PDA

View Full Version : Backstageverslag & Sfeerverslag Glory: A Decade of Fights



Mixfight reporters
18-10-2009, 15:21
Golden Glory vierde afgelopen zaterdag haar tienjarig bestaan. De methode waarop, zo zou iedereen wel zijn verjaardag willen vieren: Een chique VIP-only gala in de Passenger Terminal Amsterdam. Wij waren vrij vroeg binnen, en het viel meteen al op hoe stijlvol de PTA was ingericht. Ons tafeltje had een prima uitzicht op de ring en tegelijkertijd de hele zaal. Het eten en drinken was lekker en we werden uitstekend geholpen door het dienstvaardige vijfsterrenpersoneel. Tel daarbij op dat je gezellig zit met een paar gekken van het Mixfight-personeel, en je bent er zeker van dat het een geslaagde avond zal worden. Ohja, niet te vergeten de dikke line-up!

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/09-10-17_Glory/glory028.jpg


"Mag je ook wurgen?" De vraag werd ons gesteld door een man die aan het tafeltje voor ons zat. Er waren wel meer mensen die de regels van de sport niet begrepen. Wij als 'ambassadeurs' voor de sport legden dan ook regelmatig het een en ander uit. De bezoekers die we spraken waren wel erg geļnteresseerd in de sport en tevreden met het gala. Het enige wat roet in het eten gooide, waren de laatste twee partijen. Daar was niemand blij mee. Nieky Holzken vs Faldir Chahbari was voor de meesten de klapper van de avond. Wij hebben een geweldige avond gehad, en daarvoor wil ik iedereen bedanken: De vechters, het personeel, de Mixfight-crew, de bezoekers en natuurlijk Golden Glory zelf.

We spraken backstage met Melvin Manhoef, Alistair Overeem, Bas Boon, Wendel Roche, Stefan Leko, Hans Stringer en Hracho Darpinyan.

Tekst: Zakaria Taissate (ZakKa!)
Foto's: Basu en Mama

Mixfight reporters
18-10-2009, 15:22
Melvin Manhoef

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/09-10-17_Glory/glory141.jpg


Melvin was aanwezig voor zijn teamgenoot Rodney Glunder, we stelden hem een paar vragen.

Welke partijen kijk je het meeste naar uit?
Ja, die van Rodney natuurlijk. Ik zal je eerlijk zeggen, ik weet niet wie er allemaal gaan vechten. Ik weet dat Karaev vecht tegen Hesdy. Ook weet ik dat Faldir Chahbari tegen Nieky Holzken zal vechten. Dat worden wel mooie partijen.

Wanneer is je eerstvolgende partij? En tegen wie?
Met nieuwjaar in Dynamiite! (japan), ik weet nog niet tegen wie. In oktober ga ik niet meer vechten op Dream want het is anders te veel.

Waar ligt je focus? Kickboks of MMA?
Ik doe voorlopig beide maar ik denk dat ik me in de toekomst alleen op MMA ga focussen.

Je teamgenoot Badr Hari vecht in December voor de K-1 final 8. Wat denk je dat het zal worden?
Ik denk dat Badr wint natuurlijk. Laten we eerlijk wezen, vorig jaar had Badr de moeilijkste tegenstanders. Eerst tegen Peter Aertsen daarna tegen Errol Zimmerman. Tegen Errol Zimmerman ging hij ook keihard neer. Remy kwam vrij gemakkelijk door Jerome Le banner en Gokan Saki heen en was nog helemaal fit voor de finale. Als Badr dat 1x kan, kan hij het ook nog een keer.

Tegen wie denk je dat Badr in de finale komt te staan?
Tegen Schilt. Schilt tegen Le Banner dat wordt niks, en ik denk dat hij de partij daarna ook wel wint.

Wie denk je dat wint tussen Errol Zimmeran vs Remy Bonjasky?
Ik denk dat Errol wel kan winnen. Want ja, Remy vecht niet. Als Errol tegen Schilt komt te staan ben ik benieuwd. Ik weet niet of ze dan afspraken gaan maken maar als ze er beide voor gaan wordt het wel een mooie partij.


Wendel Roche
http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/09-10-17_Glory/glory143.jpg

We zijn verslaggevers voor Mixfight.nl
Oh, echt? Jullie moeten me promoten man! haha!

Veel mensen waren het niet eens met de beslissing, wat vond je zelf?
Ja ik hoor ook veel mensen zeggen dat ik gewonnen heb. Maar weet je, Errol Zimmerman maakte wel meer combinaties.

Wanneer vecht je weer?
Weet ik nog niet, ligt aan mijn manager

Alistair Overeem:

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/09-10-17_Glory/glory287.jpg
Alistair, wanneer post je weer eens een keer op Mixfight.nl?
Ik heb er eigenlijk geen zin meer in ik vind de sfeer een stuk minder geworden. Misschien kom ik nog wel eens een keer wat posten hoor. Ik blijf nog steeds Mixfight bezoeken. Sherdog, FT al die andere sites kijk ik niet naar. Alleen Mixfight, ik bezoek de site nog steeds graag. Misschien post ik nog eens wat.

Wanneer ga je je Strikeforce-titel verdedigen?
Waarschijnlijk in februari.


Hans Stringer:

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/09-10-17_Glory/glory071.jpg

Gefeliciteerd met je overwinning, vond je het goed gaan?
Het kon wel beter. Hij sweepte me wel, en dat mag eigenlijk niet gebeuren.

Wat was je voorbereiding op dit gevecht?
Op dit gevecht? Eigenlijk geen specifieke voorbereiding, want ik wist pas op korte termijn dat ik tegen hem zou vechten.

Je hebt een tijd terug in Amerika getraind met onder andere Wanderlei Silva, ben je nog van plan terug te gaan?
Voorlopig niet, maar ik ga het zeker nog een keer doen.

Waar vind je het leuker om te trainen, in Amerika of in Nederland?
Nederland is mijn thuis. Dus het liefst in Nederland.

Wanneer vecht je weer?
Op Beast of the East in Polen. 14 november

Weet je al tegen wie?
Nee nog niet maar verschillende namen zijn genoemd zoals Jason Jones, ik zou misschien op dit gala tegen hem vechten.


Stefan Leko:

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/09-10-17_Glory/glory174.jpg
I noticed you didn't throw any lowkicks, does your foot still hurt from the Melvin Manhoef-fight?
Yes, and Actually, I got another injury too. I injured my shinbone in my last match (tegen Sanid imamovic).

When will you fight again?
In 4 weeks.

Justinian
18-10-2009, 23:20
Thanks heren, mooi verslag!

the boxer
18-10-2009, 23:40
mooi! thx!

mama
18-10-2009, 23:43
Thanks
Leuk verslagje zo weer

Qtie-Pie
19-10-2009, 00:22
Hey Zakka, leuk backstage verslag. Top gedaan!

schurem
19-10-2009, 00:29
Vette shizzle. Die Leko is geen doetje!

Jeru
19-10-2009, 05:09
Thanks!

micha
19-10-2009, 07:50
thanks mensen

topverslag

Leventdepevent
19-10-2009, 08:25
mooi verslag mensen bedankt!

Mickey
19-10-2009, 11:49
Super verslag! Leuk om te lezen!

Effective
19-10-2009, 12:05
Bedankt!

Wheelie
19-10-2009, 17:10
Bedankt voor het backstageverslag

jan sensei kyokushin
19-10-2009, 19:01
Osu Top verslag
respect !!!

K-1sunstarr
19-10-2009, 19:11
Thx, heren mooi verslagje.
Vraagje aan Alistair of hij een keer weer gaat posten, zei hij:
"Ik heb er eigenlijk geen zin meer in ik vind de sfeer een stuk minder geworden".
Jongens hou daar a.u.b. in het toekomst rekening mee, het is niet op zijn plaats om Alistair (altijd) zo in diskrediet te brengen, “de beste stuurlui staan aan wal zeggen ze wel eens toch”
Denkt maar eens terug wat Bas Rutten zei, ik vecht nooit meer in Nederland (door al dat bull shit hier ) dat heeft hij ook nooit meer gedaan.
Vechters worden sowieso niet hier gewaardeerd.
Allemaal computer "Helden" onder ons.

Tony Galento
19-10-2009, 19:21
Thx, heren mooi verslagje.
Vraagje aan Alistair of hij een keer weer gaat posten, zei hij:
"Ik heb er eigenlijk geen zin meer in ik vind de sfeer een stuk minder geworden".
Jongens hou daar a.u.b. in het toekomst rekening mee, het is niet op zijn plaats om Alistair (altijd) zo in diskrediet te brengen, “de beste stuurlui staan aan wal zeggen ze wel eens toch”
Denkt maar eens terug wat Bas Rutten zei, ik vecht nooit meer in Nederland (door al dat bull shit hier ) dat heeft hij ook nooit meer gedaan.
Vechters worden sowieso niet hier gewaardeerd.
Allemaal computer "Helden" onder ons.

Dit forum is volgens mij bedoeld om over vechtsport te praten. Kritiek hoort daarbij.

Bovendien zie ik de toegevoegde waarde niet van vechtsporters die zelf reageren, die kunnen vaak vanwege zakelijke belangen toch niet zeggen wat ze echt van iets vinden.

Een uitzondering is iemand als Luc Verheijen, omdat die al een tijdje uit beeld is.

ZakKa!
19-10-2009, 21:25
Respect voor Wendel Roche die erg sportief antwoordde.