PDA

View Full Version : Super Six Boxing Classic Tournament begint dit weekend



TheHagueBoxer
15-10-2009, 12:12
het tournooi tussen Ward, Kessler, Taylor, Dirrel, Froch en Abraham begint dit weekend (zaterdag) met de eerste 2 matches:

Taylor vs Abraham en Dirrel vs Foch.

ik zeg Taylor (wordt wel een mooie partij) en Froch winnen

check deze vette video preview van het tournooi
http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1716410550?bctid=44166861001

vette matchups en tournooien zijn dus nogsteeds mogelijk in boksen ondanks al die ***** promoters die er rondlopen:thup:

Fasada
15-10-2009, 14:44
Ik ben niet helemaal thuis in boksen maar kan ik aannemen dat hun alle 6 top zijn. Het lijkt mij leuk om een vergelijking te zien in M.M.A. zodat ik een beetje kan aanvoelen hoe top deze boksers zijn internationaal gezien.

Dus kan iemand 6 M.M.A. vechters noemen die aan zoiets mee zouden doen vanuit een bepaald gewicht zonder te kijken naar organisatie.

Zit bijvoorbeeld de beste vechter er wel tussen of mag die niet vechten...
Lijkt mij leuk om dat te zien, nogmaals heb totaal geen verstand van boksen dus weet het ook echt niet...

TheHagueBoxer
15-10-2009, 15:11
Ik ben niet helemaal thuis in boksen maar kan ik aannemen dat hun alle 6 top zijn. Het lijkt mij leuk om een vergelijking te zien in M.M.A. zodat ik een beetje kan aanvoelen hoe top deze boksers zijn internationaal gezien.

Dus kan iemand 6 M.M.A. vechters noemen die aan zoiets mee zouden doen vanuit een bepaald gewicht zonder te kijken naar organisatie.

Zit bijvoorbeeld de beste vechter er wel tussen of mag die niet vechten...
Lijkt mij leuk om dat te zien, nogmaals heb totaal geen verstand van boksen dus weet het ook echt niet...

Kessler en Froch bezitten een titel in het supermiddleweight, en Ward en Taylor (had een goed gevecht met Froch een tijd terug) horen ook zeker weten bij de top van de divisie. Dirrel is een gevaarlijke opkomende vechter en Abraham is een topper in het middengewicht die nu naar een hoger gewicht is gegaan, dus daar valt ook veel van te verwachten (denk dat het close wordt, maar taylor wint van hem)

al met al, als kritische boksfan ben ik zeer tevreden over de selectie, toch echt wel de 6 beste vechters uit het supermiddleweight!

Fasada
15-10-2009, 15:41
Dus je zou kunnen zeggen dat de volgende vechters van de 170lbs in een toernooi mee zouden doen...

- GSP
- Thiago Alves
- Jake Shield
- Jon Fitch
- Paulo Thiago
- Josh Koscheck

TheHagueBoxer
15-10-2009, 16:01
Dus je zou kunnen zeggen dat de volgende vechters van de 170lbs in een toernooi mee zouden doen...

- GSP
- Thiago Alves
- Jake Shield
- Jon Fitch
- Paulo Thiago
- Josh Koscheck

Niet echt aangezien de winnaar van dat toernooi bijna zeker GSP zou zijn. Bij dit toernooi is er niet 1 vechter die stukken beter is dan de rest.

Kessler, Froch en Ward zijn de 3 sterkste vechters denk ik, lijkt mij dat 1 van hun het wint, al zou ik niet durven zeggen wie.
Abraham en Taylor komen hierna,
Abraham omdat hij uit een lichter gewicht komt,
Taylor omdat hij in z'n laatste gevechten wel sterk leek, maar toch 3 van de 4 laatste gevechten verloor. Echter had hij Pavlik in hun eerste gevecht bijna KO in de 3e ronde, en in de Rematch was het heel close op de scorecards. Daarna won hij in het super middelgewicht van Lacy, en verloor op TKO in de 11 (of 12e weet ff niet) van Froch terwijl hij voorstond bij 2 juryleden. (ook belangrijk, voor deze 4 gevechten was hij nog nooit verslagen)
Dirrel moet zich nog bewijzen voor mij, maar hij heeft zeker het potentieel om groot te worden(record 18-0 13KO), dus dit is een goede kans voor hem

ik kan niet echt een vergelijking trekken met een MMA gewichtsklasse maar ik hoop dat ik het je wat duidelijker gemaakt heb hoe de vechters gerankt staan. De verschillen in niveau zijn iig niet groot dus het wordt spannend, gewoon kijken dus!

Karel
15-10-2009, 17:18
wordt weer de Duitse tv aanzetten hier, eindelijk weer wat interessanters in de ring daar dan de voorspelbare partijen

Ronald
15-10-2009, 22:10
Ik snap alleen het systeem nog niet van 6 man in een tournooi. Normaal zijn dat er 8 zou je zeggen. Ik heb ook de specials over dit tournooi gezien, maar het is me nog steeds niet duidelijk. Iemand die weet hoe dat zit?

Karel
15-10-2009, 22:28
het is niet een ko-toernooi, volgens mij een soort competitie met erna een toernooi, er is al een wikipagina over:



The competition will consist of a round robin phase, where each boxer will fight three times, and be awarded 3 points for a win by knockout or technical knockout, 2 points for a win on points, 1 point for a draw and 0 points for a loss.
The top 4 from the group phase will continue to the semi-finals, matching the leader against no. 4 and no. 2 against no. 3. The winners of the semi-finals proceed to the final, for the tournament.

Jani
15-10-2009, 22:41
Geweldig om de beste tegen elkaar te zien in een tournooi.

zouden ze eigelijk ook met de weltergewichten moeten doen..

met Mayweather,Cotto,Mosley,Williams,Pacquiao en Clottey of Berto.

TheHagueBoxer
15-10-2009, 23:38
ja het klopt wat karel zegt, eerst een groepsfase met punten, en vervolgens een 4-mans toernooi. het toernooi duurt dan ook 12 maanden en bestaat dus uit 11 gevechten

link over de opzet:Super Six World Boxing Classic Scorecard - Showtime Sports (http://sports.sho.com/sswbc/scorecard.html)

Ronald
16-10-2009, 14:29
het is niet een ko-toernooi, volgens mij een soort competitie met erna een toernooi, er is al een wikipagina over:
Thanks. Wel apart zo'n systeem. Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Bud S
16-10-2009, 14:46
wordt het uitgezonden, waar kan ik het zien ?

TheHagueBoxer
16-10-2009, 16:57
ja live op ZDF is Taylor vs Abraham te zien in iedergeval om 11u

Froch v Dirrel weet ik niet, misschien een stream ofzo maar daar heb ik geen verstand van, ik down m de volgende ochtend iig

Karel
16-10-2009, 17:21
ben in ieder geval blij dat tenminste wat partijen in Duitsland zijn, de rest wordt idd streamen of downloaden...

TheHagueBoxer
17-10-2009, 18:40
ja live op ZDF is Taylor vs Abraham te zien in iedergeval om 11u



correctie: de wedstrijd wordt uitgezonden op ARD om 11u, niet ZDF