PDA

View Full Version : Yoshihiro Akiyama: I’m fighting Wanderlei Silva in early 2010



Tony
14-10-2009, 09:38
http://mmamania.com/wp-content/uploads/2009/10/sexy-wandy.jpg
Yoshihiro Akiyama, a fourth-generation Japanese-born Korean who made his Zuffa debut at UFC 100, will bring a lethal dose of sexiness to the Octagon in early 2010 in hopes of dulling the blade of Brazilian “Axe Murderer” Wanderlei Silva.
“Sexyama” made the announcement earlier today during a news conference for the UFC’s “Undisputed” video game release in the far east and comes courtesy of Sherdog.com (http://www.sherdog.com/news/news/akiyama-names-silva-as-next-opponent-20326).
While no date or event is official, the former DREAM and K-1 star hinted at UFC 110 in Las Vegas and UFC 111 in Australia as probable front-runners for the proposed throwdown.
A world class Judoka, Akiyama made his name in K-1 Hero’s, compiling an undefeated record (11-0, 1 NC). After FEG pulled the plug on Hero’s, he fought twice in the newly formed DREAM in 2008 before signing with UFC. He made his Octagon debut a successful one, narrowly edging out Alan Belcher via split decision on July 11.
Will he be sexy enough for one of the sport’s most ruthless aggressors?
Continue reading ‘Yoshihiro Akiyama: I’m fighting Wanderlei Silva in early 2010′ (http://mmamania.com/2009/10/13/yoshihiro-akiyama-im-fighting-wanderlei-silva-in-early-2010/#more-17056)

Tony
14-10-2009, 09:39
Lijkt me een zeer gave matchup worden..

en toch ga ik persoonlijk voor Silva in deze... (ondanks zijn wilde gebrawl)

wat denken jullie?

Mule-Kick
14-10-2009, 10:42
Ik ga ook voor Silva (via brutal asswhooping)

Lionheart
14-10-2009, 13:17
Silva zal de partij staand domineren, maar met dat Akiyama een kans ziet naar de grond te gaan is het over met Silva. (Zie partij Manhoef - Akiyama)

Ik denk Akiyama op sub. 2nd round

Mule-Kick
14-10-2009, 13:25
Silva zal de partij staand domineren, maar met dat Akiyama een kans ziet naar de grond te gaan is het over met Silva. (Zie partij Manhoef - Akiyama)

Ik denk Akiyama op sub. 2nd round

Nou manhoef met silva vergelijken op de grond vind ik beetje ver gaan. Staand hebben ze wel een vergelijkbare stijl maar naar mijn weten is Wanderlei wel een BJJ black-belt dus dat is wel ff andere koek dan Manhoef.

Tony
14-10-2009, 13:29
Silva zal de partij staand domineren, maar met dat Akiyama een kans ziet naar de grond te gaan is het over met Silva. (Zie partij Manhoef - Akiyama)

Ik denk Akiyama op sub. 2nd round

Lol, Wandy is een black belt... ook al zie je hem nooit andere vechters submitten.. Hij zelf is ook nog nooit gesubmit :p

dirk5
14-10-2009, 13:36
Jammer dat deze partij niet doorgaat voor ufc 108 zoals eerst gezegd werd...

Had hem graag live willen zien.

superfreak
14-10-2009, 14:45
Lol, Wandy is een black belt... ook al zie je hem nooit andere vechters submitten.. Hij zelf is ook nog nooit gesubmit :p

had hij Bob Schrijber niet een rear nakes choke gegeven. Als het al zo is, dan is dat ook echt z'n enige submission volgens mij. haha.

Akiyama vond ik de laatste keer niet echt overtuigend. Daarbij begon hij toen nogal slow. Dat kan je je tegen Wanderlei niet permitteren.

gymalkmaar1
14-10-2009, 15:11
lol sexyyama

iconian
14-10-2009, 15:36
akiyama hoort bij de beste MW's, ongeslagen en altijd toppartijen

ZakKa!
14-10-2009, 15:44
Ik lees dat de partij op middleweight gevochten gaat worden. Als Wandy wint, ben ik benieuwd of hij ook op die gewichtsklasse blijft. Wie weet zien we daarna een Silva vs Silva.

Sendur
14-10-2009, 16:35
had hij Bob Schrijber niet een rear nakes choke gegeven. Als het al zo is, dan is dat ook echt z'n enige submission volgens mij. haha.

Akiyama vond ik de laatste keer niet echt overtuigend. Daarbij begon hij toen nogal slow. Dat kan je je tegen Wanderlei niet permitteren.

Dat was zijn enige sub in zijn carriere.

T15Boxing
14-10-2009, 17:51
Dit wordt een moeilijke match voor Akiyama. Zijn grondwerk is zijn sterkste kant vind ik maar Silva submitten is gewoon niet te doen. Ik denk dat hij niet zal brawlen met Wanderlei en veel takedowns scoort. Nog een SD voor Sexyama.

Katsujinken
14-10-2009, 23:31
Silva zal de partij staand domineren, maar met dat Akiyama een kans ziet naar de grond te gaan is het over met Silva. (Zie partij Manhoef - Akiyama)

Ik denk Akiyama op sub. 2nd round
Als dat Sakuraba (3x), Yoshida (2x) en Arona (2x) niet is gelukt zie ik het Akiyama ook niet doen eerlijk gezegd.

Wat een toffe matchup trouwens. Wordt moeilijk om partij te kiezen!

Paganstars
14-10-2009, 23:43
jammer dat de ufc geen footstomps toe laat! Maar sowieso Wand op (T)KO

thrillseekah
15-10-2009, 00:25
Dat was zijn enige sub in zijn carriere.

Ik heb hem eens in een interview horen zeggen dat hij zich op zijn staande werk concentreert omdat het beter aanslaat bij het publiek (en dus ook bij zijn bankrekening)