PDA

View Full Version : Excuses van Chahbari



tft-promotions
18-10-2009, 19:52
Beste lezers,

Allereerst wil ik mijn welgemeende excuses aanbieden voor het "microfoonincident" van gisteravond op het gala van Glory 11.

Voor de mensen die niet zijn geweest ging het als volgt:

Ik vocht gisteravond op Glory 11 in Amsterdam een partij tegen Nieky Holzken. De partij was afgesloten over 3 ronden van 3 minuten. Na drie ronden volgde een onbesliste uitslag. Dit resulteerde in een extra ronde zoals dat binnen het K1 reglement te doen gebruikelijk is.

Na de extra ronde werd Nieky als winnaar uitgeroepen. Deze uitslag kwam voor mij en mijn hoek als donderslag bij heldere hemel. Daaropvolgend verzocht ik de microfoon van de speaker en sprak het publiek toe. Wat ik precies gezegd heb weet ik niet meer, maar uit frustratie en emotie toonde ik mijn ongenoegen op een manier die totaal niet bij mij past. Ik was, en ben, het nog steeds niet met de uitslag eens maar ik realiseerde mij kort na het gevecht dat dit niet de manier was om dit soort dingen op te lossen.

Direct na de partij heb ik de jurybriefjes bekeken. Wat voor mij nog steeds vreemd is, is dat er één jurylid was die alle vier de ronden op naam van Nieky had staan. Ik vind dat nog steeds erg vreemd! Temeer omdat dit jurybriefje sterk afweek van de rest.

Ik heb inmiddels contact gehad met Sjef Weber van GG-Helmond. (trainer en schoonvader van Nieky) Ik heb Sjef mijn excusses aangeboden en de situatie uitgelegd.

Ik hoop niet dat onze party een smet is geweest/geworden op het mooie en goed georganiseerde gala van Glory. Wellicht komen Nieky en ik elkaar in de ring nog een keer tegen.

Ik hoop dat ik hiermee een ieder voldoende uitleg heb gegeven. Ik ben verder niet bereid om op iedere "post", "reply"en dergelijke te reageren. Hiermee is de kous af en kunnen we verder. Belangrijk is dat we samen de vechtsport een warm hart toedragen en dat fans/bezoekers blijven komen! Dit was mijn fout.., zand erover.

Nieky ik wens je veel succes met je verdere vechtsportcarriere.

Met vriendelijke sportgroet,

Faldir Chahbari

Wheelie
18-10-2009, 19:54
Topper, zeer nette reactie.
Jullie partij was voor mij de beste partij van het GLORY gala en ik zou dan ook heel graag eens een rematch zien.

micha
18-10-2009, 19:55
Sportief van je om dit te zo brengen.

Jou uitspraak was als een vonk in een kruitvat. Maar jij kan er ook niks aan doen dat er een paar idioten met van alles gaan gooien.

A.F.
18-10-2009, 19:57
nette reactie

Kingster
18-10-2009, 19:58
Erg netjes om je eigen fout toe te geven en te herstellen.
Zou ook wel graag een rematch willen zien.

ReZp
18-10-2009, 19:59
Zeer puik en sportief

Justinian
18-10-2009, 20:01
Hele nette reactie! De partij tussen jou en Holzken was een van de mooiste partijen van de avond.

Marco (scheids)
18-10-2009, 20:01
Klasse reactie Faldir!

TOON
18-10-2009, 20:01
ik zeg: rematch!!

Insider
18-10-2009, 20:03
Heel goed dat je hier even op terug komt en ik kan me voorstellen dat je na je partij anders reageert dan dat je normaal zou doen, vond het ook niet echt iets voor jou. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook winst voor Nieky Holzken had

blackadder
18-10-2009, 20:04
Ik wil die pot nog steeds zien.

iconian
18-10-2009, 20:08
ik had faldir wel na 3 ronden als winnaar, extra ronde nipt voor nieky (aggresiever, paar keer goed doorgekomen en goede counters met trappen.

bart1980
18-10-2009, 20:15
nette reactie erg sportief..rematch

weks
18-10-2009, 20:26
nette reactie

misschien handig om *spoiler* aan de titel toe te voegen
of 'reactie van chahbari op partij chabari - holzken'?

marcelt
18-10-2009, 20:30
Klasse om zo het boetekleed aan te durven trekken. Dat zien we wel eens anders!

snip83
18-10-2009, 20:37
Hele nette reactie Faldir..
Erg sportief en tekend jou als persoon


Osu

sikkwitttet
18-10-2009, 20:47
Klasse om zo het boetekleed aan te durven trekken. Dat zien we wel eens anders!

x2

simtekf1
18-10-2009, 20:51
Nette reactie Faldir, had ook niet anders van jou verwacht.
Het was een top partij en misschien was je reactie niet goed, maar ik snap het best dat je boos word over zoiets.
Helemaal als blijkt dat 1 jury dude alle 4 de rondes aan Nieky geeft.

clash
18-10-2009, 21:22
Super reactie. Rematch is zeker op z'n plaats!

abujahjah
18-10-2009, 21:28
zoals verwacht dus , gewoon een oor aangenaaid door een omgekochte jurylid , raar he dat dit al bekend was bij veel mensen , maar ja zo zie je maar weer dat er niet in de voetbalwereld alleen spelers of wat dan ook omgekocht worden maar zelfs ook in de kickbox/k1 sport, wat betreft jury.hehehehehe

Muay Thai Elite
18-10-2009, 22:10
Klasse om zo het boetekleed aan te durven trekken. Dat zien we wel eens anders!

It takes a man to apologize. Mooie reactie mijnheer Chahbari.

kooivechter
18-10-2009, 22:27
nette reactie. Holzken heeft wel terecht gewonnen hoe moeilijk dat ook soms is om te accepteren, maar goed dat is een andere discussie. Het was wel een erg toffe partij.

Tykill
18-10-2009, 22:41
nette reactie. Holzken heeft wel terecht gewonnen hoe moeilijk dat ook soms is om te accepteren, maar goed dat is een andere discussie. Het was wel een erg toffe partij.

holzken was agressiever en vocht meer naar voren maar ik ben het er ook mee oneens. Als je naar punten maken gaat kijken... faldir had gewoon meer punten en blokte/ontweek erg veel van holzken.

ach, zo leer je weer meer van een verloren partij :)

Bud S
18-10-2009, 22:48
Chahbari is een zeurzak

Bud S
18-10-2009, 22:48
sorry...

Bud S
18-10-2009, 22:49
zand erover...

Ronald
18-10-2009, 23:01
Willem, ik begrijp dat jij ook net gevochten hebt, het gevoel hebt dat je benadeeld wordt, en nu emotioneel reageert? Getuigt van weinig inlevingsvermogen die reactie van je. Zou je zo vriendelijk willen zijn de rest van deze topic daar niet verder mee te willen vervuilen.

Top dat je dit hier post Faldir. Ik zou zelf overigens ook graag een rematch willen zien.

Bud S
18-10-2009, 23:12
ok, ik verzink weer in apathie

TheCarnage
18-10-2009, 23:44
Respect voor deze actie Faldir.
Al vind ik de uitslag nog steeds terecht dit siert je wel.

wesley026
18-10-2009, 23:50
netjes =)

Osu

Jeru
19-10-2009, 04:47
Nette reactie idd. Volgende keer maar gewoon niet de microfoon pakken ;)

bami112
19-10-2009, 06:53
ik weet niet waar faldir zich moet excuseren ik vind dat de wfca jury zich mach excusereen voor de rare uitslag faldir heeft gewoon gewonnen hij ontweek en blokte en combineerde 4 rondes lang veel beter dan holzken en ik bekijk het echt wel uit een neutrale hoek

faldir for the win

clash
19-10-2009, 08:23
ik weet niet waar faldir zich moet excuseren ik vind dat de wfca jury zich mach excusereen voor de rare uitslag faldir heeft gewoon gewonnen hij ontweek en blokte en combineerde 4 rondes lang veel beter dan holzken en ik bekijk het echt wel uit een neutrale hoek

faldir for the win


De jury was van Shooto-Holland NIET! de WFCA. De WFCA had alleen de Wereld-titel partijen van Krista vs Titiana en Hesdy vs Ruslan!!

Dus even onderzoek doen voordat er spraakverwarringen ontstaan.

jan sensei kyokushin
19-10-2009, 08:34
Osu ik had niet anders verwacht van Chahbari spijt komt meestal na de zonde geen mens zonder fouten !!
het was de partij van de avond vond ik echt een Top Match van 2 krijgers die mekaar niks toegaven ik weet verliezen wil geen mens maar iedereen die vecht zal er aan moeten geloven op de duur, het hoort er nu eenmaal bij winst ,gelijk , en verlies .
Respect !!!

Never Give Up !!

Osu

Richelieu
19-10-2009, 08:44
Nette reactie van Faldir!!

STERKE JERKE
19-10-2009, 08:54
Faldir, jij bent een echte gentleman!
Zo kan het ook Badr.

Tykill
19-10-2009, 10:16
Faldir ik sta achter je!

Effective
19-10-2009, 10:22
Klasse om zo te reageren, siert je!

Illest
19-10-2009, 11:31
Sportief van je om dit te zo brengen.

Jou uitspraak was als een vonk in een kruitvat. Maar jij kan er ook niks aan doen dat er een paar idioten met van alles gaan gooien.

lijkt een beetje alsof je hem dat in de schoenen schuift......

waarom wilde je dat erbij vermelden?

Jamila
19-10-2009, 11:53
Het lijkt heel sportief deze reactie, maar Chabari is het wel vaker niet eens met uitslagen. Daarbij denk ik juist dat Nieky het al in de 3e ronde had beslist en weet ik van mij zus dat de hoek van Chabari behoorlijk te keer ging toen de dokter aan het twijfelen was om de partij door te laten gaan door de knie die Nieky veroorzaakte.

De scheids heeft de partij door laten gaan en zelf nog een extra ronde gegeven, terwijl Nieky in mijn ogen al had gewonnen. Op deze manier een reactie geven lijkt sportief, maar in feite zeg je nog steeds dat de jury corrupt was.

Het valt me tegen van jou Faldir, was trouwens altijd fan van je .........

Overigens was het een wereld partij.

De kers op de taart ……….. you win some you loose some.......

Gr, Jamilla:thup:

The Bulldog
19-10-2009, 12:08
Ik Vind het netjes dat Chabari zijn excuses aanbied. ben het wel met Jamila eens dat hij tijdens zijn excuses de jury alsnog beticht van corruptie.

Terwijl hij gewoon netjes een protest kan indienen bij de bond.

En....het was zeker wel een toppartij...vreselijk genieten....

Bij mij hangt die partij vooral erg in het hoofd, die actie van chabari had ik al met "ongepast" aan de kant gezet. om niet het vechtsport plezier weg te laten drukken terwijl er zo`n goed gala werd neergezet...

Justinian
19-10-2009, 12:17
Het gaat mijns inziens om de manier waarop Faldir zich na de partij uitte. Daarvoor biedt hij zijn excuses aan en ik denk dat dat gemeend is. Over de uitslag kun je inderdaad discussiëren, dat blijkt wel als je de discussies op het forum over deze partij volgt ;) Ik denk dat er op zich niks mis mee is om het niet eens te zijn met de uitslag van een partij, alleen neem je dan wel het risico dat het bij het publiek overkomt als zijnde onsportief. Faldir geeft inderdaad duidelijk aan dat hij het nog steeds niet eens is met de uitslag, maar dat is volgens mij niet hetgeen waarvoor hij excuses aanbiedt.

Khanom Thom
19-10-2009, 12:18
Als we echt willen weten wie de beste van de twee is dan zeg ik... rematch.
'Front' Chabari heeft zijn punten net als 'front' Holzken.

Beide vechters staan onder contract bij een groot managment-team en beide organiseren gala's, het lijkt mij dus een mooie partij voor in 2010 of het nu bij GLORY of BotE is

En heren/dames, voordat deze topic weer ontspoort; geef je mening, maar blijf respectvol.

ZakKa!
19-10-2009, 12:27
Het gaat mijns inziens om de manier waarop Faldir zich na de partij uitte. Daarvoor biedt hij zijn excuses aan en ik denk dat dat gemeend is. Over de uitslag kun je inderdaad discussiëren, dat blijkt wel als je de discussies op het forum over deze partij volgt ;) Ik denk dat er op zich niks mis mee is om het niet eens te zijn met de uitslag van een partij, alleen neem je dan wel het risico dat het bij het publiek overkomt als zijnde onsportief. Faldir geeft inderdaad duidelijk aan dat hij het nog steeds niet eens is met de uitslag, maar dat is volgens mij niet hetgeen waarvoor hij excuses aanbiedt.

x2

Rverm
19-10-2009, 12:34
nette reactie...vind het ook niet meer dan terecht dat ie zijn excuses aanbied, dit hoort niet thuis in de ring. Maar het blijft emotie en adrenaline. Buiten dat vind ik dat Faldir wel bestolen is en snap ik zijn reactie wel.
Overigens geeft iedereen hier een normale reactie op zijn excuses. Er zijn 2 mensen die andere zaken erbij halen, van het gooien van rotzooi tot uittingen van corruptie. En die zijn idd van GG. Dat siert ze.

Tykill
19-10-2009, 15:50
Het lijkt heel sportief deze reactie, maar Chabari is het wel vaker niet eens met uitslagen. Daarbij denk ik juist dat Nieky het al in de 3e ronde had beslist en weet ik van mij zus dat de hoek van Chabari behoorlijk te keer ging toen de dokter aan het twijfelen was om de partij door te laten gaan door de knie die Nieky veroorzaakte.

De scheids heeft de partij door laten gaan en zelf nog een extra ronde gegeven, terwijl Nieky in mijn ogen al had gewonnen. Op deze manier een reactie geven lijkt sportief, maar in feite zeg je nog steeds dat de jury corrupt was.

Het valt me tegen van jou Faldir, was trouwens altijd fan van je .........

Overigens was het een wereld partij.

De kers op de taart ……….. you win someyouloosesome.......

Gr, Jamilla:thup:

Het is sportief van hem... hij geeft zijn fout toe...

Na mijn mening had Faldir ook gewonnen na de 3 rondes al en helemaal de extra ronde. Faldir heeft ook gewoon een hele andere stijl van vechten en zover ik weet is hij de enige die vecht met blokken zeer veel ontwijken en punten maken bij je tegenstander.

En natuurlijk wil de hoek van Chahbari dat het gevecht door gaat... het waren maar 14 seconden te gaan ongeveer. Dan wil je alles behalve verliezen op een hoofdwond. Al helemaal als het zo gelijk oploopt.

Garcia
19-10-2009, 15:55
Respect Faldir. Ook ik had je na 3 ronde de winst gegeven qua score en hoop dan ook van harte dat er snel een rematch plaats zal vinden want eerlijk is eerlijk, jullie zijn ontzettend aan elkaar gewaagd en hebben beiden een prachtige partij neergezet!!

PigDog
19-10-2009, 21:27
Klasse, Faldir..

PD_EC
19-10-2009, 22:04
nette reactie van chahbari

clash
20-10-2009, 00:36
Het lijkt heel sportief deze reactie, maar Chabari is het wel vaker niet eens met uitslagen. Daarbij denk ik juist dat Nieky het al in de 3e ronde had beslist en weet ik van mij zus dat de hoek van Chabari behoorlijk te keer ging toen de dokter aan het twijfelen was om de partij door te laten gaan door de knie die Nieky veroorzaakte.

De scheids heeft de partij door laten gaan en zelf nog een extra ronde gegeven, terwijl Nieky in mijn ogen al had gewonnen. Op deze manier een reactie geven lijkt sportief, maar in feite zeg je nog steeds dat de jury corrupt was.

Het valt me tegen van jou Faldir, was trouwens altijd fan van je .........

Overigens was het een wereld partij.

De kers op de taart ……….. you win someyouloosesome.......

Gr, Jamilla:thup:

Ik heb in het verhaal van Chahbari niet kunnen lezen dat hij zei dat de jury corrupt is. Volgens mij geeft hij aan dat er één jurylid kwa scoren totaal afweek van de rest van de juryscores. Chahbari beoogde dat als vreemd.

Dat is toch niet erg. Chahbari is het dus niet eens met de uitslag maar dat doet hier verder niet ter zake.

De jury beslist....,

Fightchick
20-10-2009, 09:57
Excuses zijn ook wel op zijn plaats want hij heeft zich erg onsportief gedragen. Het was een toppartij en was echt een domper dat hij het zo afsloot. Ik vond overigens dat Nieky na de 3e ronde al dik had gewonnen.

Who dares wins
20-10-2009, 10:24
Nee, Faldir had na 3 rondes moeten winnen. Die extra ronde ging erg gelijk op, maar was denk ik toch voor Niecky.
Het is inderdaad vreemd dat 1 jurylid zo kan afwijken van de andere juryleden.
Dus ik zeg: REMATCH!!!

OSU

trainer Bv S'burg
20-10-2009, 10:32
Nee, Faldir had na 3 rondes moeten winnen. Die extra ronde ging erg gelijk op, maar was denk ik toch voor Niecky.
Het is inderdaad vreemd dat 1 jurylid zo kan afwijken van de andere juryleden.
Dus ik zeg: REMATCH!!!

OSU

x2 (wel over 5 rondes ipv k1 rules) :thup:

Remco
20-10-2009, 10:36
Nou weet ik nog steeds niet wat ie gezegd heeft. Dat moet wel heel ernstig zijn als ik dit zo lees.

De man van 14K
20-10-2009, 12:02
Vage reactie Jamilla.. je was altijd fan maar bent dat kennelijk nu niet meer?
Nou nou... Sommige mensen vonden Chahbari voorstaan en sommige Holzken, dat geeft kennelijk al aan hoe de uitslag bij elkaar lag.

Ronald
20-10-2009, 12:58
Nou weet ik nog steeds niet wat ie gezegd heeft. Dat moet wel heel ernstig zijn als ik dit zo lees.
Dat is een mooie relativering Remco :thup: