echt van toepassing. Die paar extra deelnemers zouden het geringe aantal wedstrijden dat er in de meeste gewichtsklassen waren makkelijk compenseren. Daarnaast zag ik de vier matten er zo vaak ongebruikt bijliggen! Toernooi was ook erg vroeg al afgelopen.

Wil ik afsluiten met het positieve:

Erg mooie en goed bereikbare lokatie.
Prachtige medailles
Goede arbitrage
Algemene indruk was erg goed.

Volgend jaar zou ik zo weer mee doen!

FightingDutchman
21-03-2010, 18:55
Wil ik afsluiten met het positieve:

Erg mooie en goed bereikbare lokatie.
Prachtige medailles
Goede arbitrage
Algemene indruk was erg goed.

Volgend jaar zou ik zo weer mee doen!

Met de positieve dingen helemaal eens. Vooral de locatie was echt super! Mooie hal, goed bereikbaar, redelijk ruime tribune, genoeg kleedlokalen en de mogelijkheid om eten en drinken te kopen was ook ruim aanwezig.

Over de open klasse is denk ik al genoeg geschreven en gezegd. Ik denk wel dat (zeker in de -73 open) uiteindelijk de beste hebben gewonnen. Die twee (volgens mij finse) broertjes waren echt goed!

Wat betreft de derde plaats ben ik er persoonlijk geen fan van om voor de 3e plek te knokken. Ik ben wel voorstander van een gedeelde derde plek.

Al met al kan ik niet anders dan complimenten te geven voor de organisatie, zeker wanneer je bedenkt dat het toch de eerste keer is dat er door deze organisatoren zo'n prestigieus internationaal toernooi wordt georganiseerd. Chapeau!

Chriz1985NL
21-03-2010, 19:01
Op http://abudhabi-pro.be/ staan de uitslagen, onder het kopje result, Alleen kloppen ze niet allemaal. Mijn poule, de -68 blue belt, klopt iig niet. Ik sta op de site als 2e maar heb hier toch echt een gouden plak liggen...
Zijn er nog meer uitslagen die niet kloppen?
Christiaan

Overigens een goed georganiseerd toernooi!

a*kansei
21-03-2010, 21:01
christiaan: als dat zo is, stuur je best een mail naar [email protected] om dit te laten rechtzetten, ik heb alle formulieren aan hem meegegeven, omdat hij die site kan bewerken. Zoals gezegd heb ik daar absoluut geen verstand van :-)

ivm open en derde plaats. Tja in het frans zegt men "des goûts et des couleurs on ne discute pas" wat iets betekend als smaken verschillen nu eenmaal. Daar zullen altijd veel meningen over bestaan. :-)
Trouwens ik ben lekker tweede geworden met 1 verloren partij, haha. Ik heb ze toch heel de avond fier aangehouden.:-)

Solar: Nee hoor, ik was er om 8u05 (ik moest mijn tandjes nog poetsen) en toen stonden er idd wel al wat mensen te wachten, maar slechts een 5 tal. Ter mijner verdediging: ik ben gewoon echt echt echt geen ochtendmens. :-)
Die weegschaal dat jij zag passeren was er eentje van een deelnemer die blijkbaar zijn eigen weegschaal mee had gebracht.

Het was vroeg afgelopen, omdat er idd niet zoveel deelnemers waren (130 tal) en omdat de partijen elkaar vlot opvolgden. Persoonlijk vind ik het wel leuk dat iedereen wat op tijd naar huis kan. Ik vind het vreselijk om 's ochtends vroeg (wederom: géééén ochtenmens!) te vertrekken, aan te komen en dan tot 's avonds daar rond te hangen. ik herinner me de spartakiade enkele jaren geleden, om middernacht waren ze daar nog bezig. Ook voor het opruimen is het altijd wat aangenamer als je dan op tijd kan gaan slapen. :-)

De matten die leeg waren waren leeg omdat de A divisie was afgewerkt buiten enkele finales en omdat dan de grills van de open werden gemaakt.

groetjes

mdk
21-03-2010, 21:36
@ kanseï:

zoals aangegeven mijn kritiek over het niet vechten voor de 3e plaats.
Verder netjes verzorgd, strak geregeld (heerlijk als je gelijk de mat op kan en niet de halve dag hoeft te wachten).
Zoals Solar aangaf, erg mooie medailles (jammer dat er niet eentje bij mij thuis ligt...).
Kortom keurig verzorgd.
Had wel graag een kraam gezien met wat goodies zoals een t-shirt als souvenier, misschien iets voor de toekomst.

Hoop dat dit volgend jaar weer in België zal plaatsvinden, dan kom ik zeker weer langs.

@ de gehele organisatie: Bedankt!

@ IJsblok:

Helaas verloor ik de 1e ronde met 4-2.
Mijn tegenstander heeft de finale bereikt, hoe hij het daar gedaan heeft weet ik niet, ik was dusdanig in mijn verlies teleurgesteld dat ik eerder naar huis ben gegaan...

Chriz1985NL
21-03-2010, 21:53
Ik had idd al een mailtje gestuurd via de contact persoon die op de site staat, het is nu aangepast.
Bedankt!

?
22-03-2010, 15:08
Foto :

Picasa-webalbums - dimitri.broes - AbuDhabi EU S... (http://picasaweb.google.be/dimitri.broes/AbuDhabiEUSelection?feat=directlink)

Solar
22-03-2010, 19:02
Foto :

Picasa-webalbums - dimitri.broes - AbuDhabi EU S... (http://picasaweb.google.be/dimitri.broes/AbuDhabiEUSelection?feat=directlink)

Thanks, mooie foto's :thup: