PDA

View Full Version : Cosmo Alexandre, een nieuwe concurrent voor de K-1 MAX?



adenane
10-10-2009, 00:05
Cosmo Alexandre is, net als alle andere Brazilianen, groot geworden met het voetbal. Waar de meesten dromen van een carrière als Pelé, Romario of Ronaldo, besloot Cosmo toch dat hij Muay-Thai leuker vond. Dit bleek achteraf een geniale zet, want toen Cosmo zich meer op het MT concentreerde, begon hij zich te profileren als een van de beste. Om nog beter te worden, vertrok hij in 2007 naar Thailand. Daar leerde hij ook de Thaise cultuur kennen en beheerste hij het echte MT zo goed dat hij de Intercontinentale titel (WMC) won en wereldkampioen werd bij de WPMF.
Cosmo is bij het grote publiek bekend geworden met zijn deelname aan de It’s Showtime Reality Show. Daarin stond hij in de finale, in de ArenA, tegenover Sem Braan, die hij nipt op punten verloor. In de halve finales won hij van Gregory Choplin met een geplaatste knie op het gelaat. Zijn laatste overwinning was in augustus op een 8-mans toernooi in Australië , waar ook Dzhabar en Parr aan meededen. Om zich optimaal voor te bereiden voor dit toernooi heeft hij zijn kamp opgeslagen op de sportschool van Mike Passenier.
http://img246.imageshack.us/img246/1919/dsc00766n.jpg
Hij is bij Mike’s Gym terecht gekomen via een gezamenlijke vriend, Alex Chadud. Alex traint al een tijdje bij Mike’s en regelde voor zijn vriend dat hij zich daar kan voorbereiden op wedstrijden. Cosmo is hier om te trainen, en zich meer te richten op het K-1 circuit. Hij is van plan om hier een paar jaar te blijven en een concurrent en geduchte tegenstander om rekening mee te houden voor de jongens rond de 70 kg. Hij wil nog een jaar of 4 doorgaan en de ultieme uitdaging is om in Japan te vechten en daar de World Max te winnen. Zijn laatste wedstrijd op K-1 regels was in Milaan die hij op punten won van Murthel Groenhart. Op de vraag of hij het niet raar vond om eerst tegenover Murthel te staan en nu samen te trainen antwoordde hij: nee, buiten de ring zijn we goede vrienden en tijdens de trainingen leren we veel van elkaar. In de ring moet je dat los kunnen laten en dan is het gewoon werk. Voor mij is het ideaal om hier te kunnen trainen met Murthel (Groenhart), Rachid (Belaini) en anderen die op het zelfde gewicht zitten. Ook leer ik veel van Joeri, met zijn expertise en van zijn ervaring kan iedereen leren! En al is hij gestopt, Joeri is nog bijna dagelijks in de Gym te vinden.

Mr 1 Leg
10-10-2009, 04:35
mooi zo ik ben benieuwd.:thup:

marcelt
10-10-2009, 09:46
Joeri is de man !

Anderson
12-10-2009, 22:07
HMM ik ben een Cosmo fan maar ik weer zeker dat die gaat falen 73 kg vind ik hem al niks 76, 80 is zijn ideale gewicht. Hij is iets van 1m90

lopez86
12-10-2009, 23:00
HMM ik ben een Cosmo fan maar ik weer zeker dat die gaat falen 73 kg vind ik hem al niks 76, 80 is zijn ideale gewicht. Hij is iets van 1m90

Gelukkig weet jij in elk willekeurig topic op te duiken om vechters zonder pardon af te serveren.
Van tevoren al.