PDA

View Full Version : A. Overeem legt uit waarom Strikeforce momenteel zijn laagste prioriteit is



Tony
14-10-2009, 09:46
Alistair Overeem Explains That Strikeforce Is His Lowest Priority Right Now (http://www.cagepotato.com/alistair-overeem-explains-strikeforce-his-lowest-priority-right-now)

YouTube - Alistair Overeem vs Paul Buentello (http://www.youtube.com/watch?v=JjZqe9BhBh0)

(Overeem's last Strikeforce appearance, vs. Paul Buentello on 11/16/07.)




It’s no secret that Alistair Overeem (http://wiki.cagepotato.com/index.php/Alistair_Overeem) isn’t exactly eager to come back to the U.S. to defend the Strikeforce heavyweight title (http://www.cagepotato.com/alistair-overeem-headed-back-k-1-strikeforce-heavyweight-belt-continues-gather-dust) that he won and then absconded to Europe with almost two years ago, but hey, maybe Brett Rogers’ recent shucking and ducking accusations (http://www.cagepotato.com/brett-rogers-manager-issues-new-allegations-re-alistair-overeems-bitchassness) might be enough to get him to consider putting that belt up for grabs again, right? Wrong, sucka. Very, very wrong. Not only is Overeem not even going to respond to Rogers (sounds like someone else we know (http://www.cagepotato.com/2008/10/03/kimbo-slice-doesnt-even-want-to-say-brett-rogers-name-on-mma-live)), he lets us all know straight up that fighting in Strikeforce is at the very bottom of his to-do list right now (http://nightmareofbattle.wordpress.com/2009/10/13/alistair-interview-main-focus-right-now-k-1/):


During the press conference you said you will not comment on Brett Rogers words, but I need to ask again. This doesn’t bother you? Him talking the smack on the internet about you and how you’re not defending your Strikeforce title?
I will not comment on this, I am very busy with K-1 right now, with all the fight I have there. When there will be time to meet in the ring he will see. For now, I will not comment. I am very busy these days, i have a fight in Glory (http://www.cagepotato.com/forget-hoger-overeem-will-fight-tony-sylvester-instead), then in DREAM.12 (http://www.cagepotato.com/dream-seriously-switching-cage-promises-visually-stunningtotally-weird-promo-video) and after that I’ll fight in the K-1 Finals so I am very busy with training and fighting and I don’t have time for this bullshit.
First of all, if you have time to give interviews where you talk about how you’re not going to talk about something, then you have time to issue a response. I mean, if you really wanted to. Second, and most importantly, Overeem's list of upcoming engagements makes it very clear that Strikeforce is the least important obligation on his dance card, which ought to be just plain embarrassing for Scott Coker and the boys. Like cleaning out the garage, he keeps saying he’ll get to it eventually. And yet he makes no movement whatsoever to put his shoes on and get to work.

micha
14-10-2009, 09:49
thanks!

Tony
14-10-2009, 09:51
Oh en besides voordat mensen hun conclusies gaan trekken hier. Ik wil niet gaan stoken met dit bericht. Ik kwam hem toevallig tegen op cagepotato.

Na alle verhalen rondom strikeforce _kan_ ik me indenken dat OVereem die organisatie niet meer zo hoog heeft zitten. Alhoewel ik het zeer jammer vind dat ik Alistair niet meer zoveel in de MMA kooi/ring zie staan tegen echte top performers.

Mule-Kick
14-10-2009, 10:30
Zonde... Ik snap dat ie nu eerst zn K1 avontuur wil afmaken maar aan de ander kant, hij zit nu in zn prime en heeft de kans om een mma grootheid te worden door nu een paar impressive partijen neer te zetten in Strikeforce tegen ander HW-toppers.

De man van 14K
14-10-2009, 10:34
tja.. ik zou liever nog een nederlandse grootheid op mma gebied hebben. We hebben er al zoveel in K1 land.

dirk5
14-10-2009, 11:05
heel erg jammer...

Ik heb liever dat ie mma in Amerika vecht, maar dat zal voorlopig niet gaan gebeuren.

Dit zal trouwens ook zijn amerikaanse fanbase ook niet echt ten goede komen.

A.F.
14-10-2009, 11:36
Eerst Ali vs Badr 2 ..... en daarna kan ie naar Amerika

Leventdepevent
14-10-2009, 11:40
Eerst Ali vs Badr 2 ..... en daarna kan ie naar Amerika
x2

steftheboxer
14-10-2009, 11:57
Eerst Ali vs Badr 2 ..... en daarna kan ie naar Amerika

ik hoop het, hij moet gewoon bij MMA blijven, K1 sterren hebben we inderdaad genoeg in Nederland, maar ja die dikke cheque die klaar ligt bij winst verklaard alles.

Na het K1 avontuur gewoon naar Amerika en de kooi in en daar in strikeforce een paar mooie partijen draaien ( Fedor en Rogers ) en dan naar de HW divisie van the UFC!

iconian
14-10-2009, 12:07
Hij gaat gewoon in maart/april weer zijn titel verdedigen, hij zegt niet dat strikeforce geen prioriteit heeft, die conclusie trekt de schrijver uit het feit dat hij zegt dat hij voor glory, dream, en k1 nog vecht dit jaar. volgend jaar wil hij zich op MMA gaan richten, maar dat vermelden ze er niet bij.

Net zoals Rogers te dom is om trashtalk te praten, en dat heeft ie ook nooit gedaan. Met zo'n titel "strikeforce is his lowest priority" proberen ze mensen tegen alistair te zetten, en de gemiddelde lezer denkt er niet bij na.

XanaduNL
14-10-2009, 12:07
Gelukkig is hij pas 29, dus er kan nog veel gebeuren. :)

Ivo C.
14-10-2009, 12:13
Just strap him the Title...
Or Interim title...

Guile
14-10-2009, 12:35
K1 is 5 december, dan kan ie vanaf februari toch weer MMA partijen gaan draaien. Is dat nou zo groot probleem, die gast vecht met zoveel vertrouwen op het moment. Laat hem lekker. Denk dat ie nog jaren mee kan (29 edit). Alle ruimte om de MMA HW divisie te slopen

Overigens plant ie er dit jaar gewoon 2 tussen hoor :D

Lionheart
14-10-2009, 12:51
Hij heeft alle tijd!

Laat hem lekker zn k1 avontuur afmaken en daarna lekker naar Amerika.

Biiyen
14-10-2009, 14:37
Zonde... Ik snap dat ie nu eerst zn K1 avontuur wil afmaken maar aan de ander kant, hij zit nu in zn prime en heeft de kans om een mma grootheid te worden door nu een paar impressive partijen neer te zetten in Strikeforce tegen ander HW-toppers.

Je kan geen MMA grootheid worden door in de eerste divisie te vechten. Als je groot wilt zijn moet je naar de UFC, alles anders is bullshit.

MB667
14-10-2009, 14:39
hij was een pride grootheid, dat was toen hoger als ufc, nu is hij een k1 grootheid........

Remco
14-10-2009, 15:03
Noblesse oblige:
Alistair is het aan zijn belt verplicht zijn agenda te trekken. Ook vind ik dat hij een keuze zou moeten maken: K-1 of MMA. Ik hoop met velen hier op het laatste.

Aan de andere kant:
Ik snap ook wel dat Alistair nu zoveel mogelijk vruchten probeert te plukken en doet wat op zijn weg komt. De vechtsport is nog niet zo professioneel dat je je volledige toekomst in handen van één organisatie (of spelsysteem) kunt leggen. Daarbij heeft niemand het eeuwige leven en snap ik dat Alistair deze jaren van zijn 'prime' wil genieten. Tot slot: ook als ze zijn belt afpakken denk ik dat hij altijd interessant blijft om opnieuw tegen de nieuwe kampioen uit te komen. Kijk naar mensen als Couture en Mir, kampioenen krijgen altijd wel weer een kans.

martijn2
14-10-2009, 16:28
Hoe kan er vanuit sportief gebiedt gezien iets hoger staan op de verlanglijst dan tegen de god van de sport te vechten?

Die kans is er nu bij strikeforce .. dit zal ik nooit snappen denk ik.

Is het nou een sport of een buisness wereldje?

Fasada
14-10-2009, 16:54
Volgens mij ligt het veel simpeler dan mensen denken..

Stel dat Strikeforce wel de prioriteit had van Alistair wanneer had hij op zijn vroegst kunnen vechten dan? Precies pas volgend jaar...

Strikeforce koos voor een partij Rogers vs Arlovski (door de blessure van Alistair)... Rogers wint! Daarna tekent Fedor en wil men eerst de partij Rogers (Amerikaan) versus Fedor zien. Het wordt uitgezonden op CBS (dat is het publieke bestel in Amerika, dat betekent meer kijkers dan een UFC PPV) Dan kunnen zij toch moeilijk Alistair op dezelfde kaart zetten.
Nou aangezien Alistair niet van stil zitten houdt en notabene wordt gevraagd om een K-1 partij te vechten tegen Peter Aerts kan hij zeggen; nee, Strikeforce is mijn prioriteit ik wacht liever nog een paar maanden of hij kan zeggen dat lijkt me een eer om te doen. Hij koost voor het laatste en wint ook nog, dan weet je dat er ook automatisch een finale aan vast zit. Dan heb je nog zijn partij in Glory, dit was ook ruim van te voren bekend gemaakt en daar was iedereen van op de hoogte.... Dat hij daarna nog een partij vecht op Dream is inderdaad ff tussen de bedrijven door gekomen denk ik maar ach ja why not.. Hij hoeft toch pas volgende jaar klaar staan voor Strikeforce...

Iedereen blij toch??? ;)

micha
14-10-2009, 16:57
ik wel.

YoMarK
14-10-2009, 17:23
Ik niet. Ik vind dat ie gewoon MMA parijnen moet gaan draaien, z'n titel moet verdedigen(tegen Fedor), en uiteindelijk eens naar de UFC moet vertrekken.

Fasada
14-10-2009, 17:35
Ik niet. Ik vind dat ie gewoon MMA parijnen moet gaan draaien, z'n titel moet verdedigen(tegen Fedor), en uiteindelijk eens naar de UFC moet vertrekken.

Dat staat nog steeds op de planning maar zijn titel verdedigen kan niet eerder dan begin volgend jaar!! Als hij tot die tijd andere dingen doet (bij Dream en Glory vecht hij gewoon MMA partijen dus waar heb je het over) dan heb ik daar niet zo'n probleem mee of het nou een pannenkoek is of niet vind het altijd leuk als onze Nederlandse jongens vechten...
Vind het ook leuk dat hij in de finale staat van de K-1, brengt toch iets aparts mee, een MMA jongen die tussen de K-1 elite staat...

De man van 14K
14-10-2009, 17:39
hm.. ook een fascinerende point of view.
thanx Fabrice

dirk5
14-10-2009, 17:47
Dat staat nog steeds op de planning maar zijn titel verdedigen kan niet eerder dan begin volgend jaar!! Als hij tot die tijd andere dingen doet (bij Dream en Glory vecht hij gewoon MMA partijen dus waar heb je het over) dan heb ik daar niet zo'n probleem mee of het nou een pannenkoek is of niet vind het altijd leuk als onze Nederlandse jongens vechten...
Vind het ook leuk dat hij in de finale staat van de K-1, brengt toch iets aparts mee, een MMA jongen die tussen de K-1 elite staat...

het punt wat je aan draagt klopt alleen niet.

De planning van strikeforce was om op 7 nov zowel Alli als Fedor te laten vechten, Fedor tegen Rogers en Alli tegen een andere tegenstander (werdum ofzo). Dit gingen ze zo doen om het gewenste gevecht van Alli tegen Fedor, de titleshot eerst wat te hypen door ze allebij een partij te laten draaien.

Dit zou niet door gegaan zijn omdat Alli door zijn blessure dan te weinig tijd zou hebben voor de voorbereiding.

Dit alles heb ik ooit gezien in een interview met scott coker volgensmij zelfs nog voor rogers-arlovski.

Het klopt dat hij dan dit jaar nogsteeds geen titleshot zou hebben gehad, maar het gaat volgensmij niet zo om de title shot, maar dat ie overal vecht, behalve de organisatie waar hij kampioen van is. Dit is raar, niet alleen voor mij en jullie, maar voor de hele mma wereld... zoals je kunt zien uit alle artikelen die er over dit onderwerp verschijnen.

Fasada
14-10-2009, 18:02
@ Dirk

Toen Scott die uitspraken deed was er nog niks officieel en het was slechts een idee die hij uitte. Toen de partij Jake Shield vs Jason Miller als co-main event werd aangedragen ging ik er al vanuit dat hij niet nog een partij Werdum vs Overeem erop zou zetten, maar goed dat is slechts speculaties...

Stel dat Alistair kon kiezen of een co-main event als kampioen(?) vechten tegen Werdum of een K-1 partij tegen Peter Aerts... Neem ook in overweging dat hij een tijdje uit de running was en lange tijd geleden is dat hij een M.M.A. partij heeft gevochten en dat de partij op Glory al vast stond.

Dan is het niet raar dat Alistair kiest voor een K-1 partij, ik zou zelf ook niet willen vechten om een titel tegen Werdum als je weet dat Fedor heeft getekend en een Rogers wel zo'n kans krijgt... maar goed dat is een keuze van de vechter en zijn management...

Over het vechten bij andere organisaties heb ik een beetje een gemengd gevoel bij, aan de ene kant vind ik dat een vechter zich niet hoeft vast te houden aan een organisatie en het recht heeft ook ergens anders te vechten, wel vind ik dat wanneer je kampioen ben van een organisatie er wel restricties mogen gelden op de regel... Dit om je eigen organisatie te beschermen. Wanneer een kampioen vecht in een andere organisatie moet dat kunnen maar dan moet het wel tegen de kampioen zijn van de desbetreffende organisatie...

Sendur
14-10-2009, 18:34
Achja jongens....

We mogen blij zijn dat er tenminste een echte Nederlandse kanpioen actief is binnen het mma gebied.


tnx Gegard!

oliebol
14-10-2009, 19:39
Wat ook vet zou zijn, als Gegard wat zwaarder zou worden. Mousasi vs Ali O

TOON
14-10-2009, 20:10
het maakt voor de kijkcijfers niet uit of de fans je graag zien verliezen of graag zien winnen, als ze je maar graag zien vechten. Alistair zou nooit net zo populair kunnen worden als amerikaanse vechters, dat is maar voor heel weinig niet-amerikaanse vechters weggelegd, dus wellicht is het dan wel beter voor je marktwaarde als ze een hekel aan je krijgen en je het liefst zien verliezen....

Perfectteamcindy
14-10-2009, 20:29
tja.. ik zou liever nog een nederlandse grootheid op mma gebied hebben. We hebben er al zoveel in K1 land.
x2

Fasada
14-10-2009, 20:40
nou, nee, kijk maar eens hoe die amerikanen tegen Alistrair aankijken,dat is echt niet positief, daarom daalt zijn markwaarde in de VS en daarmee ook zijn pay en die van BB, ook de Pay van Dana daalt mocht hij ooit nog in de UFC willen vechten.
Kapitaalvernietiging noemen ze dat!

Ben ik niet mee eens! Moet wel zeggen dat hij zich niet populair heeft gemaakt, maar er wordt wel over hem gepraat. Ik denk zelfs dat hij de meest besproken niet Amerikaan is die niet vecht voor de UFC (afgezonder van Fedor).
Nu de strijd tussen Strikeforce en UFC wordt uitgevochten is een vechter als Alistair meer dan gewild in deze tijd.... Ik maak mij daar absoluut geen zorgen om...

Als ik bijvoorbeeld sherdog even gebruiken en ik open het other contenders topics dan staat Alistair er altijd tussen te pas en te onpas...
Hij is een zeer besproken vechter, juist met het feit dat hij K-1 is gaan vechten maakt het voor mensen juist nog interessanter... Moet zeggen dat zijn populariteit nog nooit zo'n hoogtepunt heeft gekent en dan heeft hij nog niet eens gevochten...

Ben het er dus niet mee eens, ben wel mee eens dat Amerikanen hem liever zien verliezen als winnen maar goed dat interesseert hem waarschijnlijk geen reet...

micha
14-10-2009, 21:05
WAR ALISTAIR!!!!!!!!!

Fyodor
14-10-2009, 21:40
Worst case scenario: hij raakt bij 't feestje of bij glory of zelfs in de K1 finale ernstig geblesseerd........ :ehhh: